Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Turbo nedir ? nasıl çalışır ?


ALPER

Önerilen Mesajlar

  1. Turbonun geç devreye girmesinin değişik nedenleri var, sistemin ataleti, sürtünme direnci, kompresyon yükü vb.  Yeni nesil motorlarda küçük ancak yüksek devirli ve düşük dirençli turbolar kullanılarak neredeyse rölantiden itibaren turbonun devrede olması sağlanabiliyor. Bu kadar hızlı oluşan ve uzun süre stabil kalan torkun nedeni de bu. 
  2. Turbo egzos gazlarının çevirdiği bir türbin sonuçta, bu nedenle devrede olmama durumu pratikte yok, sadece pasif sürüşte yani ayak gazdan çekildiğinde atık gazlar bir atık sistemi üzerinden turbo pervanesini zorlamadan egzos sistemine geçer.
  3. Uzun süre yüksek devirde kullandıktan sonra motoru stop etmeden 30 saniye kadar turbo lamellerinin soğumasını beklemekte yarar var, bu konu çok tartışıldı, normal kullanım için söylemiyorum, 5000 dd civarında bir saat yol aldığınızı varsayın mesela, ancak o zaman. Stop ettikten sonra turbo çalışmaz, çalışırsa da yağlanmayacağı için metal kaynar. Duyduğunuz su soğutma sisteminin fanı. Yeni Focus'larda kontaktan bağımsız çalışabiliyor, özellikle dizellerde DPF rejenerasyonu süregeliyorsa...
  4. Gaza aşırı yüklenmediğiniz ve yumuşak kullandığınız sürece sorun olmaz, ben nadiren 2000 dd üzerinde vites değiştiriyorum mesela, sessiz ve ekonomik gidiyor. Gaza yüklenirseniz çiğ yakıt oranı artabilir, o da zamanla biraz kurum yapabilir, çözümü 3000-4000 dd civarında 30 dakika araç sürmektir.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Gaza aşırı yüklenmediğiniz ve yumuşak kullandığınız sürece sorun olmaz, ben nadiren 2000 dd üzerinde vites değiştiriyorum mesela, sessiz ve ekonomik gidiyor. Gaza yüklenirseniz çiğ yakıt oranı artabilir, o da zamanla biraz kurum yapabilir, çözümü 3000-4000 dd civarında 30 dakika araç sürmektir.
  •  
  • olası kurum yapma dışında motor aksamlarına yada aktarma organlarına bir zararı olmaz yani.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

olası kurum yapma dışında motor aksamlarına yada aktarma organlarına bir zararı olmaz yani.
Her zaman ikinci bir teyid isteyecek misiniz...? :)

Yapmaz...

Kabaca 6.viteste bile gaza yüklenmemek koşulu ile 1200-1300dd'dan itibaren ivmelenmek mümkün.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Her zaman ikinci bir teyid isteyecek misiniz...? :)

Yapmaz...

Kabaca 6.viteste bile gaza yüklenmemek koşulu ile 1200-1300dd'dan itibaren ivmelenmek mümkün.

 

iyice emin olmak istedim. yanmayayım sonra :)

teşekkürler yardımınız için...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

turbo belli bir devirden sonra mı çalışır ? kaç devirde çalışır?

 

Turbo çalışır mı diye birşey yok, turbo sürekli çalışır sadece maksimum olması için devir ister.

Her motorunki farklıdır. 

http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/teknik-ozellikler#primaryTabs

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 yıl sonra...
1 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

 

turbo garret gtd  1244 vz eskisi ile aynı fakat emme salyangozu değişmiş 

Dizelin turbosu da Continental değil miydi yav,  ben yanlış mı hatırlıyorum. 

 

Saygıdeğer ford yeni focusun teknik kağıdında benzinlilere Continental RAAX turbo yazmış ama dizellere elektronik kontrollü, düşük ataletli , değişken geometrili turbo yazmış marka yazmamış ?

https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/documents/productReleases/Focus/2018/FORD_FOCUS_2018_MediaDrive_TechSpecs_EU.pdf

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

30 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Dizelin turbosu da Continental değil miydi yav,  ben yanlış mı hatırlıyorum. 

yanlış hatırlıyorsun abi turbonun  markası garret siemens contınental piezo yakıt sistemi var f3 ve f3 mca  euro 5 te kullanılan dizelde 

 

30 dakika önce, H. Cenk yazdı:

dizellere elektronik kontrollü, düşük ataletli , değişken geometrili turbo yazmış marka yazmamış ?

araç üzerindeki turbonun çalışma prensibi  bu ?

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, H. Cenk yazdı:

Dizelin turbosu da Continental değil miydi yav,  ben yanlış mı hatırlıyorum. 

 

Saygıdeğer ford yeni focusun teknik kağıdında benzinlilere Continental RAAX turbo yazmış ama dizellere elektronik kontrollü, düşük ataletli , değişken geometrili turbo yazmış marka yazmamış ?

https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/documents/productReleases/Focus/2018/FORD_FOCUS_2018_MediaDrive_TechSpecs_EU.pdf

Büyük ihtimal yazıldığı gibi gtd1244vz.

 

Mk3 de gtc1244vz vardı. Güzel turbo, yazılım falan kaldırır iyi üfler.

--4 dakika sonra eklendi--
10 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

turbo garret gtd  1244 vz eskisi ile aynı fakat emme salyangozu değişmiş  burda hava filtresi ve turbo bağlantısı arasında sensörsel bayağı bir artış mevcut burayı tam çözemedim fakat deli gibi merak ediyorum ? maf sensörü map sensörü vs hep iç içe geçmiş bir sistem turbonun wasgatetinide göremedim ?

 

 

 

VNT turboda wastegate yok.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Oğuz Çevik yazdı:

Büyük ihtimal yazıldığı gibi gtd1244vz.

 

Mk3 de gtc1244vz vardı. Güzel turbo, yazılım falan kaldırır iyi üfler.

--4 dakika sonra eklendi--

VNT turboda wastegate yok.

var var vnt vgt fark etmez videoyu detaylı izlerken farkına vardım elektronik kontrollü bir wasgate mevcut vakumu kaldırmışlar yalnız ...

aşşağıdaki resimde bariz wasgate açma kapama kolu belli ?

yazılım kaldırır sağlam fakat bu hacim ve güç için ufak bu turbolar ? 

020.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

var var vnt vgt fark etmez videoyu detaylı izlerken farkına vardım elektronik kontrollü bir wasgate mevcut vakumu kaldırmışlar yalnız ...

aşşağıdaki resimde bariz wasgate açma kapama kolu belli ?

yazılım kaldırır sağlam fakat bu hacim ve güç için ufak bu turbolar ? 

020.JPG

 

Nasıl bu kadar emin siniz? Şaşırıyorum. Lütfen bana wastegate nerede gösterin ve kanıtlayın. Elektronik kontrollü dediğiniz yine vnt kanat açılarını ayarlar. Siz bu turbo camiasına yeni bir soluk getireceksiniz sanırım. Hem vnt hem wastegate. Çığır açmayı planlıyor musunuz?

--3 dakika sonra eklendi--

O durdurup da izah etmeye çalıştığınız parça bu.

 

actu-rep4_27fe872f-5e69-4388-bc03-5b68c9

 

Vakumlu aktüatörlerden daha hızlı tepki verir. Olayı bu.

--5 dakika sonra eklendi--

https://www.youtube.com/watch?v=_eqlgCwLeTw

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Oğuz Çevik yazdı:

Nasıl bu kadar emin siniz? Şaşırıyorum. Lütfen bana wastegate nerede gösterin ve kanıtlayın. Elektronik kontrollü dediğiniz yine vnt kanat açılarını ayarlar. Siz bu turbo camiasına yeni bir soluk getireceksiniz sanırım. Hem vnt hem wastegate. Çığır açmayı planlıyor musunuz?

--3 dakika sonra eklendi--

O durdurup da izah etmeye çalıştığınız parça bu.

eminim çünkü trde benim kadar bu 1.6 tdci euro 5 psa motorla ilgili performans amaçlı cesaret edip modifiye yapan yok diye biliyorum ?

elektronik kontrollü wasgate bu işte vakumu kaldırmışlar  burayı daha dikkatli inceleyip resim çekicem ?

 

 

 

turbo wasgate.JPG

--37 dakika sonra eklendi--
10 saat önce, Oğuz Çevik yazdı:

1- Elektronik kontrollü dediğiniz yine vnt kanat açılarını ayarlar.

2-Siz bu turbo camiasına yeni bir soluk getireceksiniz sanırım. Hem vnt hem wastegate.

3- Çığır açmayı planlıyor musunuz?

1-doğrudur ben aksini idda etmiyorum .

2-linki inceleyin focus 2 1.6 tdci turbosu garret 1544 turbo hem vnt sistemine ve vakumlu wasgate sistemine sahip 

US $207.5 |NEW Garrett GT1544S  454083 0002 Ford Turbocharger For Galaxy&Seat Alhambra/Cordoba/Ibiza II/Toledo... https://www.aliexpress.com/item/NEW-Garrett-GT1544S-454083-0002-Ford-Galaxy-Seat-Alhambra-Cordoba-Ibiza-II-Toledo-I-1-9/653977035.html?channel=twinner

bakın buda focus mca 1.5 tdci turbosu hem vnt hem elektronik pozisyon sensörlü kontrollü ve vakumlu ?

 

 

gtd 1244vz.jpg

--40 dakika sonra eklendi--

daha ne turbo sistemleri var ne turbo sistemleri hem vnt veya vgt hem elektronik pozisyon sensörlü kontrollü ve vakumlu olup aynı zamanda su soğutmalı turbolarda mevcut ?

twin turbo bi-turbo her silindiri tek tek besleyen 4 silindir turbolar aynı işlemi 6 ve 8 silindir motora uygulayanlar 4 silindirden 2000 hp çıkartanlar vs ... 

--50 dakika sonra eklendi--

3- çığır açmayı planlamıyorum

hobim bu iş kendi tecrübe  ve bilgilerimide katıp kendimi geliştirmeyi yeni çalışma sistemlerini öğrenip okuyup araştırıp sorup soruşturup kendi bilgi  ve tecrübemi geliştirmek benim için yeterli ?

ha şunuda ekleyim bütün tasarım bana ait 1.6 tdci 115 hp euro 5 manuel  kendi aracımın ? 

gt 1449 turbo, big intercooler, tubular manıfold,down pipe ,big hava filtresi şnorkel ,oil can catchIMG_6494.thumb.JPG.fffd529afcfa8960ff1867a549863e3b.JPG

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Uğraşmışsınız etmişsiniz tebrik ederim. Çok güzel.

 

Gönderdiğiniz linkteki turbo zaten wastegate bir turbo, vnt yok ? Su soğutmalar ball bearingler falan ne alaka konuyla. İlgileniyorsanız bu kadar turboların devamında yazan harflerin ne manaya geldiğini araştırıp da mesaj atardınız. VNT turbolar kod harfi olarak V kullanır. O yüzden gt1544V yazar bu wastegate turbo değildir.

 

S - Single Passage Bypass

 

V - Multi Vane Variable Geometry Turbine

 

K - Electric Actuator

 

Ayrıca WASTEGATE diye yazılıyor.

 

Bakın bu wastegate. Bu vnt olan bir turboda bulunmaz zira vnt kanat açılarıyla oynayarak turbo basıncını ayarlar.

 

 

İkincisi vnt. Bunda wastegate e gerek yoktur. 

 

Daha da ikna edemezsem yazmıyorum. Wastegate rüyalarıma girecek yakında.

Internalgate_vf39.jpg

2-vnt.JPG

--3 dakika sonra eklendi--

Of abi sen bide focus 2 1.6 tdci turbosu diye yazmışsın link yollamışsın ben onu tamamen kaçırmışım.

 

FOCUS 2 1.6 TDCI TURBOSU GT1544V ordaki V - VNT anlamına gelir.

 

Yolladığın linki bile kontrol etmemişsin. 

 

Bıraktım ben topu sana. Daha yazmıyorum. İyi forumlar.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Turbo bilgilerinden sonra ? Arkadaşla Riva’ya gidip köy yollarına daldım ne de olsa Karadeniz uşağıyız ? Kullandıkça daha da bi alışıp sevdim. Alt takım çok iyi Mondeo’yu peşine kullanıp denemek isterdim. Ne kadar fark kalmış diye. 

--0 dakika sonra eklendi--

B7281C04-D591-4781-97FE-2AAB9E86588B.jpeg

--2 dakika sonra eklendi--

Araba sticker takınca tam oldu, o eksik kalmıştı çünkü. Kaç defa dedim koyun şunu standart donanıma diye halbukisi...

Turbo diye kafa ütüledik ama Yakup şunun turbosunu bir fotoğraflar mısın sana zahmet? Plaketi olacak modeli neymiş görelim ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.