ALPER Oluşturma zamanı: Nisan 7, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Nisan 7, 2011 Carbon Clean nedir? Silindirlerdeki yanma sonucu piston kafalarında ve sübaplarda oluşan karbon yani kurum'un temizliği amacıyla yapılan işlemdir, bunun yanı sıra CC esnasında yakıta katılan ilaç aynı zamanda yakıt yollarının temizliğinide yapmaktadır. Nasıl yapılır? Yakıta katılan ilaçlar ile birlikte motor 1.5 - 2 saat arası aralıksız çalıştırılarak yakıta katılan ilacın kurumları temizlemesi sağlanır. Neden yapılır? Patlama sonucu meydana gelen kurumların motorun çalışmasını engellemeye başladığında yapılır, normal şartlarda faydalı olması için her 25.000 - 30.000 km arasında yapılması gerekir, bu durum kötü yakıt kullanma sonucu daha öncelere çekilebilir, bu km'lerden sonra yapılacak CC'nin bir faydası olmaz, zira kenikleşen kurumu kimyasallarla temizlemek pek mümkün değildir. Faydası nedir? Motorun ihtiyaç duyduğu kurum miktarının üzerinde kurum bağlandığında motor çekişten düşmeye, özellikle rampalarda zorlanmaya ve motorun sağlıklı çalışmasına engel olmaya başlar, en belirgin özelliği ise avans ayarının tutmamasıdır, bu durumda engel olmak için CC yapılır, bu işlem aynı zamanda yakıta katılan kimyasallar vasıtasıyla yakıt yollarının temizlenmesinede faydası olur. Ne zaman yapılır? Motor sıfırdan itibaren her 25.000 - 30.000 arası iken yapılması gerekmektedir, aksi takdirde kemikleşmeye başlayan carbonu temizlemek zorlaşır. Carbon Clean işlemi ile enjektör temizliği, yakıt yolları temizliği gibi şeyleri karıştırmayın, CC tamamen başlı başına bir işlemdir, yapılma amacı ise kurumların temizliğidir, "100.000'deki motora yaptırdım yok şöyle oldu, yok çekişi böyle arttı gibi şeyler pek doğru değil, bu tür şeylere itibar etmeyin, bu işlemler için yaptırdığınız CC işleminden sonra aldığınız performans verdiğiniz paranın %20'ini karşılar, yukardaki şartların dışında da her problem karşısında CC yaptırıp paranızı sokağa atmayın, enjektörleriniz tıkanmışsa öncelikle gidip bu işlem için 3 kuruşa satılan katkılar var, onları deneyin, olmadı gidin enjektörcüye adam gibi temizlik yaptırın. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
condor Yanıtlama zamanı: Temmuz 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 25, 2011 bilgiler için teşekkür ederim. benim arabam 240.000 km de daha önce benzin katkıları kullandım. cc kullanmayı dusunuyorum sence zararı olur mu yoksa faydalımı olur? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
condor Yanıtlama zamanı: Ağustos 3, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 3, 2011 burdan cevap gelmeyince ben arastırdım biraz ustalara sordum önermiyolar fazla. yağ yakma sorunu cıkartıyomus genelde. ya tutarsa hesabı gibi bazı araclara cok faydalı oluyomus bazı araclara da sıkıntı cıkartıyomus bilginize Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Ağustos 3, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 3, 2011 kusura bakmayın sorunuz gözden kaçmış Carbon clean yaptırıp yaptırmamakla ilgili bilgiler forumumuzda mevcut ayrıca 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Yaşamalı Yanıtlama zamanı: Nisan 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 24, 2013 Carbon Clean nedir? Silindirlerdeki yanma sonucu piston kafalarında ve sübaplarda oluşan karbon yani kurum'un temizliği amacıyla yapılan işlemdir, bunun yanı sıra CC esnasında yakıta katılan ilaç aynı zamanda yakıt yollarının temizliğinide yapmaktadır. Nasıl yapılır? Yakıta katılan ilaçlar ile birlikte motor 1.5 - 2 saat arası aralıksız çalıştırılarak yakıta katılan ilacın kurumları temizlemesi sağlanır. Neden yapılır? Patlama sonucu meydana gelen kurumların motorun çalışmasını engellemeye başladığında yapılır, normal şartlarda faydalı olması için her 25.000 - 30.000 km arasında yapılması gerekir, bu durum kötü yakıt kullanma sonucu daha öncelere çekilebilir, bu km'lerden sonra yapılacak CC'nin bir faydası olmaz, zira kenikleşen kurumu kimyasallarla temizlemek pek mümkün değildir. Faydası nedir? Motorun ihtiyaç duyduğu kurum miktarının üzerinde kurum bağlandığında motor çekişten düşmeye, özellikle rampalarda zorlanmaya ve motorun sağlıklı çalışmasına engel olmaya başlar, en belirgin özelliği ise avans ayarının tutmamasıdır, bu durumda engel olmak için CC yapılır, bu işlem aynı zamanda yakıta katılan kimyasallar vasıtasıyla yakıt yollarının temizlenmesinede faydası olur. Ne zaman yapılır? Motor sıfırdan itibaren her 25.000 - 30.000 arası iken yapılması gerekmektedir, aksi takdirde kemikleşmeye başlayan carbonu temizlemek zorlaşır. Carbon Clean işlemi ile enjektör temizliği, yakıt yolları temizliği gibi şeyleri karıştırmayın, CC tamamen başlı başına bir işlemdir, yapılma amacı ise kurumların temizliğidir, "100.000'deki motora yaptırdım yok şöyle oldu, yok çekişi böyle arttı gibi şeyler pek doğru değil, bu tür şeylere itibar etmeyin, bu işlemler için yaptırdığınız CC işleminden sonra aldığınız performans verdiğiniz paranın %20'ini karşılar, yukardaki şartların dışında da her problem karşısında CC yaptırıp paranızı sokağa atmayın, enjektörleriniz tıkanmışsa öncelikle gidip bu işlem için 3 kuruşa satılan katkılar var, onları deneyin, olmadı gidin enjektörcüye adam gibi temizlik yaptırın. peki aracın carcon clean'a ihtiyaç duyduğunu nasıl anlarız. Bunu yerine shell gtl kullansak. Örneğin ben gtl kullanıyorum bu durumda carbon clean'a ihtiyaç var mıdır? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Arık Yanıtlama zamanı: Eylül 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 18, 2013 her türlü otomobil motoru ilk çalışma anında, yağın da karterde birikmesinden dolayı ilk 1-2 saniye minimum düzeyde yağla çalışmaktadır. ve bildiğimiz üzere motordaki en büyük yıpranma zamanı bu ilk çalışma anıdır. Bu 1-2 saniyelik zaman diliminde en iyi motorda bile mikron mikron çizilmeler ister istemez oluşacaktır. Ve bu durum sanıyorum engellenemeyecek bir problem gibi görünüyor. Diğer yandan oluşan minicik çiziklerle beraber kurumlarda oluşacak. ve bu kurumlar bir nevi çizik örtücü olacak. biz şimdi CC yaptırdığımızda yani işin özü piston yataklarını temizlediğimizde tıkalı durumda olan çizikleri, kurumlardan arındırdığımız için bu çizikler açığa çıkacak ve yağ yakma gibi sorunlarla karşılaşmış olmayacakmıyız. Aracım şuan 23 bin kmde ve CC yaptırmakta büyük tereddüt yaşıyorum. Bu konu hakkında daha bilimsel bir kaynak verebilecek bir arkadaşımız varsa çok memnun olurum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Eylül 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 18, 2013 her türlü otomobil motoru ilk çalışma anında, yağın da karterde birikmesinden dolayı ilk 1-2 saniye minimum düzeyde yağla çalışmaktadır. ve bildiğimiz üzere motordaki en büyük yıpranma zamanı bu ilk çalışma anıdır. Bu 1-2 saniyelik zaman diliminde en iyi motorda bile mikron mikron çizilmeler ister istemez oluşacaktır. Ve bu durum sanıyorum engellenemeyecek bir problem gibi görünüyor. Diğer yandan oluşan minicik çiziklerle beraber kurumlarda oluşacak. ve bu kurumlar bir nevi çizik örtücü olacak. biz şimdi CC yaptırdığımızda yani işin özü piston yataklarını temizlediğimizde tıkalı durumda olan çizikleri, kurumlardan arındırdığımız için bu çizikler açığa çıkacak ve yağ yakma gibi sorunlarla karşılaşmış olmayacakmıyız. Aracım şuan 23 bin kmde ve CC yaptırmakta büyük tereddüt yaşıyorum. Bu konu hakkında daha bilimsel bir kaynak verebilecek bir arkadaşımız varsa çok memnun olurum. Daha çok daha yeni arabanız o bahsettiğiniz aşınmalar şu an çok çok azdır Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Eylül 18, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 18, 2013 madem konu hortlamış aklımdaki soruyu sorayım, fordun myst dediği carbon clean mı? evetse neden her 15binde tavsiye ediliyor, değilse farkı ne? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Eylül 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 19, 2013 Bu konuyla ilgili her zaman yazdığımı gene yazayım: Çağdaş yakıtlarla kurumlanma oldukça azaldı, kurumlanma sürekli kısa mesafede, şehir içinde ve doğru dürüst çalışma ısısına ulaşmadan kullanılan motorlarda sorun olacaktır. Bunların da kabaca 5000 km'de bir devirli (dizellerde 3500 ve üstü, benzinliler 4500 ve üstü) yaklaşık 30 dakika kullanılmaları halinde kurum yakma önemli ölçüde gerçekleşecektir. Yani arada uzun yol yapmak gerekir. Olumsuz koşullarda kullanıyor ve uzun yol da yapamıyorsanız, özellikle 30.000 km'de bir düzenli CC yapılması düşünülebilir. Erken başlanması ve düzenli yapılması halinde zararı olmaz. Ancak yıllarca kullanılmış ve 100.000 km'yi aşmış araçlarda ilk defa yapılırsa Murat Beyin anlattığı mekanizma nedeniyle nadir de olsa yağ yakma sorunu baş gösterebilir. evetse neden her 15binde tavsiye ediliyor, Muhtemelen öyledir, nedeni de faturaya eklemek içindir. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Arık Yanıtlama zamanı: Eylül 19, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 19, 2013 Fordun kendi sitesinde de göstediği Carbon Clean 30 binde ve isteğe bağlı şekilde yer almış. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
A.Coşar Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2015 http://www.surteks.com/nasil-calisir.aspx Reklama girmeyecekse... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 7, 2015 Olumsuz koşullarda kullanıyor ve uzun yol da yapamıyorsanız, özellikle 30.000 km'de bir düzenli CC yapılması düşünülebilir. Çok spesifik olacak ama 30000 kmnin yarısı bahsettiğin 2 km git stop et şeklinde geçtiği, diğer yarısının ise yüksek devir olmadan (bi keresinde 10 dk 3000 devir yapmıştım sadece) uzun yol olduğunu düşünürsek, 3500 devir 30dk mı yoksa CC mi mantıklı olur abi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Mart 9, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 9, 2015 Yeni aracımda yetkili servis 60 bin km. bakımında CC işlemi uygulamış araca. Şu an 65 bin km.de. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 9, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 9, 2015 Çok spesifik olacak ama 30000 kmnin yarısı bahsettiğin 2 km git stop et şeklinde geçtiği, diğer yarısının ise yüksek devir olmadan (bi keresinde 10 dk 3000 devir yapmıştım sadece) uzun yol olduğunu düşünürsek, 3500 devir 30dk mı yoksa CC mi mantıklı olur abi? 30.000'de ise bence ilki, en azından keyif verir ve göreceli ucuza gelir. Kötü alışkanlık devam ederse 60.000'de CC. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Mart 9, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 9, 2015 Ozan en olmadı 1-2 gün bırak bana arabanı, tüm idrak kanallarını açarım ben onun 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap