Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Powershift Şanzıman Ve Gösterge Işıkları Soruları..


İbo Uchan

Soru

Merhabalar,

 

 Yeni aracımı alalı 1 hafta kadar oldu, yakın zamanda fotolarını da ekleyeceğim. Ama öncesinde bir kaç sorum olacak, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Sorularım öncesi de şunu belirteyim bu ilk aracım ve bir iki ufak deneme haricindeki ilk ciddi araç kullanma tecrübem.. Sorularım çok acemiyse lütfen kusura bakmayın. Sorularımı aşağıda sıralıyorum:

 

1- Aracın kontak anahtarını takıp ikinci kademeye getirdiğimde (motor çalıştırılmamış halde) tüm gösterge ışıkları yanıyor, bu normal biliyorum. Ancak yine aynı konumdayken hepsi birden sönmüyor. Sönmeyenler akü, yağ ve motor işareti. Aracın motorunu çalıştırdığımda ise tüm göstergeler sönüyor. Aracın motorunu çalıştırmadan önce bu üç gösterge ışığının yanık şekilde kalması normal mi? Ayrıca aracı çalıştırırken sanki bir sürtünme sesi gibi bir ses duyuyorum. bu sesi kapılar kapalıyken değil de açık yada motora yakınken duyuyorum. Normal bir çalıştırma sesi midir pek fikrim yok açıkçası

 

2-Sorum powershift şanzımanım ile alakalı. Geçen akşam otoparktayken frene basıp, vites kolundaki düğmeye de basıp parktan geri vitese aldım, tam ayağımı frenden çekerken vites parka geri attı. Aracı tekrar geri vitese alıp düzeltip parkettim. Bir kaç saat sonra işim bitirip parka döndüm ancak frene basıp aracı parktan geri vitese takarkan vites kolu biraz zor hareket etti gibi hissettim. Geri vitesten D'ye geçiş çok daha rahat gerçekleşirken sanki parktan geri vitese birazcık daha zor geçiyor gibi bir his oluşuyor. Acaba şanzımanı bozmuş olabilir miyim? Eğer öyle bir durum olduysa garanti kapsamında mıdır?

 

3-Son sorum ise kitapçıkta yazan "ilk 1500km aracınızı çok hızlı kullanmayın ve motora fazla yüklenmeyin" uyarısı hakkında. Bu süre geçene kadar tavsiyeleriniz nelerdir? Bazen yollardan trafiğin akışından veya sağdan soldan gelen kamyon otobüslerden kaçınmak adına gaza biraz yüklenmem gerekebiliyor bir kaç saniyeliğine de olsa.. Motora ciddi bir zarar oluşturur mu?

 

Sorularım sizlere göre acemice kalmış olabilir kusura bakmayın.. Ama özellikle bu ilk iki konu çok kafama takılıyor, daha 1 haftalık aracı servise götürüp sormayı düşünmek bile moralimi bozuyor. Konu hakkında düşüncelerini benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

 

Selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öncelikle moralinizi bozmayın lütfen :) 

 

1- Işık konuları çok normal tüm araçlar bu şekilde.Ses dediğiniz şey klimadan geliyor olabilir focus'da da var kafaya takılacak birşey değil gibi duruyor uzaktan.

2- Şanzımanın bu hareket ile bozulacağını sanmam belki ilk yaşadığınız olay tam geçiremediğinizden olmuştur tık tık diye geçtiğinden emin olun direkt tecrübem olmadığı için bu araç ve şanz ile kesin konuşamıyorum.

3- Ani gaza basmak ve ani fren basımından kaçınmanız yeterli yani normal sürün olağan tehlikeli hallerde de korkmayın zorlayın aracı :yeah: Ek olarak bu km sonunda servis'e gidip genel kontrol'e sokabilirsiniz içiniz rahat olur parça birleşimleri vs hakkında.

 

Keyifli Forumlar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle moralinizi bozmayın lütfen :)

 

1- Işık konuları çok normal tüm araçlar bu şekilde.Ses dediğiniz şey klimadan geliyor olabilir focus'da da var kafaya takılacak birşey değil gibi duruyor uzaktan.

2- Şanzımanın bu hareket ile bozulacağını sanmam belki ilk yaşadığınız olay tam geçiremediğinizden olmuştur tık tık diye geçtiğinden emin olun direkt tecrübem olmadığı için bu araç ve şanz ile kesin konuşamıyorum.

3- Ani gaza basmak ve ani fren basımından kaçınmanız yeterli yani normal sürün olağan tehlikeli hallerde de korkmayın zorlayın aracı :yeah: Ek olarak bu km sonunda servis'e gidip genel kontrol'e sokabilirsiniz içiniz rahat olur parça birleşimleri vs hakkında.

 

Keyifli Forumlar

 

Öncelikle çok teşekkürler.. Acemi olup, hem de ilk araç olunca insanın bu direksiyon niye bu kadar yuvarlak diye bile sorası geliyor (:  verdiğin bilgiler gerçekten beni rahatlattı ayrıca 1500km sonrası servise göstermek çok iyi bir fikir. Ondan sonra daha da içim rahat şekilde tadını çıkartırım diye düşünüyorum. Tekrar teşekkürler, iyi geceler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik vites yeni kullanıyorum pek anlamadığımda sormak istiyorum

Geçen serviste bir otomatik araca binip vitesleri kendi aracımla geçişleri kıyaslamak istedim  vitesler P konumundan

diğer konumlara geçmedi. Kilitli miydi ya da kontak kapalı geçmiyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik vites yeni kullanıyorum pek anlamadığımda sormak istiyorum

Geçen serviste bir otomatik araca binip vitesleri kendi aracımla geçişleri kıyaslamak istedim vitesler P konumundan

diğer konumlara geçmedi. Kilitli miydi ya da kontak kapalı geçmiyor mu?

Kontak kapalı iken vitesi P'den başka bir konuma alamazsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kontak kapalıyken geçmez. zaten kontağı kapatmadan önce frene basılıyken P konumuna almanız gerekir. Aracı çalıştırdığınızda da, Frene basarken, vitesin mandalına basıp gideceğiniz konuma almanız gerekir vitesi (R, D, S). Vitesi konuma getirdikten sonra freni bırakmanız halinde hareket etmeye başlayacaktır. Buradaki fren, düz vites araçtaki debriyaj mantığıyla çalışıyor. Düz viteste debriyajı bıraktığınızda rölantide aracın hareket etmesi gibi..

 

Kontak kapalı iken vitesi P'den başka bir konuma alamazsınız.

Anladım, ben kendi aracımda denememiştim. Bilgi için teşekkürler

Yavaş yavaş öğreneceğiz. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle hayırlısı olsun. Kazasız belasız sürüşler diliyorum.

Ben de powershift kullanıcısıyım.

İlk sorunuzla ilgili, yakup'un dediğine alternatif olarak;

Marşa uzun süre basıyor olabilir misiniz? (2-3sn gibi) Bu araçlarda çalıştırmak için anahtarı anlık bi hareketle çevirip bırakmanız yeterli..

2. Soru için ise,

Frene basıyorken vites kolunun arkasındaki mandalı bastırıp, vitesi tam yerine oturtmanız (tık diye ses gelir) gerekir. Bu ses mandaldan geliyor. Mandal bir çeşit kilit mekanizmasını açıyor. Vites geçişi tamamlandıktan sonra kilit kapanıyor. Mandal eski konumuna döndüğü için "tık" sesi duyuluyor. Bu şekilde uyguladığınızda, vitesin mandala bastırmadan değişme , eski konumuna kendiliğinden geri dönme şansı yok.

iyi dilekler için teşekkürler.. Kesinlikle haklısınız, marşa uzun süre basıyordum yaklaşık 2 sn dediğiniz gibi.. Sesin ondan geldiğine eminin daha önce de marşı basmayan araçlarda duymuştum o sesi. vites konusunda da mandala tam basmadan çekmiş olabilirim ve tam oturmadan da bıraktım sanırım.. o yüzden geri attığını düşünüyorum...

 

ben memnunum vites geçişleri harika hissettirmiyor bıle park ve D alırken frene biraz bas yoksa ses gelmesi imkansız bence frene az basıyorsun dur.

ses marşa basarken geliyordu. vitesle ilgili sorun tamamen vites koluyla alakalı demiştim ama o da mandal ve fren ayarıyla ilgili diğer arkadaşların bahsettiği gibi.. ama dediğiniz gibi vites geçişleri çok kusursuz, açıkçası hiç bu kadar iyi olmasını beklemiyordum..

 

Bende 28.000 km oldu powershift kullanicisiyim sorulariniz olursa cevaplarim hayirli olsun

teşekkür ederim, başım sıkıştığında size danışacağım..

 

araçla ilgili de bir iki düşüncemi söylemek istiyorum. (Titanium X paket için) özellikle iç tasarımı çok hoş ve çok çok kaliteli. Araba alırken gidip gördüğüm Opel corsa, Toyota Yaris, VW Polo ve Peugeot 208 gibi rakiplerinden çok daha güzel. Vites geçişleri Mehmet G.'nin de söylediği gibi çok konforlu. Araç çok performanslı, gaz pedalı ve fren pedalları çok çabuk kavrıyor (frenlere daha tam alışamadım açıkçası) ve araç siz bastıkça gitmek istiyor. Aracın atak kişiliği trafikte bazı durumlarda işinize yarayabiliyor. Direksiyonu çok başarılı, deri olduğu için kaliteli bir hissi var.. reaksiyonlarına kolay alıştım ve kullanması da çok zevkli..

 

Yakıt tüketimi olarak Yağmurlu havada kış lastikleriyle klima açıkken 20km yolu (köprü+otoyol+şehir içi) yaklaşık 6,3 lt /100km tüketimle geldim çok da sakin kullanmadım ve ekonomik sürmeye de dikkat etmedim açıkçası ve max 100km hız yaptım. Ama yine max 100km hız yaparak daha performanslı kullandığımda 7lt gibi bir tüketim gerçekleşti.. Performanslıdan kastım daha çabuk hızlandım gerekli durumlarda. araç şu anda toplam 80km yol yaptı sadece.. İleride daha düşer mi tam bilemiyorum.. Ama Böyle atik ve performanslı arabadan çok da az tüketmesini beklemiyorum açıkçası..

 

O kadar da iyi olmayan özellikleri iç hacmi. arka yolcular için geniş bir alan yok ve bagajı görece olarak küçük.. Aile aracı olarak kullanılması zor.. Kapıları sakin bir şekilde ittiğinizde kapanmıyor, biraz kuvvetli kapatmak lazım...

 

Genel olarak benzinli ve otomatik modeli tercih ettiğime çok memnunum. Biraz fazla yakmasını zaten baştan göze almıştım..

 

Son olarak da benzin ile ilgili bir soru sormak istiyorum. Ford tan verilen Ford Club card ın Opette kullanıldığında sağladığı Yakıt güvenlik ve paro programından başka bir artısı yok sanırım. Zaten paro bence pek avantajlı bir program da değil. Genelde BP ya da Shell önerilmiş, siz de buna katılıyor musunuz?

 

Tüm cevap veren arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese selamlar..  Bende İbo Uchan arkadaşımız gibi acemi bir Powershift kullanıcısıyım hatta dün akşam koskoca alanda geri geri giderken direğe çarptım Allahtan çok hızlı değildim ufak ufak çizikler oldu bu çizikler için ne yapacağım bilmiyorum ... Benim sorularım : arabayı kullanırken frenden ayağımızı çektiğimizdeki ivmelenmeyi çok kullanıyorum 5 6 saniye sonra duruma göre gaza basıyorum bu doğru bir davranışmı ,,,,, arabayı durdurken araba artık durdu gibi hissedip frene sert basıyorum ve ben dahil arabadaki herkes öne doğru bi git gel yapıyor bu kullanım doğrumu ... Sabahları çalıştırdıktan sonra 3 5 dakka bekliyorum ki motor ısınsın diye bu doğrumu ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
frenden ayağımızı çektiğimizdeki ivmelenmeyi çok kullanıyorum 5 6 saniye sonra duruma göre gaza basıyorum bu doğru bir davranışmı

Yumuşak kullanmak istiyorsanız elbette doğru, araca bir zararı yok, ama böyle bir zorunluluk da yok frenden gaza doğrudan geçebilirsiniz

 

 

araba artık durdu gibi hissedip frene sert basıyorum ve ben dahil arabadaki herkes öne doğru bi git gel yapıyor

Pek anlamadım ama insanları sallamadan ve öndekine çarpmadan yumuşak frenlemeyi becerebilmeniz lazım  

 

 

Sabahları çalıştırdıktan sonra 3 5 dakka bekliyorum ki motor ısınsın diye

Yanlış; çalıştırın, düzenli rölanti varsa doğrudan yürüyün, bir süre dip gaz ve yüksek devirlerden kaçının. Yük binen motor daha çabuk ısınır, soğuk motor daha çok aşınır. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Frenlemeyi yavaş yavaş çözüyorum Cem abi çözene kadar bu şekilde kullanarak aracın şanzumanına bir zarar verirmiyim ... hafif rampa biyerde geriye takmak yerine yanlışlıkla N konumuna aldım ve araç haliyle geriye doğru kaydı gaza basmak istediğimde hareket olmayınca hatamı anladım frene basıp R ye aldım bu hareketimin yanlış olduğu biliyorum sizin yorumlarınızı takip ediyorum ve N konumuyla ilgil görüşlerinizi biliyorum zaten bende yanlışlıkla aldım sizce bi sıkıntı yaparmı Aslında CEM ABİ şanzumana hangi hareketler zararlı bunu biraz izah edebilirmisin..

    eeee  Cem Abi forumun abisi olmak kolaymı :) teşekkür ederim

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik şanzıman sevmeyen ve rutin kullanmayan birisi olarak ne kadar yardımcı olurum bilemedim

Öncelikle standart bir kullanıcı olarak otomatik şanzımana zarar vermeniz pek kolay değil, endişeli olmayın.

Aklıma gelenleri sıralayayım:

  1. Aracı çalıştırmadan P konumunda olduğundan ve frene bastığınızdan emin olun, fren pedalını ancak vitese geçirdikten sonra bırakın.
  2. D konumunda iken araç rölantide dahi yürüyeceğinden fren pedalını daha aktif kullanmanız gerekecek.
  3. Araç yürürken P konumuna asla atmaya çalışmayın, kilit düğmesi var ama insanın içgüdülerinin ne zaman ne yaptıracağı belli olmuyor.
  4. Motor çalışır konumda 15-20 saniyeden uzun beklemelerde N'ye almak önerilebilir.
  5. Sürüş esnasında N'ye alıp belli bir hızda akarken yeniden D'ye geçirmeye çalışmayın. 
  6. N konumunda istediğiniz kadar gaz verin bir şey olmaz, yürümez ama bağırır o kadar.
  7. N'den R'ye araç durmadan ve rölanti devrine düşmeden geçirmeyin.
  8. Ani hızlanmanız gerekirse gaz pedalına dibe kadar güçlü bir şekilde basın, bu "kick-down" olarak tabir edilen düşük vitese atma ve hızlı ivmelenme sürecini başlatır. 
  9. Uzun duruşlarda tercihean ve park halinde mutlaka el frenini kullanın.
  10. Akü bittiğinde P konumunda araç kitli kalır, N'ye atmanın yolunu kılavuzda bulun ve yerini bilin.
  11. .................. arkadaşlar tamamlasın!
  12.  
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında N konumunu zorunlu olmadıkça kullanmayın,hatta unutun...bir de araç hareket halindeyken vites konumlarıyla (P-N-D-S) oynamayın...D konumunda vites üzerinde bulunan (+) ve (-) ile duruma göre vites düşürme yada vites yükseltme yapabilirsiniz, ancak araç kullanım da daha tecrübe edindikten sonra bu işlemi yapmanız da fayda var....Şimdilik sadece istikamet ( D yada R) vitesini ve P konumunu kullanmak en akıllıca olur gibi....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.