Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Otomatik Klimamda Yardım Lütfen...


Göksenin Pesen

Soru

Selam arkadaslar

aracımın otomatik klimasını 25 derecey getiriyor klima off konumundayken icerdeki havayı sirkülasyon yap diorum ancak bir süre sonra sadece içerdeki havayi sirküle etmeyi kapatıyor ve dışarıdan hava cekior aynı tuşa arada bir sürekli basmam gerekior dereceyi düşürdüğüm zaman sirkülasyonu içerden yapmayı sabitliyor  bir türlü işin içinden çıkamadım bendemi bir hata var anlıyamadım ???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Gerekli cevabı @Servet Özkan,  vermiş.

 

Bir ekleme de ben yapayım, 25 derecede bir süre sonra sistemin otomatik olarak sirkülasyonu kapatıp dışarıdan hava almaya başladığını, ancak dereceyi düşürdüğünüz zaman bu işlemi yapmadığını söylemişsiniz.

 

Bunun nedeni 25 derecede ayarlıyken daha çok ısıtabilmek için daha hızlı çalışacak, yani fan hızınız 5 olacak. (fan hızını atıyorum tabi) Ama derece daha düşükken fan hızı 3 olacak ve daha az hava çevrilecek kabin içinde. Hava akışını ölçen bir sistem varsa eğer 25 dereceki atıyorum 30 m3 havayı 15 dk da çeviriyorsa, 22 derecede 30 m3 havayı 1 saatte çevirecek. Dolayısıyla 1 saat sonra sirkülasyonu kapatacak.

Şeklinde bir düşünceye sahibim yani :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok soğuk havalarda kompressör devreye giriyor mu sizde. mesela 4-5 derece havada ben kompressörü devreye sokamıyorum bozuldu mu ne yaptı yazın kullandım bişey yoktu.

ben daha 4-5 derecerde kullanma sansına sahip olmadım bu arada kompresör ne gercekten :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yani fatih klimasını açamıyormuş.

 

 

Soğutucu gazın sistem içinde dolaşımını sağlar.Kompresör , buharlaştırıcıdan alçak basınçlı gazı emerek  yüksek basınçlı gaza dönüştürür ve bu gazın sıvı hale gelmesi için yoğunlaştırıcıya gönderir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Soğutucu gazın sistem içinde dolaşımını sağlar.Kompresör , buharlaştırıcıdan alçak basınçlı gazı emerek  yüksek basınçlı gaza dönüştürür ve bu gazın sıvı hale gelmesi için yoğunlaştırıcıya gönderir.

 

Sen benden daha iyi anlatabilirsin, gazın belli dereceler altına düştüğünde özelliği kayboluyor ve ısıtma fonksiyonu devre dışı kalıyor olmalı. En azından standart tip klimalarda böyleydi. Kışın hava 5 derece altına düştüğünde (modele ve içindeki gaza göre limitlerde biraz değişiklik olabiliyor) sistem zaten ısıtma özelliğini kaybeder. Performans çok düşer.   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sistem zaten ısıtma özelliğini kaybeder
Klima zaten ısıtma özelliğine sahip değil, o işi kalorifer yani motor soğutma suyunun içinde dolaştığı ek bir radyatör yapıyor.

 

Çok soğuk havalarda kompressör devreye giriyor mu sizde. mesela 4-5 derece havada ben kompressörü devreye sokamıyorum bozuldu mu ne yaptı yazın kullandım bişey yoktu.

Focus'larda 4 derecenin altında klima momresörü devreye girmiyor. Toledo'da da benzer olması gerekir.

4 deyince aklıma geldi, çift bölgeli klimada da iki bölge arasındaki ısı farkı 4 dereceyi aşamıyor, gratis bilgi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klima zaten ısıtma özelliğine sahip değil, o işi kalorifer yani motor soğutma suyunun içinde dolaştığı ek bir radyatör yapıyor.

Focus'larda 4 derecenin altında klima momresörü devreye girmiyor. Toledo'da da benzer olması gerekir.

4 deyince aklıma geldi, çift bölgeli klimada da iki bölge arasındaki ısı farkı 4 dereceyi aşamıyor, gratis bilgi...

Split ve benzeri klimalarda düşük derecelerde klimalar ısıtma fonksiyonunu kaybeder. Onu demek istemiştim. Haklısınız kalorifer yapıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klima zaten ısıtma özelliğine sahip değil, o işi kalorifer yani motor soğutma suyunun içinde dolaştığı ek bir radyatör yapıyor.

 

Focus'larda 4 derecenin altında klima momresörü devreye girmiyor. Toledo'da da benzer olması gerekir.

4 deyince aklıma geldi, çift bölgeli klimada da iki bölge arasındaki ısı farkı 4 dereceyi aşamıyor, gratis bilgi...

Kafama takildi dun gittim actim kaputu bakiyorum donuyor mu dye kompressor :)

Boyle bi mantikla calisabilecegi aklima gelmisti tesekkurler :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.