Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Performans Problemi


Ozan Kar

Soru

Sözü geçtikçe yazıyorum, bu arabayı aldığımdan beri beni rahatsız eden bir şey var diye yazıyordum ancak tarif edemiyordum, şimdi özellikle kalkışta ve düşük viteslerdeki tepkisinden rahatsız oluyorum olarak tanımlayabilirim. Cmax böyle değil. Sametin aracını kullandım oda böyle değil. Tersi olarak, Mertcanla karşılıklı kullandık ikimizde bir fark görmedik, Servet abiyle yolda denedik beni geçemedi.

Geçen hafta yazılım güncellettim ama değişen birşey olmadı.

 

Birde son hızda düşük geliyor, bir kaç kere denedim düz yolda 180de kalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bendede var bisiler mesele 2. viteste 2000 devire kadar gaza tam bastigimda titreme oluyor 2000den sonra puruzsuzlesiyor.

Belki sende vardir farketmediysende bir dene

Var var. Güncelleme sonrası denemedim ama.

Yahu 8 valf motordan nasıl performans bekliyorsunuz :P Şaka bir yana 109'luk ile kıyaslamak biraz haksızlık aynı değiller hissiyat güç dağılımı farklı biliyorsun.

2.si samet kim ? tdci kullanıcısı mı ? Servet abi dediğin ecoboost alan eski tdci kullanıcı yani değil mi ? tdci'ların hepsi aynı demek istedin sanırım...Bence sorun yoktur araçda..

Son hız'ı nasıl deniyorsun? Sırayla tüm viteslerde tam devir alarak mı ? 5. vites ile denedin mi ?

Ayrıca tümü için ilacınız Burada :P:tevfik:

http://fcstr.com/1egNwL1

109lukla kıyaslanıyorum. Yazdığım arabaların hepsi 115lik.

Samet Çeltikçi, forumda Istanbuldan :) geçenlerde Ankara'ya uğradı bi kullandım. Tam devir almanın bir etkisi olmaz ama 5e çekmek sonradan aklıma geliyor :D 6da denedim hep.

@, 180'i nerede denedin? Ankara'nın yolları göründüğü kadae düz olmayabiliyor çoğu zaman. Bayadır yüksek hıza çıkmadığımdan tam bir yorum yapamıyorum son hız hakkında da deneriz bir ara tekrar.

Eskişehir yolundaki deneme şehirden Bilkente olan biyerdeydi rampaya denk gelmiş olabilir o cok dert değilde. Kapadokya'da Güzelyurt Derinkuyu arası 50km yol düz görünüyordu.

yakıtı hep aynı istasyondan alıyorsan , onu değiştir bakalım . belki yakıt dandiktir .

Yakıtı hiç düşünmemiştim aslında, genelde hep aynı yerden alıyorum ama istasyona güveniyorum, Shellin kendi istasyonu.

Yüksek hızlarda engel ağırlık değil hava ya da rüzgar direncidir.

Hatta beş kişi ile araç yere daha yakın olduğu için daha iyi aerodinamiğe bile sahip olabilir, aşağıdan giren ve türbülans yaratan hava azalacağı için.

Hele ki birkaç derecelik fark edilmeyecek kadar hafif bir eğim varsa Kadircan'ın mucizesi daha anlaşılır hale gelir.

@, 180 limit olarak düşük, normal şartlarda çoğu zaman 195-200 civarı görebilmen lazım, bir de beşinci viteste denenebilir tabii. 4500 dd civarında beşte ,lkiyüzü aşman gerekir.

Bu arada mesajların birer kopyasını ilgili trafik şubelere yolluyorum... :kıhkıh:

Ayrıca forum kuralları 20- b ) 9- çevresinde dolaşıyoruz.

Nereye gelmiyormuş pardon?

Abi konu açmadan cok düşündüm ama artık dayanamadım :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ozan yanina ilk geldigimde farlari taktirdigimizda donuste aksam uzeri sellektorle gaza gelip bastigimda bende 225 i gordum ama hafif megil vardi asagi dogru en kotusu duz yolda 215 garanti gidiyo yavas yavas olsada artiyor. Mazotuda pursaklardaki opetten doldurup cikmistim yola. İki defadir muhabbeti gecti aramizda su shelle cok guveniyosun bi temizle depoyu baska yerden doldur dene bi belki yaniliyosundur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynen öyle :) yazılım olsa bile 5 kişi ile o hızlar çok zor. 

Ben f2 ile 190ı geçemiyordum düz yolda. Bolu tünelinin istanbul gidiş yönünde 210 görmüştüm. Biliyosan çok dik rampadır virajlardan sonra.

Biliyorum biliyorum. F2 motorlu 109 beygirlik dizel 5 ileri focus şanzımanlı StationWagon Volvo ile düz yolda 185, rampa aşağı 200 gördüm.

F3 115 beygir 6 ileri dizel ile düzde 195,rampa aşağı 210 gördüm. İstanbul- Ankara arası otobanda rampa aşağı ve kadrandaki ölçümler. Gerçekteki hızı % 4 daha az oluyor genellikle. Boluda Mercedes Vaneo 1.7 dizel ile 190 gördüm. Düz yolda 170 i geçemeyen bir ticari araç.

F3+ 5 kişi 225 km/h çok dik ve uzun rampa aşağı görülebilir. Veya aracı lifte kaldırıp :)

Çünkü 4000 devirden sonra aşırı isteksizlik var.1.6 Ecoboost ile düzde 220 km/s görülebileceğini düşünüyorum.

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bendede var bisiler mesele 2. viteste 2000 devire kadar gaza tam bastigimda titreme oluyor 2000den sonra puruzsuzlesiyor.

Belki sende vardir farketmediysende bir dene

aracinda yay var Sabri ondan dolayi o motorla degil aksla alakali aksin tam duz degil suan aracinda yay oldugu icin o titreme.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çünkü 4000 devirden sonra aşırı isteksizlik var.1.6 Ecoboost ile düzde 220 km/s görülebileceğini düşünüyorum.
 

Düzde hız merakı olan biri değilim, hiçbir arabamın son hızını ölçmek için uğraşmadım.

Yazıp yazmam konusunda da karasız kaldım, ama yazayım; bundan önceki 2L 130PS Focus Sport Trend ile İzmir Aydın otoyolunda kongreye yetişme çabası içindeyken düzlükte 220 km/h görmüş ve eşimin isteksizliği nedeniyle yavaşlamıştım.

Bu yaz Niğde'ye giderken sabah saatlerinde Adana-Niğde otoyoluna girdikten sonra Kolsuz geçidine hafiften tırmanırken 6.viteste ne kadar iyi kaçıyor araba demiş ve 225 km/h hız ile gittiğimi fark etmiştim...

İkisi de dip gaz değil, sürücü ağır olunca daha iyi gidiyor galiba.  :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ozan bunun adına tükenmişlik sendromu deniyor :P

 

 

Aynı durum bendede olmuştu. Tepkiler yavaş hale gelmişti araba. Eskiden tam gaz koltuğa sıkıştıran araba böyle bir nazlı bir ben gitmem modlarına falan geldi.

Önce hafa filtresinden, sonra pompadan/yakıttan şüpelendim. Baktımki hiçbirisi değil.

 

Bir arkadaşın ısrarı üzerine arabada dinamik tork kontrolünü kapatarak tam gaz kalktım ve 10dk boyunca hırpaladım. Sonra normal hayatına geri döndürdüm. Sonra gördümki araba "gaz ver bana gaz veeer" modunda takılmaya başladı ve problem kalmadı. Yaptığımız şey hiçbir dayanağı olmayan deneysel bir eylemdi. Fakat sonuçları güzel oldu. İllaki teknik bir açıklaması vardır.

 

Senide emekli muhasebe müdürü modunda görüyorum ne zaman beraber yola çıksak. 70 max hız cc açık. Tembelleştirme arabanı hacı.

 

 

Not: EB ile böyle bir şansım yok her daim bas diyor zaten :)


Not 2: *hafa = hava

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Yaptığımız şey hiçbir dayanağı olmayan deneysel bir eylemdi. Fakat sonuçları güzel oldu. İllaki teknik bir açıklaması vardır.

Var tabii: "öğrenen PCM", araç kullanım tarzını izleyerek gaz tepkimelerini ona göre ayarlıyır, mentosluk giderken emekli öğretmen modu oluyor, hırpalarsan sokak yarışçısı.

Tam senin anlattığın gibi.

Ancak Ozan PCM yazılımını yenilettiğini yazdığı için ve yenileme esnasında tüm öğrenmeye dayalı veriler silindiğinden bu ihtimali gündeme getirmedim. 

Aynı durumu ben EB'da yaşıyorum, bazen az tüketme hırsında torun sahibi aile babası modu aktif hale geliyor, içimdeki şeytan arada aktif hale geldiğinde arabanın oyuna katılmadığına şaşırıveriyorsun, bir yarım saat sonra şeytan sayısı ikiye çıkıyor ve muzur bir ortaklık doğuyor. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Var tabii: "öğrenen PCM", araç kullanım tarzını izleyerek gaz tepkimelerini ona göre ayarlıyır, mentosluk giderken emekli öğretmen modu oluyor, hırpalarsan sokak yarışçısı.

Tam senin anlattığın gibi.

Ancak Ozan PCM yazılımını yenilettiğini yazdığı için ve yenileme esnasında tüm öğrenmeye dayalı veriler silindiğinden bu ihtimali gündeme getirmedim. 

Aynı durumu ben EB'da yaşıyorum, bazen az tüketme hırsında torun sahibi aile babası modu aktif hale geliyor, içindeki şeytan aktif hale geldiğinden arabanın oyuna katılmadığına şaşırıveriyorsun, bir yarım saat sonra şeytan sayısı ikiye çıkıyor ve muzur bir ortaklık doğuyor. 

 

 

Kulaktan duyma bende böyle olduğunu biliyorum ama bizim yaptığımız bile bile değil deneye deneye oldu.

 

Şimdiki arabamda bu geçerli değil sanırım, nasıl kullanacağımı kendisi belirliyor sanki. Yada ben şeytana uyduğumun farkında değilim. Yakıt ekonomisi yapmaya karar veriyorum fakat diyet yapmak gibi bişey bende bu olay. İpin ucunu hep kaçırıyorum.

 

Efenim bu lafların üzerine arabamın adını "Kızıl Şeytan" koyuyorum :smiley2k:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Var tabii: "öğrenen PCM", araç kullanım tarzını izleyerek gaz tepkimelerini ona göre ayarlıyır, mentosluk giderken emekli öğretmen modu oluyor, hırpalarsan sokak yarışçısı.

Tam senin anlattığın gibi.

Ancak Ozan PCM yazılımını yenilettiğini yazdığı için ve yenileme esnasında tüm öğrenmeye dayalı veriler silindiğinden bu ihtimali gündeme getirmedim. 

Aynı durumu ben EB'da yaşıyorum, bazen az tüketme hırsında torun sahibi aile babası modu aktif hale geliyor, içimdeki şeytan arada aktif hale geldiğinde arabanın oyuna katılmadığına şaşırıveriyorsun, bir yarım saat sonra şeytan sayısı ikiye çıkıyor ve muzur bir ortaklık doğuyor. 

Aslında bunu bildiğimden güncelleme sonrası kendi çapımda yüklenerek kullandım. ortalama bi ara 9ları gördü :) 

şu an düşük hızlardaki tepkiler daha iyi sanki :) bide son hızı deneyelim bakalım.

Ozanda da varmis ama Ozaninki stock. Ve yazilimsal bence

az önce denedim tekrar 2. viteste 1500 2000 arası gaza normal şekilde bastığımda titreme yapmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında bunu bildiğimden güncelleme sonrası kendi çapımda yüklenerek kullandım. ortalama bi ara 9ları gördü :)

şu an düşük hızlardaki tepkiler daha iyi sanki :) bide son hızı deneyelim bakalım.

az önce denedim tekrar 2. viteste 1500 2000 arası gaza normal şekilde bastığımda titreme yapmadı.

Sen Mertcanıda al gel. Ben törpülerim senin arabayı :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

Düzde hız merakı olan biri değilim, hiçbir arabamın son hızını ölçmek için uğraşmadım.

Yazıp yazmam konusunda da karasız kaldım, ama yazayım; bundan önceki 2L 130PS Focus Sport Trend ile İzmir Aydın otoyolunda kongreye yetişme çabası içindeyken düzlükte 220 km/h görmüş ve eşimin isteksizliği nedeniyle yavaşlamıştım.

Bu yaz Niğde'ye giderken sabah saatlerinde Adana-Niğde otoyoluna girdikten sonra Kolsuz geçidine hafiften tırmanırken 6.viteste ne kadar iyi kaçıyor araba demiş ve 225 km/h hız ile gittiğimi fark etmiştim...

İkisi de dip gaz değil, sürücü ağır olunca daha iyi gidiyor galiba.  :kıhkıh:

 

 

2.0 Sport Trend çok seri bir makine. Kalkışta 320i ile kafa kafaya gidiyor. Yol tutuşuda mükemmel. 230 Km/h görülebiliyor düz yolda,uzun basıldığında.

 

1.6 ecoboost üst devirlerdeki canlılığı ile son süratte 220km/s çok rahat görür, tdci 115 beygirin 190 ı çok rahat gördüğü gibi. Sonrası biraz zorlamaya girer.

Powershift şanzımanlı 1.6 ecoboost motor S60 t4 kullandım epey.  o şanzımanla bile 220 km/s rahattı.  

aracinda yay var Sabri ondan dolayi o motorla degil aksla alakali aksin tam duz degil suan aracinda yay oldugu icin o titreme.

 

Yaydan ötürü değil, eski kasalarda da 2000 devire kadar kafa sallama huyu var,Heleki ikinci viteste.Sorun değil, tasarımı böyle deyip geçmek lazım.

Bende yay yok ve yine var sallantı :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2.0 Sport Trend çok seri bir makine. Kalkışta 320i ile kafa kafaya gidiyor. Yol tutuşuda mükemmel. 230 Km/h görülebiliyor düz yolda,uzun basıldığında.

1.6 ecoboost üst devirlerdeki canlılığı ile son süratte 220km/s çok rahat görür, tdci 115 beygirin 190 ı çok rahat gördüğü gibi. Sonrası biraz zorlamaya girer.

Powershift şanzımanlı 1.6 ecoboost motor S60 t4 kullandım epey. o şanzımanla bile 220 km/s rahattı.

Yaydan ötürü değil, eski kasalarda da 2000 devire kadar kafa sallama huyu var,Heleki ikinci viteste.Sorun değil, tasarımı böyle deyip geçmek lazım.

Bende yay yok ve yine var sallantı :)

kafa sallama dedigin performanstan oturu arac patinaj cekmeye yelteniyor o farkli onun bahsettigi titreme oda yayli araclarda oluyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kafa sallama dedigin performanstan oturu arac patinaj cekmeye yelteniyor o farkli onun bahsettigi titreme oda yayli araclarda oluyor.

Benim dediğim kafa sallama patinajdan ötürü değil, gaza tam değil yarım yüklenince bile sallıyor. O tork ile patinaj ancak buzda olur.

Yaylı araçlarda dediğiniz gibi birçok sorun olabiliyor. Z rotları erken yemesinden,salıncak burçlarına,rotillere kadar sorun çıkartabiliyor.Amortisör ve takozlarını,bilyalarını saymıyorum bile :)

 

Bende hiç yay takılmadı ve şu anda orijinal jant lastikleri var. Düşük devirde gaza yüklenince kafa sallama(bunu titreşim,vibrasyon olarakta hissedebilirsiniz) oluyor.

Belkide titreşimdir bilemiyorum tam olarak neden kaynaklandığını.Ben kafa sallama olarak hissediyorum.Sanki yol bozukmuş gibi vibrasyon oluyor ama ufak bir aralık o,önemsenmeyecek kadar az.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.