Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Focus 3, Powershift Titreme Sorunu Ve Çözümü.


Admin

Soru

Herkese iyi geceler.

 

Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.

 

19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.

Forumda takip edenler aracımdaki powershift sorunlarını bilirler.

 

Kısaca özet geçmek gerekirse;

 

• İlk zamanlarda (yokuş kalkış desteği olmasına rağmen) kaydırma.

• Vites geçişlerinde sarsma, hızlı kalkışlarda 1'den 2'ye atarken takılma.

• Yüksek süratte 5'ten 6'ya atamama

• Araba çalışır vaziyette durulduğunda (rölantide) titreme. (rölantide düşme ve son zamanlarda neredeyse stop edebilecek derecede)

• Sürekli debriyaj kaydırıyormuş hissi.

 

Bu sorunlardan herhangi birini yaşıyorsanız;

 

İzmir-Otokoç Servis'te bu sorun, her ay en az 2 kez servis kaydı açılıp bakılması ve geçen 7 ayın sonucunda çözüldü.

Bu süreçte sırasıyla yapılan işlemleri aktaracağım.

 

1. işlem: Aks keçelerinde yağ kaçağının fark edilip, değişimi idi.

Sonuç: Yokuşta kaydırma sorunu çözüldü.

 

2. işlem: Yazılım güncelleme.

Sonuç: Vites geçişlerindeki sarsma düzeldi.

 

3. işlem: (En çok uğraştıran) Kavramanın değişimi.

Sonuç: Bu son işlem ile powershift'in tüm sorunları çözülmüş oldu.

 

Son işlemi açmak gerekirse:

 

7 aylık sürecin sonlarına doğru, İzmir-Otokoç Servis, İstanbul-Otosan Mühendisleri ile konu ile ilgili görüşmeye başladı. Sorun 7 ay boyunca sürdüğü için aracın değişimi, geri iadesinin düşünülmesine kadar gitti bu konu.

 

Sonucunda Otosan Otokoç'tan, aracımı bilgisayara bağlayıp powershift ile ilgili bir kod'un kendilerine gönderilmesini istediler.

Cevap 2 gün içerisinde geldi. Ve aracımın kavrama sisteminin fabrika çıkışlı olarak bozuk olduğu belirlendi. Değişecek parçalar Otosan tarafından İzmir-Otokoç'a gönderildi.

 

Parça değişimi, testler vs 3 iş günü sürdü. Bu süreçte İzmir-Otokoç, şahsıma kiralık araç tahsis etti.

 

Şuan powershift tıkır tıkır çalışıyor.

Yukarıda madde halinde yazdığım sorunların hiç biri kalmadı.

 

Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...

 

Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.

 

Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.

 

 

 

İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Benim arabaya da yazılım güncellemesi yapıldı ve sanki biraz daha iyi oldu, ama bazen 1-2'ye geçerken bir titreme yapıyor. Eğer, yeni versiyon kavrama ücretsiz olarak değişiyorsa, bende servisten böyle bir talepte bulunabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben 1 ve 2 arasındaki yaşanan kısa süreli tereddütün kavrama ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum (tamamen kişisel yorumumdur)

bu aracın şanzıman karakteristiği bu şekilde bence, çünkü 2'den sonra en ufak bir kararsızlık gecikme vs. yaşamıyor gerçekten çok başarılı o konuda...

eğer rölantide titreme, yada ciddi anlamda sarsıntılı kararsızlıklar olsaydı gidilir değiştirilir ama şuanda ortada birşey yokken bence fazla kurcalamamak lazım.

 

önerim; ya birinci vitesteyken çok nazik olup ikiye geçmesini bekleyin, sonra coşabilirsiniz :) yada direkt 1. viteste araca sert bir mesaj verin, sağlam gaza basın, o zaman çok daha net bir kavrama alınıyor. ama parmak ucuyla gaza dokununca 1-2 arası bir enayilik söz konusu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
ben 1 ve 2 arasındaki yaşanan kısa süreli tereddütün kavrama ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum (tamamen kişisel yorumumdur)

bu aracın şanzıman karakteristiği bu şekilde bence, çünkü 2'den sonra en ufak bir kararsızlık gecikme vs. yaşamıyor gerçekten çok başarılı o konuda...

eğer rölantide titreme, yada ciddi anlamda sarsıntılı kararsızlıklar olsaydı gidilir değiştirilir ama şuanda ortada birşey yokken bence fazla kurcalamamak lazım.

 

önerim; ya birinci vitesteyken çok nazik olup ikiye geçmesini bekleyin, sonra coşabilirsiniz [emoji4] yada direkt 1. viteste araca sert bir mesaj verin, sağlam gaza basın, o zaman çok daha net bir kavrama alınıyor. ama parmak ucuyla gaza dokununca 1-2 arası bir enayilik söz konusu

Kökleyince zaten hissetmiyorum doğru teşhis ????

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim arabanın vites değiştirme alışkanlıkları bana pek uygun değil. 2000 devire gelmeden vites büyütüyor, 70 km/h hızda bakıyorum 6. vitese atmış. Bu nedenle bende  D modundan çıkmadan sık sık yandaki düğme ile vites küçültmeye başladım, ama pek birşey farketmiyor, powershift  1-2 saniye içinde yeniden üst vitese atıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Doğan Kurban said:

Araç yekta beyde değil sanırım bayadır.

meraba doğan bey.

selamınız la başer oto gökhan beyle telefon görüşmesi yaptım. sağolsun ilgilendi.

konuyu hatırlıyorsunuzdur. kavrama değişimi için onlarda 2500 tl fiyat verdi.

bu sorun nedeni ile aracımı 1.25 sıfır fiesta ile takas edecektim gökhan bey 'yapmayın' dedi.

takas işini erteledim. kavramayı değiştirmeye karar verdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
meraba doğan bey.

selamınız la başer oto gökhan beyle telefon görüşmesi yaptım. sağolsun ilgilendi.

konuyu hatırlıyorsunuzdur. kavrama değişimi için onlarda 2500 tl fiyat verdi.

bu sorun nedeni ile aracımı 1.25 sıfır fiesta ile takas edecektim gökhan bey 'yapmayın' dedi.

takas işini erteledim. kavramayı değiştirmeye karar verdim. 

Cumartrsi sabah 9 buçukta başerde olcam bakım için. İlgilenilecek durum olursa haber edin bakarım oradayken

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Doğan Kurban said:

Cumartrsi sabah 9 buçukta başerde olcam bakım için. İlgilenilecek durum olursa haber edin bakarım oradayken

 

Önümüzdeki haftadan sonra ankara ya gelmeyi planlıyorum. bu hafta yetişemiyorum malesef. tanışmış olurduk. yinede sağolun teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
meraba doğan bey.

selamınız la başer oto gökhan beyle telefon görüşmesi yaptım. sağolsun ilgilendi.

konuyu hatırlıyorsunuzdur. kavrama değişimi için onlarda 2500 tl fiyat verdi.

bu sorun nedeni ile aracımı 1.25 sıfır fiesta ile takas edecektim gökhan bey 'yapmayın' dedi.

takas işini erteledim. kavramayı değiştirmeye karar verdim. 

Adem bey biraz evvel Ankara Başer Ford dan Gökhan bey ile görüştüm. Kavramanızı iyi niyet garantisinden değiştirmek için ellerinden geleni yapacaklar. Umarım güzel sonuç alacaksınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

teşekkür ederim Doğan bey. Gökhan beyin yaklaşımı çok güzeldi. yardımcı olacağından şüphem yok. kusura bakmayın yeni cevap verebildim. Dün bir yakınımızın düğünü vardı. malum düğün demek konvoy demek. :)  acaba ''konvoya girmeden nasıl kaçarım'' planı yapıyordum. Sağdıç atladı arabaya. Sonrası malum benim araba - konvoy - Sinir bozukluğu ::angry::angry: En yakın zamanda Başer Oto ya.

Adem Özkara tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 dakika önce, Adem Özkara said:

teşekkür ederim Doğan bey. Gökhan beyin yaklaşımı çok güzeldi. yardımcı olacağından şüphem yok. kusura bakmayın yeni cevap verebildim. Dün bir yakınımızın düğünü vardı. malum düğün demek konvoy demek. :)  acaba ''konvoya girmeden nasıl kaçarım'' planı yapıyordum. Sağdıç atladı arabaya. Sonrası malum benim araba - konvoy - Sinir bozukluğu ::angry::angry: En yakın zamanda Başer Oto ya.

Hayırlısıyla güzel gelişmeler olacak inş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

 

2 kez kavrama, 2 kez yazılım güncellemesine rağmen titreme problemini çözemedim. daha doğrusu kavrama değişince 1 hafta gayet iyi sonra tekrar bozuluyor. Diğer başlık altında paylaştım ama yine paylaşayım. Aracın ayıplı mal olduğunu bildiren ve  olayın ayrıntılarını anlatan noter aracılığıyla gönderdiğim ihtarname aşağıdadır:

İhtar Edilen

(Muhatap)       : ……. Otomotiv Sanayi A.Ş.

Adresi             : …… / İSTANBUL

Tel                   : …….

 

İhtar Eden

(Keşideci)        : ………

Adresi              : …………

Tel                   : ……………

 

İhtar Tarihi      : …/04/2016

 

İhtar Konusu   : Sahibi olduğum ve garanti sözleşmesi gereği üreticisi/satıcısı olarak firmanız uhdesinde bulunan mal ayıplıdır. 6502 Sayılı Kanundan doğan seçimlik hakkımı kullanmak istiyorum.

 

Açıklamalar     : 18/11/2015 tarihinde ikinci el olarak satın aldığım ve garanti süresi halen devam eden 2013 model …… Focus Style 1.6L 125PS PowerShift Oto. 4K binek tipi otomobil (Şase No: ……….., Güncel Plaka: ……..) ayıplıdır. Şöyle ki;

 

11)    25.11.2015 tarihinde vites geçişlerinde rahatsız edici sarsıntılar ve mekanik sesler duyup …… yetkili servisine (…… Otom. Akaryakıt San. Tic. Ltd. Şti.) gösterdim. Şanzıman ile ilgili güncelleme garanti kapsamında yapılıp araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)

22)    08.12.2015 tarihinde aynı problem tekrar nüksettiği için aynı yetkili ….. servisine aracı gösterdim ve bu kez şanzıman ile ilgili kavrama, garanti kapsamında değiştirilerek araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)

33)    30.12.2015 tarihinde problem tekrar kendini gösterdiği için aracı aynı yetkili servise gösterdim. Kavrama garanti kapsamında ikinci defa değişti. (…… Servisi İş Emri No: ……)

44)    19.02.2016 tarihinde aynı problemden dolayı aracı yine servise göstermek zorunda kaldım bu sefer garanti kapsamında yazılım güncellemesi ve ayar yapıldığı ifade edilerek araç tarafıma teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: Tarafıma teslim edilmedi)

55)    08.03.2016 tarihinde problemin devam ettiğini gördüm ve yine aynı servise bıraktım. Kavramanın değişmesi gerektiğini ve yine garanti kapsamında olacağını ilettiler. (…..Servisi İş Emri No: …….) Ancak dört ay gibi kısa bir sürede 5 defa aynı arızadan dolayı servise girerek …….. yetkili servisi tarafından da arızanın varlığı tespit edilmiş ve yine ……. yetkili servisi tarafından 4 defa benzer müdahale yapılmasına rağmen arıza giderilememiştir. Bu süreçte arızanın giderilmesinin mümkün olmadığı ve aracın ayıplı mal olduğu açıkça görüldüğünden onarım işlemi tarafımca kabul edilmemiştir.

 

6502 Sayılı TKH Kanunun ilgili maddeleri hükmünce tarafınızı yasal süresi içinde ihtar ediyorum. Bu ihtar mucibince satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi seçimlik hakkımı talep ediyorum. İşbu yazılı İhtar’ın tarafınıza tebliğ olunduğu tarih itibariyle 15 (Onbeş) gün içinde yerine getirilmesini; aksi takdirde ilgili mahkemeye müracaatla aleyhinize davalar ikame olunacağını ve icra takibatı yapılacağını, bu uğurda sarf olunmuş ve olunacak mahkeme ve icra masrafları ile tutulacak avukat için takdir ve tespit olunacak ücreti vekâletinde keza şahsınıza ait olacağını, ayrıca aracı bahse konu arızadan dolayı kullanım esnasında doğabilecek olan veya aracı kullanamamaktan doğabilecek diğer zararlarımın karşılanması ile sorumlu  olacağınızı ihbar ve ihtar ederim.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17.02.2014 - 21:33 tarihinde, Alparslan Kaplan yazdı:
17.02.2014 - 09:11 tarihinde, kadir ş. yazdı:

araçda lpg olması bu işlemin garantiden yapılmasını engellermi acaba

benim aracim lpg li ve garanti kapsaminda kavrama degist

Alparslan bey ankarada hangi servise gittiniz acaba gönderiniz üzerinden çok zaman geçmiş ama hatirliyorsaniz paylaşırsanız sevinirim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.