Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Focus 3, Powershift Titreme Sorunu Ve Çözümü.


Admin

Soru

Herkese iyi geceler.

 

Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.

 

19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.

Forumda takip edenler aracımdaki powershift sorunlarını bilirler.

 

Kısaca özet geçmek gerekirse;

 

• İlk zamanlarda (yokuş kalkış desteği olmasına rağmen) kaydırma.

• Vites geçişlerinde sarsma, hızlı kalkışlarda 1'den 2'ye atarken takılma.

• Yüksek süratte 5'ten 6'ya atamama

• Araba çalışır vaziyette durulduğunda (rölantide) titreme. (rölantide düşme ve son zamanlarda neredeyse stop edebilecek derecede)

• Sürekli debriyaj kaydırıyormuş hissi.

 

Bu sorunlardan herhangi birini yaşıyorsanız;

 

İzmir-Otokoç Servis'te bu sorun, her ay en az 2 kez servis kaydı açılıp bakılması ve geçen 7 ayın sonucunda çözüldü.

Bu süreçte sırasıyla yapılan işlemleri aktaracağım.

 

1. işlem: Aks keçelerinde yağ kaçağının fark edilip, değişimi idi.

Sonuç: Yokuşta kaydırma sorunu çözüldü.

 

2. işlem: Yazılım güncelleme.

Sonuç: Vites geçişlerindeki sarsma düzeldi.

 

3. işlem: (En çok uğraştıran) Kavramanın değişimi.

Sonuç: Bu son işlem ile powershift'in tüm sorunları çözülmüş oldu.

 

Son işlemi açmak gerekirse:

 

7 aylık sürecin sonlarına doğru, İzmir-Otokoç Servis, İstanbul-Otosan Mühendisleri ile konu ile ilgili görüşmeye başladı. Sorun 7 ay boyunca sürdüğü için aracın değişimi, geri iadesinin düşünülmesine kadar gitti bu konu.

 

Sonucunda Otosan Otokoç'tan, aracımı bilgisayara bağlayıp powershift ile ilgili bir kod'un kendilerine gönderilmesini istediler.

Cevap 2 gün içerisinde geldi. Ve aracımın kavrama sisteminin fabrika çıkışlı olarak bozuk olduğu belirlendi. Değişecek parçalar Otosan tarafından İzmir-Otokoç'a gönderildi.

 

Parça değişimi, testler vs 3 iş günü sürdü. Bu süreçte İzmir-Otokoç, şahsıma kiralık araç tahsis etti.

 

Şuan powershift tıkır tıkır çalışıyor.

Yukarıda madde halinde yazdığım sorunların hiç biri kalmadı.

 

Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...

 

Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.

 

Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.

 

 

 

İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Herkese merhaba. Ben 54 bin km de hatasız, servis  ve şanzıman garantili bakımları düzgün ve saatinde yapılmış bir focus aldım. Powershift otomatiğinde ilk kalkışta titreme başladı. Sonra izmir otokoça götürdüm. Bana garantisinin bir ay önce bitmiş olduğunu masrafınınsa minimum 4000 tl olduğunu söylediler. Hatta çetaş 15 bin tl ye kadar yolu var açmadan bilemeyiz diyip beni daha da korkuttu. Sonra ben aracı bilen bilir izmirde arap ustaya götürdüm. Bana söylediği bu aracın mühendis hatası kronik bir arızası olduğu yönünde oldu. Şimdi sorum bu araç kronik bir fabrika hatası bi araçsa ben madur olmuş olmuyormuyum. Bu konuya dair başka sıkıntı yaşayan var mı. Ve nasıl çözüm sağladılar. Yani 4000-15000 arası bi bedeli bayılarak mı çözülücek bu illaki. Tüm araçlarımı Ford tan yana tercih eden biri olarak Eğer gerçekten öyle ise ford ailesi bende bir hayal kırıklığı ile noktalanmış oldu. Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende geçen sene ilk defa Ford araba aldım.

2015 model ama, 2016 da trafiğe çıkmış.

Şu an 30.000 Km de ve problem yok.

Böyle durumları duydukça endişeleniyorum.

Hayırlısı bakalım,

inşaallah problem yaşamayız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Mustafa Nartkaya yazdı:

Bende geçen sene ilk defa Ford araba aldım.

2015 model ama, 2016 da trafiğe çıkmış.

Şu an 30.000 Km de ve problem yok.

Böyle durumları duydukça endişeleniyorum.

Hayırlısı bakalım,

inşaallah problem yaşamayız.

isimleri aynı ama sizinki farklı bir şanzıman. Sizinki ıslak tip 6DCT450 , ik mesajda belirtilen kuru tip 6DCT250.  Belirtilen problemin sizinkinde oluşması çok daha düşük ihtimal ancak kesin olmayacak da demek değil.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, H. Cenk yazdı:

isimleri aynı ama sizinki farklı bir şanzıman. Sizinki ıslak tip 6DCT450 , ik mesajda belirtilen kuru tip 6DCT250.  Belirtilen problemin sizinkinde oluşması çok daha düşük ihtimal ancak kesin olmayacak da demek değil.

 

Bilgilendirme için teşekkür ederim.
Detayı fark etmemişim.
 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla ben zararına da olsa gittim sattım dün aracımı. Evet bana powershift diye satılan araba bildiğin DCT imiş. Belki bi gün 1,5 dizel otomatik deneyebilirim. Ama uzun bi süre FORD düşünmüyorum. Salı günü de gidip Antalyadan Honda Civic Elegans alıcam. 5-6 tane şanzıman ustasına üşenmeden gidip danıştım. Hepside ford Benzinli otomatik seçeneği olan Dct nin çöp olduğunu ifade etti. Ve sonuç olarak yine onların tavsiyesi üzerine Hondaya yöneldim. Size de tavsiyem benzinli de ne DCT ne de  DSG şanzımandan uzak durmanız olucaktır...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Aydın Tutak yazdı:

Valla ben zararına da olsa gittim sattım dün aracımı. Evet bana powershift diye satılan araba bildiğin DCT imiş. Belki bi gün 1,5 dizel otomatik deneyebilirim. Ama uzun bi süre FORD düşünmüyorum. Salı günü de gidip Antalyadan Honda Civic Elegans alıcam. 5-6 tane şanzıman ustasına üşenmeden gidip danıştım. Hepside ford Benzinli otomatik seçeneği olan Dct nin çöp olduğunu ifade etti. Ve sonuç olarak yine onların tavsiyesi üzerine Hondaya yöneldim. Size de tavsiyem benzinli de ne DCT ne de  DSG şanzımandan uzak durmanız olucaktır...

DCT ve PowerShift aynı şey hatta DSG de öyle

Hepsi çift kavrama. DCT genel ingilizce ismi diğerleri markaların kendi koyduğu isim. 

 

Dizeldeki DCT ıslak, 1.6L benzindeki kuru. Mk3 Focus için.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Başıma gelen bir olayı anlatayım çok titizim 2015 otomatik benzinli arabam kavrama ve tcm garanti kapsamında değişti ... Ama değişim sonrası hep bir vuruntu titreme devam ediyordu servise defalarca gittim sorun yok dediler özellikle düşük hızda daha sonra farklı bir servise gittim usta dediki kavrama değişimi sonrası torkunu ayarlamadan takınca bu sorun oluyor çok şaşırdım dedi yeniden sikacaz kavramayi ve yeniden sıkıldı torka göre şuan pürüzsüz işçilik hataları olabilir bilginiz olsun 700 TL yağ değişimi ile beraber masraf çıktı şimdi bu masraf benim suçum değil Ford da ilettim bakalım ne gibi dönüş yapacaklar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben komple şanzıman değiştim,3.000 km oldu değiştireli. Tekrar başladı titreme vuruntu. Artık pes ettim böyle kullanıyorum. Şakırtı sesleri yine gelmeye başladı. İş yerindeki bekçinin de 2017 benzinli PS Focus u var. 28.000 km de. Onu test ettim o da özellikle alt devirlerde titreme vuruntu yapıyor. Kuru kavrama ile ıslak kavrama arasında çok fark var. Onu anlamış oldum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tüm benzinli focuslwr da bu sıkıntı var çok sorun değil ama dizel harikaymis usta dediki gördüm en büyük hatası kuru kavrama diyor keşke bunlar olmasa hep ıslak kullanılsa ama o da dizel için uygun bence araçları bu şekil kullanalım arıza değil sonuçta biraz da şans işi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Beyler benim vites geçişleri düzeldi çok az kaldı ama araç boşta iken 2200 devirde titriyor 2500 devire gelince geçiyor dikkat ettim motor titremuyor araba titriyor sadece 2200 devirde ve sadece boşta iken yapiyor balata veya volanttan mi acaba .. bizim powershiftlerde kavrama 8cinde volanda varmı yoksa volan ayrı bir parcami araç sadece boşta gaz verirken titriyo

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
20.08.2018 - 19:46 tarihinde, Ugur.Gungor yazdı:

Beyler benim vites geçişleri düzeldi çok az kaldı ama araç boşta iken 2200 devirde titriyor 2500 devire gelince geçiyor dikkat ettim motor titremuyor araba titriyor sadece 2200 devirde ve sadece boşta iken yapiyor balata veya volanttan mi acaba .. bizim powershiftlerde kavrama 8cinde volanda varmı yoksa volan ayrı bir parcami araç sadece boşta gaz verirken titriyo

Merhaba , sizin titreme olayı kavrama ünitesi yerine takılırken daire civatalarının karşılıklı sıkılmamasından dolayı oluyor.. Rölantide titreme daha çok (D) konumda Tekrar sökülüp karşılıklı sıkılıp torklanması gerekiyor..

 

Bu akşam müsayit olabilirsem  DPS6 ( Kuru tip ) Powershift kavrama ile ilgili aklınızda ki  tüm soruları yanıtlayacak bir bir yazı paylaşacağım. Titreme , çatal sesleri , akü bitmesi ve sonrası v.s

 

Hayırlı günler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2013 ford focus um var. 7 kere servise gittim kalkislarda titreme ve gecislerde titreme. 2 kere kavrama degisti ve baska islemler yapildi. Garantim 2016 da biti. Sıkınti devam etti. Once makine muhendisene gidip ariza ile ilgili rapor aldim sonra avukaya gittim ihtarname cektik. Ford arabimi en yakin servise goturmemi expertiz raporu alinacagini soyledi. Gittim ve ariza tespit edildi tekrar. Ihtarnameye cevap geldi aracin degisimine gerek gorulmedi dendi. Avukatima talimat verdim ve davayi acti. Bugun ford avukatimi aramis. Araci getirsin yeni seri kavrama takalim demisler. Bende dusunmek icin sure istedim ama kabul etmeyecegim. Gizli ayiplarda zamanasimi yoktur. Cozum bulamayanlar bu yolu denesin. Yavas yavas hizaya geliyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.