Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Devir Mi Sürat Mi?


Tuğsal Belgi

Önerilen Mesajlar

turbo en yüksek torku verdiğinde yakıt artar. motora belki daha çok yardımcı oluyor ama yakıtı arttırıyor..

günümüz arabalarında yol bilgisayarları sakin kullanımda 1500 deviri baz alıyor gibi, ama otomatik şanzımanlarda bu sakinlik az hızı yüksek viteste gerçekleştirdiğinden kavrama sorunları yaşıyor daha doğrusu araç kavrayıp gidiyorda 30-50 bin aralığında bozulma riski çok.

 

sizde aracınızı düz yolda 1500-1600, tırmanışlarda 2000 devirlerde kullanabilirsiniz. motoru zorlamaktansa vites küçültmeyi ben tercih ederim.

veya tırmanırken vites yükselt uyarısını pek dikkate almam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tek solukta uzun yolda dur kalk olmadan katedilen mesafe (min 300 km) yol bilgisayarında gösteren yakıt tüketim ortalamasında gösteren değerle reelde sarfedilen değer  fark edilecek kadar düştüğünü hepimiz biliyoruz sonuçta forumumuzdaki bilinçli tüketiciler yapılan yorumlar ve ölçümlere dayanarak yol bilgisayarından değil depodan yapılan ölçümün size esas tüketim verisini sunduğunu savunur 

 

örneklendirmek gerekirse ben çoğu zaman izmire gidip geliyorum 575 km yolu yol bilgisayarına göre 5.2/100 lt yakıt ortalamasıyla 30 litre harcayarak gitmem gerekirken ben bu yolun sonunda depoyu fullediğimde toplamda min22-max25 litre arası yakıt alıyor üstelik klima açıkken bu değerlere ulaşıyorum 100-115 km/h bandında yani 4,0-4,3/100 lt ye denk geliyor bence 80-90 km/h aralığında seyredip işkence çekeceğime 2-3 litre fazla yakıp zamandan kazanmayı tercih ederim bu değerleri kasmak bana manasız geliyor

 

gelelim yol bilgisayarıyla gerçek değerlerin neden birbirini tutmadığına aslında mekanik/fizik bilgisi olan kişiler çok basit bir mantık kurabilir

araç hızlandıkça potansiyel enerjisi artar hareket eden parçalar arası salınım kuvveti vardır buna eylemsizlik momenti denir  bu salınım kuvveti dairesel harekette bulunan parçaların kuvveti kestiğinizde de gücünü koruma çabasıdır. (lastik salınımı,piston salınımı,millerin salınımı) senkronize olarak pistondan yola kadar giden bütün parçalar arasında bu kuvvetin iletimi söz konusudur bildiğiniz üzere yol bilgisayarı sensörler aracılığıyla hesabını kitabını yapar ve size salt değer sunar eylemsizlik momentinden sağlanan kazanımı hesaplarının içerisine katmaz çünkü eylemsizlik momenti her yol şartına eğim şartlarına ve hava koşullarına göre değişkenlik göstermektedir ve bu kuvveti saptamak bir çok ekipman ve gereksiz bin tane sensör gerektirdiğinden malliyet esaslı üretim yapan firma bu ufak değer sapmalarına tekabül edecek tetkik sistemini araca koymaz gereksiz bulur(zaten icadıda sözkonusu değildir).. bu sebeplen yol bilgisayarı net bir değer değil aslında bize gerçeğe yakın olanı sunmaya çabalar 

 

 

 

yani aracınız 1600 cc yakıt cinsi ne olursa olsun 4-8 litre arasında değişen ve marka modele göre değişen değerler sunmakta 3-6 litre aralığı için 1300cc lik bir araç alın

biz türkiye tüketicileri olarak nekadar ufak hesapların peşine düşsekte bol keseden sarfetmeyi severiz ve pekte içimiz sızlamaz  bence takmayın hangi devir hoşunuza gidiyorsa o devirde aracınızı kullanın :) 200 ml yakıt için kanser olmayın :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Düz yolda ve yavaş yavaş hızlanmak istiyorsam aracı max torkun ilk verildiği devirde kullanıyorum (turbo araçları kastediyorum.) yaklaşık 1400-1500 devirlerde. Ancak rampaya gelirsem ya da aniden hızlanmak istiyorsam özellikle 6.viteste bu devirlerde hızlandırmamayı tercih ediyorum. bir vites küçültüp rampaya öyle çıkıyorum. 6. vitesin uzun oranlı olması nedeniyle rampada düşük devirlerde daha fazla gaza basmak gerekiyor. 5 te daha rahat hızını koruyor. Tüketim olarak hangisi daha ekonomik bilmiyorum ama motorun bundan daha memnun olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Devir mi sürat mi?" sorusunun cevabını sanırım benim için keyfimin kahyasının ruh hali belirliyor.

 

Bukadar ince hesaplara girmeden keyfini çıkarsak daha bi hoş olmaz mı?

 

 

(Ha bu konuda teknik veri bazında üstünden tartışabileceğimiz bir kaynak varsa güzel güzel tartışılır)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gerçekten de bu kadar milimetrik hesaplamalar beni de rahatsız ediyor. Arkadaşlar fotograf çekip koyuyorlar;kimisi az yakıyor,kimisi çok yakıyor.

Bazen kendime kızıyorum "bu adamlar nasıl oluyorda bu ekonomik değerleri elde ediyorlar" diye.

Ben de gaza gelip ekonomik değerler elde etmeye ve forumda paylaşmaya çalışıyorum.

Artık LPG taktırdığıma göre ekonomik değer elde etmek için çıldırmayacağım. LPG den daha ekonomik değer mi var(benim 1.6 benzinli aracım için) sanki?

Son söz:

"Ne kadar sallarsan salla,donuna düşer son damla."

Ayhan C. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Devir mi sürat mi?" sorusunun cevabını sanırım benim için keyfimin kahyasının ruh hali belirliyor.

 

Bukadar ince hesaplara girmeden keyfini çıkarsak daha bi hoş olmaz mı?

 

 

(Ha bu konuda teknik veri bazında üstünden tartışabileceğimiz bir kaynak varsa güzel güzel tartışılır)

Hakkaten bu kadar ince hesaplara gerek yok, bende arabada değilken öyle düşünüyorum  ama arabayı çalıştırıp ortalama tüketim ekranı karşıma geliyor ya o andan itibaren tüm amacım arabadan keyif almak yerine ortalama tüketimi düşürmek oluyor. Bazen kalan menzil ekranını açıyorum, bu sefer de menzil düşmesin diye uğraşıyorum. Bence biz yol bilgisayarı yokken daha mutluyduk.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tatillerde ya da keyfi gezmelerde tamam öyle abartalı hesap yapmamak lazım ancak aracı günlük kullanan, evden işe git gel günlük 100 km yapan biri mutlaka ince hesap yapacaktır.

O kadar yol yapacağıma ya eve yakın iş bulurum, ya da işe yakın ev.

Günlük git - gel 30 km yapıyorum o bile bunaltıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.