ALPER Oluşturma zamanı: Nisan 7, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Nisan 7, 2011 Coşkun Uçar ; Bilmeyenler kabaca turbo........ Turbo nedir Turbo egzost gazlarından faydalınarak silindirlerin içine daha fazla hava basılmasını sağlayan sistemdir. Turbonun yapısı nasıldır Turbo emiş ve basma olarak iki bölümden ibarettir, bu iki kısım bir mille birbirine bağlanır. Turbo nasıl çalışır Emiş kısmındaki pervane egzost'tan çıkan gazlar vasıtasıyla döner, emme kısmının ağzında bir klape vardır, bu klape çıkan gazların yeteri miktarını turboya gönderir geri kalan gazlar egzosttan dışarı verilir, egzost gazlarının pervaneyi çevirmesiyle oluşan hareket mil vasıtasıyla çarklara iletilir, dönen çarklar dışardan aldığı havayı silindirlerin içine basar, bu arada pervaneyi çeviren gazlar tekrar egzosttan dışarı atılır, silindirlerin içine verilmez.... Turbo lag nedir. Ayağınızı pedaldan çektiğinizde turbonun içinde biriken hava çarkları sıkıştırıp aniden yavaşlamasına sebep olur, tekrar gaza bastığınızda turbo reaksiyon veremez bu olaya turbolag denir. Dump Valve Turbo basıncını yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için düşünülmüştür, gazdan ayağınızı çektiğiniz anda turbo pervanesi dönmeye devam eder ancak türbün ler dolu oldugu için içerideki gaz sıkışır ve turbo pervanesi üzerine baskı yapar buda pervanenin yavaşlamasına ve zorlanmasına neden olur. Bu arada sıkışan hava ısınır ve içerisinde bulundurduğu oksijen yoğunluğu düşer. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncını maksimum seviyeye çıkarmak için turbo raksiyon veremez, amacı türbünlerdeki sıcak havayı dışarı atmak ve gerektiği zaman yerine soğuk havanın girişini sağlamaktır. Blow off Dump valve ile aynı işi görür ancak daha hassasdır ve havayı dışarı atarken çufff diye ses verir.. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Eren_Öztürk Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 Turbo dizel araçların kullanımında dikkat edilmesi gerekenlr ile ilgili şöyle bi yazı yazmıştım. Okumanızı tavsiye ederim. http://www.otom.tv/turbodizel/ Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 Turbo dizel araçların kullanımında dikkat edilmesi gerekenlr ile ilgili şöyle bi yazı yazmıştım. Okumanızı tavsiye ederim. http://www.otom.tv/turbodizel/ Bağlantı için teşekkürler.... Alıntı: "Gitmek istediğimiz yere vardığımızda motoru hemen stop etmek turbonun yağsız kalarak milinin aşınmasına sebeb olur. Bu yüzden en az 30 sn ile 60 sn arası beklemek gerekmektedir." Bunu Start-Stop sistemine anlatmanın bir yolu var mı? Benim kullandıklarımda dizel, benzinli fark etmeden küt diye stop ediyor hiç beklemeden 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 Bağlantı için teşekkürler.... Alıntı: "Gitmek istediğimiz yere vardığımızda motoru hemen stop etmek turbonun yağsız kalarak milinin aşınmasına sebeb olur. Bu yüzden en az 30 sn ile 60 sn arası beklemek gerekmektedir." Bunu Start-Stop sistemine anlatmanın bir yolu var mı? Benim kullandıklarımda dizel, benzinli fark etmeden küt diye stop ediyor hiç beklemeden İlk çikan TDCilarda 2011lerde start-stop vardi diye hatırliyorum vay haline onlarin o zaman Buarada arabami aldiğimdan beri bu yazilanlarin hepsini uyguluyorum valla benim arabami alan yaşadi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Eren_Öztürk Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 Rica ederim. Hepimizin amacı araçlarımızı bilinçli ve yıpratmadan kullanmak. Aynen bende uyguluyorum Start stop sistemi olan modellerin mutlaka sisteminde bir farklılık vardır diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2012 (düzenlendi) Sevgili Eren, turbo araçların stop edilmesi bu forumda çok tartışıldı ve bilginin yenilenmesi gerek. Bekleme süresi sadece motor uzun süre kullanılmış ve aşırı ısınmışsa söz konusu olmalıdır. Şehir içinde düzgün trafikte yumuşak kullanılmış bir araçta park ederken geçen süre dahi turbo milinin arzulanan ısıya düşmesi için yeterlidir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus da kuvvetli gaz verip ayağını gazdan çeker çekmez kontağı kapatmamaktır. Gereğinden fazla abartılan ve insanları bir dakika aracında esir eden ya da çabuk çıkması gerektiğinde vicdan azabı yaşatan bu konunun güncellenmesi gerekiyor artık. Bakın kullanım kılavuzu sayfa 122 nasıl belirtmiş durumu, tartışmaya mahal veremeyecek netlikte: Start - Stop sistemleri motor pek çok parametreyi kontrol ediyor elbette ve bunların arasında motor ısısı da var. Bu çerçevede sistemin kullandığım araçlardaki tutumu daha önce de yazdığım gibi hemen daima küt diye stop etmesi yönünde. Rahat olun...! Aralık 11, 2012 Cem Boneval tarafından düzenlendi 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Batuhan Gümüş Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 peki dizel motorlardaki gibi EB motoru çalıştırdığımızdada hareket etmeden önce çalışır vaziyette bir süre beklememiz gerekirmi ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa K. Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 peki dizel motorlardaki gibi EB motoru çalıştırdığımızdada hareket etmeden önce çalışır vaziyette bir süre beklememiz gerekirmi ? Arabayı teslim aldığımda bayi beni iki konuda sıkı sıkıya uyardı: 1- Aman Mustafa abicim sıfır arabalarda rodaj denen bir durum var, özellikle ilk bin km boyunca kızı okşar gibi sür 2- 200km yi geçen yolculuklardan sonra en az 30 saniye bekle. NOT: Arabayı en son kullandığımda 87km gittim ve durduğumda ss devreye girmedi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Batuhan Gümüş Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 Arabayı teslim aldığımda bayi beni iki konuda sıkı sıkıya uyardı: 1- Aman Mustafa abicim sıfır arabalarda rodaj denen bir durum var, özellikle ilk bin km boyunca kızı okşar gibi sür 2- 200km yi geçen yolculuklardan sonra en az 30 saniye bekle. NOT: Arabayı en son kullandığımda 87km gittim ve durduğumda ss devreye girmedi. hocam biraz acemilik var kusura bakma ss'i açabilirmisin Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 hocam biraz acemilik var kusura bakma ss'i açabilirmisin Otomatik Start-Stop, hani frene basıp durduğumuzda motor duruyor felan ondan 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Batuhan Gümüş Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2012 Otomatik Start-Stop, hani frene basıp durduğumuzda motor duruyor felan ondan teşekkürler 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2012 (düzenlendi) peki dizel motorlardaki gibi EB motoru çalıştırdığımızdada hareket etmeden önce çalışır vaziyette bir süre beklememiz gerekirmi ? Hayır... Düzenli rölanti yakalamış her motor zorlamamak kaydı ile hemen sürülebilir. Özellikle benzinli motorlarda rölantide bekleyerek ısıtmaya çalışmak aşınmayı arttırır. Nedeni ise yük bindiğinde oluşan patlamaların daha fazla ısı oluşturması nedeniyle ısınma süresinin kısalmasıdır. Ancak ilk sürüşte 2000-2500 dd aralığında kalmakta yarar var birkaç dakika. NOT: Arabayı en son kullandığımda 87km gittim ve durduğumda ss devreye girmedi. Devreye girmemesinin onlarca nedeni var, İç-dış ortam ısı farkı mesela... Ya da klima açık mı değil mi? Şimdiye kadar uzun yol sonrası kedniliğinden stop etmemesi durumu hiç olmadı mesela bende. Şöyle bir senaryo zarar verici olur: Otoyolda basmış gidiyoruz D4000 dd, B5000 dd civarında, birden yakıt bittiğini fark edip ilk çıkıştan yakıt istasyonuna atıyoruz kendimizi hızla, pompaya yanaşıp ayağımızı gazdan çekip hemen stop ediyoruz. Aralık 28, 2012 Cem Boneval tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2012 otomatik ss ne gibi durumlarda otomatik olarak devre dşı kalabileceği kılavuz sf 130 da Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gürcan Yılmaz Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2013 teşekür edrim çok faydalı bir konu elinize sağlık Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Metin Aybars Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 merak ettiğim birkaç husus var da aşağıda sıraladım, bilgili arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. 1- benim bildiğim kadarı ile turbo belirli bir devirden sonra devreye giriyor. bu durumda bizim 1.6 EB'de max tork 1600-5000 devir arası olduğuna göre turbo 1600 devirdemi devreye girer? 2- anladığım kadarı ile turbo gaza çok yüklenmedikçe devrede değil. rampada zorlayınca yada gaza fazla basınca hem anlık yakıt tüketimi bir anda yükseliyor hem de motorun sesi değişiyor. bunlar turbonun devreye girmesine işaret herhalde. bu durumda turbo sürekli çalışmayıp gerektiğinde devreye giren bir sistemdir diyebilir miyiz? 3- yüksek devirlerde kullandıktan sonra motoru stop edince kaputtan gelen fan sesi turboşarja ait galiba. bu durumda da bu ses kesilene kadar motoru rolantide çalıştırmak mı gerekiyor. 4- bu soru bu konu ile alakalı değil ama affınıza sığınarak araya sıkıştırıyorum EB max torku 1600 de verebildiğine göre şehiriçi kullanımda yakıt tasarrufu yapmak adına 1600-2200 devir arası kullanmanın motora zararı olurmu? internette araştırdım, dizeller için kurum yapar vs deniyor ama benzinli araçlar ile ilgili net bir bilgiye rastlamadım. şimdilik bu kadar, herkese iyi forumlar.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap