Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Powershift Şanzıman Ve Gösterge Işıkları Soruları..


İbo Uchan

Soru

Merhabalar,

 

 Yeni aracımı alalı 1 hafta kadar oldu, yakın zamanda fotolarını da ekleyeceğim. Ama öncesinde bir kaç sorum olacak, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Sorularım öncesi de şunu belirteyim bu ilk aracım ve bir iki ufak deneme haricindeki ilk ciddi araç kullanma tecrübem.. Sorularım çok acemiyse lütfen kusura bakmayın. Sorularımı aşağıda sıralıyorum:

 

1- Aracın kontak anahtarını takıp ikinci kademeye getirdiğimde (motor çalıştırılmamış halde) tüm gösterge ışıkları yanıyor, bu normal biliyorum. Ancak yine aynı konumdayken hepsi birden sönmüyor. Sönmeyenler akü, yağ ve motor işareti. Aracın motorunu çalıştırdığımda ise tüm göstergeler sönüyor. Aracın motorunu çalıştırmadan önce bu üç gösterge ışığının yanık şekilde kalması normal mi? Ayrıca aracı çalıştırırken sanki bir sürtünme sesi gibi bir ses duyuyorum. bu sesi kapılar kapalıyken değil de açık yada motora yakınken duyuyorum. Normal bir çalıştırma sesi midir pek fikrim yok açıkçası

 

2-Sorum powershift şanzımanım ile alakalı. Geçen akşam otoparktayken frene basıp, vites kolundaki düğmeye de basıp parktan geri vitese aldım, tam ayağımı frenden çekerken vites parka geri attı. Aracı tekrar geri vitese alıp düzeltip parkettim. Bir kaç saat sonra işim bitirip parka döndüm ancak frene basıp aracı parktan geri vitese takarkan vites kolu biraz zor hareket etti gibi hissettim. Geri vitesten D'ye geçiş çok daha rahat gerçekleşirken sanki parktan geri vitese birazcık daha zor geçiyor gibi bir his oluşuyor. Acaba şanzımanı bozmuş olabilir miyim? Eğer öyle bir durum olduysa garanti kapsamında mıdır?

 

3-Son sorum ise kitapçıkta yazan "ilk 1500km aracınızı çok hızlı kullanmayın ve motora fazla yüklenmeyin" uyarısı hakkında. Bu süre geçene kadar tavsiyeleriniz nelerdir? Bazen yollardan trafiğin akışından veya sağdan soldan gelen kamyon otobüslerden kaçınmak adına gaza biraz yüklenmem gerekebiliyor bir kaç saniyeliğine de olsa.. Motora ciddi bir zarar oluşturur mu?

 

Sorularım sizlere göre acemice kalmış olabilir kusura bakmayın.. Ama özellikle bu ilk iki konu çok kafama takılıyor, daha 1 haftalık aracı servise götürüp sormayı düşünmek bile moralimi bozuyor. Konu hakkında düşüncelerini benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

 

Selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yarım saat önce arabamı ilk defa yıkatmaya götürdüm benzinlikte P den R ye alırken hırt diye bi ses geldi galibe frene tam basmadım asıl sorunum şu şimdi P den R ye yada R den P ye geçerken frene tam bastığım halde eskiye göre çok sert geçmesi ne yapmalıyım bunun için servisemi gitmeliyim yoksa düzelirmi

  

    yardımcı olursanız çok sevnirim

Vites üzerinde bulunan mandala basmayı ihmal etmiyorsun değil mi.?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

servisten geliyorum Doktora gidince düzelen çocuklar gibi arabam orda sıkıntı yapmadı hatta  çok düzgün vites geçişi gösterdi teşhirde ki başka bir focus ta denedim aynıydı çıktık geldik bakalım bidaha yaşayacakmıyım ... Tavsiyelerinizde haklıymışsınız en azından aklımda bişey kalmadı .. teşekkürler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
servisten geliyorum Doktora gidince düzelen çocuklar gibi arabam orda sıkıntı yapmadı hatta  çok düzgün vites geçişi gösterdi teşhirde ki başka bir focus ta denedim aynıydı çıktık geldik bakalım bidaha yaşayacakmıyım ... Tavsiyelerinizde haklıymışsınız en azından aklımda bişey kalmadı .. teşekkürler

 

Siz acemi olduğunuzu düşünerek  biraz fazla vesvese yapıyorsunuz bence. Rahatça kullanın, kolayca bozulmaz. Bozulacaksa en usta şöförde de olsa bozuluyor bu meretler. Keyfini çıkarın. Radyonun sesini biraz daha açın ses falan kalmıyor.  :kıhkıh:  Bozulunca bayağı belli eder zaten kendini. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Powershiftin fabrika verisi normal otomatiğe göre ş.içi 1,5 litre daha az gözüküyor.

Normal otomatik?

Zaten 1.6 motorla gelen tek otomatik var o da PS.

Onun da düz vitese göre tüketimi fazla Şİ 8,1 yerine 9,3.

Ama arkadaşlar altında düşmeyi başarabilmişler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Normal otomatik?

Zaten 1.6 motorla gelen tek otomatik var o da PS.

Onun da düz vitese göre tüketimi fazla Şİ 8,1 yerine 9,3.

Ama arkadaşlar altında düşmeyi başarabilmişler.

Mk2 Mk3 olarak diyor Fuat abi.

Başlık fiesta ama :P

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

servisten geliyorum Doktora gidince düzelen çocuklar gibi arabam orda sıkıntı yapmadı hatta  çok düzgün vites geçişi gösterdi teşhirde ki başka bir focus ta denedim aynıydı çıktık geldik bakalım bidaha yaşayacakmıyım ... Tavsiyelerinizde haklıymışsınız en azından aklımda bişey kalmadı .. teşekkürler

 

*yaklaşık bir ay olmuş halen sorunlarınız devam ediyor mu?

1.500 km'de servise gitmenizi tavsiye etmem. çünkü 1 yıl / 15.000 km herhangi birini doldurmadığınız için sizin de yapabileceğiniz gibi sadece sıvıların seviye kontrolü (sizi rahatlatmak için) yapılacaktır. (kolaylık olması açısından kapaklar ve yağ çubuğu sarı renkle ayrılmıştır)

 

*yakıt tüketimi için ufak bir bilgi;

focus yakıt tüketimini ilk çalışma anından itibaren veriyor ve bu bilgiler doğrultusunda ortalama tüketim oluşuyor.

bazı markalarda 30 km/h hıza ulaşmadan tüketim değeri oluşmuyor. tüketimin en üst seviyede olduğu kısmı değerlendirmeye almıyor. yani ekranınızda gördüğünüz değerler diğer araçlara göre çok çok daha gerçekçi. aynı zamanda diğer marka kullanıcılarının tüketim değerleri sizin aracınızdan düşükse de moralinizi bozmasın, hatta yakınsa sevinebilirsiniz de :)

gerçekçiliğini ancak depoyu fulleyip belirli bir km katettikten sonra tekrar fulleyip tüketime bakarak ulaşmanızı tavsiye ederim. (en eski ve gerçekçi tüketim değeri yöntemi :) )

 

*yakıt güvence kartı sadece yakıt kaynaklı oluşan arızaları kapsamaktadır. aracınız benzinli olduğu için pek işinize yaramayacaktır, yine de tercih sizin fakat dizel olsa kullanmanızı tavsiye ederdim.

 

*uzun süreli rölanti devri bekleyişlerinde (yoğun trafik vs.) aracı N konumuna almanız tavsiye edilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

*yaklaşık bir ay olmuş halen sorunlarınız devam ediyor mu?

1.500 km'de servise gitmenizi tavsiye etmem. çünkü 1 yıl / 15.000 km herhangi birini doldurmadığınız için sizin de yapabileceğiniz gibi sadece sıvıların seviye kontrolü (sizi rahatlatmak için) yapılacaktır. (kolaylık olması açısından kapaklar ve yağ çubuğu sarı renkle ayrılmıştır)

 

*yakıt tüketimi için ufak bir bilgi;

focus yakıt tüketimini ilk çalışma anından itibaren veriyor ve bu bilgiler doğrultusunda ortalama tüketim oluşuyor.

bazı markalarda 30 km/h hıza ulaşmadan tüketim değeri oluşmuyor. tüketimin en üst seviyede olduğu kısmı değerlendirmeye almıyor. yani ekranınızda gördüğünüz değerler diğer araçlara göre çok çok daha gerçekçi. aynı zamanda diğer marka kullanıcılarının tüketim değerleri sizin aracınızdan düşükse de moralinizi bozmasın, hatta yakınsa sevinebilirsiniz de :)

gerçekçiliğini ancak depoyu fulleyip belirli bir km katettikten sonra tekrar fulleyip tüketime bakarak ulaşmanızı tavsiye ederim. (en eski ve gerçekçi tüketim değeri yöntemi :) )

 

*yakıt güvence kartı sadece yakıt kaynaklı oluşan arızaları kapsamaktadır. aracınız benzinli olduğu için pek işinize yaramayacaktır, yine de tercih sizin fakat dizel olsa kullanmanızı tavsiye ederdim.

 

*uzun süreli rölanti devri bekleyişlerinde (yoğun trafik vs.) aracı N konumuna almanız tavsiye edilir.

 

*yaklaşık bir ay olmuş halen sorunlarınız devam ediyor mu?

1.500 km'de servise gitmenizi tavsiye etmem. çünkü 1 yıl / 15.000 km herhangi birini doldurmadığınız için sizin de yapabileceğiniz gibi sadece sıvıların seviye kontrolü (sizi rahatlatmak için) yapılacaktır. (kolaylık olması açısından kapaklar ve yağ çubuğu sarı renkle ayrılmıştır)

 

*yakıt tüketimi için ufak bir bilgi;

focus yakıt tüketimini ilk çalışma anından itibaren veriyor ve bu bilgiler doğrultusunda ortalama tüketim oluşuyor.

bazı markalarda 30 km/h hıza ulaşmadan tüketim değeri oluşmuyor. tüketimin en üst seviyede olduğu kısmı değerlendirmeye almıyor. yani ekranınızda gördüğünüz değerler diğer araçlara göre çok çok daha gerçekçi. aynı zamanda diğer marka kullanıcılarının tüketim değerleri sizin aracınızdan düşükse de moralinizi bozmasın, hatta yakınsa sevinebilirsiniz de :)

gerçekçiliğini ancak depoyu fulleyip belirli bir km katettikten sonra tekrar fulleyip tüketime bakarak ulaşmanızı tavsiye ederim. (en eski ve gerçekçi tüketim değeri yöntemi :) )

 

*yakıt güvence kartı sadece yakıt kaynaklı oluşan arızaları kapsamaktadır. aracınız benzinli olduğu için pek işinize yaramayacaktır, yine de tercih sizin fakat dizel olsa kullanmanızı tavsiye ederdim.

 

*uzun süreli rölanti devri bekleyişlerinde (yoğun trafik vs.) aracı N konumuna almanız tavsiye edilir.

Park esnasında P konumuna geçerken ara ara (frene ve mandala tam bastığım halde) sert geçme problemim hala devam ediyor ... teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 28.000 km oldu powershift kullanicisiyim sorulariniz olursa cevaplarim hayirli olsun

 

P konumuna alırken diğer geçişlere göre sert bir geçiş ve tok bir metal sesi duyduğunuz oluyormu

otomatik viteste vites kolu yalnızca elektronik bir parçadır, atmasının sebebi ise tam oturmamış olmasıdır. zorlanmanın tamamen psikolojik olduğunu düşünüyorum.

 

Ozan mardeşim elektronik bir parça demişsin yaklaşık 3 aydır P konumuna alırken sert bir geçiş ve ses duyuyorum bu elektronik parça değişirse sorunum ortadan kalkarmı sence

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

P konumuna alırken diğer geçişlere göre sert bir geçiş ve tok bir metal sesi duyduğunuz oluyormu

Ozan mardeşim elektronik bir parça demişsin yaklaşık 3 aydır P konumuna alırken sert bir geçiş ve ses duyuyorum bu elektronik parça değişirse sorunum ortadan kalkarmı sence

Bilmiyorum, incelenmesi gerekir. Kol kısmından sonraki mekaniktede sorun olabilir.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.