Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Tepe Çıkış Yardımı Kullanılamıyor Yazısı


Samet Ulusoy

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0
6 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Araç çalışırken ölçmek yanıltır, marş anına bakmak gerek. Ölçtürmek gere yani.

çalışırken 12.1 olmaz, çalışmıyorken voltajı ölçmek-stop ettikten bir süre sonra-şarj durumunu gösterir. Akım çekerken ölçmek (marş) akünün sağlığını gösterir.

değerleri tam hatırlamıyorum ama 12.1 biraz düşük.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Araç bilgisayarından baktım da akü 12.1 yazıyor. Alt ve üst sınırı var mı acaba? 


12,6 V %100
12,5 V 85%
12,3 V 50%
11,9 V Riskli
10,7 V Ölmüş
Bunlar motor çalışmazken ki değerler, çalışma esnasında 13,7-14,7 arası oynar.
Ama tabii önemli olan marş motoru çalıştırma için akım çektiğinde voltajın ne kadar dayanabileceği.

Cem bey’ in bir yazısından kopyalamıştım. Forumda akü ile ilgili yazışmalarda bulabilirsiniz.
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

konuyu birde ben hortlatayım :) 2013 model titanium x aracımdada aynı sıkıntı var. Marşa bastıgım anda 1 saniye bile sürmüyor "tepe çıkış yardımı " diye bir yazı . Ama aracımda hiç bir problemde yok işin garibi :blink:Aküyü degiştiren kişiler sorun düzeldimi acaba ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Ibrahim T. yazdı:

konuyu birde ben hortlatayım :) 2013 model titanium x aracımdada aynı sıkıntı var. Marşa bastıgım anda 1 saniye bile sürmüyor "tepe çıkış yardımı " diye bir yazı . Ama aracımda hiç bir problemde yok işin garibi :blink:Aküyü degiştiren kişiler sorun düzeldimi acaba ? 

Yazıldığı gibi, evet.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba;

Benim aracım debriyaj üst merkezden yağ kaçırıyordu yan sanayi aldık taktık tepe çıkış yardım kullanılamıyor yazısı sürekli yanzmaya başladı, orjinalini aldık yine olmadı, hurdacılardan 2016 model focusun komple üst merkez ve debrijaj pedal seti sensörleriyle aldık taktık yine olmadı. Yabancı forumlarda okudum abs veya hız sensörleri dediler onları değiştirmedim ondan olabilirmi acaba? bazı sitelerde de fren müşürü debriyaj müşürü demişler ama onlar bende zaten çalışıyor çünkü debriyaj müşürü çalışmasa debriyaja basınca araba çalışıyor, fren müşürü çalışıyor çünkü frene basınca stoplar yanıyor bu nasıl iştir anlamadım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu birde ben hortlatayım.

Bu sabah çalıştırır çalıştırmaz ekranda tepe çıkış yardımı, lastik basınç uyarısı arka arkaya belirdi. Göstergede ise esp, lastik basınç ve abs uyarı ışıkları yanıyor bunlar yetmezmiş gibi start-stop tuşunun ışığı da yanmakta. Lastik basınçlarını kaydedemiyorum, start-stop tuşundaki ışık da kapanmıyor. Belli bir süre yol aldıktan sonra hepsi sönüyor ancak fren yaptığımda tekrar yanıyorlar. Akü değişeli 1 sene bile olmadı, 3 buji ve 1 bobini ise daha 2 ay önce değiştirdim. 

Nedir bu arkadaşın derdi acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Semih O. yazdı:

Ilk akla gelen yine akü ya da şarj dinamosu. 

 

Değilse, uyarıların tamamı abs ile alakalı gibi. Hata kodlarına bir bak fırsat bulursan.

Gauge menüden baktığımda bir hata yoktu, akşam birde forscanla bakarım abi 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.