Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Yol Tutuş


Recai Bayram

Soru

marabayın gençlik. focus II den focus IIIe terfi ettim. 2013 model 115 hp tdci şu anda 18000 kmde.style paket. ben konya anamur arası yollarda yaklaşık bi 15 bin km yapmışımdır. :) (focus II ile). gidenler bilir oraların virajlarını yokuşlarını. focus 2 ile o virajlarda beni geçebilen olmadı. :) arabayı 88 binde almıştım sattığımda 128 bindeydi. 40 bin km boyunca arabayı kaydırmayı başaramadım yol tutuşu muazzamdı. 

 

ancak focus III te aynı yol tutuş hissini alamıyorum virajlara girerken ellerim terliyor arabanın tekerler sanki yere deymiyormuş gibi geliyor ve focus II ile kaymanın imkansız olduğu yerlerde kayıyor. bu arabayla bir kere anamura gittim özellikle hafif mucurlu yollarda sanki buz üzerinde paten yapıyor acayip moralim bozulmuştu. güya tekerler yeni.  bridgestone  ve 215 55 16 ebatlarda. yani eski focusun 195 65 15 tekerlerine göre çok yeni ve geniş. sizde de aynı sorun oldu mu yoksa benim arabada bi sorun mu var kamber açısı neyim mi bozuk sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

tabi tabi öyle fırıl fırıl olduğu yerde dönmüyor çok şükür ama özellikle 100 km üzeri hızlarda virajlara girerkenki hissettiğim o boşluk hissi beni korkutuyor ve refleks olarak frene basıyorum. yani eski focusu bilmesem çok hızlı dönüyorum diyecem ama önceki arabanın o yere çivilenmiş gibi hissi yok. çay dinar arası bi gidiş dönüş yol var. yol sakin. yeni asfalt dökülmüş mucurlu. biraz gürültülü bi yol. hemen orayı geçmek için hızlı gidiyordum. 130-140 gibi bi hızla daha oturmamış mucurlu yola girince araba bi sağa bi sola kaymaya başladı. yani resmen öteki tarafa gittim geldim. hayatımda ölüme hiç o kadar yaklaşmamıştım. arabayı toparlyana kadar ecel terleri döktüm yani arabaya hiç güvenim kalmadı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam oturmamış o taşlı yolda 130-140 diyorsunuz, Allah korusun.

ama daha bir hafta önce o yoldan gittim ve öyle bişey beklemiyordum burası türkiye daha 1 hafta önce stabil olan yol şimdi mucurlu olmuş yazık günah yani şu devirde hangi akla hizmet o mucur dökülüyorsa. zaten sağ tarafta tarlanın ortasında takla atmış bi araba vardı. insan hayatına verilen değer bu kadar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mıcırlı yolda benim bildiğim araba zaten tutunamaz dediğiniz hızlarda sonuçta zemin iyi olacakki araç yolu tutsun focus 2 kullanmadığım için karşılaştırma yapamıyorum ama belkide mıcırı sonra dökmüşlerdir focus 2 yle geçerken yoktur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araç daha yumuşak ve virajda yatıyor F2 gibi sert değil fakat F2'den daha üstün destek sistemi var eğer araç limitini aşarsa mümkün mertebe tutuyor yani sonuç olarak benzer hızlarda gitmeniz mümkün olabilir bunları bire-bir aynı yerde test etmeden emin şeyler söylemek istemiyorum.

 

His ve davranış ayrı şeyler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

F II yi 40 bin km kullandım arabayı kendimden iyi tanıyorum hemen hemen hiç kaza tehlikesi atlatmadım desem yalan olmaz. ama F III ü alalı daha 2 ay oldu 2000 km yaptım ve arabaya binmeye korkar oldum. hissettiğim şeyler arabanın davranışı ile orantılı maalesef. arabanın arkasının kızakladığını hissediyorum. örneğin çok geniş bi göbek dönerken kaymak asfaltta arka resmen kayarak gidiyor teker dönmüyor :) F II de arabayı göbekte isteyerek kaydırdığımda bile güven verici bi şekilde kayıyordu yani kontrolden çıkmayacağından emin bi şekilde dönebiliyordum. yani şundan kesinlikle eminimki F III yol tutuşu ESP bilmem neye rağmen F II den kötü. benim merak ettiğim aynı tecrübeyi yaşayanlar var mı?. belki aracın ön düzen ayarları filan bozuktur diye düşünüyorum bi götürecem rot balans ayarına. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Lastikler, rot balans ayarı kontrol edilmeli, sorun yoksa yapacak bir şey yok bence.

Bunlar daha önce de tartışıldı. Çoğunluk yol tutuşu gayet yeterli buluyor, beğenmeyenler de var da bu kadar konuşma tartışma sonrası herkesin viraj, yol tutuş, arkadan/önden kayma, güven verme kavramları çok çok farklı olduğundan ilerleyemiyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben f2 f2,5 f3 kullandım. Böyle bir şey yaşadım bende belki bu tesbitim genelde olabilir. Araba değiştirtirildiği zaman o arabaya alışma sürecinde yolda kayıyor gibi hissediyor insan. F2.5 dan f3 e geçtiğim zaman bende sizin gibi düşündüm bu araba kayıyor f2 de f2,5 da çizgisinden ayrılmıyor ama f3 hep kayıyor diyordum. Babamda yol tutuşu kötü diyordu. F3ü kullana kullana ya ben arabaya alıştım ya da araba bana alıştı artık öyle düşünmüyorum f3 ün yol tutuşuna hayranım. Size önerim arabayla biraz daha vakit geçirin müsait bir alanda deneyin ve eğer arabada bir sıkıntı yoksa (umarım yoktur) f3 ünde yol tutuşunun iyi olduğunu göreceksiniz. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla mıcırlı yolda Focus 3, Focus 2, Focus 1, Audi A5, VW Golf, Mercedes A vs gibi önden çekişli araçları peş peşe aynı viraja sokalım. İlk giren araba 70 le kayıyorsa son giren araba da 70 le kayacaktır. Ne güvenlik, ne şu, ne bu. Bu şekildeki bir zeminde yol tutuş, lastik vs her neyse bunların performansı test edilemez.

 

Ben 150-160 km gibi bir hızla giderken, tamamen dümdüz bir yolda temiz bir zeminden, mıcırlı bir zemine giriş yaptım. O hızda düz yolda giderken araba hemen hemen 45 derede yön değiştirdi. Şimdi diyebilir miyim Focus 3 ün yol tutuşu kötü. Diyemem! 

 

Desem desem mıcırın araba tutuşu kötü diyebilirim. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mıcırlı yolda her araba kayar savrulur herneyse artık 

Mesela bi şahin ile focus2 nin yol tutuşu arasında farkı kullanarak anlayabilirsiniz bu dogrudur

ama focus 2 ile focus 3 arasındaki yol tutuş farkını nasıl hissediyorsunuz anlamıyorum. Ya hissetme kabiliyetiniz çok kuvvetli ya da kendinizi kandırıyorsunuz. 

Ben focus 1 de kullandım focus 2 de şu an seat toledo kullanıyorum. Yol tutuş farkı yok hepsi aynı benim gözümde sınırları zorladım ama tehlikeye atmadım kendimi. Şu an gördüğüm kadarıyla hepsi aynı farkı yok lastiklerinde etkisi büyüktür illaki. Ben bu yüzden piskolojiye bağlıyorum böyle durumları. Bi abimde astra g vardı arabasını bize bırakıp bizim arabayla memleketine gitti 1 ay bizde kaldı astra g de de aynı durum vardı focusla hiç bir farkı yoktu yol tutuş hakkında. Performansı ve fren mesafesi arasındaki farkı hissedebildim sadece. 

Bence bırakın akışına sınırları zorlamayın düz yolda gazlarım ama tehlikeli bi durum hissettiğim an herşeyden önce canımı düşünürüm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Berk konuyu gündeme getirdiğinde de yazmıştım yine yazayım.

Focus'un tüm serilerini kullandım, hepsinin de sınırını bilecek kadar deneyimli sayarım kendimi, sınırı bulmayı da beceririm, o konuda da kuşkunuz olmasın ve Fatih'ün düşündüğünün aksine hemen tüm araçların kendine has birbirine pek benzemeyen yol tutuş özellikleri vardır limitte, deneyimli biri bunu pekala ayırt edebilir.  

FIII daha fazla yatan, daha konfor odaklı bir süspansiyona sahip, bu kısa turlu ve hızlı tepkili direksiyon ile birleştiğinde başta bir tedirginlik yaratıyor. Ayrıca yine sessizliği ve konforu ile eski serilere göre hızını daha az göstermeyi beceriyor.

Bunları alt alta koyduğunuzda aslında viraj hız limitleri değişmeyen ancak sürüşte daha oynak hissi veren bir araç ile karşı karşıyayız.

Daha yeni Datça ve Bozburun yarımadalarında 500 km'ye yakın yol yaptım, geniş - dar, düzü hemen hiç olmayan, inen - çıkan yollarda çoğu insanın "deli gibi" diye tabir edeceği şekilde dolaştım, sollama isteklerimde hızlanıp yol vermemeye çalışan araçlar oldu, geçemediğim ve saniyeler içinde gözden uzaklaşamadığım araç olmadı, ve bu süreçte sadece birkaç kere ESP arkayı toparladı, tabii tam kontraya başlamışken hevesim yarıda kaldı maalesef.

Bütün bunları övünmek adına yazmıyorum yanlış anlaşılmasın yol şartlarına göre uygun kullanıldığında süspansiyon sistemi 182 PS'lik motorun gücüne bile uyum sağlayacak başarıda, hızlı ve düzgün tepkili, artı bir de konforlu...

Hissiyata bakarsanız benim 3 kapı Sport Trend 2000 motorlu FI en iyisi idi, ama bununla da onunla döndüğüm hızlarda aynı virajları kolaylıkla dönüyorum.

Gevşek yüzeyli yollarda limit denemek anlamsız olur, aracı değerlendirmek de öyle, ancak o durumlarda da ESP'nin çok düzgün çalıştığını söyleyebilirim.

Hissiyatı düzeltmek için coil-over iyi giderdi, ayrı konu.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Berk konuyu gündeme getirdiğinde de yazmıştım yine yazayım.

Focus'un tüm serilerini kullandım, hepsinin de sınırını bilecek kadar deneyimli sayarım kendimi, sınırı bulmayı da beceririm, o konuda da kuşkunuz olmasın ve Fatih'ün düşündüğünün aksine hemen tüm araçların kendine has birbirine pek benzemeyen yol tutuş özellikleri vardır limitte, deneyimli biri bunu pekala ayırt edebilir.  

FIII daha fazla yatan, daha konfor odaklı bir süspansiyona sahip, bu kısa turlu ve hızlı tepkili direksiyon ile birleştiğinde başta bir tedirginlik yaratıyor. Ayrıca yine sessizliği ve konforu ile eski serilere göre hızını daha az göstermeyi beceriyor.

Bunları alt alta koyduğunuzda aslında viraj hız limitleri değişmeyen ancak sürüşte daha oynak hissi veren bir araç ile karşı karşıyayız.

Daha yeni Datça ve Bozburun yarımadalarında 500 km'ye yakın yol yaptım, geniş - dar, düzü hemen hiç olmayan, inen - çıkan yollarda çoğu insanın "deli gibi" diye tabir edeceği şekilde dolaştım, sollama isteklerimde hızlanıp yol vermemeye çalışan araçlar oldu, geçemediğim ve saniyeler içinde gözden uzaklaşamadığım araç olmadı, ve bu süreçte sadece birkaç kere ESP arkayı toparladı, tabii tam kontraya başlamışken hevesim yarıda kaldı maalesef.

Bütün bunları övünmek adına yazmıyorum yanlış anlaşılmasın yol şartlarına göre uygun kullanıldığında süspansiyon sistemi 182 PS'lik motorun gücüne bile uyum sağlayacak başarıda, hızlı ve düzgün tepkili, artı bir de konforlu...

Hissiyata bakarsanız benim 3 kapı Sport Trend 2000 motorlu FI en iyisi idi, ama bununla da onunla döndüğüm hızlarda aynı virajları kolaylıkla dönüyorum.

Gevşek yüzeyli yollarda limit denemek anlamsız olur, aracı değerlendirmek de öyle, ancak o durumlarda da ESP'nin çok düzgün çalıştığını söyleyebilirim.

Hissiyatı düzeltmek için coil-over iyi giderdi, ayrı konu.

aynen hocam direksiyon çok hızlı tepki veriyor doğru. benimki psikolojik değil yalnız. ben polodan F II ye geçince ooo işte araba bu dedim tank gibi yoldan çıkması imkansız dedim. poloyla bu günlere gelebildiğime şaşırdım yani o derce güvensiz bir arabaymış (96 model 3 kapı polo) ama F III den beklediğim daha teknolojik olmasıyla daha güven verici olmasıydı. ama öyle olmadı. hocam sizin datçadaki o döndüğünüz virajlardan 1500 tanesi var gülnar anamur arasında orda da eski F II ile farklı bi performans saptamadım. yani 60-70 ile sert virajları çok rahat döndüm. ama beni tedirgin eden 110-120 ile giderkenki hissettiğim o güvensizlik. eskisi kadar hızlı giremiyorum kaymak asfalttaki geniş virajlara

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.