osman gurcu Oluşturma zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ekim 8, 2013 Arkadaşlar merhaba turbo motorlar hakkında bazı kafama takılan ve konuya hakim arkadaşların yorumlarını bekliyorum.tşkler. Turbo motorlarda turbo boşluğu denen bir olay varmış ,can sıkıcı bir durummuş , Vites değişimlerinde araç bekler biraz , hemen algılamaz diyorlar bu doğru mudur? Atmosferik motorda ise motorun torku düşükte olsa kesintisiz bir şekilde hızlanmaya devam eder diye okudum? Turbo motorların bakımı ( parça değişimi, bakım ücreti vs maliyetleri ) atmosferiklere göre daha mı maliyetlidir? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kerim Kamanoğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Bu sorunuzu cevaplayabilmek için önce turbo motorların çalışma prensipleri konusunda bilgi vermek gerekir.Bilindiği üzere içten yanmalı motorlar silindir içerisine giren hava yakıt karışımının verdiği güçle çalışırlar.Siz motor içerisine ne kadar temiz soğuk hava yakıt verirseniz aracınızda o kadar performanslı olacaktır.İşte bu noktada yani silindir içerine daha fazla hava verme işini turbo yapar peki bunu nasıl yapar?Motor nasıl benzin ve havayı harcıyorsa birde bunun çıktısı olur yani egsozdan dışarı atılan Co2 siz ne kadar gaza basarsanız o kadar şiddetli gaz çıkışı egsoz sisteminizden dışarı çıkar .Turbonun içinde her iki tarafta bulunan ve tek bir ortak mile bağlı pervane(kanatçık)benzeri bir yapı vardır.Bu kanatçıkların bir tarafı egsoz manifoltuna bağlı diğer tarafı da intercooler ve hava filtresi yardımcı elemanlarıyla dış ortama bağlıdır siz gaza bastığınızda turbonun egsoz manifolduna bağlı tarafına bağlı olan kanatçık çıkan egsoz gazıyla beraber çok hızlı bir şekilde dönmeye başlar ortak mile bağlı diğer pervanede döneceğinden dış ortamdaki havayı hızla motor içerisine çekerek silindirlerin içinin havayla dolmasını sağlayacaktır böylece yeterli yakıt ve hava gelen motor daha verimli ve performanslı çalışacaktır.Turbo boşluğu denen şey ise faza ilk bastığınızda yeterli egsoz çıkışı olmadığında haliyle kanatçıkta yeterli devrine ulaşamadığından ilk etapta biraz yığılma ya da gaz tepkisini geç verme olarak adlandırılabilir ancak kanatçık yeterli devrine ulaştığında oluşan tork patlaması ve arabanın öne atılması olayınında tadı başkadır. Benim bildiklerim bu kadar yanlışım varsa diğer arkadaşlar düzeltir bende doğrusunu bulmuş olurum. 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Cevabınız için teşekkür ederim, peki bu boşluk anında arabanın istop etmesi durumu söz konusu olamaz sanırım dimi? geçmez ise full debraj ile bu durumu izin vermeyiz ama yığılma yoğun trafikte birazcık sorun olabilir gibi geliyor? hiç turbo kullanmadığım için merak ediorum.Buralarda test sürüşü için turbo modeller pek yok ford bayilerinde. peki o boşluktaki süre ne kadardır ve birden ivmelenme koltuğa yapıştırır sanırım değil mi?:-) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Süleyman Özen Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Turbo boşluğu denilen olay anlık bi tepkime olayıdır.Sizin sandığınız gibi aracın stop etmesini gerektiren bi durum değildir.Mesela 2. viteste ve normal devirde aracı sürüyorsunuz ve ani bir hızlanma gereği hissettiniz.Gaza sert bastığınızda turbo motor bi düşünür sonra koltuğa yapışırsınız.Düşünür dediğimede bakmayın belki yarım saniye.Dur-kalklı trafikte de yığılma gibi bir sorun olmaz. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Cevabınız için teşekkür ederim, peki bu boşluk anında arabanın istop etmesi durumu söz konusu olamaz sanırım dimi? geçmez ise full debraj ile bu durumu izin vermeyiz ama yığılma yoğun trafikte birazcık sorun olabilir gibi geliyor? hiç turbo kullanmadığım için merak ediorum.Buralarda test sürüşü için turbo modeller pek yok ford bayilerinde. peki o boşluktaki süre ne kadardır ve birden ivmelenme koltuğa yapıştırır sanırım değil mi?:-) Acilen bir turbo motorlu araç kullanmanızı tavsiye ederim. Ford bayilerinde illaki 1.0EB motorlu araçlar vardır. Fikir verecektir. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Valla Denizli de bir adet bayi var orada 1.0 ecoboost yoktu olacağınıda sanmıyorum, bütün focuslar dizeldi , benzinli bile yoktu desem yalan olmaz, 1.0 ecoboost motoru başka marka var mı ki kullanan onları kullanıp fikir sahibi olsam. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Süleyman Özen Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Dizel de olur Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 1.0 dizel focus yoktur sanırım ? ben özellikle 1.0 ecoboost benzinli turboyu test etmek istiyorum. peki turbo yüksek devirlerde ve tırmanışlarda haddinden fazla yüklenirsek 1.6 dan fazla benzin tüketimi yapabilir mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Turbo boşluğu arabınızın gaz pedalı sanki direk motorla bağlantılı değil gibi hissetmenize yol açar. Yani atmosferik gibi bastığında hemen gitmez belki yarım saniyeden az bir gecikme olur. Hızlanmanın çok önemli olduğu apaçi tipi sürekli makaslamalar yapan bir kullanımınız varsa size zevk vermez ama normal kullanımda o kadar farketmez. Rampa kalkışlarında biraz sorun olabilir hele ki arabada yokuş kalkış desteği varsa alışmak zaman alabilir. Bir diğer potansiyel sorunu oluşturduğu tork ve güç patlamasıdır . Arabanın yürüyemeyecek kadar güçsüz oluşu ile maksimum güçte oluşu arasında inanılmaz ufak bir fark var. Bu özellik 3 silindir 1.0 ford motorunda bariz belirgin. Ben mesela testimde gayet beğenmiştirm. Son sorunuza gelirsek turbo da maalesef yüksek devirlerde ısınır ve soğutmak için ekstra yakıt kullanılır evet ne bonkörlük değil mi ısınan turboyu soğutmak için sıvı halde benzin kullanmak. Ancak 1.0 motor çok üstün teknolojili bir motor bu konuda en iyisi olduğu belirtiliyor yani turboyu soğutmak için en az yakıt kullanan motor 1.0 ford motoru. Bence test etmeye çalışın ama test etmeseniz de bu motordan şüpheniz olmasın. 1-2 seneye atmosferik motor kalmayacak şu an FIAT 500L de 2 silindir 875 cc turbo motor kullanlılıyor o koca arabada bile. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 1.0 dizel focus yoktur sanırım ? ben özellikle 1.0 ecoboost benzinli turboyu test etmek istiyorum. peki turbo yüksek devirlerde ve tırmanışlarda haddinden fazla yüklenirsek 1.6 dan fazla benzin tüketimi yapabilir mi? Kullanmadan tarif etmek zor. Ama turbolar genelde 1600-1750 devir civarı tam güce kavuşurlar. Bunun altında atmosferik motordaki düşük devir yüksek vites durumu gibi motorun toparlamasını beklersiniz. Çok sıkıntılı bir durum değil. Aynı hacimde çok daha performanslı ve keyifli sürüş elde edersiniz. Dizel araçların tamamı günümüzde turboludur. Dolayısıyla aşağı yukarı hissi anlayabilirsiniz. Benzinli turbolar daha yüksek devire kesilmeden çıkabilir fark odur, ama kullanımda benzinli turbo sportiflik açısından daha keyifli ve performanslıdır. Turbo aynı hacimden daha yüksek tork ve beygir gücü almaya yarar sonuçta. Bakım masrafları fark etmiyor ancak turbonun bir ömrü var. Bozulduğunda ekstra masraf çıkartır. Yüksek devirle çalışan motoru aniden stop ettirmemek gerekir. Aşırı sportif kullanırsanız haliyle yakıt sarfiyatı artar. Ama düz kullanımda yeni turbolu motorlar atmosferiklerden daha az yakıyor. Veya aynı yaksa bile daha fazla performans veriyor. Normal kullanımda aynı hız ve gücü daha düşük devirde yakalayacağı için turbolu motora maksimum yüklenmezseniz atmosferikten az yakacaktır. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cem aksoy Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba turbo motorlar hakkında bazı kafama takılan ve konuya hakim arkadaşların yorumlarını bekliyorum.tşkler. Turbo motorlarda turbo boşluğu denen bir olay varmış ,can sıkıcı bir durummuş , Vites değişimlerinde araç bekler biraz , hemen algılamaz diyorlar bu doğru mudur? Atmosferik motorda ise motorun torku düşükte olsa kesintisiz bir şekilde hızlanmaya devam eder diye okudum? Turbo motorların bakımı ( parça değişimi, bakım ücreti vs maliyetleri ) atmosferiklere göre daha mı maliyetlidir? Öncelikle şunu söyleyeyim turbo konusunda kafanıza hiç bir şey takılmasın. Turbo son yıllarda halk arasında geniş kitlelere yayıldı. özellikle küçük hacimli dizellerde ve küçük hacimli benzinlilerle tamamıyla vatandaşın hizmetinde. benim bildiğim turbo 1930 lardan beri var ve teknolojisi de oldukça ileri düzeyde. turbo boşluğu günümüz araçlarında oldukça düşük düzeyde ve focuslarda 1100-1200 devir civarında aracın ağırlığını karşılayacak tork ve güç üretimi başlıyor 95 likler 1500, 115 likler 1750 devirde tam güce ulaşıyor. 1.0 benzinde ise 1400 d/d tam güce ulaşıyor. Turbo gecikmesi dedikleri rölanti devrinden sonra tam güce çıktığı devire kadar olan kısım. Ancak 1200 den sonra bile elde edilen güç atmosferik motorun üzerinde. Eğer profesyonel yarışçı değilseniz bu değerler oldukça yeterli ve her atmosferik motoru da her türlü çatlatırsınız. Birde ford daha küçük ve daha devirli turbolar kullanarak özellikle f3 lerde turbo boşluğunu oldukça azalttı ve alıştıktan sonra hiç farkına bile varmıyorsunuz. özellikle 1.0 ın turbosu oldukça küçük ve turbonun deviri inanılmaz yüksek. bu durumda araç 1400 devirde tam gücü görüyor. zaten yakıt tüketimi ve güç değerleri 1,6 atm. benzinlilerden çok daha iyi 1400 ün altındaki devirlerde bile. turbo motorun atmosferikten kayda değer farkı turbosunun olması. yani genelde turbo arızası verir(genelde 150binleri rahat görür). tamir edilir mi edilir ancak orijinal yedek parça garantili çözümdür. soğutması motor yağlaması ile olur. mantığı küçük hacimli turbo motorun yüksek hacimli atmosferik motorun hacmindeymiş gibi olmasını sağlamaktır. yani ikisi de bir litre hava emer ikisi de yaklaşık aynı gücü üretir. turbo motor daha küçük ve hafif olduğundan ve birim hacimde daha fazla hava olduğu için daha verimli ve dolayısıyla daha az yakıt yakar. Ekim 8, 2013 cem aksoy tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Fındık kadar olsun turbo olsun kullanımı çok daha zevkli rampaları turbo beslemeli araçta vites küçültmeden girdiğiniz hızla aşar gidersiniz(istisnalar olabilir) ama atmosferiklerde durum öyle değil vites küçültüp yükleneceğiniz için turbolu araçlardan çok yakarsınız genel olarak turbo dizeller 2000 devire kadar cansız 2000 devirden 4000 devire kadar çok istekli bi şekilde yürürler turbo dolduktan sonra önünüzde kimse duramaz zaten siz 3. vites 3000 devirde 4. vitese geçerseniz o ara turbonuzda dolmuş olur. ne kadar anlatsakta kullanmanız lazım 1.0 veya 1.6 ecoboost öneririm 1.6 tdci'dan daha performanslıdır ikiside. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 (düzenlendi) 1.0 test ettim, gittim aldım. aracın tek eksisi bilinenin aksine, ne derler yürüyen araç 1. vitese takılmaz, bu araçta kasislerden geçerken veya ara yoldan ana yola durmadan geçiyorsanız, iyice yavaşladıysanız, aracınız 1000 devirin altına hızınız 10km nin altına düşmüşse yürüse dahi 1 e takıp yola devam etmelisiniz. çünkü 1000 devir altında 1000 cc lik motor aracı 2. vitesle yürütemiyor. bu olumsuzluk mu-hayır-sadece alışkanlığınızı değiştireceksiniz, bunada 2-4 haftada alışırsınız. kasis yüksekliği az ise, kasise gelmeden yavaşlayıp 2 ye takıp kasisten 20 ile geçiyorum, kasis yüksekse, üstünden araç boşta çok yavaş geçiyorum devir rölantiye, hız 10 km ye düşmüş oluyor, 1 e takıp yoluma devam ediyorum. çok kasisli yolları olan şehirlerde -konya gibi düz iller- veya yokuşta trafik lambalı şehirlerde -ankara-istanbul gibi- vw nin dsg şanzımanının kavraması ve belkide triger zinciri 50.000 lerde değişiyor ve en az 2000 tl masraf çıkarıyor diyebilirim. iyi niyet garantisi ile yoksa 2 ile çarpın.. ford ise 1.0 a henüz otomatik şanzıman eklemedi ve trigeri hala kayış, zincir değil.. gelişmeleri takip ediyoruz bakalım ne olacak.. 1400 kg lık araca 1.2 tsi dsg ekleyine araç turbosuz seviyelerde zorlanıp kavrama arızası çıkarıyor. zaten tsi dsg araçlarda turbo dolması bekleniyor sanırım 30 sn kadar ilk kalkışta..bunları arkadaşın yeti si için yazdım herhalde genelleme yapılabilir bu motorun karakteristiğidir sanırım.. kısaca benzinli turbolular hacim olarak küçük olduğundan alt devirlerde dikkat istiyorlar.. dikkat; motor veya turbodan değil kavrama sorunu yaşamamak için gerekli..1.4 ve üstü normaldir sanırım. bu forumda 1.0 a binipte memnun olmayan yok.. 1-2 arkadaş yakıtından şikayet ettiler ilk aldıklarında, herhalde yakıtları düzeldi ki bir daha buralarda görmedik atmosferik motorlu gibi sürerseniz atmosferiktende fazla yakar. araç zaten 2750 devirde 125 yapıyor, bu da otoban yasal hız sınırları içindedir. turbosu ile heryeri inip çıkıyor. o dediğiniz boşluk belki çok ani hızlanma isteklerinde ortaya çıkar o da yarım sn ye.. hızlanmadan yarım sn önce gaza köklersiniz olur biter. araç devirli iken buda olmaz zaten..mesela 2000 devir üzerinde.. Ekim 8, 2013 Mehmet Demir tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 1. Yakında turbosuz motor kalmayacak 2. Turbo gecikmesi tarihte kaldı denilebilir. Sıradan bir atmosferikten çok farklı değil artık tepkimeleri, birde aşırı güç geldiği için geç tepki geldi zannediliyor, atmosferik motorda o güç hiç gelmediği için tepki anında olmuş gibi geliyor. 3. Turbo performanslı kullanırsa güç sağlar, güç de yakıt tüketimi demektir, edepli kullanılırsa atmosferik kardeşinden az tüketebilir. 4. Yüksek devirle ve aşırı sıcak ortamda çalışan küçük turbo pervanesi zamanla aşınma ve bozulma gösterebilir (120-150.000 km diyelim), tamiri kolay ve aşırı pahalı değildir. 5. Turbo kullanan bir daha kolay holay normal motora dönmez. 6. Boşuna vesveselenmeyin. 1.0 EB'a bindirsem sizi ve motorun özelliğini söylemesem turbolu olduğunu anlamanız pek kolay olmaz. 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Değerli arkadaşlarım hepinize ayrı ayrı yorumlarınızdan dolayı teşekkür ederim. Agrasif tarzı apaçi makasları atan bir sürüş tarzım kesinlikle yok onuda baştan belirteyim.Aracı eşim ve ben kullanacağız , kendim fikir sahibi olup onada anlatmak öğretmek öğrendiklerimi bana düşüyor sizlerin sayesinde tabikide.Bugüne kadar hiç turbo araç kullanmadım ama gerçekten şimdi dahada ço merak etmeye başladım doğrusu benzinli ve hatta dizelinide.Gerçi etrafta turbo dizel daha fazla var diye tahmin ediyorum. Atmosferik kardeşinden az benzin tüketmesi zaten benim için en önemli avantajlardan birisi, zaten fazla zorlayıpta turboyu incitmem açıkçası. Turbo boşluğuda yarım saniye ise sanırım fazla bir fark ve sıkıntı yaratmayacak anladığım kadarı ile. Tabi birde Mehmet beyin açıklık getirdiği olay devir düşünce 1.vitese alıp kasis geçme olayı. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap