Kerim Kamanoğlu Oluşturma zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ekim 9, 2013 Twin-Scroll (Çift kanatçıklı) Turbo nedir? Aracın egzoz manifolduna bağlanan turbonun düşük devirlerdeki cansızlığını ortadan kaldırmak için tasarlanmış çift kanatçıklı turbolar temel olarak aynı prensipte çalışır. Fakat silindirlerden çıkan gazlar tek bir noktada toplanmak yerine iki ayrı halde bölünerek turboya girer. Birinci ve dördüncü silindirin manifolduyla ikinci ve üçüncü silindirin egzoz manifoldu ayrıdır. Düşük devirlerde motorun egzoz zamanında atılan gazlar, turbonun iki ağızlı girişinden açık olandan girerek türbini çevirmeye başlar. Dar hacimli boğazdan giren havanın hızı arttırılmış olur ve bu sayede türbinin akışa daha duyarlı olan kanadını rahatlıkla çevirir. Yüksek devirlerde ise turbonun iki girişi de açılır ve hava buradan geçerek türbinin iki kanatçığına da çarparak daha hızlı çevirir. Dakikada 150.000 d/d’ya kadar çıkan hıza sahip türbin bir şaft aracılığıyla kompresörü çevirir ve aracın emme manifolduna sıkıştırılmış hava yollanır. Bu sayede küçük hacimli motorlardan yüksek güçler elde edilirken, yakıt tüketimi anlamında da ekonomi sağlanır. Arabam.com'dan alıntıdır merak eden arkadaşlar için paylaşmak istedim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 9, 2013 Otomatik Mesaj Bu konu, "Ortak Alan - Sosyal → Otomobil Sohbetleri" kategorisinden "Otomobiller Hakkında → Teknik ve Faydalı Bilgiler → Motor" kategorisine taşınmıştır. Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım. Saygılarımızla, Focus Club Tr Yönetimi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap