T.Mete Oluşturma zamanı: Kasım 3, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Kasım 3, 2013 (düzenlendi) Konu açılmışken üzerinde bahsedelim dedim eksiklikleri Cem Hocam tamamlar ; Dinamik Tork Kontrolü Dinamik Tork Kontrolü, araç virajı alırken motor torkunun ön tekerlekler arasında dağılımını sürekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutuşu sağlayarak, virajlarda önden dışarı kayma eğilimini azaltıyor.Sistem, otomobilin Elektronik Denge Programı (ESP) modülünü kullanarak çalışıyor ve aracı saniyede 100 kez sıklıkta izliyor. Otomobil virajdan çıkışta hızlanırken, sistem, ön iç tekerleğin ne zaman patinaj yapmaya başladığını algılıyor ve o tekerleğe hissedilmeyecek miktarda fren uyguluyor. Bu da tekerleğin patinaj yapmasını önlüyor ve motor torkunu daha fazla yol tutuşuna sahip dıştaki tekerleğe aktarıyor. Böylece çekişi ve direksiyon kontrolünü koruyor. Güvenlik açısından önemli olan bu sistem esp ve abs sistemine bağlı olarak çalıştığından kapatılması güvenlik zaafı oluşturabilir. Dinamik Tork Kontrolü'nün Kapatılması Motorun önündeki akünün yanındaki sigorta kutusuna bakıyoruz:Kapağının üstteki tırnağını aşağı bastırıp yukarı doğru kaldırıp alt taraftaki tırnaklarından kurtarıyoruz. Kapağın altı; kırmızı tutacak sigortaları elinizle tutmadan değiştirmenize yarıyor. Aradığımız sigorta siyah kutunun içinde önünde tırnağı var aşağı tarafa doğru onu eğip kapağını yukarıya kaldırıyoruz. Evet Esp modülünün sigortası 5 amperlik olan onu çekip çıkarıyorz işlem tamam. Beklediğim gibi Arıza kodlarını hemen bırakıyor.U0121 ve U2005 hatası veriyor.Aman dikkat kutuyu yine güzelce kapatalım olası sıvı temasında başımızı ağrıtır. Kapandıktan sonraki izlenimlerim; Esp ve abs yok ;80 km de sert frenlemede sağa sola kayma eğilimi gösteriyor .Viraj içinde aşırı gazda viraj dışına savrulma eğilimi var.Eğlenceli ama riskli.Atamızdan abs ve esp görmedik tabi ki ama bu sistemlere alıştıktan sonra kapalı halde kullanmak epey güç ve ürkütücü geldi.Buz veya toprak üzerinde düşük sürat de veya pist de eğlenceli olabilir kısa süreli ama onun harici açık kalmasında fayda var. Kasım 3, 2013 T.Mete tarafından düzenlendi 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Daha önce de yazdığım gibi amaç hızlı ve yoldan çıkmadan viraj dönmek ise ve söz gelimi daha iyi tur zamanı yapmaksa TVC devrede olmalı, tüm yarış arabalarında aynı amaçla mekanik kontrollu kilitli diferansiyel yıllardır standart donanım olarak kullanılır, bu da elektroniği, hafiften çakması da olsa çalışma prensibi aynı. ESP kontrollu kaymaları engellemek adına istenmeyen frenlemeler yaptığı için pistte dönerken olumsuz etki edebilir, o bağımsız olarak kapatılabilse idi iyi olurdu, ama bu haliyle devre dışı bırakmak bence eğlenceli olmaktan bile uzak, istikrarsız oynak diyebilirim ancak... Paylaşım için teşekkürler! 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Sadık Taşyürek Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Aynı zamanda aracın kalkışta önü sağa sola gitmesin diye tcs devreye girerek aracın yönünü düzeltiyor. Biraz sert kalkarsanız ve yahut zemin toz veya çamur ise araç kayma eğilimi gösteriyor. Tcs işte bu anda devreye giriyor ve aracın önünü düzeltiyor. ekranda ESP işaretinin yanıp söndüğünü görebiliyorsunuz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Eski mondeonun abs ve tcs'si beraber çalışıyordu. Tcs yi kapatsam bile kalkışta devreye girmeye çalışıp tork çalıyordu resmen. sigortasını söküyordum bazen bende. Zaten zırt pırt abs si devreye girip canımı sıkıyordu hafif bi frene bassam pat pat patırdıyordu. Esp devre dışı alınamıyor mu? yazılımdan falan yapılamaz mı sigortası yok mu onun Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Eski mondeonun abs ve tcs'si beraber çalışıyordu. Tcs yi kapatsam bile kalkışta devreye girmeye çalışıp tork çalıyordu resmen. sigortasını söküyordum bazen bende. Zaten zırt pırt abs si devreye girip canımı sıkıyordu hafif bi frene bassam pat pat patırdıyordu. Esp devre dışı alınamıyor mu? yazılımdan falan yapılamaz mı sigortası yok mu onun Tcs ayrı Tvc ayrı fatih Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 3, 2013 Tcs ayrı Tvc ayrı fatih Biliyorum abi tcs anti patinaj işte anlayacağımız dilden söyleyecek olursak dinamik tork kontrolü farklı olay Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Esp devre dışı alınamıyor mu? yazılımdan falan yapılamaz mı sigortası yok mu onun İlk mesaj bunun için yazılmış... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 4, 2013 Iyi ki devredeler ve çalışıyorlar...:)) 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Metehan Uyanık Yanıtlama zamanı: Şubat 12, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 12, 2014 Tcs yi devre disi bıraktığımizda esp de devreden çıkma gibi durumu oluyormu Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 12, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 12, 2014 Tcs yi devre disi bıraktığımizda esp de devreden çıkma gibi durumu oluyormu Biraz daha müdehale gecikiyor deneyimlerime göre ama ford'a göre devre dışı kalmıyor! Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap