Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.2 Tsi Yeti Nasıl Olur?


hüseyin ipek

Önerilen Mesajlar

Ailem ticaretle uğraşıyor mal getirip götürmek açısından 2010 yılında tourneo connect glx almıştık.Şu an 22 bin km oldu.Yani anlayacağınız fazla kullanılmamakta.Ancak araç ticari sınıfta olduğu için memnun olmamıza rağmen masrafları gözardı edilir gibi değil:Her yıl muayeneye girmesi,servis bakım ücretinin pahalılığı,Ticari araç kategorisinde olduğu için yasal hız limitlerinin oldukçadüşük olması,vergisi ve dizel olmasına rağmen az da yakmaması..Araçtan genel anlamda memnunuz ama tüm bunlar artık canımı sıkmaya başladı.Devlet dört teker üzerinde Allahlık giden kartalları şahinleri gözardı ederken hafif ticari segmentine kamyon muamelesi yapmakta.Bu yüzden aracı satıp 1.2 tsi yeti almayı düşünüyorum.İçi oldukça geniş(yük taşıma açısından )daha konforlu ve en önemlisi ticari sınıfta değil.Bir de size danışmak istedim.Ne düşünürsünüz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İş yerinden bir arkadaşımda var yaklaşık 1 yıldır, tip olarak şahsi olarak sevmiyorum, size güzel gelebilir. Yakıtı az değil, 10 litrelerde geziyor hala.

Forumlarda 7 ltre yaktığından bahsedilmiş 10 litre çokmuş gerçekten

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeti başarılı bir araç.

İç mekan kullanımı çok iyi, hacim dıştan göründüğünden geniş, koltukların ayrı ayrı sökülmesi ile yükleme alanı değişkenliği üst düzeyde.

Kokpit ve trimler sert plastik büyük ölçüde ve pek çekici olduğu söylenemez.

1.2 TSi motor 105 PS ve 1750 Nm tork ile 1350 kg'lık araca yeterli performans sağlıyor.

Ama bütün bunları yazarken aile aracı olarak düşünüldüğündeki beklentilere karşılık yazıyorum.

Ticari olarak değerlendirdiğinizde işler değişiyor; yükleme alanını verimli kullanmak için arka koltukları devre dışı bırakmak lazım, yükleme kapasitesi 550 kg ile Transit Connect'in 300 kg altında, yüklü vaziyette aracı akıcı kullanmak için gaza bayağı basmak gerekiyor, bu da şehir içinde kolaylıkla 10L civarında tüketim demek.

Ayrıca araç makyajlandı, yeni seri sanırım ülkemize henüz gelmedi. Tabii her yerde servis bulamamak da bir sıkıntı olabilir.

Bu şartlarda düşünülürse makyaj öncesi eldekileri makul fiyatlı verirlerse neden olmasın?

 

Bu da yenisi

Skoda-Yeti-Facelift-729x486-3192e3afa1c4

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Forumlarda 7 ltre yaktığından bahsedilmiş 10 litre çokmuş gerçekten

Ev ile iş yeri arası 100 metre olunca şehir içi neredeyse hiç kullanmıyor, Gaziantep'e gidiş geliş yapıyor hafta sonları, sürekli otoban ve 130 civarı hızla kullanıyor, 1 yılda daha 5k bile yapamadı yani, sadece ona özel bir durum olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşımda var 1.2 tsi dsg versiyonu. 9 litre civarı yakıyor. 30.000 km bakımı 550 TL tuttu. Garantiden 15.000 liralık birçok parça değişmiş beyin dahil. Konforlu,geniş fakat sorun çıkarabilen,bakımı pahalı bir araç.

 

Aynı motoru kullanan Seat Leon kullanıcısı bir arkadaşım vardı. 50.000 km de 3 kez turbo değişti,çok sıkıntılar yaşadı ve değiştirdi.

 

Yeti yerine


alternatiflere baksanız ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu şartlarda düşünülürse makyaj öncesi eldekileri makul fiyatlı verirlerse neden olmasın?

Tespitleriniz çok yerinde Cem Bey.Ben de zaten makyajsız kasa boş donanımlısını düşünmekteyim.Araştırmaya devam edeceğim .Teşekkürler yorumunuz için

Madem ticari kullanılacak Dacia Lodgy'de olabilir... Otomobil statüsündedeydi sanırım.

Dacia hiç düşünmedim doğrusu..Biraz daha kalite arıyoruz açıkcası

alternatiflere baksanız ?

Alternatif bulamıyorum inanın benim aradığım araç hafif ticarete gelip ticari araç statüsünde geçmeyecek suv segmenti en uygunu gibi gözüküyor .Yeti haricinde de zarara uğrayacak gibiyiz

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arasıra mesajlarımda arkadaşın yeti sinden bahsederim..1.2-dsg..3,5 yaşında 1. yıldan itibaen yağ eksiltmeye başladı 3. yaşında bu 5.000 km de 800 ml oldu ve sonunda 1 ay önce kavrama sorunu oluştuğu anlaşıldı, triger zinciri dahil 4500 tl hesap çıktı, malum iyi niyet garantisinden 2000 tl ye halloldu.

5 gün öncede araba teklemeye başladı, servis buji kablosu değişecek dedi, 4 buji de daahil 500 tl hesap çıkarttı. özel serviste sadece kablo değişti 260 tl..

geriye dönük 3 bakımı 400-600 arası tuttu.. bunları biliyorum hep beraberdik, beni yanına almadan gitmez..

 

ticari araç olarak iş görmez. arka koltukları duracaksa bagaj ufak, ve ufak bagaj bu tür araçlarda malum dikine bagaj demektir. yanyana çok şey almaz.

dsg versiyonu kesinlikle alınmamalı. kasaya 1.2 tsi motor otomatik şanzumanla yetersiz geliyor. eco modda araç çok titreyerek çalışıyor-kavramadan dolayı..

spor modda çok yakıyor. düşünün 65 km hıza 7. viteste gidiyor araba herhalde 1400 devir falan..az yakmasını karama problemi ile telafi ediyor.

 

geçen başka forumda biri yazmış. 1.2 dsg kavrama yeme ortalaması 50.000 diye, arkadaşınkide tam 50k da gitti. reno edc de 70.000 km yazmışlar. edc yağlı tipmiş. malum dsg ler kuru tip.

 

illada yeti alınacaksa manuel şanzuman alınmalı, o da 7 litreden aşağı yakmaz.. 1.6 dizel yeti de çıktı..düşünülebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.