Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Rahat rahat 1.0 eb alabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Turbo meselesi biraz şans işi. 1.4 hdi motorlu Citroen c3 kullanıcısı akrabam bakımlarını pek önemsemez.Bazen 20.000 bazen 15.000 km'de bir yaptırıyorum sanayide diyordu. Yok turbo soğuyacakmış yok yüksek devirde dönmüş takmaz.İşi bittiyse arabayla stop eder.Sabah soğuk motorda marşına basıp yoluna gider. 200 küsür bin kmde olan aracı daha hiç turbo arızası vermedi 3 ay önce bana soruyordu Carbon Clean yaptırsam mı diye. Aynı motoru kullanan Peugeot Bipper sahibi arkadaşım 90.000 km'de turbo kestirdi her 15.000 kmde bir bakım yapmasına rağmen. Fiesta için yan sanayi turbosu aldık.Salyongozları uymadı.Türbin tarafları aynı idi.Kartuş diye tabir edilen kısmını aldı,araçtan çıkan salyangozları taktı.canavar gibide gidiyor.Maliyeti 400 lira. Servislerde çok yüksek fiyatlar tabir edilse de sanayide ucuza halledilebiliyor. 1.2 tsi Leonu olan arkadaşım 50.000 km'ye kadar iki kez turbo değiştirdi garantiden. Garantisi bitti ve yeniden turbo arızası verdi. 4000 küsür lira istemişler servisten garantisi bittiği için. DOğuş otomotiv iyi niyet garantisinden sandece işçilik ücreti 300 lira alarak değiştirmiş yine.Yaptırdıktan sonra aracı hemen elden çıkardılar. Bu arada hazır turbo konusu açılmışken, Ford servislerinde garantiden değiştirilen turbolar sıfır takılıyor zannediyordum. Fakat daha önceden arıza verip revize edilen turbolar takılıyormuş garantiden değiştiğinde. En azından Antalya Otokoç'ta böyle imiş. Otosan böyle yolluyormuş.Wastegate vanası arızalanan turboları komple değiştiriyorlarmış garantiden.Yeni diye takılan revizasyon görmüş turbonun,çıkan wastegate vanası arızalı turbonun milinden daha fazla boşluk olabiliyormuş yani daha fazla aşınmış olabiliyormuş. Serviste çalışan bir arkadaşım bahsetti. Doğruluğuna inanıyorum. Yine garantiden motoru değiştirilecek araçları motor yenileme atölyesine yollayıp, revize ettiriyorlarmış. Otosan buna onay veriyormuş. Yeni gömlekler,yatakları unutun 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa K. Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2013 Bende buradaki yorumlara bakarak test etmeden 1.0 aldım. Şimdi tercih hakkım olsa gene bir motor alır geçerdim. Denemeden ne kadar anlatsak boş. Sakin kullanımda dizel kadar ekonomik olmasa da benzinli bir arabaya göre sizi hiç üzmeyecektir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Peki şu ana kadar üstadlar 1.0 ecoboost kullanıpta sorun yaşayanlar oldu mu hiç , hiç turbo sorunu yaşayan oldu mu kullanıcılardan? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Her motor aksamları sorun yaşatabilir, termostat, su pompası, alternatör, yakıt pompası vb. sayılabilir bir çırpıda. Turbo sorun yaşatabilecek aksamlardan bir tanesi ama 40yıldır kullanılan bir aksam, yeni bir keşif değil, en azından otomobil dünyası için. Çapraz da sorgulasanız aklı başında kimse turbo motor kullanmanın sakıncalı olduğunu söylemeyecektir. Yineliyorum, rahat olun. Sorun yaşamak varsa kaderinizde isterse jet motoru olsun gene yaşayacaksınız demektir. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cem aksoy Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Peki şu ana kadar üstadlar 1.0 ecoboost kullanıpta sorun yaşayanlar oldu mu hiç , hiç turbo sorunu yaşayan oldu mu kullanıcılardan? henüz 1 lt motorlar yeni sanırım istatistiksel bir veri oluşturacak kadar piyasada kalmadı. ancak turbo 70 senedir kullanılan bir parça, dediğim gibi kafaya takılacak bir şey değil. zaten arabaya binince 1,6 atm benzinlilerden daha iyi olduğunu göreceksiniz. turbolu araçların düşük devirlerde torkları yüksek olur. bu yüzden bu araçları yüksek vites düşük devirde kullanınca oldukça düşük yakar. ancak düşük devirde aracın detone olduğu devrin üstünde kullanmalısınız ki motor zarar görmesin 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Anladım Cem bey zaten yorumlarınızla ve açıklamalarınızla çok iyi rahatlatıyorsunuz ve muhteşem ayrıntılara ve püf noktalara değiniyorsunuz. Tabikide bütün motorlar sorun yaratabilir nasipte varsa, ben şifaen hangisinin arıza yapma ve kullanıcı hatası söz konusu olsa bile sonuçlarını şimididen düşünmek istiyorum.Mesala atmosforikten biraz daha fazla ve titiz kullanım söz konusu vardır buna ben uyarım mesala eşim bilemez gibi,bayanlarında zorlanmama söz konusunu düşünüyorum.Turbo motorların yolculuktan sonra az bekleyip sonra istop edilmesi gibi, yada daha dikkatli devirli kullanılması gibi konular önemli ,Birde bu focusların arkasında 1.0 ecoboostlarda sağ tarafta ecboost yada econetic gibi yazılar var mı var ise denizlide ben 1.0 ecoboost hiç ford focusa rastlamadım diyebilirim:-)) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Sana focus aldım bak bakalım deyin, turbo olup olamadığını anlamaz kimse Hayırlı Olsun 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Anladım teşekkür ederim, :-))) ama beraber karar veriyoruz yani almayada beraber gideceğimiz için öyle bir supriz yapamam ki, ama sizlerin sayesinde 1.0 ecoboost sevgisini aşkını güzelliklerini aşılayabilirim.Gerçekten turbo olmasınıda anlayabiliyorum ama 999cc olayı işte hep soru işareti oluşturacak diye korkuyorum? bilmem anlatabiliyormuyum? yoksa yakıt tasarrufu vergisi hızı torku hepsini beğeniyorum? en iyisi test sürüşü için bir 1.0 ecoboost bulup üzerine çıkmak olacaktır. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 (düzenlendi) 1.0 ecoboost sevgisini aşkını güzelliklerini aşılayabilirim.Gerçekten turbo olmasınıda anlayabiliyorum ama 999cc olayı işte hep soru işareti oluşturacak diye korkuyorum? bilmem anlatabiliyormuyum? "Fazla naz aşık usandırır", bilmem ben de anlatabiliyor muyum? Aşk sevgi bunlar çok insani ve güzel değerler ama motora karşı duyulması gereken hisler de değil. Ben beğenmekle yetiniyorum. Avrupa'da çok yoğun olarak değişik kasalarda kullanılan ve satılan bir motor, bence son bir yılda yeterince test edildi ve bilinen bir sorun yok. 100.000 km üstü için beklemek lazım. Ancak Ford'un geçmiş motor üretim standartları gözönünde bulundurulduğunda sürpriz beklemiyorum. Motorun bekleyerek stop edilmesi ve kışın rölantide ısınana kadar çalışması ile ilgili bu forumda en az beş kere yazdım, yineliyorum. 1. Çok uzun süre yüksek devirde (>5000 dd, en az 30 dakika) seyir halinde olmadıysanız motoru bekletmeden stop edebilirsiniz, zaten otomatik start-stopu araçlar küt diye kapatıyor. Kaldı ki yanaşma, manevra yapma, park etme sürecinde normal koşullarda çalışan motor yeterli dinlenme/soğuma sürecine sahip olmuş olacaktır. Yani hanım için özel bir tedbir almaya ve onu zora sokmaya gerek yok. Aksini söyleyenlere kulak asmanıza da gerek yok, çok ikna edici olabilseler bile, hatta motor .ustası kılığında bile karşınıza çıkabilirler. 2. Soğukta motor çalışıp da düzenli rölanti tuttuğu anda motoru zorlamadan ve devir 2000'i geçmeden yola çıkabilirsiniz, motor daha çabuk ısınır ve daha az aşınır. Nedenlerini daha önce ayrıntılı anlatmıştım, forumda aratabilirsiniz. 3. Bekletip stop etmek ve ısıtıp yola çıkmak da özgür tercihiniz olabilir ama motor mekaniği açısından bir faydası olmaz, sadece sabit fikirlerinizin esiri olmuş olursunuz. Ekim 9, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Anladım Cem hocam,usandırmayalım aşıkları ya, kasım ayını bekliycem zaten 2013 fiyatlarında düşme olma ihtimali var imiş duyumlarıma göre , 2014 ler çıkınca tahminen 3-5 bin tl ise inse bile iyi olacak benim için. Peki ülkemizde 1.0 ecoboost 999cc hangi marka model araçlar var bu motoru kullanan? yoksa sadece bizim forda mı özgü cc boyutu ve ecoboost olayı? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Anladım Cem hocam,usandırmayalım aşıkları ya, kasım ayını bekliycem zaten 2013 fiyatlarında düşme olma ihtimali var imiş duyumlarıma göre , 2014 ler çıkınca tahminen 3-5 bin tl ise inse bile iyi olacak benim için. Peki ülkemizde 1.0 ecoboost 999cc hangi marka model araçlar var bu motoru kullanan? yoksa sadece bizim forda mı özgü cc boyutu ve ecoboost olayı? Renault 3 silindir 900 cc 90 PS, Clio, Captur, Symbol Fiat 2 silindir 875 cc 85 PS, Panda, 500L VAG 3 silindir 999 cc 60 PS (Atmosferik), Skoda Citigo Toyota 3 silindir 998 cc 69 PS, Toyota Yaris Şu anda aklıma gelenler bunlar. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 "Fazla naz aşık usandırır", bilmem ben de anlatabiliyor muyum? Aşk sevgi bunlar çok insani ve güzel değerler ama motora karşı duyulması gereken hisler de değil. Ben beğenmekle yetiniyorum. Avrupa'da çok yoğun olarak değişik kasalarda kullanılan ve satılan bir motor, bence son bir yılda yeterince test edildi ve bilinen bir sorun yok. 100.000 km üstü için beklemek lazım. Ancak Ford'un geçmiş motor üretim standartları gözönünde bulundurulduğunda sürpriz beklemiyorum. Motorun bekleyerek stop edilmesi ve kışın rölantide ısınana kadar çalışması ile ilgili bu forumda en az beş kere yazdım, yineliyorum. 1. Çok uzun süre yüksek devirde (>5000 dd, en az 30 dakika) seyir halinde olmadıysanız motoru bekletmeden stop edebilirsiniz, zaten otomatik start-stopu araçlar küt diye kapatıyor. Kaldı ki yanaşma, manevra yapma, park etme sürecinde normal koşullarda çalışan motor yeterli dinlenme/soğuma sürecine sahip olmuş olacaktır. Yani hanım için özel bir tedbir almaya ve onu zora sokmaya gerek yok. Aksini söyleyenlere kulak asmanıza da gerek yok, çok ikna edici olabilseler bile, hatta motor .ustası kılığında bile karşınıza çıkabilirler. 2. Soğukta motor çalışıp da düzenli rölanti tuttuğu anda motoru zorlamadan ve devir 2000'i geçmeden yola çıkabilirsiniz, motor daha çabuk ısınır ve daha az aşınır. Nedenlerini daha önce ayrıntılı anlatmıştım, forumda aratabilirsiniz. 3. Bekletip stop etmek ve ısıtıp yola çıkmak da özgür tercihiniz olabilir ama motor mekaniği açısından bir faydası olmaz, sadece sabit fikirlerinizin esiri olmuş olursunuz. Bunları millet neden anlamıyor yada anlamak istemiyor anlamıyorum. Gündelik kullandığı stok arabaya turbo timer taktiranlar var Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Evet Cem hocam muadilleri araçlar ecoboostun yanına pek yanaşamayacak gibi duruyor zaten teknik özellik ve motor gücü bakımından. Peki fiyatlar ne olur sizce 2013 kasımda düşme olur mu? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Evet Cem hocam muadilleri araçlar ecoboostun yanına pek yanaşamayacak gibi duruyor zaten teknik özellik ve motor gücü bakımından. Peki fiyatlar ne olur sizce 2013 kasımda düşme olur mu? Osman yazdıklarıma bakarak beni falcı mı sandın? Kasım'ı bilemem ama Aralık'ta eritilmesi gereken stok varsa düşer. Ancak şu sıralarda sipariş geçerken olukça dikkatli davranıyorlar, 1.0 EB filo aracı da değil, fazlası olur mu bilemem. Düşse de %1-2 oynar bence, ama pek ihitmal vermiyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap