Osman Dilek Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2013 abiler birşey soracağım benzinli araca tüp taktıktan sonra o motor için bi ömür biçmek gerekir mi? yani benzine göre motoru erkenden öldürür mü? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Erçetin Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2013 Yazılım ile araca az yaktırmak şehiriçinde zor gibi. Uzun yolda faydasını görebilirsiniz ama şehiriçinde olmaz. Aracınızı uygun evir ve viteste kullanmaya çalışın yavaş gitmekle maalesef tasarruf yapılmıyor. Lpg ile 10,5 olan yakıtınız yaklaşık 1 lt daha artacaktır ama litre fiyatı uygun olduğundan güzel olacak Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2013 Servisten güncel yazılımları yüklemesini iste. Ve kullandığın filtreler ve bujiler kesinlikle orjinal olsun. Yinede 10,5 litre yakıyorsa sakin kullanımda kullanım tarzını değiştirmelisin. Gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanacaksın, kırmızı ışığa yaklaşırken gazlamana gerek yok, uzaktan görünce gazdan ayağını çekeceksin. Son anda fren kullanımı çok fark ettiriyor. Düşük devirde kullanmak az yaktırır diye birşey yok. Uygun devirde kullanmak önemli. En önemliside akü. Şarj olmayan bir akü şarj dinamosuna sürekli yük olacağı için tüketimin artar. Biz 1.6 180 beygir ecoboost motorlu hemde powershift otomatik şanzımanlı araçla 10lt/100 km tüketim yapıyoruz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2013 Servisten güncel yazılımları yüklemesini iste. Ve kullandığın filtreler ve bujiler kesinlikle orjinal olsun. Yinede 10,5 litre yakıyorsa sakin kullanımda kullanım tarzını değiştirmelisin. Gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanacaksın, kırmızı ışığa yaklaşırken gazlamana gerek yok, uzaktan görünce gazdan ayağını çekeceksin. Son anda fren kullanımı çok fark ettiriyor. Düşük devirde kullanmak az yaktırır diye birşey yok. Uygun devirde kullanmak önemli. En önemliside akü. Şarj olmayan bir akü şarj dinamosuna sürekli yük olacağı için tüketimin artar. Biz 1.6 180 beygir ecoboost motorlu hemde powershift otomatik şanzımanlı araçla 10lt/100 km tüketim yapıyoruz. Isiklara yaklasirken ozellikle 5,4,3,2,1 cok zevkli oluyor cok farkettirir yakiti denedim. Ama debriyaj yuk altinda kaldigi icin omru azalabilir 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2013 Düşük devirde kullanmak az yaktırır diye birşey yok. Var Çağlar. Aşağıdaki grafikte tork, devir ve tüketim ilişkisi var. yeterince aydınlatıcı olur sanırım. Hoş turbo benzinli motor ve Ford değil ama prensipler değişmez. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2013 Var Çağlar. Aşağıdaki grafikte tork, devir ve tüketim ilişkisi var. yeterince aydınlatıcı olur sanırım. Hoş turbo benzinli motor ve Ford değil ama prensipler değişmez. Bu grafik motorda yük yokkenki grafik. Benim dediğim yani demek istediğim benzinli araçta 1500 devirde rampa çıkarken,hızı sabit tutmak için tam gaz basma saçmalığı. Bunun yerine vitesi küçültüp motorun yüksek torklar tork verdiği devir bandında seyretmek daha az yaktırır. 3000 devirde 1/4 gaz pedalına basılarak çıkalabilen rampayı 1300-1500 devirde tam gaza basarak çıkmak diye düşünün. Demek istediğimi anlamışsınızdır. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2013 (düzenlendi) 3000 devirde 1/4 gaz pedalına basılarak çıkalabilen rampayı 1300-1500 devirde tam gaza basarak çıkmak diye düşünün. Bu tamamen motora bağlı, genelleme yapmamak lazım. Güncel turbo motorlarda 1500-1750 dd aralığında yeterli torka ulaşıldığı için 1500 dd'da 1/4 gaza basıp çıkmak mümkün. Bu grafik de sabit hızda tüketimi gösteriyor: Kasım 27, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2013 @Cem Boneval, Arkadaşın aracı turbo değil.Maximum torkunu ve maximum gücünü 4000 devir üstünde veren atmosferistik bir motor. Zaten bu örneklerimide ondan ötürü verdim. Aracı düşük devirde kullanmak için boğmaya gerek yok,daha fazla tüketir dedim. Önemli olan uygun devirde kullanmak.Mesela 1100 devirde dip gazda rampa çıkmaya çalışan motora verilebilecek en büyük zarar bu şekilde kullanmaya devam etmektir.Yağlama basıncı az,tüketim fazla,yanma verimi düşük(düşük devirden dolayı),titreşim yani vibrasyon fazla vs vs... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar Eryürekli Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2013 Bende bu şekilde biliyorum, yüksek viteste giderken hızlanmak için gaza yüklenilirse motor mecburen yakıta asılacaktır. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre V. Yanıtlama zamanı: Aralık 2, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 2, 2013 (düzenlendi) Ne derler bilirsin ; tabanvay devam o zaman Aralık 2, 2013 Emre V. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap