Mustafa Çakıroğlu Oluşturma zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ekim 14, 2013 Öncelikle herkese merhaba. Focus ile alakalı bu kadar bilginin bulunduğu bir site olması çok güzel imiş. Öncelikle herkese bir sorum var. Bir focus hayranı olarak 1.0 hacmindeki motoru olan sedan focus ile taksicilik yapılabilinir mi ??? Bu sorunun cevabı benim için çok önemli. senede 50.000 km yapıyorum. 1.0 motor taksicilik için uygunmudur ??? Garip gelicek bu soru ama benim için çok önemli ??? lütfen yorumlarınızı eksik etmeyin !!! Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Mehmet USLU Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Öncelikle herkese merhaba. Focus ile alakalı bu kadar bilginin bulunduğu bir site olması çok güzel imiş. Öncelikle herkese bir sorum var. Bir focus hayranı olarak 1.0 hacmindeki motoru olan sedan focus ile taksicilik yapılabilinir mi ??? Bu sorunun cevabı benim için çok önemli. senede 50.000 km yapıyorum. 1.0 motor taksicilik için uygunmudur ??? Garip gelicek bu soru ama benim için çok önemli ??? lütfen yorumlarınızı eksik etmeyin !!! Bence uygun değil. Çünkü taksicinin en az yakan araçları tercih etmesi gerekiyorsa 1.0 ecoboost bu iş için biçilmiş kaftan değil. Ama ben hem para kazanıyım hem de araba zevk versin denirse tercih edilebilir. Tabi ben ticari amaçlı kullanılacağı iin sadece tüketim açısından değerlendirdim. Bagaj, kullanım vs. gibi konularda zaten her türlü taksicilik yapar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Öncelikle hoş geldiniz. Genel de ş.içi kullanıcaksınız taksici olduğunuz için. Ben olsam 1.0 eb tavsiye etmezdim. Senede 50k km az değil dizel düşünebilir veya lpgli focus olabilir. Ben taksici olsam lpg li veya dizel focus bakardım. Uzun vadede bu ikisi daha karlı olacak gibi. Yinede siz bilirsiniz Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alparslan Kaplan Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Bence çok mantıklı olmaz Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Çakıroğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 (düzenlendi) Fatih Bey öncelikle teşekkür ederim. Bazı kurumlar ve mekanalar focus almamı istiyor. Özellikle otel ve pansiyonlar. Edirne de farklı bir taksicilik anlayışı yaratmaya çalışıyorum. İki dil biliyorum ama taksiciyim. Bende zaten oldum olası focus hastasıyım. Sürekli telefonla çalışıyorum. Benim için aracımın iyi olması gerekiyor. Dizel Focus ların zaten yanına yaklaşılmıyor ama ya focus 1.0 ya da diğer seçenek olarak hiç içime sinmeyen 1,6 atmosferik ve 15-20 bin km sonra gaz olayı Kafam allak bullak Ekim 14, 2013 Mustafa Çakıroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Çakıroğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 ALparslan bey ve fatih bey önceklikle teşekkür ederim. Bazı kurumlar ve mekanalar focus almamı istiyor. Özellikle otel ve pansiyonlar. Edirne de farklı bir taksicilik anlayışı yaratmaya çalışıyorum. İki dil biliyorum ama taksiciyim. Bende zaten oldum olası focus hastasıyım. Sürekli telefonla çalışıyorum. Benim için aracımın iyi olması gerekiyor. Dizel Focus ların zaten yanına yaklaşılmıyor ama ya focus 1.0 ya da diğer seçenek olarak hiç içime sinmeyen 1,6 atmosferik ve 15-20 bin km sonra gaz olayı Kafam allak bullak Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Dizelin uzun vadede masrafı( enjektör riski, triger seti) daha fazla olacaktır 1.0eb'tan. 1.0 eb motoruna lpg bağlatırsanız dizelden çok daha ekonomik olacaktır. 1.0 eb ile enjektör masrafınız olsa bile ki olmaz düşük olacaktır. Trigeri yağın içinde olduğu için çok daha uzun süre kullanabilirsiniz. Turbo dizelde 150 bin civarı yolcudur. Eb'un turbosunda özel malzeme kullanıldığı için daha uzun süre kullanabilirsiniz. Bakım periyodu daha uzun süredir ve daha ucuzdur dizele göre. Çok uzun vadede mıtor rektefiye masrafınız eb ile daha düşük ve geç olacaktır. İlk alım maliyeti, mtv gibi unsurlarda da eb'u öneririm. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Çakıroğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Çağlar Bey çok teşekkür ederim. Evet kesinlikle dizelin masrafı daha çok olacakır. Arkadaşım kangoya 4 enjektör sordu 3000 tl focusunkiler 5000 tl tutar herhalde. Turbo keza şu anki aracımda bile sorun çıkarttı çıkartacak. Bir turbosu 2000 tl nin üstündedir. Benim çekindiğim konu senede 50.000 km yapıyorum 3 silindir motor dayanıklılık açısından beni korkutuyor. Lpg düşünmüyorum aslında sadece benzinle çalışmak istiyorum. Yakıt değerleriniz nasıl şehir içi ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
hüseyin koç Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Hoşgeldiniz Aracı taksi olarak kullanacaksanız 1.0 eb almak ve lpg taktirmak çok mantıklı gelmiyor bana 1.6 alin lpg taktiğin daha iyi bence Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Çakıroğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Siteyi çok araştırdım bir çok değer var şehir içi yakıt tasarufuyla alakalı ama benim sürekli şehir içi kullanımımda 8 lt yi geçer mi ? Hüseyin Bey evet aracı taksi olarak kullanacağım ama ben lpg taraftarı değilim çok O yüzden benzin düşünüyorum. Çekindiğim çok fazla km yapıyor olmam Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman ünal Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Siteyi çok araştırdım bir çok değer var şehir içi yakıt tasarufuyla alakalı ama benim sürekli şehir içi kullanımımda 8 lt yi geçer mi ? Hüseyin Bey evet aracı taksi olarak kullanacağım ama ben lpg taraftarı değilim çok O yüzden benzin düşünüyorum. Çekindiğim çok fazla km yapıyor olmam Edirne de 8 lt olmaz herhalde, ben İstanbul da 1.6 ile zaten o civarlarda yakıyorum, Edirne de 1.0 ile usturuplu kullanılırsa 8 lt. olması imkansız olur gibime geliyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Öncelikle herkese merhaba. Focus ile alakalı bu kadar bilginin bulunduğu bir site olması çok güzel imiş. Öncelikle herkese bir sorum var. Bir focus hayranı olarak 1.0 hacmindeki motoru olan sedan focus ile taksicilik yapılabilinir mi ??? Bu sorunun cevabı benim için çok önemli. senede 50.000 km yapıyorum. 1.0 motor taksicilik için uygunmudur ??? Garip gelicek bu soru ama benim için çok önemli ??? lütfen yorumlarınızı eksik etmeyin !!! Buradan sormanız mantıklı olmuş Aynı şeyleri farklı yerlerde tartışmamız gerektiğini anlamış oluruz bir kez daha anlayış için teşekkürler Ek olarak illa sıfır araç olacaksa alın 1.0 ecoboost 2.el olabilecekse de tdci alınız.. 1.6 ve lpg tavsiye etmem..Bunu sizin için demiyorum genel olarak kimseye etmemeye çalışıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 (düzenlendi) nerede taksicilik yapacağınıza bağlı.. durakta ve iyi bir semt yada otel içinse olabilir. ama sürekli gezilecekse dizel şart.. birde bagaj ağzı var..70 cm ve üstü hele körükleri açılarak doldurulmuş valiz zorlama ile girdi bir kere arkadaşı terminale bırakırken. eminim giremeyeceği zamanda gelecektir taksi iken.. insan kendi valizini kendine göre alıyor ama başkaları için böyle bir opsiyon yok Ekim 14, 2013 Mehmet Demir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Çakıroğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Yakıp Bey çok teşekkür ederim ; tavsiyeniz harika. 2. el dizelde işim olmaz. Ağzım yandı bir kere. Şimdiki kullandığım aracın motoruna iki defa rektefiye yapılmıştı. Ustalar anlamadı. İkinciye düşünün artık nasıl yıpranmış. Blok kurtarmamış farklı piston ve gömlek çakmışlar. İkitelli hurdacıdan motor aldık da araba yaptık kendimize. Hem dizel ileriye dönül çok ağır masraflar getirir bana. Arkadaşım kangoya 4 enjektör sordu 3000 tl. Focus dizelimki vardır 5000 tl. Zaten 150.000 km de turbo sıkıntısı oluşuyor sürekli dizellerde nerden baksan 2000 tl den aşağı değildir. O yüzden sıfır dizel yada benzinli. Ama günümüzde dizeller çok pahalı. Benzinli böyle harika bir motorda bence kullanılabilinir. Tek sıkıntım yıllık çok fazla km yapmam. Bu motor ne kadar koşar ne kadar dayanır. Şimdi başka taksici bir arkadaşım bayram sonrası 1,6 focusunu teslim alıcak o da 15.000 km sonra benzine dönecek. Aman diyor hayatta dizel almam. Şehir içi yoğun ve sert kullanımda sarfiyatınız nedir peki ? Mehemet Bey çok haklısınız. Her iki modelide kullandım ve dizel tabi ki daha iyi ama yukarıda da belirtiğim gibi. Dizel sıfır alamam. İleriye dönükte bana çok büyük yaralar açar. Keşke alabilsem ama fiyat farkı çok. Bagaj hacminde kesinlikle haklısınız. Bu kadar cüsseli bir arabaya komik bir bagaj. Genellikle iyi kaliteli hotel müşterisi olsun biraz daha elit bir tabakaya hitap etmek gerekiyor günümüzdeki otel misafirlerine. Tek endişem şehir içi yakıtın 7-8 lt yi geçmemesi. Çünkü yeri geldiğinde yetişmek için şehir içinde de basıyoruz araçlara. Şimdiki dizel aracımla zaten 6 lt/100 km de mazot harcıyorum. 100 km de on lira daha fazla veririm en azından uçan bir dört tekerlekli aracım olur. Tek endişem senede 50.000 km den fazla yol yapacak olan bu cep herkülü motor ne kadar dayanacak. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 14, 2013 Şehir içi yoğun ve sert kullanımda sarfiyatınız nedir peki ? 8.5 - 9.0 civarı oynar bu aracı ekonomik sürdürmek istiyorsanız sakin olmanız şarttır diğer vakitlerde tüketimi yüksek. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap