Serdar Eryürekli Oluşturma zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Oluşturma zamanı: Kasım 6, 2013 Zaten oldum olası soğuğum bu firmaya, fakat harici hard disk ihtiyacım oldu, baktım en uygun fiyat burada gidip aldım. Bir arkadaşımla görüştüm, git iade et bende var kullanmıyorum sana veririm dedi ve yarım saat, 45 dk. sonra ürünü iade etmek için geri götürdüm. Kabını açmayı falan bırakın, poşetinden dahi çıkarmadım, ürünü görmedim bile nasıl bir şey olduğunu. Gittiğimde görerek aldığınız ürünlerin iadesi olmaz, biz size indirim kuponu vereceğiz, başka bir şey alacaksınız dediler. Mecburen gidip yerine başka birşey aldım. Bilmiyorum tüketici haklarına şikayet etsem alırlar mıydı, çok ta uğraşmak istemedim. Haberiniz olsun, mağazadan gidip alırsanız iadesi yok. Sadece internet üzerinden alış veriş yaparsanız 1 hafta içinde iadesi oluyormuş. Daha töbe uğramam zaten. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Bence hiç bir ticari firmada ürün değişimi dışında keyfi para iadesi alamazsınız. Gerekçe belirterek Vatan'da geçmişte, hatırladığım üç ürün iadem var, hepsinde mal bedeli kadar alışveriş kuponu verildi, yine yanılmıyorsam bir yıl içerisinde kullanılmak koşulu ile. Bu yeterli bence... Ben mağaza sahibi olsaydım "onu aldım beğenmedim değiştir", "bunu aldım sevmedim iade et", bu tür keyfi davranışlarla uğraşmak istemezdim. Neyse ki rekabet var da alıcı biraz daha rahat davranabiliyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Tüketici haklarına göre alma zorunlulukları varmı bilmiyorum ama geçenlerde koctastan kriko aldım bayağı bi denedim ettim, ama arabanın altına sığmıyordu iade ettim niye diye bile sormadılar. Aynı şeyi metroda da yaptım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ali Fatih Dursun Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Kanunen keyfi olarak iade edemezsiniz, alınan ürün ayıplı, arızalı ise iade edebilirsiniz. Arızası, kusuru olmadığı halde iade etmek istediğiniz ürünü geri alarak, karşılığında alışveriş çeki verme işlemi ise mağazanın, müşteri memnuniyeti için yapmış olduğu iyi niyetli bir uygulamadır, isterlerse onu da yapmazlar. Bazı firmalar alıyor, bu firmalar da müşteri memnuniyeti için yapıyorlar, örneğin Bim'den bir paket zeytin aldınız, çoğunu yediniz, kalanını da fişiyle birlikte götürüp beğenmedim diye verebiliyorsunuz, ikiletmeden para iadesi yapıyorlar. İnternet, telefon ya da kapıdan satışlarda iade hakkımız var tabii ki. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Kanunen internetten, tv den veya telefonla aldığınız her ürünü görmeden aldığınız kabul edilerek beğenmeden geri iade etme ve paranızı alma hakkı var. Ancak mağazasından görerek aldığınız ürünlerde kanun bu işi firmaya bırakmış. Firma isterse alır ve para iade eder , isterse almaz. Buna itiraz edemezsiniz. Ancak yanlış hatırlamıyorsam görünü bir yere geri alma politikasını yazmak zorundalardı. Mesela alışverişi carrefour veya migrostan yapsaydınız onlar aynen alıyor. Ben kışın karda zincir zorunluluğu olduğu dönemlerde gidip carrefourdan herhangi ebat zincir alıp bagaja attığım olis sorarsa zincirim var demişliğim ve kar bitince de iade edip paramı almışlığım var.. Vatan gibi büyük bir firmadan geri alma beklersiniz ama almıyorlar ve buna hakları var. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Mesela alışverişi carrefour veya migrostan yapsaydınız onlar aynen alıyor. Ben kışın karda zincir zorunluluğu olduğu dönemlerde gidip carrefourdan herhangi ebat zincir alıp bagaja attığım olis sorarsa zincirim var demişliğim ve kar bitince de iade edip paramı almışlığım var.. Bu gibi davranışları hiç tasvip etmiyorum. Ayrıca da size yakıştıramadım. Okurken de acayip şaşırdım.... Benim arkadaşım ve eşi kuyumcudan 18 ayar bileklik almışlar. Akşam eve geldiklerinde (ki arkadaşım 18 ayar alınmasına baştan karşı çıkmış, sırf çok değer kaybediyor diye) geri vermeye karar vermişler. Ertesi gün tekrar kuyumcuya gitmişler ve ürünü iade etmek istemişler. Kuyumcu bilekliği teraziye atmış ve 1100 tl civarı aldıkları bilekliğe 600 tl civarı bir para vermiş. Tabi arkadaşım hoplamış... İşte tüketici kanunu gereği x gün içerisinde geri iade edilen ürünleri almak zorundasınız falan filan derken kuyumcu adliyecimisin abi demiş. Arkadaş evet falan, neyse bilekliği kuyumcuya iade etmişler. 1100 tl gibi bir rakama aldıkları bilekliğe karşı 1060 tl bir para almıştı sanıyorum. Yani arkaşım bu işi başarmıştı. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cem aksoy Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Zaten oldum olası soğuğum bu firmaya, fakat harici hard disk ihtiyacım oldu, baktım en uygun fiyat burada gidip aldım. Bir arkadaşımla görüştüm, git iade et bende var kullanmıyorum sana veririm dedi ve yarım saat, 45 dk. sonra ürünü iade etmek için geri götürdüm. Kabını açmayı falan bırakın, poşetinden dahi çıkarmadım, ürünü görmedim bile nasıl bir şey olduğunu. Gittiğimde görerek aldığınız ürünlerin iadesi olmaz, biz size indirim kuponu vereceğiz, başka bir şey alacaksınız dediler. Mecburen gidip yerine başka birşey aldım. Bilmiyorum tüketici haklarına şikayet etsem alırlar mıydı, çok ta uğraşmak istemedim. Haberiniz olsun, mağazadan gidip alırsanız iadesi yok. Sadece internet üzerinden alış veriş yaparsanız 1 hafta içinde iadesi oluyormuş. Daha töbe uğramam zaten. Vatandaş alıyor açıp kurcalıyor sonra beğenmedim diyerekten iade ediyor. Ben en çok iade aldıkları ürünleri ne yapıyorlar onu merak ediyorum. Yoksa sıfır diye aldığımız ürünler iade edilmiş ürünler mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar Eryürekli Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Vatandaş alıyor açıp kurcalıyor sonra beğenmedim diyerekten iade ediyor. Ben en çok iade aldıkları ürünleri ne yapıyorlar onu merak ediyorum. Yoksa sıfır diye aldığımız ürünler iade edilmiş ürünler mi? Kabı açılmış ürünleri tabiki almamaları bizim için daha iyi. Ama ben götürdüğümde aldığımdan hiç bir farkı yoktu. Diyorum ya, poşetten bile çıkarmadım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Vatandaş alıyor açıp kurcalıyor sonra beğenmedim diyerekten iade ediyor. Ben en çok iade aldıkları ürünleri ne yapıyorlar onu merak ediyorum. Yoksa sıfır diye aldığımız ürünler iade edilmiş ürünler mi? Vatan'dan arkadaşa SSD aldık. Ben kabını görseydim orada cıngar çıkartırdım da eve gelip poşetten çıkarttığımızda kabı yırtıktı. Yetmedi taktığımızda içinde dosyalar vardı. Ve bu bir SSD, kullanıldıkça ömrü ciddi olarak etkilenen bir cihaz. Aldığınız ürünün "sıfır" olmasını kimse garanti etmemekte. Mağazaların para iadesi yapacak kadar iyi niyet gösteriyor olmasının en büyük sebebi kafaya takan insanların sanal ortamlarda ciddi düşmanlık göstermesi. Hatta Facebook'ta örgütlenmeler bile olabiliyor. Mesela DH'de ciddi bilgili üyelerden biri ekran kartı konusunda sorun yaşayıp dava açıp kaybettiğinden beri sanırsam MERSA adlı şirketten ve bu şirketin ithal ettiği ürünlerden, internetten haberdar olan insanların çoğunluğu hiç bir elektronik cihaz almamakta. Vatan da bunlardan biriydi. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar Eryürekli Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Bence hiç bir ticari firmada ürün değişimi dışında keyfi para iadesi alamazsınız. Gerekçe belirterek Vatan'da geçmişte, hatırladığım üç ürün iadem var, hepsinde mal bedeli kadar alışveriş kuponu verildi, yine yanılmıyorsam bir yıl içerisinde kullanılmak koşulu ile. Bu yeterli bence... Ben mağaza sahibi olsaydım "onu aldım beğenmedim değiştir", "bunu aldım sevmedim iade et", bu tür keyfi davranışlarla uğraşmak istemezdim. Neyse ki rekabet var da alıcı biraz daha rahat davranabiliyor. kutusu bile açılmamış ürünü almakta ne sakınca olabilir? Kanunen keyfi olarak iade edemezsiniz, alınan ürün ayıplı, arızalı ise iade edebilirsiniz. Arızası, kusuru olmadığı halde iade etmek istediğiniz ürünü geri alarak, karşılığında alışveriş çeki verme işlemi ise mağazanın, müşteri memnuniyeti için yapmış olduğu iyi niyetli bir uygulamadır, isterlerse onu da yapmazlar. Bazı firmalar alıyor, bu firmalar da müşteri memnuniyeti için yapıyorlar, örneğin Bim'den bir paket zeytin aldınız, çoğunu yediniz, kalanını da fişiyle birlikte götürüp beğenmedim diye verebiliyorsunuz, ikiletmeden para iadesi yapıyorlar. İnternet, telefon ya da kapıdan satışlarda iade hakkımız var tabii ki. Bu işin ortası yok yani. Biri dokunulmamış malı almıyor, diğeri kullanılan malı alıyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Amerika'da 7 gün kullan iade et durumu var. Abimler film gecesi filan yapacakları zaman tatillerde kocaman bir TV kiralayıp 3-5 gün gece gündüz film izleyip 7 gün dolmadan iade edebiliyorlardı. Tabiki cihaza hiç bir zarar vermedikleri ve faturayı kaybetmedikleri göz önünde bulundurulmalı. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Amerika'da 7 gün kullan iade et durumu var Ne kadar fazla tüketen bir toplumsani arz ve rekabet ne kadar çok olursa alıcı lehine uygulamalar o kadar fazla olur. Biz hala "vay babo" modundan tam kurtulamadığımız için öpülebiliyoruz, ama giderek profesyonelleştiğimiz de aşikar 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Rafet NAS Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Bende esnafım ve perakende ürün satıyorum, eğer gelen ürünlerin yerine ürün değil para verecek olsak dükkanı kapatmamız gerekir bu durumu da tüketiciye değil o iş yerinde türlü müşteriyle muhattap olan esnafa sormak lazım. Evet kanuna göre para iadesi var ama uygulamaya geçebilmek için Türk insanının çok daha kültürlenmesi gerekir. Sizinki gibi masum iadelerde bizim yaşadığımız utanç tablosu iade taleplerinin yanında yanıyor ama bu iş böyle malesef. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 bu konuda electroworld, mediamarkt oldukça iyi.. bu zamana kadar 3-4 iadem oldu. aynı gün veya 2 gün içinde. almadan öncede soruyorum zaten şöyle böyle yapacağım olmazsa getiririm diye. daha çok o bölüme bakan şef ilgileniyor. geçen electro dan cisco router-AP aldım. işimi görmezse getiririm dedim. tamam dediler sonra bu cihaz vatan da 145 lira sizde neden 163 tl dedim. pc ye girdi 2 tıkladı 109 tl dedi..aldım. 1 gün sonra iade ettim. işime yaramış olsa bedavaya almış gibi olmuştum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 6, 2013 Kanunen keyfi olarak iade edemezsiniz, alınan ürün ayıplı, arızalı ise iade edebilirsiniz. Arıza durumundada servise yönlendiriyorlar benim bildiğim, çok oldu ama vatandan bi fotoğraf makinası aldım ekranında sorun vardı gittim değiştirin aynı ürünle diye kabul etmediler servise göndercez dediler. bende servise kendim gönderdim ekranı değişti. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap