Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Yol Tutuş


Recai Bayram

Soru

marabayın gençlik. focus II den focus IIIe terfi ettim. 2013 model 115 hp tdci şu anda 18000 kmde.style paket. ben konya anamur arası yollarda yaklaşık bi 15 bin km yapmışımdır. :) (focus II ile). gidenler bilir oraların virajlarını yokuşlarını. focus 2 ile o virajlarda beni geçebilen olmadı. :) arabayı 88 binde almıştım sattığımda 128 bindeydi. 40 bin km boyunca arabayı kaydırmayı başaramadım yol tutuşu muazzamdı. 

 

ancak focus III te aynı yol tutuş hissini alamıyorum virajlara girerken ellerim terliyor arabanın tekerler sanki yere deymiyormuş gibi geliyor ve focus II ile kaymanın imkansız olduğu yerlerde kayıyor. bu arabayla bir kere anamura gittim özellikle hafif mucurlu yollarda sanki buz üzerinde paten yapıyor acayip moralim bozulmuştu. güya tekerler yeni.  bridgestone  ve 215 55 16 ebatlarda. yani eski focusun 195 65 15 tekerlerine göre çok yeni ve geniş. sizde de aynı sorun oldu mu yoksa benim arabada bi sorun mu var kamber açısı neyim mi bozuk sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Lastikleri kontrol edin. 

Haklı da olabilirsin, ilk aldığımda 1000 km 44 psi basınçla kullanmışım lastikleri. Aslında fabrikadan lastik havalarının yüksek olarak çıktığını çok duymuştum ama ha bugün ha yarın derken epey bindim. Belki ilk izlenimimi etkilemiştir. Ama şu an kışlıkları taktırdım ve 32 basıldı tüm lastiklere yine de çok yatıyor denemez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

siz hangi güzergahtan gittiniz bilmiyorum muhtemelen konya-karaman-mut-anamur yapıyorsunuz ve bahsettiğiniz virajlı yol mut-anamur arası.Bende o yoldan gidiyorum bazen sizinle benzer düşüncelerim vardı aracın yol tutuşu o kadar da iyi değilmiş diye söyleniyordum ta ki benim araçlar konusunda deli diye tabir edebileceğim arkadaşımla anamura gidene kadar...O gün bu araca inanamadım ben kullanamıyormuşum dedim araç topluyor bir şekilde yola oturuyor araç böyle yola gidiş görmedim o zamana kadar ağzım açık kaldı gerçekten .Dediğim gibi videosunu çekmek hiç aklıma gelmedi burada paylaşmayı çok isterdim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Haklı da olabilirsin, ilk aldığımda 1000 km 44 psi basınçla kullanmışım lastikleri. Aslında fabrikadan lastik havalarının yüksek olarak çıktığını çok duymuştum ama ha bugün ha yarın derken epey bindim. Belki ilk izlenimimi etkilemiştir. Ama şu an kışlıkları taktırdım ve 32 basıldı tüm lastiklere yine de çok yatıyor denemez.

 

% 100 öyle :)

 

Aracın kara ile bağlantısı kuran tek şey lastik istediğiniz kadar donanım olsun dünyanın en iyi yol tutan aracı olsun lastikler uygunsuz ise....

 

ve sanırım buna gereken önemi vermiyoruz ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet merhaba arkadaşlar,

Bir önceki sayfada detayını verdiğim kayma sorunu ile ilgili bu sabah servise uğradım.

Başteknisyen sorunu dinledikten sonra önce rot ayarına bakalım dedi. Bizim araçların hem önde hemde arkada rot ayarı varmış.

Arka tekerlerin rot ayarında hakkaten sorun çıktı ve ayarını yaparak düzelttiler.

 

Sonrasında test sürüşüne çıktık ancak aynı ortamı yakalayabildiğim bir alana denk gelmediğim için test sonucuna ok vermedim.

Herzamanki yolumda bir kaç gün  deneyerek sonucu bildireceğim.

Umarım sorun bundan kaynaklanıyordur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

3 nesil Focus kullamış biri olarak, bence mekanik yol tutuş olarak FI en iyisidir.

Direksiyon hissi ve ağırlık trasferi hissiyatı mükemmeldi diyebilirim.

FIII ise bence elektronik yardımcılar sayesinde limiti en yüksek olanı, hala sınıfındaki referans noktası diyebilirim.

 

Şahsi görüşüm FocusII' nin bu konuda, diğer nesillerinin gölgesinde kaldığı yönünde.

 

Ayrıca kıyaslarken aynı motor opsiyonlarını kıyaslamak lazım, dizel motor ağırlığı ve turbo boşluğu (dolayısı ile lineer olmayan gaz tepkisi) nedeni ile yol tutuşa negatif etki eder.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

soruna en basitten başladım ön tarafın biri 41 biri 21 miş  :D düzelttikten sonra arabanın dengesi yerine geldi. ama ben hala eski focusumun daha iyi yol tuttuğunu düşünüyorum keşke iki focusu da aynı yerde deneyebilsek. dün evimizin orda eski focusla çok rahat döndüğüm u dönüşünde arabaın önü savruldu resmen buzlu yolda dönüyromuşum gibi artık hiç bir tereddütüm yok yol tutuş kesinlikle daha kötü. 

 

Tekrar altını çizerek söylüyorum eski focusla tek bir kere kontrolüm dışında kayma yaşamadım. (40 bin km boyunca) ama bununla daha 2 bin km de kaç kere arka -ön savruldu sayamadım. ve bu arabanın lastikler sıfır. önceki arabanınkini gösrseniz manyk mısın bu lastiklerle arabaya binilir mi dersiniz :) tam lastikleri değiştirecektimki arabayı sattım :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracı ilk bayiden aldığım zamanlar ben de aynı hissi yaşamıştım ve pişmanlık duymuştum aracı aldığıma daha önceki araçlarım 2001 vectra ve 2010 avensisten daha iyi diyordum daha önce focus kullanmadım kuzenimin yalvar yakar olmasından dolayı almıştım aracı araç sanki yüzüyor gibiydi ilk hissettiklerim ama daha sonra alışınca aracın limitlerinin çok yüksek olduğunu gördüm ve artık esp'yi kapatarak kullanıyorum aracı o kadar güven veriyor ki araç virajda yatıyor evet süspansiyonlar eski nesil kadar sert değil ama yatması korkutmasın araç yoldan çıkmıyor o kadar zorluyorum bir kaç kez sadece arka lastiklerin kayma sesini duyabildim hatta bir kere lastiğin kayma sesini duyunca limiti daha da yükselttim arkadan itişli arabalar kadar haz veren yükseklikte ses alıyordum :) aracın bir türlü korkutacak kadar dengesinin bozulduğunu göremedim (başaramadım). Başarmayı umarak denemelerime devam ediyorum tabi afedersiniz b.kounu çıkarmadan.  :sofeer:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu yol tutuş olayında sürücü faktörü de önemli.Geçen bi arkadaş geçti benimkinin direksiyonuna virajı dıştan dıştan alıyor sonra da araba yatıyor diyor.Yatar tabi ulan merkezkaç kuvveti diye bişey var istediğin kadar aracın teknik bakımdan dolu olsun.Bu işlerde oldukça usta bir diğer arkadaşımla virajlı bir yolculuğa çıktım hayran kaldım aracın dengesine ve limitlerine ben kullanamıyor muşum aracı dedim..Aslında bu yol tutuşla ilgili video paylaşımları yapabiliriz.Kime göre yol tutuş daha iyi ya da daha kötü?Bazılarımızın yakınmaları haklı mı yoksa altımızdaki makinelere güvenip fizik kurallarını değiştirmeye mi çalışıyoruz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu yol tutuş olayında sürücü faktörü de önemli.Geçen bi arkadaş geçti benimkinin direksiyonuna virajı dıştan dıştan alıyor sonra da araba yatıyor diyor.Yatar tabi ulan merkezkaç kuvveti diye bişey var istediğin kadar aracın teknik bakımdan dolu olsun.Bu işlerde oldukça usta bir diğer arkadaşımla virajlı bir yolculuğa çıktım hayran kaldım aracın dengesine ve limitlerine ben kullanamıyor muşum aracı dedim..Aslında bu yol tutuşla ilgili video paylaşımları yapabiliriz.Kime göre yol tutuş daha iyi ya da daha kötü?Bazılarımızın yakınmaları haklı mı yoksa altımızdaki makinelere güvenip fizik kurallarını değiştirmeye mi çalışıyoruz?

 

Focus'un herhangibir modeli için kötü diyen (bu konuda) anladığını bilen aslen fazla da anlamayan bir kişidir.

Focus 3 esnek fakat çizgisini koruyabilen bir model makyajlı versiyon daha iyi olacak dendi bu konuda çünkü şikayetler vardı. 

Herneyse video eklemek mümkün fakat bunları belli etmek yada kıyaslamak video ile zor olabilir :(

 

Bu tür karşılaştırmalı video yapma planlarım var ama tek başına olacak gibi değil :( bakalım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus'un herhangibir modeli için kötü diyen (bu konuda) anladığını bilen aslen fazla da anlamayan bir kişidir.

Focus 3 esnek fakat çizgisini koruyabilen bir model makyajlı versiyon daha iyi olacak dendi bu konuda çünkü şikayetler vardı. 

Herneyse video eklemek mümkün fakat bunları belli etmek yada kıyaslamak video ile zor olabilir :(

 

Bu tür karşılaştırmalı video yapma planlarım var ama tek başına olacak gibi değil :( bakalım

ben hazırım ama dediğin gibi karşılaştırma zor olacak.Gerçekte keskin olan bir viraj videoda gayet düzgün çıkıyor bazen :blink:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben hazırım ama dediğin gibi karşılaştırma zor olacak.Gerçekte keskin olan bir viraj videoda gayet düzgün çıkıyor bazen :blink:

 

Video ile olacak iş değil pek, ama sizin önce ön yargısız insanlara güvenmeniz lazım :) Bazı insanların hisleri bazı konularda iyi olabiliyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Başlık sahibi için mi bu sözler?

 

Hayır, kim yazdığını hatırlamıyorum bile;bi bakayım, recai beymiş kendisini tanımıyorum :)

 

Tanıdığınız veya referans alabileceğiniz kişi ve kişiler için dedim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.