Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yazılımla Yakıt ?


Anıl Öcal

Önerilen Mesajlar

Yazılım ile araca az yaktırmak şehiriçinde zor gibi. Uzun yolda faydasını görebilirsiniz ama şehiriçinde olmaz. 

Aracınızı uygun evir ve viteste kullanmaya çalışın yavaş gitmekle maalesef tasarruf yapılmıyor. 

 

Lpg ile 10,5 olan yakıtınız yaklaşık 1 lt daha artacaktır ama litre fiyatı uygun olduğundan güzel olacak :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Servisten güncel yazılımları yüklemesini iste. Ve kullandığın filtreler ve bujiler kesinlikle orjinal olsun. Yinede 10,5 litre yakıyorsa sakin kullanımda kullanım tarzını değiştirmelisin. Gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanacaksın, kırmızı ışığa yaklaşırken gazlamana gerek yok, uzaktan görünce gazdan ayağını çekeceksin. Son anda fren kullanımı çok fark ettiriyor. Düşük devirde kullanmak az yaktırır diye birşey yok. Uygun devirde kullanmak önemli. En önemliside akü. Şarj olmayan bir akü şarj dinamosuna sürekli yük olacağı için tüketimin artar. Biz 1.6 180 beygir ecoboost motorlu hemde powershift otomatik şanzımanlı araçla 10lt/100 km tüketim yapıyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Servisten güncel yazılımları yüklemesini iste. Ve kullandığın filtreler ve bujiler kesinlikle orjinal olsun. Yinede 10,5 litre yakıyorsa sakin kullanımda kullanım tarzını değiştirmelisin. Gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanacaksın, kırmızı ışığa yaklaşırken gazlamana gerek yok, uzaktan görünce gazdan ayağını çekeceksin. Son anda fren kullanımı çok fark ettiriyor. Düşük devirde kullanmak az yaktırır diye birşey yok. Uygun devirde kullanmak önemli. En önemliside akü. Şarj olmayan bir akü şarj dinamosuna sürekli yük olacağı için tüketimin artar. Biz 1.6 180 beygir ecoboost motorlu hemde powershift otomatik şanzımanlı araçla 10lt/100 km tüketim yapıyoruz.

Isiklara yaklasirken ozellikle 5,4,3,2,1 cok zevkli oluyor :) cok farkettirir yakiti denedim. Ama debriyaj yuk altinda kaldigi icin omru azalabilir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Düşük devirde kullanmak az yaktırır diye birşey yok.
Var Çağlar.

Aşağıdaki grafikte tork, devir ve tüketim ilişkisi var. yeterince aydınlatıcı olur sanırım. Hoş turbo benzinli motor ve Ford değil ama prensipler değişmez.

1-4tsi-verbrauch-160ps-36425351298913010 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Var Çağlar.

Aşağıdaki grafikte tork, devir ve tüketim ilişkisi var. yeterince aydınlatıcı olur sanırım. Hoş turbo benzinli motor ve Ford değil ama prensipler değişmez.

1-4tsi-verbrauch-160ps-36425351298913010

Bu grafik motorda yük yokkenki grafik. Benim dediğim yani demek istediğim benzinli araçta 1500 devirde rampa çıkarken,hızı sabit tutmak için tam gaz basma saçmalığı. Bunun yerine vitesi küçültüp motorun yüksek torklar tork verdiği devir bandında seyretmek daha az yaktırır. 3000 devirde 1/4 gaz pedalına basılarak çıkalabilen rampayı 1300-1500 devirde tam gaza basarak çıkmak diye düşünün. Demek istediğimi anlamışsınızdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3000 devirde 1/4 gaz pedalına basılarak çıkalabilen rampayı 1300-1500 devirde tam gaza basarak çıkmak diye düşünün.

Bu tamamen motora bağlı, genelleme yapmamak lazım. Güncel turbo motorlarda 1500-1750 dd aralığında yeterli torka ulaşıldığı için 1500 dd'da 1/4 gaza basıp çıkmak mümkün.

Bu grafik de sabit hızda tüketimi gösteriyor:

 

Verbrauchsdiagramm.gif

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval,

 

Arkadaşın aracı turbo değil.Maximum torkunu ve maximum gücünü 4000 devir üstünde veren atmosferistik bir motor. Zaten bu örneklerimide ondan ötürü verdim. Aracı düşük devirde kullanmak için boğmaya gerek yok,daha fazla tüketir dedim. Önemli olan uygun devirde kullanmak.Mesela 1100 devirde dip gazda rampa çıkmaya çalışan motora verilebilecek en büyük zarar bu şekilde kullanmaya devam etmektir.Yağlama basıncı az,tüketim fazla,yanma verimi düşük(düşük devirden dolayı),titreşim yani vibrasyon fazla vs vs...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.