Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Performans Problemi


Ozan Kar

Soru

Sözü geçtikçe yazıyorum, bu arabayı aldığımdan beri beni rahatsız eden bir şey var diye yazıyordum ancak tarif edemiyordum, şimdi özellikle kalkışta ve düşük viteslerdeki tepkisinden rahatsız oluyorum olarak tanımlayabilirim. Cmax böyle değil. Sametin aracını kullandım oda böyle değil. Tersi olarak, Mertcanla karşılıklı kullandık ikimizde bir fark görmedik, Servet abiyle yolda denedik beni geçemedi.

Geçen hafta yazılım güncellettim ama değişen birşey olmadı.

 

Birde son hızda düşük geliyor, bir kaç kere denedim düz yolda 180de kalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bizim arabalar bozuk Ozan  :kıhkıh:

Ben düzde 210 geçebileceğine inanmıyorum da geçtim diyen de geçmiştir, fabrika çıkışı performans farklılıkları ilk kez görülen bir şey olmaz :)

 

Düz yolda 225 km 5 kişi hayal. Otosan remap yaptıysa bilemem :smiley2k:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eski kasalarda da 2000 devire kadar kafa sallama huyu var,Heleki ikinci viteste

İkinci viteste 2000 devir civarında kafa sallama şeklinde yorumlanabilecek hareket benim araçta da var, nasıl anlatsam bilemedim. İkinci vitesteyken birden gazı kökleyince sanki arabanın burnu S çizerek gidiyormuş gibi oluyor ya da arkada motoru olan botlar suda giderken kafası yukarı yukarı atarak giderya, öyle oluyormuş gibi hissediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İkinci viteste 2000 devir civarında kafa sallama şeklinde yorumlanabilecek hareket benim araçta da var, nasıl anlatsam bilemedim. İkinci vitesteyken birden gazı kökleyince sanki arabanın burnu S çizerek gidiyormuş gibi oluyor ya da arkada motoru olan botlar suda giderken kafası yukarı yukarı atarak giderya, öyle oluyormuş gibi hissediyorum.

Gayet normal. Aniden gaza basınca tekerlekler yola tutunmakta zorlanıyor. Direksiyona yansıyan bir sağa sola çekme hareketi oluyor. Güçlü arabalarda, tork'un yüksek olduğu devirlerde olur bu durum.

Hatta bu sabah Kumkapı sahilde zemin hafif ıslaktı ikiye atınca kasten tam gaz verdim ufak bir salama sonrası anında çekiş kontrol ışığı yaktı gazı kesti. Bizim arabalarda birinci vites sadece kalkış için. Ikiye atıp yüklenince motorun olanca gücü tekerleklere gidiyor. Yol ve lastik durumuna göre lastiklerden biri diğerinden farklı tutunuyor ve direksiyonda sağa sola çekme oluşuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gayet normal. Aniden gaza basınca tekerlekler yola tutunmakta zorlanıyor. Direksiyona yansıyan bir sağa sola çekme hareketi oluyor. Güçlü arabalarda, tork'un yüksek olduğu devirlerde olur bu durum.

Hatta bu sabah Kumkapı sahilde zemin hafif ıslaktı ikiye atınca kasten tam gaz verdim ufak bir salama sonrası anında çekiş kontrol ışığı yaktı gazı kesti. Bizim arabalarda birinci vites sadece kalkış için. Ikiye atıp yüklenince motorun olanca gücü tekerleklere gidiyor. Yol ve lastik durumuna göre lastiklerden biri diğerinden farklı tutunuyor ve direksiyonda sağa sola çekme oluşuyor.

 

Bu benim de aklıma takılan bir konu. Normalde aracın patinaj yapmaması gerekmiyor mu? Bugün hızlı bir kalkış yaptım tekerlekler patinaja düştü ve ne ışık yandı ne de başka bir durum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu benim de aklıma takılan bir konu. Normalde aracın patinaj yapmaması gerekmiyor mu? Bugün hızlı bir kalkış yaptım tekerlekler patinaja düştü ve ne ışık yandı ne de başka bir durum.

Bir an yapıyor sonra hemen müdehale geliyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arabanın gitmediği kesinde mertcanınkide gitmediğinden sorun olmadığını görüp konuyu kapattım. hız mız sakıncalı bulunuyorsa silinebilir.

Diyorum sana Servet abiyi çağırmayak, ikimizinki de gitmemesine rağmen gittiğini sanaraktan mutlu mesut yaşayalım diye :D

160 sonrası bizim arabaların tadı yok da o hızlarda fren performansı da baya vahim olduğundan çok da önemi yok gibi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu devire/hıza dururken çıkınca motor gerekli havayı alabiliyor mu?

 

Tabiki alamıyor. Araca expertiz isteyen birisi götürdü. Yetkili servisler bakmıyor rapor vermiyor. Bu adamlar fren testleri,motor gücü cart curt rapor veriyor.

 

Intercooler ve motora giren hava olmak üzere çok büyük noksanlıklar var. Şuraya güçlü bir fan koyun dedin, nedenki abi dedi :D Anlattım intercoolera hava vurması gerekiğini,sürüş ensanında hava vurduğunu ve homojen ve bir miktar soğutulmuş havanın yandığını falan ama pek anlayacak gibi değildi :D

 

Bizim arkadaşın 2005 140.000 kmde 1.5 dci megane girdi buraya.Fabrikasyon 80 beygir olan araba 80.5 beygir çıktı :D :D

Benim Focus 101,5 beygir çıktı fakat arka tekerlekler dönmediği için esp ve abs devre dışı kalıp,motor tam güç verdirmiyormuş. Birkaç gün önce yine ölçmüşler o 95 beygir çıkmış. Ben bu kadar çıkabileceğini düşünmüyordum seninkinden dedi.

Zaten çok saçma bir sistem.Şanzımandaki kaybı,tekerleklerdeki kaymayı hesaplama imkanı yok. Saçma bir düzenek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Onu diyecektim de fazla uzun tutmamışlar sanırım.

Dizel Focus'un o hızlara çıkması yeterince uzun bence :D

 

Tabiki alamıyor. Araca expertiz isteyen birisi götürdü. Yetkili servisler bakmıyor rapor vermiyor. Bu adamlar fren testleri,motor gücü cart curt rapor veriyor.

 

Intercooler ve motora giren hava olmak üzere çok büyük noksanlıklar var. Şuraya güçlü bir fan koyun dedin, nedenki abi dedi :D Anlattım intercoolera hava vurması gerekiğini,sürüş ensanında hava vurduğunu ve homojen ve bir miktar soğutulmuş havanın yandığını falan ama pek anlayacak gibi değildi :D

 

Bizim arkadaşın 2005 140.000 kmde 1.5 dci megane girdi buraya.Fabrikasyon 80 beygir olan araba 80.5 beygir çıktı :D :D

Benim Focus 101,5 beygir çıktı fakat arka tekerlekler dönmediği için esp ve abs devre dışı kalıp,motor tam güç verdirmiyormuş. Birkaç gün önce yine ölçmüşler o 95 beygir çıkmış. Ben bu kadar çıkabileceğini düşünmüyordum seninkinden dedi.

Zaten çok saçma bir sistem.Şanzımandaki kaybı,tekerleklerdeki kaymayı hesaplama imkanı yok. Saçma bir düzenek.

Normalde çeşit çeşit sonuçları var, mesela whp diye geçenleri sadece tekerlekteki gücü hesaplıyor da bu dyno ayarları çeşitli kriterlere göre kaybı da öngörerek sonuç verebiliyor. Tabi o kriterler nedir ne oluyor kim nasıl ayarlıyor bunlar her zaman soru işareti olan konular malesef.

Dyno işi göründüğünden çok daha karışık bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Normalde çeşit çeşit sonuçları var, mesela whp diye geçenleri sadece tekerlekteki gücü hesaplıyor da bu dyno ayarları çeşitli kriterlere göre kaybı da öngörerek sonuç verebiliyor. Tabi o kriterler nedir ne oluyor kim nasıl ayarlıyor bunlar her zaman soru işareti olan konular malesef. Dyno işi göründüğünden çok daha karışık bence.

 

Aynen Öyle Mertcan. Oldukça saçma sistemler. Benim şanzımanımdaki,defransiyelimdeki yakıp ile Şahin-Doğan'ın kayıplarını aynı tutuyor. Aşırı saçma ve mantıksız. Dyno yani dinamometreyi sabit volana bağlarsın öyle ölçersin motor gücünü.Gerisi yalan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.