Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Benzinli Focus 3' ün yokuş performansı hakkında bilgi lütfen


Salih Tamer Ünlü

Soru

Selamlar,

Tanışma bölümünde de yazdığım gibi bugün içinde 125 PS lik benzinli Style versiyon Focus sahibi olacağım hayırlısıyla. Biraz ani bir karar oldu :rolleyes:

Ancak birkaç sorum olacak, daha doğrusu danışmak istediğim birkaç konu var.

Mevcut aracım 2009 model Fiat Bravo dizel, 105bg ve 290nm torku var. Ben yaz aylarında ( sıcaktan ) her hafta sonu eşyalı bir şekilde yaylaya çıkıyorum, yol dik ve virajlı. mantıklı bir kullanıcıysanız 70 km yi geçmeden çıkmanız gerekir. Zira yol hem dar hem engebeli. BŞuan ki aracım torkundan dolayı bu yollarda bana adeta mutluluk veriyor, çünkü hiç zorlanmadan çıkıyor, 4 kişilik bir aileye bagajın yetmemesinden dolayı büyük arabaya yönelmek zorunda kaldım. Malum maddi vaziyetlerden dolayı da benzinli tercih ettim.

Dizel ile arasında bayiden bayiye değişen fakat 5,000 TL nin altına düşmeyen bir fark var. Bu fark bazi bayilerde 8,000 TL ye kadar çıkıyor. Ben bu farkı yaptığım km ye göre amorti edemem. Arabamı Nisan 2009 da aldım, şuan 35,000 KM de. Dolayısıyla dizel şuan çok uygun değil gibi benim için.

Yukarıdaki bilgiler ışığında şunu sormak istiyorum;

-Benzinli focusun gidişi nasıldır, yokuştaki tavrı, çekiş gücü, düz yolda hızlanması v.s.

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 44
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters For This Question

Önerilen Mesajlar

  • 0

hmm... tamam anladım...

evet hakikaten normalde turbo benzilnlilerle dizeller aynı fiyattı nerdeyse.. ama şuan onlarla da arasında epeyce fiyat farkı olmaya başladı... iyi de oldu bi yandan...:) turbo benzinlilnin tercih edilebilirliği daha da arttı.. :)

normal benzinlilerle dizeller arasındaki fark almış başını gitmiş.. mondeo da 10 bin lira , focusda da 9 bin lira.. tamamen soygun...motor teknolojisi olarak ne kadar fiyat farkı varki.. bence nerdeyse hiç yoktur.. tek cazibesi tüketim düşüklüğü, o da bu kadar farkı haketmiyor...kesinlikle 10 bin lira daha ucuz olan benzinli... para olarak benzinlinin fazla yakacağı miktar dizelden ortalama 10 kuruştur.. onu da 100 bin kilometrede amorti ediyor...

fenkli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

6 bin TL fark --- T.dizel & Atmosfrk benzinli

bin TL fark --- T.dizel & T.benzinli

5 bin TL fark --- T.benzin & Atmosfrk benzinli

Misal;

At.Benzin : 20.000

T.Benzin : 25.000 (güçlü ise) / 150 ps 23.000 gibi

T.Dizel: 26.000

Olmalı...

Gerisi Soygun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şehir içinde arabayı çok kullanırım ekonomi benim için ön planda diyorsanız dizel tavsiyemdir. Yok ben ayda 600-700 km yaparım yılda sadece 3- 4 defa uzun yol yaparım yakıt önemli değil diyorsanız bence Benzinli alın derim. Hatta uzunyolda daha az yaksın diyorsanız 1.8-2.0 motor tavsiye edebilirim. Tecrübemle sabittir. Aynı yolu 1.4 benzinli 2005 polo ve 1.8T 2002 passat ile gittim inancınız olsun passat daha az yaktı. (Akabinde sinirlendim ve Poloyu sattım tabiki. Bir daha küçük hacimli motor mu? Aslaa.)

Yeniceri_Demirbey tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ecobosst bir kere yeni bir teknoloji...ikinsici...focusa yaraşır bir motor...51.000 tl ödemek varken niye alayımki mazotlu...şehiriçinde klimalı kullanan yeni bir arabanında sanmıyorum 7.0 litreden aşağı düşecegini...ki...en güzeli....kabine aldığı aslan kükreme sesi...ve bastıkça yağ gibi gitmesi...bence dizele çok kafayı taktık gereksiz bir şekilde...bende aynı düşüncelerle dizel almıştım ama...ekonomiden yana cok iyi olsada...yinede hep devrinde hep 85-90 arası gitmek lazım...yani...daha az binerim ama bindiğimde kısrak gibi birşeyin altımda olması huzur verir...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dizel motorlar yapıları gereği benzer teknolojiye sahip benzinli motorlara oranla daha yüksek kaliteli metal aksamlar içerirler ve bu da fiyat farkına neden olur ama eski Tdci ın yepyeni bir Ecoboost tan 7-8.000lira pahalıya satılması farklı bir olay; tüketicinin dizel arayışından acımasızca kar etme düşüncesi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ecobosst bir kere yeni bir teknoloji...ikinsici...focusa yaraşır bir motor...51.000 tl ödemek varken niye alayımki mazotlu...şehiriçinde klimalı kullanan yeni bir arabanında sanmıyorum 7.0 litreden aşağı düşecegini...ki...en güzeli....kabine aldığı aslan kükreme sesi...ve bastıkça yağ gibi gitmesi...bence dizele çok kafayı taktık gereksiz bir şekilde...bende aynı düşüncelerle dizel almıştım ama...ekonomiden yana cok iyi olsada...yinede hep devrinde hep 85-90 arası gitmek lazım...yani...daha az binerim ama bindiğimde kısrak gibi birşeyin altımda olması huzur verir...

Eş düşünce :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

zaten şuanki focus ya da mondeo fiyatlarıyla, dizeli tercih etmek için senede yüzbin yapıyor olmak ve bir sene sonra farkı amorti etmek, sonra da en az bir yıl daha binmek lazım ki kar edelim... o zaman da araba olur 200 bin onu da kimseye satamayız...:D

önceden dizel benzinli focus farkı 4 bin liraydı ve yaklaşık 35-40 bin lerde amorti ediyordu ve bu yüzden de FKE de üst sıralardaydı focus.. ama şuanki fiyatlarla listeye bile giremez...

bu arada yıllardır kendimizi yırttık 1.6 dizel mondeo diye, ama maalesef o da hayal oldu.. dizel mondeo mu alın size 1.6 dizel mondeo... fark 10 bin.... bu mudur...

sonuç: dizel alınmaz....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Firmaların yaptığı büyük alçaklık !

Yakup herzaman söyler,ecoboost gibi muhteşem bir teknolojiye sahip F III bile dizelden oldukça geride fiyat konusunda.

Otosan'ın yaptığı şerefsizlikten başka birşey değildir !

FIII'e hele de dizeline fiyat konusunda denmedik laf kalmadı. Şimdi de EcoBoost neden dizelden daha ucuz sorusu aklımı kurcalıyor doğrusu. Üstelik bana göre yeni bir teknoloji de değil. Araştırın bakın. Sadece isim farklı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Neden Türkiye de böyle sorusu daha doğru ?

Eski tek. Derken, açıklarsanız seviniriz biz bilmiyoruz :S

Tdci motor 7 yıllık evet bunu unutmayın...

Düşükk silindir hacminden dolayı yüksek güç üretimi. Daha önce bunun denemeleri Ankarada bir usta tarafından farklı motorlar üzerinde defalarca denenmiş ve başarı elde edilmiştir. Yüksel ustamız yozgatlı gariban bir motor ustası. Geçen sene tanışmıştık. Eski teknoloji neden mi? Bu motor teknolojisini TSI ismi adı altında daha önce başka firmalarda kullandı. Bana göre harmanlanmış bir motor yani yeni teknoloji kesinlikle değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.