Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Turbonun geç devreye girmesinin değişik nedenleri var, sistemin ataleti, sürtünme direnci, kompresyon yükü vb. Yeni nesil motorlarda küçük ancak yüksek devirli ve düşük dirençli turbolar kullanılarak neredeyse rölantiden itibaren turbonun devrede olması sağlanabiliyor. Bu kadar hızlı oluşan ve uzun süre stabil kalan torkun nedeni de bu. Turbo egzos gazlarının çevirdiği bir türbin sonuçta, bu nedenle devrede olmama durumu pratikte yok, sadece pasif sürüşte yani ayak gazdan çekildiğinde atık gazlar bir atık sistemi üzerinden turbo pervanesini zorlamadan egzos sistemine geçer. Uzun süre yüksek devirde kullandıktan sonra motoru stop etmeden 30 saniye kadar turbo lamellerinin soğumasını beklemekte yarar var, bu konu çok tartışıldı, normal kullanım için söylemiyorum, 5000 dd civarında bir saat yol aldığınızı varsayın mesela, ancak o zaman. Stop ettikten sonra turbo çalışmaz, çalışırsa da yağlanmayacağı için metal kaynar. Duyduğunuz su soğutma sisteminin fanı. Yeni Focus'larda kontaktan bağımsız çalışabiliyor, özellikle dizellerde DPF rejenerasyonu süregeliyorsa... Gaza aşırı yüklenmediğiniz ve yumuşak kullandığınız sürece sorun olmaz, ben nadiren 2000 dd üzerinde vites değiştiriyorum mesela, sessiz ve ekonomik gidiyor. Gaza yüklenirseniz çiğ yakıt oranı artabilir, o da zamanla biraz kurum yapabilir, çözümü 3000-4000 dd civarında 30 dakika araç sürmektir. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Metin Aybars Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Gaza aşırı yüklenmediğiniz ve yumuşak kullandığınız sürece sorun olmaz, ben nadiren 2000 dd üzerinde vites değiştiriyorum mesela, sessiz ve ekonomik gidiyor. Gaza yüklenirseniz çiğ yakıt oranı artabilir, o da zamanla biraz kurum yapabilir, çözümü 3000-4000 dd civarında 30 dakika araç sürmektir. olası kurum yapma dışında motor aksamlarına yada aktarma organlarına bir zararı olmaz yani. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 olası kurum yapma dışında motor aksamlarına yada aktarma organlarına bir zararı olmaz yani. Her zaman ikinci bir teyid isteyecek misiniz...? Yapmaz... Kabaca 6.viteste bile gaza yüklenmemek koşulu ile 1200-1300dd'dan itibaren ivmelenmek mümkün. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Metin Aybars Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Her zaman ikinci bir teyid isteyecek misiniz...? Yapmaz... Kabaca 6.viteste bile gaza yüklenmemek koşulu ile 1200-1300dd'dan itibaren ivmelenmek mümkün. iyice emin olmak istedim. yanmayayım sonra teşekkürler yardımınız için... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Her kullanımda 1-2 defa redline çevirmekte fayda var Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ahmet Aydın Yanıtlama zamanı: Haziran 1, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 1, 2014 turbo belli bir devirden sonra mı çalışır ? kaç devirde çalışır? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 1, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 1, 2014 turbo belli bir devirden sonra mı çalışır ? kaç devirde çalışır? Turbo çalışır mı diye birşey yok, turbo sürekli çalışır sadece maksimum olması için devir ister. Her motorunki farklıdır. http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/teknik-ozellikler#primaryTabs 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2018 1 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: turbo garret gtd 1244 vz eskisi ile aynı fakat emme salyangozu değişmiş Dizelin turbosu da Continental değil miydi yav, ben yanlış mı hatırlıyorum. Saygıdeğer ford yeni focusun teknik kağıdında benzinlilere Continental RAAX turbo yazmış ama dizellere elektronik kontrollü, düşük ataletli , değişken geometrili turbo yazmış marka yazmamış ? https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/documents/productReleases/Focus/2018/FORD_FOCUS_2018_MediaDrive_TechSpecs_EU.pdf Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2018 (düzenlendi) 30 dakika önce, H. Cenk yazdı: Dizelin turbosu da Continental değil miydi yav, ben yanlış mı hatırlıyorum. yanlış hatırlıyorsun abi turbonun markası garret siemens contınental piezo yakıt sistemi var f3 ve f3 mca euro 5 te kullanılan dizelde 30 dakika önce, H. Cenk yazdı: dizellere elektronik kontrollü, düşük ataletli , değişken geometrili turbo yazmış marka yazmamış ? araç üzerindeki turbonun çalışma prensibi bu ? Aralık 11, 2018 Serkan Karakoca tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oğuz Çevik Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 11, 2018 9 saat önce, H. Cenk yazdı: Dizelin turbosu da Continental değil miydi yav, ben yanlış mı hatırlıyorum. Saygıdeğer ford yeni focusun teknik kağıdında benzinlilere Continental RAAX turbo yazmış ama dizellere elektronik kontrollü, düşük ataletli , değişken geometrili turbo yazmış marka yazmamış ? https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/documents/productReleases/Focus/2018/FORD_FOCUS_2018_MediaDrive_TechSpecs_EU.pdf Büyük ihtimal yazıldığı gibi gtd1244vz. Mk3 de gtc1244vz vardı. Güzel turbo, yazılım falan kaldırır iyi üfler. --4 dakika sonra eklendi-- 10 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: turbo garret gtd 1244 vz eskisi ile aynı fakat emme salyangozu değişmiş burda hava filtresi ve turbo bağlantısı arasında sensörsel bayağı bir artış mevcut burayı tam çözemedim fakat deli gibi merak ediyorum ? maf sensörü map sensörü vs hep iç içe geçmiş bir sistem turbonun wasgatetinide göremedim ? VNT turboda wastegate yok. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Aralık 12, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 12, 2018 11 saat önce, Oğuz Çevik yazdı: Büyük ihtimal yazıldığı gibi gtd1244vz. Mk3 de gtc1244vz vardı. Güzel turbo, yazılım falan kaldırır iyi üfler. --4 dakika sonra eklendi-- VNT turboda wastegate yok. var var vnt vgt fark etmez videoyu detaylı izlerken farkına vardım elektronik kontrollü bir wasgate mevcut vakumu kaldırmışlar yalnız ... aşşağıdaki resimde bariz wasgate açma kapama kolu belli ? yazılım kaldırır sağlam fakat bu hacim ve güç için ufak bu turbolar ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oğuz Çevik Yanıtlama zamanı: Aralık 12, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 12, 2018 14 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: var var vnt vgt fark etmez videoyu detaylı izlerken farkına vardım elektronik kontrollü bir wasgate mevcut vakumu kaldırmışlar yalnız ... aşşağıdaki resimde bariz wasgate açma kapama kolu belli ? yazılım kaldırır sağlam fakat bu hacim ve güç için ufak bu turbolar ? Nasıl bu kadar emin siniz? Şaşırıyorum. Lütfen bana wastegate nerede gösterin ve kanıtlayın. Elektronik kontrollü dediğiniz yine vnt kanat açılarını ayarlar. Siz bu turbo camiasına yeni bir soluk getireceksiniz sanırım. Hem vnt hem wastegate. Çığır açmayı planlıyor musunuz? --3 dakika sonra eklendi-- O durdurup da izah etmeye çalıştığınız parça bu. Vakumlu aktüatörlerden daha hızlı tepki verir. Olayı bu. --5 dakika sonra eklendi-- https://www.youtube.com/watch?v=_eqlgCwLeTw Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Aralık 13, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 13, 2018 (düzenlendi) 10 saat önce, Oğuz Çevik yazdı: Nasıl bu kadar emin siniz? Şaşırıyorum. Lütfen bana wastegate nerede gösterin ve kanıtlayın. Elektronik kontrollü dediğiniz yine vnt kanat açılarını ayarlar. Siz bu turbo camiasına yeni bir soluk getireceksiniz sanırım. Hem vnt hem wastegate. Çığır açmayı planlıyor musunuz? --3 dakika sonra eklendi-- O durdurup da izah etmeye çalıştığınız parça bu. eminim çünkü trde benim kadar bu 1.6 tdci euro 5 psa motorla ilgili performans amaçlı cesaret edip modifiye yapan yok diye biliyorum ? elektronik kontrollü wasgate bu işte vakumu kaldırmışlar burayı daha dikkatli inceleyip resim çekicem ? --37 dakika sonra eklendi-- 10 saat önce, Oğuz Çevik yazdı: 1- Elektronik kontrollü dediğiniz yine vnt kanat açılarını ayarlar. 2-Siz bu turbo camiasına yeni bir soluk getireceksiniz sanırım. Hem vnt hem wastegate. 3- Çığır açmayı planlıyor musunuz? 1-doğrudur ben aksini idda etmiyorum . 2-linki inceleyin focus 2 1.6 tdci turbosu garret 1544 turbo hem vnt sistemine ve vakumlu wasgate sistemine sahip US $207.5 |NEW Garrett GT1544S 454083 0002 Ford Turbocharger For Galaxy&Seat Alhambra/Cordoba/Ibiza II/Toledo... https://www.aliexpress.com/item/NEW-Garrett-GT1544S-454083-0002-Ford-Galaxy-Seat-Alhambra-Cordoba-Ibiza-II-Toledo-I-1-9/653977035.html?channel=twinner bakın buda focus mca 1.5 tdci turbosu hem vnt hem elektronik pozisyon sensörlü kontrollü ve vakumlu ? --40 dakika sonra eklendi-- daha ne turbo sistemleri var ne turbo sistemleri hem vnt veya vgt hem elektronik pozisyon sensörlü kontrollü ve vakumlu olup aynı zamanda su soğutmalı turbolarda mevcut ? twin turbo bi-turbo her silindiri tek tek besleyen 4 silindir turbolar aynı işlemi 6 ve 8 silindir motora uygulayanlar 4 silindirden 2000 hp çıkartanlar vs ... --50 dakika sonra eklendi-- 3- çığır açmayı planlamıyorum hobim bu iş kendi tecrübe ve bilgilerimide katıp kendimi geliştirmeyi yeni çalışma sistemlerini öğrenip okuyup araştırıp sorup soruşturup kendi bilgi ve tecrübemi geliştirmek benim için yeterli ? ha şunuda ekleyim bütün tasarım bana ait 1.6 tdci 115 hp euro 5 manuel kendi aracımın ? gt 1449 turbo, big intercooler, tubular manıfold,down pipe ,big hava filtresi şnorkel ,oil can catch Aralık 13, 2018 Serkan Karakoca tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oğuz Çevik Yanıtlama zamanı: Aralık 13, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 13, 2018 Uğraşmışsınız etmişsiniz tebrik ederim. Çok güzel. Gönderdiğiniz linkteki turbo zaten wastegate bir turbo, vnt yok ? Su soğutmalar ball bearingler falan ne alaka konuyla. İlgileniyorsanız bu kadar turboların devamında yazan harflerin ne manaya geldiğini araştırıp da mesaj atardınız. VNT turbolar kod harfi olarak V kullanır. O yüzden gt1544V yazar bu wastegate turbo değildir. S - Single Passage Bypass V - Multi Vane Variable Geometry Turbine K - Electric Actuator Ayrıca WASTEGATE diye yazılıyor. Bakın bu wastegate. Bu vnt olan bir turboda bulunmaz zira vnt kanat açılarıyla oynayarak turbo basıncını ayarlar. İkincisi vnt. Bunda wastegate e gerek yoktur. Daha da ikna edemezsem yazmıyorum. Wastegate rüyalarıma girecek yakında. --3 dakika sonra eklendi-- Of abi sen bide focus 2 1.6 tdci turbosu diye yazmışsın link yollamışsın ben onu tamamen kaçırmışım. FOCUS 2 1.6 TDCI TURBOSU GT1544V ordaki V - VNT anlamına gelir. Yolladığın linki bile kontrol etmemişsin. Bıraktım ben topu sana. Daha yazmıyorum. İyi forumlar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Oğuz Çevik Yanıtlama zamanı: Aralık 13, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 13, 2018 6 saat önce, Yakup Çağatay yazdı: Turbo bilgilerinden sonra ? Arkadaşla Riva’ya gidip köy yollarına daldım ne de olsa Karadeniz uşağıyız ? Kullandıkça daha da bi alışıp sevdim. Alt takım çok iyi Mondeo’yu peşine kullanıp denemek isterdim. Ne kadar fark kalmış diye. --0 dakika sonra eklendi-- --2 dakika sonra eklendi-- Araba sticker takınca tam oldu, o eksik kalmıştı çünkü. Kaç defa dedim koyun şunu standart donanıma diye halbukisi... Turbo diye kafa ütüledik ama Yakup şunun turbosunu bir fotoğraflar mısın sana zahmet? Plaketi olacak modeli neymiş görelim ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap