osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Estağfurullah Cem hocam ne demek:-)) nacizane düşüncelerinizi fikirlerinizi tahminlerinizi soruyorum. Yılların tecrübesi var sonucunda, Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Motorun bekleyerek stop edilmesi ve kışın rölantide ısınana kadar çalışması ile ilgili bu forumda en az beş kere yazdım, yineliyorum. 1. Çok uzun süre yüksek devirde (>5000 dd, en az 30 dakika) seyir halinde olmadıysanız motoru bekletmeden stop edebilirsiniz, zaten otomatik start-stopu araçlar küt diye kapatıyor. Kaldı ki yanaşma, manevra yapma, park etme sürecinde normal koşullarda çalışan motor yeterli dinlenme/soğuma sürecine sahip olmuş olacaktır. Yani hanım için özel bir tedbir almaya ve onu zora sokmaya gerek yok. Aksini söyleyenlere kulak asmanıza da gerek yok, çok ikna edici olabilseler bile, hatta motor .ustası kılığında bile karşınıza çıkabilirler. 3. Bekletip stop etmek ve ısıtıp yola çıkmak da özgür tercihiniz olabilir ama motor mekaniği açısından bir faydası olmaz, sadece sabit fikirlerinizin esiri olmuş olursunuz. Modern turbo teknolojisinde bekleterek stop etmeye pek gerek olmadığı söyleniyor. Birincisi modern yağlar çok iyi yağlama yapıyor deniyor, ikincisi de modern turbolarda daha dayanıklı alaşımlar kullanıldığı için aşınma daha geç oluyor deniyor. 3. sü de mesela 1.0 ın turbosu 248bin devre çıkıyor ve 248bin devirden durmaya kadar geçen süre yanlış hatırlamıyorsam 8 dakika falan. Bu kadar süre rölantide bekletemezsin ki. Bu yüzden herhalde bir turbo 150-200 bin gitse yetecek onlara . Durduk yerde çalıştırarak ısıtmaya soğutmaya acaip karşılar boşa giden yakıt ve oluşacak manasız emisyon sebebiyle.. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Modern turbo teknolojisinde bekleterek stop etmeye pek gerek olmadığı söyleniyor. Her ne kadar söz konusu olan 1.0 motor değilse de Ford'un test süreçleri konusunda fikir vermesi açısından aydınlatıcı bir yazı: http://corporate.ford.com/news-center/press-releases-detail/pr-redhot-torture2658-new-ecoboost-29657 Özetini yukarıda yazmış bulunuyoruz zaten. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 1.0 ecoboost motorumuzubn düşük devirlerde bile yüksek güç tork ürettiği için daha az vites değiştirme imkanı var dimi? Birde yurt dışı sitelerini testlerine baktım oralarda hep hb araçlar var neden sedanları yok acaba? testlerde ve yorumlarda? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 1.0 ecoboost motorumuzubn düşük devirlerde bile yüksek güç tork ürettiği için daha az vites değiştirme imkanı var dimi? Birde yurt dışı sitelerini testlerine baktım oralarda hep hb araçlar var neden sedanları yok acaba? testlerde ve yorumlarda? Daha az vites değiştirmek yerine daha düşük devirli kullanmak tercih ediliyor. Yani erken vites atılıyor ve ekonomik kullanılıyor. Yurt dışı tercihleri o yönde, sedan C segmentinde tercih edilmiyor, yere ihtiyacı olanlar SW alıyor, kalanlar da pratikliği ve görselliği nedeniyle HB. Başka bir nedeni yok. Sedan saplantısı Türklere has bir durum, Orta Doğu ve Uzak Doğu da buna eklenbilir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Birde tork göreceli eksikliği denen bir olay duydum.relative lack of torque". bu nedir acaba? örnek vermişler The 1.0 Ecoboost ranges from 170-200 Nm, from as low as 1300rpm!!! The comparable 1.6 Duratec TiVCT (the engine this replaces) only produces 160 Nm peak at 4300 rpm (and 120 bhp) Sanırım düşük devirde yüksek tork üretmek daha iyi sanırım ve benzin tasarrufuda sağlıyor mu? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yusuf Çavuş Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 "Fazla naz aşık usandırır", bilmem ben de anlatabiliyor muyum? Aşk sevgi bunlar çok insani ve güzel değerler ama motora karşı duyulması gereken hisler de değil. Ben beğenmekle yetiniyorum. Avrupa'da çok yoğun olarak değişik kasalarda kullanılan ve satılan bir motor, bence son bir yılda yeterince test edildi ve bilinen bir sorun yok. 100.000 km üstü için beklemek lazım. Ancak Ford'un geçmiş motor üretim standartları gözönünde bulundurulduğunda sürpriz beklemiyorum. Motorun bekleyerek stop edilmesi ve kışın rölantide ısınana kadar çalışması ile ilgili bu forumda en az beş kere yazdım, yineliyorum. 1. Çok uzun süre yüksek devirde (>5000 dd, en az 30 dakika) seyir halinde olmadıysanız motoru bekletmeden stop edebilirsiniz, zaten otomatik start-stopu araçlar küt diye kapatıyor. Kaldı ki yanaşma, manevra yapma, park etme sürecinde normal koşullarda çalışan motor yeterli dinlenme/soğuma sürecine sahip olmuş olacaktır. Yani hanım için özel bir tedbir almaya ve onu zora sokmaya gerek yok. Aksini söyleyenlere kulak asmanıza da gerek yok, çok ikna edici olabilseler bile, hatta motor .ustası kılığında bile karşınıza çıkabilirler. 2. Soğukta motor çalışıp da düzenli rölanti tuttuğu anda motoru zorlamadan ve devir 2000'i geçmeden yola çıkabilirsiniz, motor daha çabuk ısınır ve daha az aşınır. Nedenlerini daha önce ayrıntılı anlatmıştım, forumda aratabilirsiniz. 3. Bekletip stop etmek ve ısıtıp yola çıkmak da özgür tercihiniz olabilir ama motor mekaniği açısından bir faydası olmaz, sadece sabit fikirlerinizin esiri olmuş olursunuz. Abicim bu senin iletini forumun üst tarafına mutlaka okunması gereken bilgiler olarak almak lazım aslında 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Sedan saplantısı Türklere has bir durum, Orta Doğu ve Uzak Doğu da buna eklenbilir. Abi uzak doğuluları bilmem ama ülkemizde sedan sevgisi sanılanın aksine bagaj ihtiyacından değil sanayi purufüsörü ustalardan kaynaklanıyor. Şöyle diyorlar bagajı olmayan arabana arkadan çarparlarsa arka koltuktakiler zarar görür, yaralanır , ölür . Oysa bagaj ise seni korur . O yüzden sedan daha iyidir alacaksan sedan al. İnan bana sedan sevgisi bundan kaynaklanıyor. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Ford fiesta ve focuslarda kullanılan 1.0 ecoboost motorlar aynı mı;? yoksa farklı mıdır? 1.0 ecoboost motolar 3 silindir 12 valf 995cc diye tek seri mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Ford fiesta ve focuslarda kullanılan 1.0 ecoboost motorlar aynı mı;? yoksa farklı mıdır? 1.0 ecoboost motolar 3 silindir 12 valf 995cc diye tek seri mi? http://www.ford.com.tr/otomobiller/fiesta/teknik-ozellikler http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/teknik-ozellikler 1.0L ve 1.0i farklı motorlar gibi görünüyor. Detaylar için, http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine Ama ben farkını anlayamadım. Kavram kargaşası olabilir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman gurcu Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Evet bilgisi olan arkadaşlar bu 1.0i ile 1.0L arasındaki farkları anlatabilir mi acaba? tşk ler. kaç çeşit 1.0 ecoboost motor var ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Evet bilgisi olan arkadaşlar bu 1.0i ile 1.0L arasındaki farkları anlatabilir mi acaba? tşk ler. kaç çeşit 1.0 ecoboost motor var ? i olan 100ps, L olan 125ps imiş. Tabi bu kısaltmaların ne manaya geldiğini bilmiyorum. Merak ettim bende araştırıyorum. i olan inline, L olan straight manasına geliyor anlaşılan. Sıralı(i) ve düz(L). Hala tam olarak farklarını anlayabilmiş değilim ama. Yokmu tam manalarını bilen yahu, tıkandım google'da 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 100 ve 125 lik 1.0 aynı motor sadece yazılım farkı var. Hatta 3500 devire kadar tork ve güç eğrileri birebir aynı . 125lik 3500 devirden sonra daha kuvvetleniyor. Bu nedenle kimse sürekli 3500 üstü kullanmayacağından çoğu kullanıcı için ikisi arasında bir fark hissedilmesi imkansız . O nedenle focusa da 1.0l 100 bg motoru koydular ancak Otosan 100 bg ile rekabet şansı olmadığını düşündüğünden bu aracı getirmiyor. Keşke getirse ve daha makul fiyatlandırsa . 1.0 ın bir de turbosuz atmosferik versiyonları var ki yanlış hatırlamıyorsam 60 bg ve 80 bg olmalılar. Onlar focusta zaten yok 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Inline_engine_%28aviation%29 http://en.wikipedia.org/wiki/Straight_engine Okudukça kafam karıştı vala 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2013 yok yok kafanız karışmasın . İkisi aynı motor focustaki 125 bg versiyonu fiestadaki 100 bg versiyonu. YUrt dışında fiestadaki 100 bg liği focusta, focustaki 125 bg liği fiestada mevcut. i zaten enjeksiyon L litre demek. Otosan birine öyle birine böyle demiş.. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap