Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Benzinli Focus 3' ün yokuş performansı hakkında bilgi lütfen


Salih Tamer Ünlü

Soru

Selamlar,

Tanışma bölümünde de yazdığım gibi bugün içinde 125 PS lik benzinli Style versiyon Focus sahibi olacağım hayırlısıyla. Biraz ani bir karar oldu :rolleyes:

Ancak birkaç sorum olacak, daha doğrusu danışmak istediğim birkaç konu var.

Mevcut aracım 2009 model Fiat Bravo dizel, 105bg ve 290nm torku var. Ben yaz aylarında ( sıcaktan ) her hafta sonu eşyalı bir şekilde yaylaya çıkıyorum, yol dik ve virajlı. mantıklı bir kullanıcıysanız 70 km yi geçmeden çıkmanız gerekir. Zira yol hem dar hem engebeli. BŞuan ki aracım torkundan dolayı bu yollarda bana adeta mutluluk veriyor, çünkü hiç zorlanmadan çıkıyor, 4 kişilik bir aileye bagajın yetmemesinden dolayı büyük arabaya yönelmek zorunda kaldım. Malum maddi vaziyetlerden dolayı da benzinli tercih ettim.

Dizel ile arasında bayiden bayiye değişen fakat 5,000 TL nin altına düşmeyen bir fark var. Bu fark bazi bayilerde 8,000 TL ye kadar çıkıyor. Ben bu farkı yaptığım km ye göre amorti edemem. Arabamı Nisan 2009 da aldım, şuan 35,000 KM de. Dolayısıyla dizel şuan çok uygun değil gibi benim için.

Yukarıdaki bilgiler ışığında şunu sormak istiyorum;

-Benzinli focusun gidişi nasıldır, yokuştaki tavrı, çekiş gücü, düz yolda hızlanması v.s.

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 44
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters For This Question

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bazı bilgiler verebilirim fakat 115 ps F2 içindir bunlar;

125 ps mutlaka daha güçlü olduğu yerler olacaktır fakat bu aracın biraz daha ekonomi yönünün arttığını belirtmem gerek...

Daha reel bilgiler için bu motor kullanıcılarının yazması tabi ki daha iyi olacaktır..

düz gidişinde hızlanmasında bir sıkıntı yaşamazsınız bravodan sonra..

Yokuş çıkışlarda ise devri yüksek tutmanız halinde (tüketim haliyle artacak) yine sıkıntı olmaz ama mevcut arabanız gibi olması mümkün değil yapısı gereği...

Varsa yakınızda bayii, rica edip bir yokuşda deneyiniz derim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

düz yol performansı bravo ile eşit düzeyde olur. Ancak yokuşlarda bravodaki tırmanma zevkini alabilmeniz için yüksek devirleri tercih etmeniz gerekecektir. Buda yakıt tüketimine olumsuz yansıyacaktır. Ancak yokuşlarda sizi üzeceğini zannetmiyorum F3ün

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben octi ile son yaptığım yolculukta bilmiyorum bilen varmıdır, Mut'tan sonra Zeyne-Gülnar arası yollar çok dik ve acayip virajları var...Ben bu durumda vitesi 4-2 kadar çekmek zorunda kaldım...Tabi gaza yüklensem mutlaka gider ama bu işin ekonomik bir yönüde olduğundan dolayı benzinli motor bence bu işe uygun değil ve fiyat amorti etsin veya etmesin bu işin piskolojik yönü var...Benzini 4,50 den almak var , dizeli 3.60 dan almak var....Bence o 5.000 farkı verip bir style plus alın...En mantıklı seçim olacaktır.... :rolleyes:

97has tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle hoşgeldiniz.

Ben hem dizel hem benzinli versiyonunu kullandım tabiki Focus2. Benzinli olarak focus 2 115 hp nin focus 1 100 hp den tek farkı yüksek hızlarda daha istekli olması. Yani 15 hp lik fark sadece yüksek hızlarda belli ediyor kendini başka hiçbir farkı yok. Benzinli daha konforludur sessizdir düzde pek farkı yoktur dizelle arasında. Ama rampalarda yüklü iken sizi üzebilir. Focus 115 hp varken 5 kişi + full bagaj çankırı-ankara arasında giderken aynı şekilde yüklü focus tdci leri bırakın yetişmek ışıklarda kalkınca görmek münkün olmuyordu. benzinlide yüksek devir giderseniz yakıtınızda bi hayli artar dizel almanızda fayda var diye düşünüyorum. Hele de 290 nm torku olan bi araçtan inip 155-160 nm torku olan bi araca binince anlıyacaksınız bu dediklerimi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sisin için şöyle bir handikap sözkonusu !

Şu anki 290 NmTorq'a sahip multijetten sonra 125 ps'lik Ti-VCT memnun etmeyecektir !

Zamanında benzer bir durumu bende yaşamıştım ve her yokuş çıkışımda iç geçirmiştim.

Bahsettiğiniz gibi bir yolda yüksek devir ve düşük hızda usul usul gideceksiniz.

Düz yolda sorun olmayacak.Tabi geriye doğru ivmelenmeyi unutunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yorumlar için tekrar teşekkür ederim.

Bu durumda biraz bayiyi taciz ettim, dizel için fiyat bekliyorum.

Aldığım fiyatları da paylaşayım sizle:

125PS benzin-style-plus+metalik : 43,000 ( gemide tamponu çizilmiş, bu nedenle tampon değişmiş ) + aynı aracın farklı rengi 45,000

Yine aynı aracın Titanium versiyonu ise 47,500

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben kaç defa köye (ayder mayder bir sürü yer) çıktım bir sorun yaşamadım... :yeah:

Tak 1'e istediğin yere çık...Saatlerce çıkmazsan tüketimde çok üzmez..Şart değil turbolu araç..

Maksimum 1,5 saatlik bi yol ve sadece yaz aylarında hafta sonları çılıyorum. Geldim 40 yaşıma, 2 tane çocukla artık yollarda honda beni geçti, toyota' yı yedim şeklinde atraksiyonlarım olmaz. Sonuçta bu da focus yani. Boru değil ki... Hiç kasmıyım ben en iyisi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Maksimum 1,5 saatlik bi yol ve sadece yaz aylarında hafta sonları çılıyorum. Geldim 40 yaşıma, 2 tane çocukla artık yollarda honda beni geçti, toyota' yı yedim şeklinde atraksiyonlarım olmaz. Sonuçta bu da focus yani. Boru değil ki... Hiç kasmıyım ben en iyisi.

Keyfinize bakın bencede...

Performans için ikisinin ortasında ecoboost var zaten.. :pray:

Güzel bir dengeye sahip motor 125 ps..üzülmezseniz ama araç titanium olsun en az :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Maksimum 1,5 saatlik bi yol ve sadece yaz aylarında hafta sonları çılıyorum. Geldim 40 yaşıma, 2 tane çocukla artık yollarda honda beni geçti, toyota' yı yedim şeklinde atraksiyonlarım olmaz. Sonuçta bu da focus yani. Boru değil ki... Hiç kasmıyım ben en iyisi.

ben de 40 yaşına geldim ama.. toyota da beni geçmesin mümkünse.. üzülürüm sonra..:) focus bu.. o da üzülür..:)

bunlar sizi üzmezse.. o zmaan 1.6 passat ya da 1.6 audi derim.. konfor, başka da bişey yok :)

fenkli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.