Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Powershift Şanzıman Ve Gösterge Işıkları Soruları..


İbo Uchan

Soru

Merhabalar,

 

 Yeni aracımı alalı 1 hafta kadar oldu, yakın zamanda fotolarını da ekleyeceğim. Ama öncesinde bir kaç sorum olacak, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Sorularım öncesi de şunu belirteyim bu ilk aracım ve bir iki ufak deneme haricindeki ilk ciddi araç kullanma tecrübem.. Sorularım çok acemiyse lütfen kusura bakmayın. Sorularımı aşağıda sıralıyorum:

 

1- Aracın kontak anahtarını takıp ikinci kademeye getirdiğimde (motor çalıştırılmamış halde) tüm gösterge ışıkları yanıyor, bu normal biliyorum. Ancak yine aynı konumdayken hepsi birden sönmüyor. Sönmeyenler akü, yağ ve motor işareti. Aracın motorunu çalıştırdığımda ise tüm göstergeler sönüyor. Aracın motorunu çalıştırmadan önce bu üç gösterge ışığının yanık şekilde kalması normal mi? Ayrıca aracı çalıştırırken sanki bir sürtünme sesi gibi bir ses duyuyorum. bu sesi kapılar kapalıyken değil de açık yada motora yakınken duyuyorum. Normal bir çalıştırma sesi midir pek fikrim yok açıkçası

 

2-Sorum powershift şanzımanım ile alakalı. Geçen akşam otoparktayken frene basıp, vites kolundaki düğmeye de basıp parktan geri vitese aldım, tam ayağımı frenden çekerken vites parka geri attı. Aracı tekrar geri vitese alıp düzeltip parkettim. Bir kaç saat sonra işim bitirip parka döndüm ancak frene basıp aracı parktan geri vitese takarkan vites kolu biraz zor hareket etti gibi hissettim. Geri vitesten D'ye geçiş çok daha rahat gerçekleşirken sanki parktan geri vitese birazcık daha zor geçiyor gibi bir his oluşuyor. Acaba şanzımanı bozmuş olabilir miyim? Eğer öyle bir durum olduysa garanti kapsamında mıdır?

 

3-Son sorum ise kitapçıkta yazan "ilk 1500km aracınızı çok hızlı kullanmayın ve motora fazla yüklenmeyin" uyarısı hakkında. Bu süre geçene kadar tavsiyeleriniz nelerdir? Bazen yollardan trafiğin akışından veya sağdan soldan gelen kamyon otobüslerden kaçınmak adına gaza biraz yüklenmem gerekebiliyor bir kaç saniyeliğine de olsa.. Motora ciddi bir zarar oluşturur mu?

 

Sorularım sizlere göre acemice kalmış olabilir kusura bakmayın.. Ama özellikle bu ilk iki konu çok kafama takılıyor, daha 1 haftalık aracı servise götürüp sormayı düşünmek bile moralimi bozuyor. Konu hakkında düşüncelerini benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

 

Selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aslında N konumunu zorunlu olmadıkça kullanmayın,hatta unutun...bir de araç hareket halindeyken vites konumlarıyla (P-N-D-S) oynamayın...D konumunda vites üzerinde bulunan (+) ve (-) ile duruma göre vites düşürme yada vites yükseltme yapabilirsiniz, ancak araç kullanım da daha tecrübe edindikten sonra bu işlemi yapmanız da fayda var....Şimdilik sadece istikamet ( D yada R) vitesini ve P konumunu kullanmak en akıllıca olur gibi..

Hareket halinde D ve S değişimi olabiliyormu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hareket halinde D ve S değişimi olabiliyormu

 

Olur deniyor ama yapmamakta fayda var...

 

S modu daha yüksek devirde vites değiştirerek daha sportif kullanım için, sürüş esnasında hiç çekinmeden ikisi arasında gidip gelebilir, düğmelerden parmakla vites değişimi de yapabilirsiniz, sıkıntı yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hareket halende iken D de iken S e yada tam tersi olabilir mi .. Ayrıca öneriler için teşekkürler

Kesinlikle hareket halindeyken bunu denemelisiniz 125 beygirin şaha kalktığını hissediyorsunuz :-) ancak sonrasında genelde pişman oluyorsunuz, yakıt göstergesi bayağı bir yer değiştiriyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında normal kullanarak bile , sıkıntı yaşayanlar varken, durduk yere risk yüklenmek bana pek akıllıca gelmiyor. yine söylüyorum, ben sakin kullanım tarafındayım.

Acemiyim ve kesinlikle sakin kullanıyorum :) Kırmızı ışıkta N ye aldıktan sonra yeşil ışık ve arkadaki kornalardan dolayı dalgınlıkla hareket etmeye kalktım motor bağırınca frene basıp D ye alıp devam ettim 2 kerede R ye takıyorum diye N ye aldım ve rampadan geriye biraz kaçırdım bu hareketlerimin ve bazen sert frenlerimin şanzumana zararı olmuşmudur .. cevaplarsınız sevinirim ..teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Acemiyim ve kesinlikle sakin kullanıyorum :) Kırmızı ışıkta N ye aldıktan sonra yeşil ışık ve arkadaki kornalardan dolayı dalgınlıkla hareket etmeye kalktım motor bağırınca frene basıp D ye alıp devam ettim 2 kerede R ye takıyorum diye N ye aldım ve rampadan geriye biraz kaçırdım bu hareketlerimin ve bazen sert frenlerimin şanzumana zararı olmuşmudur .. cevaplarsınız sevinirim ..teşekkürler

Bir kaç harekette arıza olacağını sanmamakla birlikte tekrarlamamakta fayda var...bir de ışıklarda hemen N konumuna almamak gerek ..forumumuz zaten bu amaçla var, bilgi paylaşımı, keyifle kullanın...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir kaç harekette arıza olacağını sanmamakla birlikte tekrarlamamakta fayda var...bir de ışıklarda hemen N konumuna almamak gerek ..forumumuz zaten bu amaçla var, bilgi paylaşımı, keyifle kullanın...

teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler rahatlatıcı oldu .. bu tarz vites hatalarını minimuma indireceğim ve bunun içinde zamana ihtiyaç var gibi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Acemiyim ve kesinlikle sakin kullanıyorum :) Kırmızı ışıkta N ye aldıktan sonra yeşil ışık ve arkadaki kornalardan dolayı dalgınlıkla hareket etmeye kalktım motor bağırınca frene basıp D ye alıp devam ettim 2 kerede R ye takıyorum diye N ye aldım ve rampadan geriye biraz kaçırdım bu hareketlerimin ve bazen sert frenlerimin şanzumana zararı olmuşmudur .. cevaplarsınız sevinirim ..teşekkürler

Erkan Bey rahat olun, bu şekilde şanzımana asla zarar vermezsiniz, 

Yapılmaması gerekenleri yazdık zaten. 

1. P konumuna almadan park etmek üzere motoru kapatmayın

2. Belli bir hızda giderken mecbur kalmadıkça D'den N'ye ve mümkünse hiç N'den D'ye almayın. 

3. Araç durmadan R'ye takmayın veya çıkarmayın.

Başka ne isterseniz yapın.

Bir de kaydırmalarda bir yerlere çarpmayın... :)

Kısa zamanda alışırsınız, en tehlikeli dönem tam anlamı ile öğrendiğinizi düşündüğünüz zamandır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yarım saat önce arabamı ilk defa yıkatmaya götürdüm benzinlikte P den R ye alırken hırt diye bi ses geldi galibe frene tam basmadım asıl sorunum şu şimdi P den R ye yada R den P ye geçerken frene tam bastığım halde eskiye göre çok sert geçmesi ne yapmalıyım bunun için servisemi gitmeliyim yoksa düzelirmi

  

    yardımcı olursanız çok sevnirim

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yarım saat önce arabamı ilk defa yıkatmaya götürdüm benzinlikte P den R ye alırken hırt diye bi ses geldi galibe frene tam basmadım asıl sorunum şu şimdi P den R ye yada R den P ye geçerken frene tam bastığım halde eskiye göre çok sert geçmesi ne yapmalıyım bunun için servisemi gitmeliyim yoksa düzelirmi

  

    yardımcı olursanız çok sevnirim

 

Bence bizim yapacağımız birşey yok, servise gitmek lazım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.