Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Nos Nedir ?


ALPER

Önerilen Mesajlar

NOS (NITROUS OXIDE) NEDİR?

nıtrous oxsıde yanıcı ve patlayıcı olmayan, soluduğumuz havanın çok daha yoğun bir biçimidir. daha fazla yakıtın yanabilmesini sağlayan ve ekstra oksijenin ilavesine kolaylık sağlayan özel bir gazdır.

güç nıtro' dan değil benzinden elde edilir. basit olarak nıtro aynı zaman dilimi içerisinde daha fazla yakıt yakmamızı sağlar ve bu da artı beygir gücü demektir.

nos sistemi nelerden oluşur?

nos tüpü

nos borusu + benzin borusu

nos ve benzin solenoıd' i (vanası)

montaj kabloları ve aparatları

atış ve hazırlama butonları

nos etiketleri

kullanım klavuzu

nos ve benzin memeleri

benzin emniyet müşürü

HANGİ ARABALARA UYGULANABİLİR?

tüm benzinli ve dizel arabalarda, 4-6-8-10-12 silindirli motorlarda, aracın gücüne ve motor hacmine göre özel dizayn edilmiş kitler uygulanabilir. ana prensip olarak standart motorlar 4 silindirli motorlar 60-100 hp. 6 silindirli motorlar 75-125 hp. 8 silindirli (small block) motorlar 125-150 hp. 8 silindirli (big block) motorlar 150-250 hp. ekstra güç artışını rahatlıkla tolere ederler. bu değerlerin üstüne çıkıldığında, istenen güce göre değişen forged piston, çelik forged piston kolu ve daha ileri safhalarında çelik forged krank gereksinimi vardır. aplikasyonun genelde sağlıklı çalışan bir motora yapılması uygundur yani yağ yakan veya çok fazla rektefiye edilmiş motora uygulanması tavsiye edilmemektedir. bir örnek verirsek su'yun insana bir zararı yoktur. fakat 5 damacana su içilirse zararı kaçınılmazdır. nos sistemi de aynen bu örnekdeki gibi uzman kişiler tarafından monte edilirse ve motorun kapasitesine göre seçilirse hiç bir zararı yoktur.

GÜÇ NASIL ELDE EDİLİR? KULLANIM ŞEKLİ NEDİR?

nos kitinin araca montajını müteakkip, elinizin altında 3 emniyet şalteri vardır. birincisi tüp vanası, ikincisi solenoidlere elektrik veren hazır şalteri, üçüncüsü atış şalteridir. tüp açık iken hazır şalteri açılır ve 2500 devir veya üstünde seyreden bir araçta gaz pedalının altında veya kolayca ulaşılabilecek (örneğin vites topuzu, direksiyon) atış şalterine bastığınız sürece motora nos ve ekstra benzin verir. genelde tüp bitene kadar basılabilir. fakat sağlıklı olması bakımından yetkililer 15-20 saniyeyi yeterli buluyorlar. çünki bu yarış modunda üretilmiş bir sistem olduğu için, yarışların da en fazla 16-17 saniye ( 0-400 mt. ) olacağından fazlası gereksiz bulunmaktadır.

TÜP NEKADAR DAYANIR?

tüpümüz 15-20 saniyelik atışlarla, 10 lbs' lik tüp ile 15-20 atış tabii bu kullanılan kite ve motorun hacmine göredir. 10 lbs' lik tüp 75-100 hp. artı güç artışı verecek şekilde örnek gösterilmiştir. tüp bittiğinde türkiye' deki tek refill (dolum) istasyonu rpm' de veya sanayi gazı dolum tesislerinde kolayca doldurulabilir.

İLAVE HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK VARMI VEYA YAPILMASI GEREKLİMİDİR?

nos için herhangi bir modifikasyona gerek yoktur. standart her türlü motora kolayca uygulanır. enjeksiyonlu araçlarda basınç regulatörü nos devreye girdiğinde by pass edilerek benzin yetiştirmeme gibi sorunlarla karşılaşılmaz. karburetorlü araçlarda ise besleme sisteminin 10 psi' dan aşağı olmaması basınç regulatörü veya ekstra bir benzin pompası ile sağlanır. motora yapılmış olan modifikasyonlar var ise nos herzaman artı güç vereceğinden faydası vardır. (egzantrik milleri, açık hava filitreleri, chip ve ateşleme sistemleri gibi) devir kesici bulunan araçlarda devir, kesici devreye girmeden ateşleme yapılması uygundur.

MOTORA BİR ZARAR VERİR Mİ?

tavsiye edilen kitler motora herhangi bir zarar vermez. (nos memelerinin kapasitesi ile oynamak hiç bir zaman artı güç vermez. sadece zarar verir. sistem olarak nos tek başına hiç bir zaman güç vermez. güç yakıttan gelir. yakıtı sağlayamazsanız nos' un tek başına yapacağı hiç bir şey yoktur. nos ilave bir yakıt değildir. sadece daha fazla yakıtın yakılmasına müsade eden bir gazdır. sistemin en önemli unsuru budur. nos' u verdiğinizde ilave yakıt orada yoksa motorunuzun normal zamanda kullandığı yakıtın yanma nispetini hızlandırmış olursunuz. bu durum çok geçmeden pistonlarda detenasyon' a (harabiyet' e) sebep olur. onun için en önemli husus , nos ve benzini aynı anda oranlı bir şekilde vermeniz gerekir. 50 hp. ‘ lik sistemlerde motorun benzin emmesi yeterli olduğundan ilave benzin solenoid' ine gereksinimi yoktur. fakat daha üst artı güçlerde muhakkak ilave benzin solenoid' i kullanılmalıdır. zaten rpm sizin hangi kiti nasıl kullanacağınızı ve ne kadar artış elde edeceğinizi size bildirmektedir.

MONTAJI NASIL VE NE KADAR SÜRE İÇERİSİNDE YAPILMAKTADIR?

kitler yaklaşık 4-5 saatte monte edilirler. montaj istasyonları, şu anda istanbul ve ankara olarak hizmet vermektedirler. kolay anlaşılabilir montaj şeması ile gün içerisinde kendiniz bile takabilirsiniz. montajı kolaydır.

NOS DİĞER PERFORMANS ÜRÜNLERİNE KARŞI NE GİBİ AVANTAJLAR SAĞLAR?

maliyet açısından nos müşteriye parası ile satın alabileceği en ucuz beygir gücüdür. ekstra beygir gücü elde etmek için karburasyon, chip, portıng, polıshıng, turbo ve egzost sistemlerine oranla maliyeti düşük ve normal sürüş normlarını bozmadan ve motora ekstra stres yaratmadan kullanacağınız güvenli bir sistemdir.

GARANTİSİ NEDİR?

sistem rpm tarafından tüm malzeme ve işçiliği 1 yıl garantilidir. ileride bozulabilecek her türlü yedek parçası rpm tarafından temin edilmektedir. standart şartlarda kullanılan nos sistemlerinin arabanıza ve motoruna herhangi bir zararı yoktur. sadece nos jet memeleri ile oynanmasına (büyütülmesi) ve benzin temini için sağlanan sistemlerin bozulmasına karşı hassas olunmalıdır çünkü bunların motora zarar verebileceği göz önüne alınması gerekir.

NOS MOTORDA EKSTRA BİR AŞINMAYA SEBEBİYET VERİR Mİ?

kesinlikle doğru kit ve seçim zarar vermez bunda artı beygir gücü seçimi anahtar noktadır. doğru bir uygulama aşınmaya sebebiyet vermez. silindirde ortaya çıkan enerji artar ve bunları idare edecek farklı birimler de yükü kaldırır. eğer yük artışları onları idare edecek birimlerin kapasitesini geçerse ilave aşınım meydana gelir. bu sebeple 1600 cc. de +75 hp demekteyiz 100 hp yi kaldırmadığından böyle bir kategorizasyon yapılmıştır.

nos her zaman değil sadece istenildiğinde kullanılmak üzere imal edildiğinden fevkalade avantajlıdır. ileri derecede beygir artışı için dizayn edilen kitlerde buji ve ateşleme zamanlarının geciktirilmesi gibi ilave ayarlarla sisteme zarar vermez. doğal olarak benzin oktan' ının da artırılması gerekebilir.

rpmoto'dan alıntıdır

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.