Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Yol Tutuş


Recai Bayram

Soru

marabayın gençlik. focus II den focus IIIe terfi ettim. 2013 model 115 hp tdci şu anda 18000 kmde.style paket. ben konya anamur arası yollarda yaklaşık bi 15 bin km yapmışımdır. :) (focus II ile). gidenler bilir oraların virajlarını yokuşlarını. focus 2 ile o virajlarda beni geçebilen olmadı. :) arabayı 88 binde almıştım sattığımda 128 bindeydi. 40 bin km boyunca arabayı kaydırmayı başaramadım yol tutuşu muazzamdı. 

 

ancak focus III te aynı yol tutuş hissini alamıyorum virajlara girerken ellerim terliyor arabanın tekerler sanki yere deymiyormuş gibi geliyor ve focus II ile kaymanın imkansız olduğu yerlerde kayıyor. bu arabayla bir kere anamura gittim özellikle hafif mucurlu yollarda sanki buz üzerinde paten yapıyor acayip moralim bozulmuştu. güya tekerler yeni.  bridgestone  ve 215 55 16 ebatlarda. yani eski focusun 195 65 15 tekerlerine göre çok yeni ve geniş. sizde de aynı sorun oldu mu yoksa benim arabada bi sorun mu var kamber açısı neyim mi bozuk sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hocam sizde oldukça hızlısınız fluence'de adamın solladığı yer çok çok sakat ne kadar tecrübesiz sürücü yazık yahu.. Sanırım araç da kiralık neyseki o da tutunmuş yola size savrulmamış..

 

Geçmiş olsun. Focus'da mıcırda tutunmuş..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen hafta atlattığımız tehlikelerden biri...

Midyat-Batman yolu Üçyol mevki. Hasankeyf'e 4-5km var.

Yol asfalt, hafif mucurlu, banket ise daha fazla.

15dk kadar sağnak yağmurdan sonra hafif yağış devam ediyor.

Hız 105km/h sabitlenmiş.

İzlerken üstüme geldi fluence, korktum vallahi.

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen hafta atlattığımız tehlikelerden biri...

Geçmiş olsun, iki arabada mükemmel yol tutmuş, aksi olsa muhtemelen mesaj okuyup yazamıyor olurdun!

 gezmekten kastettiğim, göbekten yada neredeyse 90-110 derecelik keskin virajda dönüş yaparken, sola dönüş yapalım; araba komple direksiyonu hiç toparlamadan-sabit tutarsak, hafif sağa doğru komple giderek-tabiri caizse kayarak dönüyor. abartarak yazıyorum sol şeriti doldurmuşken sağa doğru kayarak orta şerite geliyor. tabi ki bu dönüşler hep limitler zorlanarak yapılan dönüşlerdir..bazı durumlarda burun döneceğimiz yöne akıyor ve arka kopacak gibi oluyor, o zaman esp devreye giriyor..geniş yolu olan bir iki göbek var ev yolumda bazen limitleri zorlarım. aracı tanımak lazım..
 

Aynı davranışları farklı tarif ediyoruz, mutabıkız bu durumda...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

110 km ile girdiğim virajda frene hafif bastığımda az birşey sadece önden atıyor. Asla savrulma kayma yok. Vitesi 4'e takıp hafif gaz vererek dönünce gayette yola yapışıp kalıyor. Ben memnunum şahsen. Kaldi ki zaten süspansiyonlarıda bu yüzden sert.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

marabayın gençlik. focus II den focus IIIe terfi ettim. 2013 model 115 hp tdci şu anda 18000 kmde.style paket. ben konya anamur arası yollarda yaklaşık bi 15 bin km yapmışımdır. :) (focus II ile). gidenler bilir oraların virajlarını yokuşlarını. focus 2 ile o virajlarda beni geçebilen olmadı. :) arabayı 88 binde almıştım sattığımda 128 bindeydi. 40 bin km boyunca arabayı kaydırmayı başaramadım yol tutuşu muazzamdı. 

 

ancak focus III te aynı yol tutuş hissini alamıyorum virajlara girerken ellerim terliyor arabanın tekerler sanki yere deymiyormuş gibi geliyor ve focus II ile kaymanın imkansız olduğu yerlerde kayıyor. bu arabayla bir kere anamura gittim özellikle hafif mucurlu yollarda sanki buz üzerinde paten yapıyor acayip moralim bozulmuştu. güya tekerler yeni.  bridgestone  ve 215 55 16 ebatlarda. yani eski focusun 195 65 15 tekerlerine göre çok yeni ve geniş. sizde de aynı sorun oldu mu yoksa benim arabada bi sorun mu var kamber açısı neyim mi bozuk sizce?

Benim lastikler Michelin 215x55x16.

Aynı sorunu bende yaşadım.

Florance hastanesinin önünden Çağlayan tüneline girdim e5 çıkmak için.

Keskin bir viraj vardır bilenler bilir.

Araba savruldu Esp devreye girdi yoksa bariyerlere çıkabilirdim. Şimdi orası çok keskin çok hızlısın diyenler olabilir, aynı yolu fluence ile çok defa aynı şartlarda geçtim bir sorun yaşamadım.

Ikinci bir örnek hafif islak bir viraja 70km ile girdiğimde yol sabunlu gibiymiş gibi kayıyorum.

Hangi virajda olduğum önemli değil ıslak olması kafi.

Sorun lastiklerdemi ebatlardamı yoksa başka bir şeydemi hiç bir fikrim yok, çözemedim.

Lastik basınçları devamlı kontrol ederim, servise gitsem eminim testte yoldan çıkabilirler.

Arkadaşlar bu tip bir endişeniz var ise sorun çözülmene kadar lütfen çok dikkatli olun.

Kış lastiklerini bu sebepten dolayı 205x55x16 almayı planlıyorum. Bakalım durum ne olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha onceden esp siz f2 kullaniyordum f3 e gectigimde f2 ile hicbir problem yasamadigim hergunku is guzergahimdaki gobekte onden kayma hissini f3 ile bircok kez hissettigimde herhalde bana oyle geliyprdur diyordum ama burda benzer durumdan bahsedenleri duyunca hakli oldugumu dusunmeye basladim. Kastettigim his ise soyle ki sanki yol kayganmista araba onden virajin disina dogru kayiyor. O yuzden artik virajlara cok daha yavas giriyorum. Lastik basinclarini kontrol ettirdim sorun yok

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdi orası çok keskin çok hızlısın diyenler olabilir, aynı yolu fluence ile çok defa aynı şartlarda geçtim bir sorun yaşamadım.

Her iki aracı da zorlamış birisi olarak nuna inanmam çok güç, arabada bir sorun veya algıda yanılgı olmasın?

Ikinci bir örnek hafif islak bir viraja 70km ile girdiğimde yol sabunlu gibiymiş gibi kayıyorum. Hangi virajda olduğum önemli değil ıslak olması kafi.
 Islak yoldaki yol tutuş sorunlarını lastiğe bağlamak daha kolay.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Her iki aracı da zorlamış birisi olarak nuna inanmam çok güç, arabada bir sorun veya algıda yanılgı olmasın?

 Islak yoldaki yol tutuş sorunlarını lastiğe bağlamak daha kolay.

Bir sorun olduğu aşikar, keşke algı olsaydı. Benmi öyle hissediyorum acaba diye çok defa Esp çekiş kontrol menüdeki ne ise iptal deneyerek denemeler yaptım sonuç aynı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Yılmaz Tunç,

 

O menüden sadece çekiş kontrol sistemini kapatabiliyorsunuz. Bunun yol tutuşa olumlu ya da olumsuz etki edecek bir sistem olmadığını düşünüyorum.

 

Focus 3 ün yol tutuşundan kendi adıma oldukça memnunum. Şimdiye kadar beni çok tedirgin edecek bir şeyle karşılaşmadım. (mıcıra kaptırdım bir keresinde ama o tamamen düz bir yoldaydı, yol tutuşla alakalı bir durum değildi yani)

 

Virajlarda da oldukça stabil, çok zorladığımda (kaymak asfalt tabir edilen, hiç prüzsüz olan bir zeminde) komple kaydığına şahit oldum. Önce kafadan, sonrada komple şeklinde dışarıya doğru kayıyor. Ancak esp müdahale ediyor. Yani çok sıkıntıya düşmedim henüz.

 

Ben sürücüyüm. Pilotluk gibi bir iddiam yok. Sürücülükte de kendimi A noktasından B noktasına güvenli bir şekilde gidebilecek yetenek ve tecrübe sahibi olarak görüyorum. Şu viraja şu açıyla girip, arabanın kıçını hafif attırarak döneyim şeklinde huylarım yok. Arabamı da trafiğin uygun olduğu, kendimi ve karşımdakini riske sokmayacak yerler olduğuna inandığım yerlerde denerim. Çok sert döndüğüm virajlarda da TCS nin çok faydasını gördüm diye düşünüyorum.

 

Standart kullanıcı için ne Focus'un, ne Fluence'nin, ne Jetta'nın yol tutuşlarının yetersiz kalacağını düşünüyorum.

 

Focus 3 için bir otomobil dergisinde "tren rayları üzerinde gider gibi" şeklinde bir ifade kullanılmış olduğunu hatırlıyorum. Bence yol tutuşu kötü değil.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende bir sorun görmüyorum 1 seneyi geçti focus kullanalı kasa biraz fazla yatıyor ama hiç bi zaman arkadan kopma yaşamadım.

Hatta bir ara esp yi devreye sokmak için inat etmiştim.Şimdiye kadarda en fazla 2 kez devreye girdi.

Gerçi focus3 den katıldım focus ailesine 2 ve 2.5 kullanmadım.İlk zamanlar süspansiyon biraz yumuşak oldugu için kasa fazla yatıyor bildiğiniz gibi bu biraz tedirgin ediyordu alışınca bir sorun görmedim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.