Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Yol Tutuş


Recai Bayram

Soru

marabayın gençlik. focus II den focus IIIe terfi ettim. 2013 model 115 hp tdci şu anda 18000 kmde.style paket. ben konya anamur arası yollarda yaklaşık bi 15 bin km yapmışımdır. :) (focus II ile). gidenler bilir oraların virajlarını yokuşlarını. focus 2 ile o virajlarda beni geçebilen olmadı. :) arabayı 88 binde almıştım sattığımda 128 bindeydi. 40 bin km boyunca arabayı kaydırmayı başaramadım yol tutuşu muazzamdı. 

 

ancak focus III te aynı yol tutuş hissini alamıyorum virajlara girerken ellerim terliyor arabanın tekerler sanki yere deymiyormuş gibi geliyor ve focus II ile kaymanın imkansız olduğu yerlerde kayıyor. bu arabayla bir kere anamura gittim özellikle hafif mucurlu yollarda sanki buz üzerinde paten yapıyor acayip moralim bozulmuştu. güya tekerler yeni.  bridgestone  ve 215 55 16 ebatlarda. yani eski focusun 195 65 15 tekerlerine göre çok yeni ve geniş. sizde de aynı sorun oldu mu yoksa benim arabada bi sorun mu var kamber açısı neyim mi bozuk sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hayır, kim yazdığını hatırlamıyorum bile;bi bakayım, recai beymiş kendisini tanımıyorum :)

 

Tanıdığınız veya referans alabileceğiniz kişi ve kişiler için dedim

Anlıyorum.Başlık sahibine inanıyoruz ,inanmasam yazmam zaten bişey.Yol tutuş olayı göreceli ama ortak bir alanda karşılaştırma yapabilsek güzel paylaşımlar olur düşüncesindeyim :yeah:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Berk konuyu gündeme getirdiğinde de yazmıştım yine yazayım.

Focus'un tüm serilerini kullandım, hepsinin de sınırını bilecek kadar deneyimli sayarım kendimi, sınırı bulmayı da beceririm, o konuda da kuşkunuz olmasın ve Fatih'ün düşündüğünün aksine hemen tüm araçların kendine has birbirine pek benzemeyen yol tutuş özellikleri vardır limitte, deneyimli biri bunu pekala ayırt edebilir.

FIII daha fazla yatan, daha konfor odaklı bir süspansiyona sahip, bu kısa turlu ve hızlı tepkili direksiyon ile birleştiğinde başta bir tedirginlik yaratıyor. Ayrıca yine sessizliği ve konforu ile eski serilere göre hızını daha az göstermeyi beceriyor.

Bunları alt alta koyduğunuzda aslında viraj hız limitleri değişmeyen ancak sürüşte daha oynak hissi veren bir araç ile karşı karşıyayız.

Daha yeni Datça ve Bozburun yarımadalarında 500 km'ye yakın yol yaptım, geniş - dar, düzü hemen hiç olmayan, inen - çıkan yollarda çoğu insanın "deli gibi" diye tabir edeceği şekilde dolaştım, sollama isteklerimde hızlanıp yol vermemeye çalışan araçlar oldu, geçemediğim ve saniyeler içinde gözden uzaklaşamadığım araç olmadı, ve bu süreçte sadece birkaç kere ESP arkayı toparladı, tabii tam kontraya başlamışken hevesim yarıda kaldı maalesef.

Bütün bunları övünmek adına yazmıyorum yanlış anlaşılmasın yol şartlarına göre uygun kullanıldığında süspansiyon sistemi 182 PS'lik motorun gücüne bile uyum sağlayacak başarıda, hızlı ve düzgün tepkili, artı bir de konforlu...

Hissiyata bakarsanız benim 3 kapı Sport Trend 2000 motorlu FI en iyisi idi, ama bununla da onunla döndüğüm hızlarda aynı virajları kolaylıkla dönüyorum.

Gevşek yüzeyli yollarda limit denemek anlamsız olur, aracı değerlendirmek de öyle, ancak o durumlarda da ESP'nin çok düzgün çalıştığını söyleyebilirim.

Hissiyatı düzeltmek için coil-over iyi giderdi, ayrı konu.

Aman Sevgili Meslektaşım ve de Forumdaşım,

Bu kadar risk almayın. Hem bize hem de vatana lazımsınız. Ama itiraf edeyim viraj gördüğüm zaman benim de dişim uzayıp canavarlaşıyorum.

Ahh bir de şu ESP olmasaydı iyiydi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ruhsatta zaten doğru yazmıyor ki :D

ford a mı inanacağız, ruhsata mı şaşırdık.. motor cc bile ford a göre 1 cc hatalı.. ford 999, ruhsatta 998..

ağırlıkta dizel ağırlığı yazılmış bende 1370 mi ne yazıyordu.. ford a göre 1306 kg sedan 1.0

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracını hiç tarttıran var mı?

 

Ben tarttırmıştım.

Yarım depodan çok az bir mazot,

TDCİ Focus 3 sedan. 1400 kg gelmişti. (büyük kamyon kantarıydı, 20 kg lik aralıklarla tartıyordu. Öyle bir kg bir kg gibi bir ayrımı yoktu. )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben tarttırmıştım.

Yarım depodan çok az bir mazot,

TDCİ Focus 3 sedan. 1400 kg gelmişti. (büyük kamyon kantarıydı, 20 kg lik aralıklarla tartıyordu. Öyle bir kg bir kg gibi bir ayrımı yoktu. )

 

 

aracımın 1500 kg dan fazla olduğuna dair ciddi şüphelenmeye başlamıştım :) kamyon tartısı 100 kg tecvizli falansa hislerim deneyimlerim yanıltmıyor olabilir...

yusuf terzi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben tarttırmıştım.

Yarım depodan çok az bir mazot,

TDCİ Focus 3 sedan. 1400 kg gelmişti. (büyük kamyon kantarıydı, 20 kg lik aralıklarla tartıyordu. Öyle bir kg bir kg gibi bir ayrımı yoktu. )

Nasıl çıkmış o kadar 1400 kg.Hata payı ne kadar acaba bir bilginiz varmı? Fazla gibi geldi bana o rakam.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

vitesi 4 taksın dip gaz yapsın yol tutuş görsün :) gazdan çekmesin ama virayı alırken yoksa kayar .. !! :)))

Kusura bakmayın ama oldukça anlamsız olmuş, virajın açısı, yüzey özelliği, eğim, hız, devir gibi parametreler varken böyle genel açıklamalar ancak yanıltıcı olabilir, hatta deneyimsiz birinin kaza yapmasına dahi neden olabilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kusura bakmayın ama oldukça anlamsız olmuş, virajın açısı, yüzey özelliği, eğim, hız, devir gibi parametreler varken böyle genel açıklamalar ancak yanıltıcı olabilir, hatta deneyimsiz birinin kaza yapmasına dahi neden olabilir. 

haklısınız hocam biraz fazla bi genelleme oldu benim yorumumda demek istediğim araba yol tutmuyor diyorlar vitesi değire göre ayarlayım yani sert bir viraya girerken 6 ile değilde motorun güçlü olğu devirde 3000- 3500 girerse eğer araçın devri yülseldiği için yola daha iyi tutunacak ve savrulmayacak benim demek istediğim aracımız focusumuz gayet iyi yol tutuyor . :) 

tabili sizin dediğiniz gibi o saydığınız nicelikler de önemlidir ..  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Özellikle hizli girilen 90 100 km ile virajlarda f3 on numara. 2 yil f2kullanicisi olarak ,6aydir f3 TDCİ ile ayni yollardayiz. Hem yol tutuş + konfor olarak f3 çok tatminkar. 2006 ghi im çok sertti her yamayi çukuru hidsettirirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.