Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2013 Focus 3 1.6 Ti-Vct Hararet Göstergesi Hatası


Cemil Kabran

Soru

herkeze hayırlı akşamlar aranıza yeni katıldım aracımı 15 kasım 2013 de aldım araç 1.6 ti-cvt style 5k  genel olarak çok memnunum ama araç soğukken çalıştırdığımda 2 dk sonra birden 90 na çıkıyor ama araç daha ısını 90 olmuyor bu teknik bir arıza mı yoksa kronik bir sorun mu?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, "Focus GarajıFocus IISorular ve Sorunlar" kategorisinden "Focus GarajıFocus IIISorular ve Sorunlar" kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,

Focus Club Tr Yönetimi

2 dk sonra birden 90 na çıkıyor ama araç daha ısını 90 olmuyor bu teknik bir arıza mı yoksa kronik bir sorun mu?

 

Araç ısısı daha 90'a çıkmıyor, cümlesindeki ısıyı nasıl ölçtünüz ?

 

Kıyasınız neye göre dizellere ve turbo benzinlilere göre ise hata yapıyorsunuz kısmen. Bir sorun göremedim şahsen. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

herkeze hayırlı akşamlar aranıza yeni katıldım aracımı 15 kasım 2013 de aldım araç 1.6 ti-cvt style 5k  genel olarak çok memnunum ama araç soğukken çalıştırdığımda 2 dk sonra birden 90 na çıkıyor ama araç daha ısını 90 olmuyor bu teknik bir arıza mı yoksa kronik bir sorun mu?

1. 2 dakika gerçekten ölçülmüş bir değer mi?

2. Gösterge 90 olduğunda kalorifer sıcak hava üflüyor mu?

3. Bu gözlemde ortam ısısı kaç?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet benimkide aynı şekilde yaklaşık 2 dakikada   çok hızlı bir şekilde hararet göstergesi tam ortaya geliyor hatta yükselişini izleyebiliyorum ama sıcak üflemiyor.

 

Ortam ısısı yaz kış farketmiyor.

 

 

 

Bunu birkaç sıfır focus 3 te de gördüm aynen onlardada bu şekilde sanırım bir sorun yok gibi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim araç bayiide vitrindeydi... aracı aldık dışarı çıkardılar 10 metre  kadar mesafeye gidip stop ettiler...  benzin koydular direksiyona geçtim... kontağı açtım...

oda nee ?  hararet göstergesi  90 civarında ....!!!!! 

bu aracın  kendine has bi özelliğidir diye düşünüyorum şu mesajları okuyunca... ama benim araç benzinli...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracınızda sorun yok, önce motor 90 dereceye çıkar, ama kalorifer ılık hava üfler. kalorifer tesisatı ayrıdır ve daha geç sıcak hava üfleyecek kapasiteye ulaşır.

doğrudur, belli bir km sonra 60 dan 90 a çıkışını 3-5 sn de gerçekleştirir..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracınızda sorun yok, önce motor 90 dereceye çıkar, ama kalorifer ılık hava üfler. kalorifer tesisatı ayrıdır ve daha geç sıcak hava üfleyecek kapasiteye ulaşır.

doğrudur, belli bir km sonra 60 dan 90 a çıkışını 3-5 sn de gerçekleştirir..

lpg li araçlarda bu özellik  bir  (+)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben 30 km gidip hararet gostergesinin kimildamadigini bilirim ya.

Benzinliyle ilgili ne yazsam yanlis olur. Bilmeyince susmak en dogrusu galiba.

30 km az yol değil  nerden baksan 15 dakika...   15 dakikayı bırakalım... 10 dakika olsun canım.....  10 dakika yolculukta  yerinden kımıldamayan  hararet göstergesinden şüphelenirim... araç her ne olursa olsun... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kendi aracım da dahil olmak üzere, bindiğim tüm Focus III Ti-VCT'lerde durum böyle. Foruma üye Makine Yüksek Mühendisi bir arkadaşımız motorun hararet sensörlerinin F2'dekilerden farklı yerde olabileceğinden bahsetmişti. Zannediyorum bununla alakalı, yoksa herhangi bir sorun değil.

 

Zaten atmosferik benzinli bir motordan da erken ısınması beklenir. Şahsen bu motora dair sevdiğim bir özelliktir, kışın hiç üşütmez insanı, görece soğuk dış sıcaklıklarda dahi 5dk içerisinde aracın içi konforlu yaşam seviyesine ulaşıverir...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

30 km az yol değil nerden baksan 15 dakika... 15 dakikayı bırakalım... 10 dakika olsun canım..... 10 dakika yolculukta yerinden kımıldamayan hararet göstergesinden şüphelenirim... araç her ne olursa olsun...

Sicaklik -18 dereceydi. Su an sorun yok. Yolculukta 15 dk surdu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

30 km az yol değil  nerden baksan 15 dakika...   15 dakikayı bırakalım... 10 dakika olsun canım.....  10 dakika yolculukta  yerinden kımıldamayan  hararet göstergesinden şüphelenirim... araç her ne olursa olsun...

Dizel motorlarda olagan seyler bunlar ;) galiba calistirip yuksek hizda gitti umit abi 100 km gibi. O soguk hava zaten motorun isinmasina musade etmez sehir ici kullansaydi durum degisirdi ;)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sicaklik -18 dereceydi. Su an sorun yok. Yolculukta 15 dk surdu.

-18 derecede iyi çalışmış araba  valla ...    15 dkk da  hararetin  oynamaması yada az oynaması  -18 derecede  normaldir...   -8 derecede  sıfır  benzinli arabayı  çalıştıramamıştık  2008 yıllarında  alından bi opel...daha 610 km de idi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yeni Focus'larda gösterge panelindeki ısı göstergesi reel veri aktarımı yapmıyor. Yani 45 derece, termostat açıldığı anda 90 derece ve hararet yaptığında da 120 derece ve uyarı yazısı şeklinde üç kademesi var, ara değerleri görmüyorsunuz.

Bunun yerine bir lamba koysalardı sarı, yeşil, kırmızı aynı işi görürdü. 

Bu gösterge soğutma suyundan algılayan bir sensöre bağlı.

YB test menüsüne girip motor ısısı bölümüne girerseniz blok sıcaklığını görürsünüz. 

Ortam ısısına yakın değerle başlayıp kısa sürede 40-45 derece civarına geldiğinde gösterge panelindeki ısı göstergesi hızla 90'a yükseliyor. Motor bloğunun 95-96 derecelik bu çalışma ısısına ulaşması yazları 8-10 dakika, kışın iki katına kadar uzayabiliyor.

Ancak paneldeki gösterge 90'a geldiğinde kaloriferden ılık esmeye başlıyor.

Özetle gösterge motor ısısını yansıtmıyor, benzinlilerde ara değerleri okumadığı için hızla yükseliyor, yükselme birim birim değil açık-kapalı şeklinde oluyor,göstergeye bakarak özellikle motor ısındı basabilirim düşüncesinde olursanız yanlış yaparsınız, çünkü yağın ısınması çok daha fazla vakit alıyor.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dizel benzinliden daha geç ısınır bu tür şeyler normaldir. üstelik 1.6 benzinli 2000 üstü devir çalışırken, 1.6 dizel 2000 altı devirde çalışır ki sürtünmeden mütevellit ısınmada dizelde az olmaktadır. o yüzden benzinli motor daha çabuk ısınır. bizim 1.0 motora gelince, sonuçta turbolu alt devirlerde çalışıyor, sürtünme az ve benzinli, geç ısınması lazım ama bunu teknik bültenlerinde açıkça görürsünüz..1.0 motor neden çabuk ısınıyor..3 sebebi var benim bildiğim..

1- aktif ön ızgara..en önemlisi bu..araç hareket halindeyken radyatör ve motor bloğu rüzgar almıyor.

2- silindir yataklarının arası sadece 7mm. bunu ford yazmış motor çabuk ısınsın diye bu yapıldı şeklinde, sürütünme ısısından faydalanmak için.

3- egsoz çıkışı manifolt tu değil mi motor bloğuna gömülü, 2 sebepten a- egsoz motoru daha çabuk ısıtır b- küçük motorlardaki ses-titreşim şikayetini yok eder.

 

** demir blog gövde de alüminyum a göre çabuk ısınır ama gövdenin demir yapılması çabuk ısınmasını sağlamaktan çok sağlam gövde yapısı elde etmek için düşünülmüş.

 

tüm bunların sonucunda çabuk ısınan motor az yakar :)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.