Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Tdci Hararet Sorunu


Oğuz Gün

Soru

Geçen ay aldığım aracımla ilgili aslında sorun mu normal mi tam emin olamadığım bir durum hakkında fikirlerinize acil ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler. Sorunuma gelince daha önce hep benzinli araç kullandım. Bu araç ilk sıfır ve dizel aracım. Gecenler de 30 km lik yolun nerdeyse 10 km si falan hararet göstergesi hic kıpırdamadı. herhalde soğuktan bozuldu yada donup kaldı diye düşünmüştüm. 10 km gittikten sonra yükselmeye başladı ve normal değerine geldi sorun yok diye düşündüm. Esas sorunum ise bugün başıma geldi. Hava sıcaklığı -5 derecedeydi. Aracım tamamen soğukken düğmeye basar basmaz çalıştı. bu durum beni biraz şaşırttı. Okuduğum ve daha önce bundan daha yüksek hava sıcaklıklarında bile buji resmi çıkıp bir süre bekler öyle çalışırdı. Bugün -5 te basmamla çalışması bir oldu. daha sonra yola çıktım. 10 km ilerledikten sonra geçen sefer ki gibi hararet göstergesi kıpırdamaya başladı ve tam ortaya geldi. Dizeller bu normal mi aracımda bir arıza mı var? 30 km yol gittikten sonra markette birsey almak için market önünde durdum. motoru stop ettirmeden rölantide çalışmaya devam etti. 1 dakika içerisinde Hararet göstergem 0 diyeceğim ama 0 yok sanırım 60 yazan yere yani en alt dibe geldi. Bir sorun mu var acaba 1 aylık araba bunlar normal mi dizel araçta? Yada göstergelerimde arıza olabilir mi? sonradan büyük ekran taktırmıştım. Biraz da ondan tedirginim aslında. Biraz uzun oldu sanırım ama bu konuda aşırı pimpiriklendiğim için yorumlarınızı bekliyorum.  

Oğuz Gün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

peki motor sıcakken 30 km yol yapıp durduğumda motoru stop ettirmeden rölantide çalışırken 1 dakika içerisinde hararet ibresinin en dibe inmesi norml mi?


Hareket esnasında düşme olmadı. 10 km den sonra hararet ibresi normal olması gereken yere geldi ve duruncaya kadar devam etti. market önünde durakladığımda rölantide iken ibre dibe dayandı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Verdiğiniz linkin 3 sayfasın da okudum. Hararetin geç yükselmesi normalmiş buna emin oldum. Ama normalde iken durup rölantide çalışması ve 1 dakika içerisinde hararet ibresinin en dibe gelmesi hakkında bir yorum göremedim. Rölantide çalışırken kalorifer sıcak üflüyordu ve dış ortam ısısı -4 derece idi.


Ben yarına en iyisi aracı hafta sonu servise götüreyim. Cevaplarınız için çok teşekkürler arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kontağı çevirirken soldaki OK tuşuna basılı tutun. Sonrasında ekranda Test yazana kadar çekmeyin elinizi. Test yazdıktan sonra aşağı doğru ok tuşlarıyla ilerleyip hararetin dijital olarak gösterildiği ekrana gelerek takip edebilirsiniz. Bizim motolar malesef gerçekten çok yavaş ısınıyor. Ama neyseki klima ısıtma işlevini yerine getirmeye çok geç başlamıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

olmaz diye bir şey yok soğuklarda 30 km kısa mesafe zaten yazmışsınız 10 km sonra ısındı diye ama tam ısınma olmuyor mesela..

ben geçen hararet göstegesi olması gereken yere gelir gelmez baktım test menüsü motor ısısını 70 derece gösteriyordu..tam 90 dereceleri yeni görmüşken durduysanız soğuma yapabilir..  siz götürün içiniz rahat etsin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anladığım kadarı ile yeni Focus'larda hararet göstergesi ara değerleri göstermiyor, soğuk - normal sıcak - aşırı sıcak olmak üzere üç ön tanımlı konumu var.

Dizellerin kış şartlarında doğru dürüst ısınmadığı da düşünülürse ilk iki kademe arasında gidip gelmesi normal sizde rölantide olduğu gibi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende garip bisi ile karşılaştım.bugun

hatane ile ev arasi 10 km.

esimi beklerken birkac dk arac çalıştı.

sonra ilaclarimi unuttum diye bir km sonra kavsaktan geridondum

araci calisir vaziyette bitaktim.

sonra döndüm eve geldim

arabayi stop ettirdim.

ve bi baktım fan çalışıyor.

alla.alla.dedim kontagi çevirdim baktim 60 80 arasi bişi.

Radyatör suyuna flan baktım eksik yok.

hava soguklugu -4 idi simdi bu fan niye açıldı.

Arabayi ne kadar sıkıştırirsam sikistiriyim o aralkta yapacagini sanmiyorum.

ki kar da yağıyor du

hic basmadim bile

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus'larda benzinli - dizel fark etmiyor fanın araç stop ettikten sonra çalışması olağan bir durum.

Dizellerde DPF rejenarasyonu nedeniyle olabilir, yaygın bir kanı stop ettikten turboyu rüzgarlayarak soğutmak için olduğu yönünde (nasıl olacaksa), nedeni her ne ise çalışıyor işte...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu sabah izmirde arabaya bindim dış ortam sıcaklığı -1 derece.

Aracım herzaman olduğu gibi 3-4 km. sonra motor sıcaklığı göstermeye başladı.

Yasizde bir sorun var 10km. sonra ısınıyor yada bende bir sorun var 3-4km. sonra ısınıyor.

 

(Şimdi yazarken aklıma geldi aktif ön ızgara var mı sizde?)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu sabah izmirde arabaya bindim dış ortam sıcaklığı -1 derece.

Aracım herzaman olduğu gibi 3-4 km. sonra motor sıcaklığı göstermeye başladı.

Yasizde bir sorun var 10km. sonra ısınıyor yada bende bir sorun var 3-4km. sonra ısınıyor.

 

(Şimdi yazarken aklıma geldi aktif ön ızgara var mı sizde?)

-1 ile -5 arasında çok fark var. Bir de İzmir'de caddeler kısa sürede ısınır, Isparta'da zor.

 

Dizellerde aktif ızgara yok, sadece EB'larda var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.