Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yeni Focus Sola Çekiyor


Bilgin Aydın

Soru

merhaba arkadaslar

5 gun once teslim aldim bayiden arabami ve eve gelirken aracin sola dogru cektigini farkettim. ertesi gun tekrar bayiue gittim. serviste rot ayari yaptilar tamam dediler ama arac haladaha sola cekiyor. aradim aracla uzun yolda test surusu yapmadigimiz icin sorun cozulmemis olabilir dediler. cumartesi gunu tekrar goturecem.

sifir araba aliosun ve bole seleri. olmasi daha simdiden arabadan sogutuo insani ve fazladan ve 200 km yol yaptim bu hatalari yuzunden

sifir araba alipta bu sorunu baska yasayan varmi

aracaim focus titanium sedan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

2 derece!

Vallahi helal olsun...

Bende simetri hastalığı var  :) İnsan düz yolda giderken direksiyonun dümdüz saat 9 ve 3 istikametinde olmasını istiyor çok az bir kayıklık gözü rahatsız ediyor ve diğer tarafa devamlı direksiyon ayarı vermek zorunda kalıyorsunuz. 2 derece sözün gelişi tahmini bir değer ama az da değildir. özellikle direksiyonda çok kötü durur.  Ford gibi  sıfır  bir araçta kabul edilebilir bir durum değil bence

Orhan Kök tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 Ford gibi  sıfır  bir araçta kabul edilebilir bir durum değil bence

 

Öncelikle ford veya başka hiçbir marka kusursuz araç üretmiyor önce bunu kabul ederek araçlara yanaşalım.

 

İkincisi bu bir sorun mu değil mi ? Önce onu araştıralım

 

Üçüncüsü ne tür yamuklukdan bahsediyoruz, dairesel mi, düzlemsel mi?

 

Sonuca bakacak olursak, servis'e gitmeden içinizi biz rahatlatamayız; belki hepsi öyledir  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracımla daha şimdiden oynanmasına gönlüm razı değil. 

Robotların yaptığı bu kadar olmuş insan eliyle düzeltilmesi gerekiyor.

İyi bir usta rot ayarı ile beş dakikada halleder, böyle şeyleri dert etmeyin, yoksa hayat acı verir.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracı alalı 1 ay oldu. Ben de aynı şeyi düşünüyorum. Özellikle otobanda sabit ve orta seviye hızda giderken direksiyon 1-2 derece sola doğru sapmış görünüyor. Araç da hafifçe sola doğru kaçıyor haliyle. İlginç olan sanırım bu sürekli olmuyor. (Servise götürmeden önce biraz da bilgi birikimi olmasını bekliyorum.)

 

Bunun yanında -bu başlığı tenzih ederek- forumda bu tür sorunları ifade edenlere, sürekli, "takma kafana", "e nolcaktı", "ne bekliyodun", "bu da dert mi", "buna takıyosan para verip başka araba alacaksın" gibi bir yaklaşım var. Fabrika çıkışı bir aracın direksiyonunda -eğer varsa- böyle bir sapma, aracın herhangi bir yerinden gelen gıcırtı, vuruntu sesi, ne bileyim sensörlerin beklendiği gibi çalışmaması, tesadüfi tepki vermesi (bir yerlerde yağmur sensörünün kafasına göre çalıştığından bahsedilmişti sanıırım) gibi şeyler hoşgörüyle karşılanabilecek ya da "takmayın kafanıza" taktiğiyle aşılabilecek konular değil çünkü. 

 

Hepimiz zaman içinde farklı araçlar kullandık ve eminim ki verdiğimiz paranın karşılığını aldığımızı düşündüğümüz, nispeten kusursuz olduğunu hissettiğimiz araçlar satın almışızdır. Focus sahipleri olarak daha azını hak etmiyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Özellikle otobanda sabit ve orta seviye hızda giderken direksiyon 1-2 derece sola doğru sapmış görünüyor. Araç da hafifçe sola doğru kaçıyor haliyle. İlginç olan sanırım bu sürekli olmuyor.
 

Aşağıya sizin tarafınızdan da nazikçe eleştirilen mesajımı alıntıladım.

Hala da arkasındayım.

Olası nedenler:

1. Üretim kaynaklı ayar hatası

2. Farklı lastik basınçları

3. Yol eğimi 

4. Lastikte yapısal bozukluk

İyi bir rotçu bunu 10 dakikada halleder, serviste de olabilir eğer iyi rot ayarı yapabiliyorlarsa. 

 

Robotların yaptığı bu kadar olmuş insan eliyle düzeltilmesi gerekiyor.

İyi bir usta rot ayarı ile beş dakikada halleder, böyle şeyleri dert etmeyin, yoksa hayat acı verir.  

 

Yukarıdaki söylemimin açıklaması şudur:

Bu tür durumlar otomobil üretiminde ve kullanımında kaçınılmaz bir şekilde karşımıza çıkacaktır, kaç para saymış olursanız olun bu gerçek değişmez, hemen hepsinin de giderilme yolu ve yöntemi vardır.

Durumu sorun yaparsanız uzun vadede sadece zararı size olur.

Saygılar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

Bu tür durumlar otomobil üretiminde ve kullanımında kaçınılmaz bir şekilde karşımıza çıkacaktır, kaç para saymış olursanız olun bu gerçek değişmez, hemen hepsinin de giderilme yolu ve yöntemi vardır.

Durumu sorun yaparsanız uzun vadede sadece zararı size olur.

Saygılar...

 

 

Eleştirim size özel değildi Cem Bey, ancak forum "tecrübeliler"inde dikkatimi çeken böyle bir tarz hissettiğim için bu başlık bahanesi oldu.

 

Konuya dönersek, ben de düşüncemin arkasındayım; şöyle ki : mesajınızda saydığınız 4 sebepten 2'si fabrika/satış kaynaklı sorunlar. Forumda fark ettiğim kadarıyla da neredeyse on kişi benzer bir problemden şikayetçi olmuş. Dolayısıyla lastik basıncı ve yol eğimi gibi unsurlar nicelik olarak düşük seviyede kalıyor gibi. Şimdi yapılması gereken, yüzde elli ihtimalle üretim kaynaklı bir problemin gerçek sebebini kafa kafaya vererek tespit etmek, servisi dolayısıyla Ford'u bu yönde hatasını/problemi düzeltmeye teşvik etmek mi olmalı; yoksa araçta karşılaşılan ufak tefek bu tür sorunların her biri için bir tamirciye uğramak mı olmalı? Ben şahsen tercihimi ilk olasılıktan yana kullanıyorum.

 

Üretici firmanın "ürün budur" diye tanımladığı kapsamda aldığımız "mal" hakkındaki bazı şikayetlerimiz kusur olarak kabul edilmeyebilir. Sonuçta aracın azami sürati budur, motor gücü budur, kliması manueldir, üfleme gücü yetersiz olabilir ancak herkeste bu aynıdır vs vs. Ancak araç fabrika çıkışından sola çekiyorsa ve bu sadece size ait bir problem değilse yönlendirme rot ustasına değil Ford servisine olmalı kanaatindeyim. Evet sanayide işini iyi yapan ustaları hepimiz çok seviyoruz ancak bu yönlendirme servis üzerinden Ford'a bir bilgi ulaştırmıyor ne yazık ki. 

 

Naçizane fikrim budur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben  olaya daha pragmatik bakıyorum...

Servise gideceğim, bilgi ve becerisini bilmediğim bir usta rot ayarı yapacak, birkaç derece karşı tarafa dönük çıkmayacağının garantisi olmayacak, sonra servis onu "bir yere çarpmışsınızdır", "kullanımla böyle bozulmalar olabilir" gibi beni sinir edecek bahanelerle fatura etmeye çalışacak. Zor bela ücretsiz yaptıracağım.

Servisten geri bildirim olarak bunun fabrikaya ne ölçüde yansıyacağı konusunda kafamda binlerce soru işareti dolaşacak.

Yok kardeşim, kusura bakma, giderim bizim Engin Ustaya, işimi on dakikada halleder, çay ikram eder, büyük olasılıkla para bile almaz, sonra eve gelirim Otosan müşteri hizmetlerine neler olduğuna dair bir e-posta döşenirim, biter gider.

Netekim öyle de yaptım zamanına...

Ancak üzerinden bir yıldan fazla geçmesine rağmen hala aynı durum varsa üretimde bu geri bildirim süreci pek işe yaramıyor demektir. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2-3 dereceli sapma normaldir. gözle bile zor farkedilir.

sağa-sola eğimi olmayan dümdüz yol bulmadıkça da araç sağa çekiyor, sola çekiyor denemez..

oldukça düz olduğuna inandığınız bir yolda araç 50 metre bayağı düz gidebiliyorsa sorun yok demektir, hemen sağa-sola eğim gösteriyorsa düzeltilmeli..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben olaya daha pragmatik bakıyorum...

Servise gideceğim, bilgi ve becerisini bilmediğim bir usta rot ayarı yapacak, birkaç derece karşı tarafa dönük çıkmayacağının garantisi olmayacak, sonra servis onu "bir yere çarpmışsınızdır", "kullanımla böyle bozulmalar olabilir" gibi beni sinir edecek bahanelerle fatura etmeye çalışacak. Zor bela ücretsiz yaptıracağım.

Servisten geri bildirim olarak bunun fabrikaya ne ölçüde yansıyacağı konusunda kafamda binlerce soru işareti dolaşacak.

Yok kardeşim, kusura bakma, giderim bizim Engin Ustaya, işimi on dakikada halleder, çay ikram eder, büyük olasılıkla para bile almaz, sonra eve gelirim Otosan müşteri hizmetlerine neler olduğuna dair bir e-posta döşenirim, biter gider.

Netekim öyle de yaptım zamanına...

Ancak üzerinden bir yıldan fazla geçmesine rağmen hala aynı durum varsa üretimde bu geri bildirim süreci pek işe yaramıyor demektir. :)

Otosan'a attiginiz maillerden hic olumlu bir sonuc alabildiniz mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.