Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Focus 3, Powershift Titreme Sorunu Ve Çözümü.


Admin

Soru

Herkese iyi geceler.

 

Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.

 

19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.

Forumda takip edenler aracımdaki powershift sorunlarını bilirler.

 

Kısaca özet geçmek gerekirse;

 

• İlk zamanlarda (yokuş kalkış desteği olmasına rağmen) kaydırma.

• Vites geçişlerinde sarsma, hızlı kalkışlarda 1'den 2'ye atarken takılma.

• Yüksek süratte 5'ten 6'ya atamama

• Araba çalışır vaziyette durulduğunda (rölantide) titreme. (rölantide düşme ve son zamanlarda neredeyse stop edebilecek derecede)

• Sürekli debriyaj kaydırıyormuş hissi.

 

Bu sorunlardan herhangi birini yaşıyorsanız;

 

İzmir-Otokoç Servis'te bu sorun, her ay en az 2 kez servis kaydı açılıp bakılması ve geçen 7 ayın sonucunda çözüldü.

Bu süreçte sırasıyla yapılan işlemleri aktaracağım.

 

1. işlem: Aks keçelerinde yağ kaçağının fark edilip, değişimi idi.

Sonuç: Yokuşta kaydırma sorunu çözüldü.

 

2. işlem: Yazılım güncelleme.

Sonuç: Vites geçişlerindeki sarsma düzeldi.

 

3. işlem: (En çok uğraştıran) Kavramanın değişimi.

Sonuç: Bu son işlem ile powershift'in tüm sorunları çözülmüş oldu.

 

Son işlemi açmak gerekirse:

 

7 aylık sürecin sonlarına doğru, İzmir-Otokoç Servis, İstanbul-Otosan Mühendisleri ile konu ile ilgili görüşmeye başladı. Sorun 7 ay boyunca sürdüğü için aracın değişimi, geri iadesinin düşünülmesine kadar gitti bu konu.

 

Sonucunda Otosan Otokoç'tan, aracımı bilgisayara bağlayıp powershift ile ilgili bir kod'un kendilerine gönderilmesini istediler.

Cevap 2 gün içerisinde geldi. Ve aracımın kavrama sisteminin fabrika çıkışlı olarak bozuk olduğu belirlendi. Değişecek parçalar Otosan tarafından İzmir-Otokoç'a gönderildi.

 

Parça değişimi, testler vs 3 iş günü sürdü. Bu süreçte İzmir-Otokoç, şahsıma kiralık araç tahsis etti.

 

Şuan powershift tıkır tıkır çalışıyor.

Yukarıda madde halinde yazdığım sorunların hiç biri kalmadı.

 

Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...

 

Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.

 

Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.

 

 

 

İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

benim F3 Style paket ve yokuş kalkış desteği yok yokuşlarda otomatik vites olduğu için bir süre tutuyor arabayı ve geri bırakıyor dün akşam hafif bir rampada çok sıkıntılı bi yerde park yaparken vites D de idi ve hiç tutmadan geriye kaçırdı bu normalmi ... 

 

Aracınızda yokuş kalkış desteği var. Powershift şanzımanların tamamında, donanım farketmeksizin bu sistem bulunur. Powershift kullanıcısıyım oradan biliyorum.

İlk sorum, anlattığınız olay esnasında aracınız kapısı açık mıydı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçmiş olsun...

Lakin çok güzel anlatmışsınız yaşadıklarınızı inanıyorum ki aynı sorunla karşılaşanlar olursa bu yazdıklarınız çok iyi rehber olacaktır...Saygılarımla;

Sami Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kesinlikle hem frene hem mandala basıyorum dün akşam servise götürdüm sorun çıkarmadı ama sabah yine aynısını yaptı .. bu durumu neye bağlamak gerekir kavrama keçe yazılım


servisle tekrar görüştüm araban soğukken yapabilir diyolar test et bi sıkıntı olursa getir diyolar

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese iyi geceler.

Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.

19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.

Forumda takip edenler aracımdaki powershift sorunlarını bilirler.

Kısaca özet geçmek gerekirse;

• İlk zamanlarda (yokuş kalkış desteği olmasına rağmen) kaydırma.

• Vites geçişlerinde sarsma, hızlı kalkışlarda 1'den 2'ye atarken takılma.

• Yüksek süratte 5'ten 6'ya atamama

• Araba çalışır vaziyette durulduğunda (rölantide) titreme. (rölantide düşme ve son zamanlarda neredeyse stop edebilecek derecede)

• Sürekli debriyaj kaydırıyormuş hissi.

Bu sorunlardan herhangi birini yaşıyorsanız;

İzmir-Otokoç Servis'te bu sorun, her ay en az 2 kez servis kaydı açılıp bakılması ve geçen 7 ayın sonucunda çözüldü.

Bu süreçte sırasıyla yapılan işlemleri aktaracağım.

1. işlem: Aks keçelerinde yağ kaçağının fark edilip, değişimi idi.

Sonuç: Yokuşta kaydırma sorunu çözüldü.

2. işlem: Yazılım güncelleme.

Sonuç: Vites geçişlerindeki sarsma düzeldi.

3. işlem: (En çok uğraştıran) Kavramanın değişimi.

Sonuç: Bu son işlem ile powershift'in tüm sorunları çözülmüş oldu.

Son işlemi açmak gerekirse:

7 aylık sürecin sonlarına doğru, İzmir-Otokoç Servis, İstanbul-Otosan Mühendisleri ile konu ile ilgili görüşmeye başladı. Sorun 7 ay boyunca sürdüğü için aracın değişimi, geri iadesinin düşünülmesine kadar gitti bu konu.

Sonucunda Otosan Otokoç'tan, aracımı bilgisayara bağlayıp powershift ile ilgili bir kod'un kendilerine gönderilmesini istediler.

Cevap 2 gün içerisinde geldi. Ve aracımın kavrama sisteminin fabrika çıkışlı olarak bozuk olduğu belirlendi. Değişecek parçalar Otosan tarafından İzmir-Otokoç'a gönderildi.

Parça değişimi, testler vs 3 iş günü sürdü. Bu süreçte İzmir-Otokoç, şahsıma kiralık araç tahsis etti.

Şuan powershift tıkır tıkır çalışıyor.

Yukarıda madde halinde yazdığım sorunların hiç biri kalmadı.

Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...

Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.

Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.

İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.

Yekta bey,

Bilgilendirme için çok sağolun. Bu problemi yasayan arkadaslar ne yapacaklari artık net olarak biliyorlar. Gecen sene Ford'un bu problemi çözmesi gerekirdi. Demek ki her powershift araçta bu problem yok. Artık problem belli, çözümü belli. Emekleriniz için teşekkür ederim. Hayırlı ve keyifli sürüşler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese iyi geceler.

 

Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.

 

19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.

Forumda takip edenler aracımdaki powershift sorunlarını bilirler.

 

Kısaca özet geçmek gerekirse;

 

• İlk zamanlarda (yokuş kalkış desteği olmasına rağmen) kaydırma.

• Vites geçişlerinde sarsma, hızlı kalkışlarda 1'den 2'ye atarken takılma.

• Yüksek süratte 5'ten 6'ya atamama

• Araba çalışır vaziyette durulduğunda (rölantide) titreme. (rölantide düşme ve son zamanlarda neredeyse stop edebilecek derecede)

• Sürekli debriyaj kaydırıyormuş hissi.

 

Bu sorunlardan herhangi birini yaşıyorsanız;

 

İzmir-Otokoç Servis'te bu sorun, her ay en az 2 kez servis kaydı açılıp bakılması ve geçen 7 ayın sonucunda çözüldü.

Bu süreçte sırasıyla yapılan işlemleri aktaracağım.

 

1. işlem: Aks keçelerinde yağ kaçağının fark edilip, değişimi idi.

Sonuç: Yokuşta kaydırma sorunu çözüldü.

 

2. işlem: Yazılım güncelleme.

Sonuç: Vites geçişlerindeki sarsma düzeldi.

 

3. işlem: (En çok uğraştıran) Kavramanın değişimi.

Sonuç: Bu son işlem ile powershift'in tüm sorunları çözülmüş oldu.

 

Son işlemi açmak gerekirse:

 

7 aylık sürecin sonlarına doğru, İzmir-Otokoç Servis, İstanbul-Otosan Mühendisleri ile konu ile ilgili görüşmeye başladı. Sorun 7 ay boyunca sürdüğü için aracın değişimi, geri iadesinin düşünülmesine kadar gitti bu konu.

 

Sonucunda Otosan Otokoç'tan, aracımı bilgisayara bağlayıp powershift ile ilgili bir kod'un kendilerine gönderilmesini istediler.

Cevap 2 gün içerisinde geldi. Ve aracımın kavrama sisteminin fabrika çıkışlı olarak bozuk olduğu belirlendi. Değişecek parçalar Otosan tarafından İzmir-Otokoç'a gönderildi.

 

Parça değişimi, testler vs 3 iş günü sürdü. Bu süreçte İzmir-Otokoç, şahsıma kiralık araç tahsis etti.

 

Şuan powershift tıkır tıkır çalışıyor.

Yukarıda madde halinde yazdığım sorunların hiç biri kalmadı.

 

Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...

 

Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.

 

Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.

 

 

 

İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.

araçda lpg olması bu işlemin garantiden yapılmasını engellermi acaba

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.