Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Focus 3, Powershift Titreme Sorunu Ve Çözümü.


Admin

Soru

Herkese iyi geceler.

 

Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.

 

19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.

Forumda takip edenler aracımdaki powershift sorunlarını bilirler.

 

Kısaca özet geçmek gerekirse;

 

• İlk zamanlarda (yokuş kalkış desteği olmasına rağmen) kaydırma.

• Vites geçişlerinde sarsma, hızlı kalkışlarda 1'den 2'ye atarken takılma.

• Yüksek süratte 5'ten 6'ya atamama

• Araba çalışır vaziyette durulduğunda (rölantide) titreme. (rölantide düşme ve son zamanlarda neredeyse stop edebilecek derecede)

• Sürekli debriyaj kaydırıyormuş hissi.

 

Bu sorunlardan herhangi birini yaşıyorsanız;

 

İzmir-Otokoç Servis'te bu sorun, her ay en az 2 kez servis kaydı açılıp bakılması ve geçen 7 ayın sonucunda çözüldü.

Bu süreçte sırasıyla yapılan işlemleri aktaracağım.

 

1. işlem: Aks keçelerinde yağ kaçağının fark edilip, değişimi idi.

Sonuç: Yokuşta kaydırma sorunu çözüldü.

 

2. işlem: Yazılım güncelleme.

Sonuç: Vites geçişlerindeki sarsma düzeldi.

 

3. işlem: (En çok uğraştıran) Kavramanın değişimi.

Sonuç: Bu son işlem ile powershift'in tüm sorunları çözülmüş oldu.

 

Son işlemi açmak gerekirse:

 

7 aylık sürecin sonlarına doğru, İzmir-Otokoç Servis, İstanbul-Otosan Mühendisleri ile konu ile ilgili görüşmeye başladı. Sorun 7 ay boyunca sürdüğü için aracın değişimi, geri iadesinin düşünülmesine kadar gitti bu konu.

 

Sonucunda Otosan Otokoç'tan, aracımı bilgisayara bağlayıp powershift ile ilgili bir kod'un kendilerine gönderilmesini istediler.

Cevap 2 gün içerisinde geldi. Ve aracımın kavrama sisteminin fabrika çıkışlı olarak bozuk olduğu belirlendi. Değişecek parçalar Otosan tarafından İzmir-Otokoç'a gönderildi.

 

Parça değişimi, testler vs 3 iş günü sürdü. Bu süreçte İzmir-Otokoç, şahsıma kiralık araç tahsis etti.

 

Şuan powershift tıkır tıkır çalışıyor.

Yukarıda madde halinde yazdığım sorunların hiç biri kalmadı.

 

Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...

 

Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.

 

Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.

 

 

 

İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

benim aracim lpg li ve garanti kapsaminda kavrama degist

Nerede oturuyorsunuz acaba?izmirde 4 servisi aradım aracım lpg li bakıma gelicem diye sadece birisi lpg sızdırmazlık raporu ile alabiliriz dedi gerisi biz bakmıyoruz deyip geri çevirdi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Nerede oturuyorsunuz acaba?izmirde 4 servisi aradım aracım lpg li bakıma gelicem diye sadece birisi lpg sızdırmazlık raporu ile alabiliriz dedi gerisi biz bakmıyoruz deyip geri çevirdi

 

 

Kırıkkalede oturuyorum ama servis Ankara

Alparslan Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese iyi geceler.

 

Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.

 

19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.

Forumda takip edenler aracımdaki powershift sorunlarını bilirler.

 

Kısaca özet geçmek gerekirse;

 

• İlk zamanlarda (yokuş kalkış desteği olmasına rağmen) kaydırma.

• Vites geçişlerinde sarsma, hızlı kalkışlarda 1'den 2'ye atarken takılma.

• Yüksek süratte 5'ten 6'ya atamama

• Araba çalışır vaziyette durulduğunda (rölantide) titreme. (rölantide düşme ve son zamanlarda neredeyse stop edebilecek derecede)

• Sürekli debriyaj kaydırıyormuş hissi.

 

Bu sorunlardan herhangi birini yaşıyorsanız;

 

İzmir-Otokoç Servis'te bu sorun, her ay en az 2 kez servis kaydı açılıp bakılması ve geçen 7 ayın sonucunda çözüldü.

Bu süreçte sırasıyla yapılan işlemleri aktaracağım.

 

1. işlem: Aks keçelerinde yağ kaçağının fark edilip, değişimi idi.

Sonuç: Yokuşta kaydırma sorunu çözüldü.

 

2. işlem: Yazılım güncelleme.

Sonuç: Vites geçişlerindeki sarsma düzeldi.

 

3. işlem: (En çok uğraştıran) Kavramanın değişimi.

Sonuç: Bu son işlem ile powershift'in tüm sorunları çözülmüş oldu.

 

Son işlemi açmak gerekirse:

 

7 aylık sürecin sonlarına doğru, İzmir-Otokoç Servis, İstanbul-Otosan Mühendisleri ile konu ile ilgili görüşmeye başladı. Sorun 7 ay boyunca sürdüğü için aracın değişimi, geri iadesinin düşünülmesine kadar gitti bu konu.

 

Sonucunda Otosan Otokoç'tan, aracımı bilgisayara bağlayıp powershift ile ilgili bir kod'un kendilerine gönderilmesini istediler.

Cevap 2 gün içerisinde geldi. Ve aracımın kavrama sisteminin fabrika çıkışlı olarak bozuk olduğu belirlendi. Değişecek parçalar Otosan tarafından İzmir-Otokoç'a gönderildi.

 

Parça değişimi, testler vs 3 iş günü sürdü. Bu süreçte İzmir-Otokoç, şahsıma kiralık araç tahsis etti.

 

Şuan powershift tıkır tıkır çalışıyor.

Yukarıda madde halinde yazdığım sorunların hiç biri kalmadı.

 

Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...

 

Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.

 

Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.

 

 

 

İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.

 

 

benim F3 Style paket ve yokuş kalkış desteği yok yokuşlarda otomatik vites olduğu için bir süre tutuyor arabayı ve geri bırakıyor dün akşam hafif bir rampada çok sıkıntılı bi yerde park yaparken vites D de idi ve hiç tutmadan geriye kaçırdı bu normalmi ... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim F3 Style paket ve yokuş kalkış desteği yok yokuşlarda otomatik vites olduğu için bir süre tutuyor arabayı ve geri bırakıyor dün akşam hafif bir rampada çok sıkıntılı bi yerde park yaparken vites D de idi ve hiç tutmadan geriye kaçırdı bu normalmi ...

 

 

frene tam güç uygulayın frenin sertleştiğini hissedeceksiniz. Ayağınızı frenden çekincebirkaç saniye araç geri kaçmayacaktır.

 

Bu arada hill holder emniyet kemeri takılı değilse veya sürücü kapısı tam kapanmamışsa devreye girmiyor bunlara dikkat edin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncelikle önerilerinizi deneyeceğim ... bunu denerken 3 saniyelik süreçten sonra tamamen bırakıyormu yani araba N deymiş gibi gerimi kaçıyor ... bide bu durumu denemek Şanzumana sıkıntı yaratırmı .... tavsiyeler için teşekkürler

 

     bu arada emniyet kemeri takılı değildi :((

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncelikle önerilerinizi deneyeceğim ... bunu denerken 3 saniyelik süreçten sonra tamamen bırakıyormu yani araba N deymiş gibi gerimi kaçıyor ... bide bu durumu denemek Şanzumana sıkıntı yaratırmı .... tavsiyeler için teşekkürler

 

     bu arada emniyet kemeri takılı değildi :((

 

Tabii ki, sonsuza kadar tutmuyor yani.. 3 saniye tutar sadece..

Deneyin canım o kadar da değil ^_^  bişi olmaz..

Emniyet kemerini bilmiyorum ama soför kapısı açıkken kesinlikle çalışmıyor hill holder..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

emniyet kemerimin takılı olmadığından eminim söylediklerinizi deneyeceğim .. Hill holder prensipte nasıl çalışıyor biraz araştırayım merak ettim şimdi ...


şöyle bi  makale buldum

 

Otomatik tutma yada eğim kalkış asistanı olarak adlandırılan Auto Hold Aracın rampalarda geri kaçmadan kalkmasını hedefleyen bir sistemdir. Bir şoför için rampada aracı kaçırmadan kalkış yapabilmek tecrübe isteyen bir durumdur. El freni yada ayak freni kullanarak aracı kaldırmak her zaman mümkün olmayan zorlu bir durumdur. Auto hold açık pozisyonda iken aracınız rampada durduğunda otomatikman devreye giren bir frendir. Kalkış esnasında otomatik vites araçlarda, yolun eğimi, gaz pedalının konumu, motorun torku, v.s değerleri kontrol ünitesinde değerlendirerek araç kendi yükünü omuzlanıp kalkacağı ana kadar freni bırakmaz.
Debriyajlı araçlarda ise ekstra debriyaj konum algılayıcısı vardır.
Auto Hold bir çok yönden avantajlı sistemdir. Fakat burada dezavantajlarına değineceğim.
Auto Hold öncelikle araç sürüş emniyetini ön planda tutan bir sistemdir. Her ne kadar sürüş kolaylığı ve emniyet sağlasa da bunun kullanıcıya çıkardığı bir faturası vardır. Auto Hold kullanılan bir araç her zaman diğerlerine nazaran fazla yakar. Bunun nedeni aracı rampada kaldırırken araç kalkışı sağlayana dek freni bırakmamasından kaynaklanmaktadır. Araç kalkış süreci içerisinde motorun sarfettiği efor bir yakıt sarfiyatıdır. Bu sarfiyat sizin şoförlük kalitenize göre gerekli yada gereksiz olarak nitelendirilebilir.
Diğer bir dezavantajı ise aracı rampada park ederken, ileri - geri gidişler esnasında Auto Hold'un devreye girmesidir. Aracı park ederken her ileri- geri hareket dur kalklarla olmaktadır. Bu rampada olduğunda Auto Hold devreye girerek kalkışları zorlaştıracak ve yakıt sarfiyatı artacaktır.
Diğer yandan fren balatalarının ömrünün ne oradan kısalacağı da aşikardır.
Kısacası Auto Hold'u sürekli açık bırakmak size yakıt sarfiyatı olarak dönecektir.

 

Bu yüzden gerektiğinde kullanılması yakıt sarfiyatı açısından önemlidir. Ayrıca emniyet kemeriniz takılı değilken Auto Hold devreye girmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar geçen hafta kulağımı tıkadım ve focus 3 powershift aldım aslında ilk başta şikayetim yoktu ama geçen gün ciddi manada titreme başladı araçta lpg vardı tankı söktürüp servise gittim.. Güncelleme yaptılar ama daha servisten çıkar çıkmaz çıkmayan garip sesler ve acayip titreme baş gösterdi.. Lpg tankını tekrar taktırmayı düşünüyorum ama bu şekilde kullanamam servis baskı balatayı değiştirirmeyiz kavrama değeri 500 değerine uygun diyo.. Çözüm önerisi olan var mı tüm cevapları okudum.. Gaziantepli kardeşlere gittim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çift kavramalı şanzımanlar sadece süper spor araçlarda kullanılması gereken bir şanzımadır bence  

 

Günlük kullanılan araçlarda bu şanzımanlar maalesef sorun çıkarma potansiyeli oldukça yüksektir.

 

Bence cvt veya tork konvertörlü şanzımanlara dönüş yapılıp çift kavramalıları sadece spor araçlarda kullanılmalı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar aracımı ( 2014 Focus powershift benzin ) Ankara'da şöyle genel bir kontrol için bakım vs servise götürmüştüm ancak otomatik vites için kavramanın değişmesi gerektiği söylendi.Yarın servis değişecek.Önceden yazılım atılmıştı.Aslında öyle çok rahatsız edecek bir sıkıntım da yoktu nadiren kararsızlık , isteksizlik gibi geçişleri oluyordu ama nadiren ancak garantiden değişim yapılacak diye tamam dedim.Sorum şu servis çalışanı yeni nesil kavrama takacaklarını söylediler.Sorun tekrarlamaz gibisinden konuştu , sizce mantıklı mı yoksa istemesem de satıp düz vitese mi geçmeliyim çok sık servis ile uğraşacak vaktim yok çünkü. Bir çok araç sahibi oldum sınıfında ve fiyat segmentin de en memnun kaldığım araç diğerlerinde de başka alanlarda arıza çıkıp duruyordu ama bu kavrama değişimi yeni nesil midir gerçekten , sorunu ortadan kaldırır mı hiç bilmiyorum. Bilgisi ve tavsiyesi olanlar varsa memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
yeni kavrama + yazılım = sorunsuz kullanım.

kuZu değiştirecekseniz tabi ki karar (+bütçe) sizin ... o ayrı.

 

Kaan bey kavrama derken,baskıyi mi kasdediyorsunuz tam anlamadim orasını.

Sw 2012 bizim titanoum da 1 den 2 ye geçişte titretme bayağı hissediliyor.yaklaşık maliyet nedir acaba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.