Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Kuga Mı, Honda Crv Mi?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Danışma sırası bende...

Bir meslektaşımın fikrimi almak istemesi üzerine bugün Honda CRV 1.6 Dizel ve bir kez daha Ford Kuga 1.6 EB A/T AWD denemeye gittim. İkisi ile ortalama 20 dakika sürüş gerçekleştirdim, aynı parkurda, değişken yol şartlarında; fazla vakit olmadığı için fotoğraf çekemedim.

 

Ama hatırlatmak için alıntı görseller aşağıda: 

 

Honda-CR-V_2013_800x600_wallpaper_05.jpg Ford-Kuga_2013_800x600_wallpaper_01.jpg

 

Honda-CR-V_2013_800x600_wallpaper_23.jpg Ford-Kuga_2013_800x600_wallpaper_0f.jpg

 

Honda-CR-V_2013_800x600_wallpaper_29.jpg Ford-Kuga_2013_800x600_wallpaper_10.jpg

 

Honda-CR-V_2013_800x600_wallpaper_35.jpg Ford-Kuga_2013_800x600_wallpaper_14.jpg

 

Honda'nın iç mekanı sizi aldatmasın ortada büyük ekran falan yok, kocaman düğmeli basit bir müzik sistemi var.

 

Karar vermesi çok kolay değil, izlenimlerimi yazayım, hep birlikte düşünelim...

 

1. Dış tasarım:

Kuga yeni nesilde daha dinamik bir görüntüye kavuşmuş, oranlar yerli yerinde, güçlü bir görüntüsü ve albenisi var, 

Honda arkası yuvarlanmış minibüs havasında, tombul bir hatun havasında, dış tasarımın işlevsellik ağırlıklı düşünüldüğü ortada. Pek cazibesi yok.

Kazanan tereddütsüz Kuga.

 

2. İç tasarım:

Kuga yeni nesil Ford'lardaki klasik kokpit tasarımında, özellikle sürücüyü saran havası ile ben zevkiniz için tasarlandım diyor. Malzeme ve işçilik kalitesi bence yeterli.

Koltuklar rahat, oturma kısmı biraz dar olsa bile benim cüssemi sorunsuz misafir edebiliyor. 

Arkası da yeterince geniş ve rahat, ama etkileyici düzeyde değil.

Bagaj da ancak yeterli olarak tanımlanabilir.

Honda basit ötesi bir kokpit tasarımına sahip, sert plastik, iri düğmeler, estetikten yoksun yapıda, gösterge grubu da işlevsel bir "taşıt aracında" oturduğunuzu düşündürüyor. 

Ayrıca ben öne oturduğumda direksiyon altındaki panel uzantısı dizime çarpıyor, ne kadar ayarlarla oynasam da bu rahatsız edici, benzerini Fiorino'da yaşamıştım. Ayrıca yanda oturan varsa torpido gözünü ancak kuş gözü kadar açabiliyorsunuz, yani bazı ergonomi sorunları var.

Koltuklar geniş ve rahat, özellikle arkadaki alan çok geniş ve ferah, bu yönü etkileyici.

Aynı şeyi bagaj için de söylemek mümkün, neredeyse içine bir Smart sığar. Ayrıca bagajdan tek dokunuşla koltukları otomatik öne katlamak mümkün, iyi düşünülmüş.

Sürücü odaklı bakılırsa 

Çevreyi görüş Honda'da bir nebze daha iyi. İkisinde de geri görüş kamerası var.

Sürücü odaklı bakılırsa galip Kuga, işlevsellik ve hacim ön planda ise Honda önde.

 

3. Motor, şanzıman:

Kuga'da yakından tanıdığımız 1.6 EB 182 PS, 240+30 Nm torklu benzinli motor kullanılmış. Güç aktarımı 6 ileri klasik otomatik şanzıman üzerinden yapılıyor. Ayrıca araç akıllı dört tekerlek çekiş sistemine sahip, güce ihtiyacı olan tekerleğe yöneltiliyor güç, ve bunu sürüş esnasında göstergeden izleyebiliyorsunuz. 

1680 kg ağırlığındaki kasayı motor 9,7 saniyede sıfırdan yüz kilometre/saat hıza taşıyabiliyor ve ikiyüz kilometre/saat hıza da ulaşabiliyor. 

Bunları yaparken de şehir içi tüketimi fabrika verisi olarak 10,2L/100 km.

Kağıt üstünde değerler bence çok iyi. 

Gelgelelim aracı sürerken aynı dinamizmi zor yaşıyorsunuz. Spor modu da olan ve vites kolundan kullanışsız bir düğme ile vites değiştirmeye de izin veren şanzıman işini iyi yapıyor, vites geçişleri yumuşak kullanımda oldukça hızlı ve sarsıntısız, ancak atak ve hızlı kullanmak ister ve gazı köklerseniz çok bağırıyor ve az gidiyor, vites değişimlerini 4000 dd üzerine taşıyor, değiştirmede isteksiz davranıyor, araçta ciddi bir hızlanma olmuyor ve özetle araç tuhaf bir şekilde hantallaşıyor. Ama sakin sürüşte kaymak gibi akıcı! Beni çok huzursuz etti ve hayal kırıklığına uğradım. Daha önce kullandığım Kuga'da böyle hissetmemiştim, o nedenle ikinci bir deneme aracı istedim, tekrar deneyeceğim. 

Honda'da ise yine 1.6 ama bu sefer yeni çıkan dizel motor kullanılmış. 120 PS güç ve 300 Nm tork üreten motor, altı ileri düz şanzımanla gücünü sadece ön tekerleklere aktarıyor.

Motor 1536 kg'lık aracı 11,2 saniyede sıfırdan yüz kilometre/saat hıza taşıyabiliyor ve 182 kilometre/saat hıza da ulaşabiliyor. 

Değerler fena değil ve sürüş esnasında da canlı ve çabuk devirlenen motor göreceli kısa oranlı ve vites geçişleri hızlı ve kolay olan şanzımanla büyük kasayı çok kolay taşıyor ve dinamik sürüşe izin veriyor. 

Ben motorun performansını çok beğendim ve iki aracı geriye dönük değerlendirdiğimde Honda'yı çok daha atak ve keyifli kullanılır buldum. 

Tüketime gelince aynı parkurda sıfırlanmış sayaçla araçları oldukça zorladığım şartlarda Kuga'da 11,0L/100km, Honda'da 7,4L/100km değerler elde ettim. 

Benim için Kuga'nın önemli sayılabilecek avantajlarına rağmen bu kategorinin galibi Honda.

Üstelik gerek motor sesi gerek kabin sesi açısından Honda daha sessiz, Kuga ile 120 km/h hızda seyir halindeyken araç Hoında'da 140 km/h hızda giderkenkinden çok daha gürültülü (rüzgar ve motor sesi anlamında).

Şaşırtıcı ama gerçek.

 

4. Sürüş dinamikleri

Kuga'nın galibiyeti ile sonuçlanması eminim hiç kimseyi şaşırtmayacaktır, direkt ve hızlı tepkili direksiyon sistemi aracı otomobil gibi jilet keskinliğinde yönlendirmeye yetiyor, kasa rahatsız edici boyutlarda yatmıyor ve her tür yol şartında hızlı, güvenli ve konforlu sürüşe izin veriyor. Mükemmel!

Honda kullanışlılığı ve taşıyıcılığı ön planda tutsa da sürüş sorunsuz. Direksiyon göreceli hissiz ve fakat yeterince tepkili, kasa çok yatmıyor ve zorlansa dahi yoldan kopmuyor. Konfor küçük engebelerde ve düşük hızlarda Kuga'dan kötü, geniş engebelerde ve yüksek hızlarda benzer, genel olarak biraz daha kaba ve kasanın büyüklüğünü hissettiriyor.

Frenler iki araçta da sorunsuz ve etkili.

 

5. Donanım/fiyat

Kuga Titanium donanımlı ilave olarak Sony navigasyon ve cam tavan var, ederi bize 84.500 TL

Honda Premium donanımlı, navigasyon ve cam tavan yok, ederi 85.000 TL ve ancak Nisan'a sıra verebiliyorlar.

Donanımlar hemen hemen eşit uzun uzun yazmaya üşendim.

 

Kuga'nın artıları dinamik tasarım ve sürüş özellikleri

Honda'nın ise başarılı ve ekonomik dizel motor ve geniş iç hacim, ayrıca ikinci eli daha iyi. 

Kuga'nın yüksek devirlerdeki bocalaması olmasa belki yakıt masrafı sineye çekilebilir, ama şu haliyle olur diyemedim.

En ideali Kuga'ya Honda'nın motorunu takmak olacak herhalde... 

 

Ne dersiniz?

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi Kuga da çift değil de tek kavrama var desek olma mı :)

Tüketim konusunda yeni dizel beklenebilir 1.5 gibi :)

Ayrıca bence en dişli rakip mx5 ama fiyat pahalı gelebilir. Benim için tüketim sorun olmazsa bu araca uygun otomatik ve awd olanı tercih ederdim sanırım.

Honda çok pahalı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yıllardır evinde hem Ford hem Honda araç olan; daha önce Hondaya parça üreten bir firmada çalışmış biri olarak ve genel izlenimlerim doğrultusunda "Toplam Kalite" anlamında Ford'un Honda'dan çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. 

 

Honda Motoru ve şanzımanı taş gibi olup geri kalan her yeri dökülme, boyası solma atma eğiliminde olan garip bir markadır.

 

Kesinlikle Kuga alırdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

japon araçlarında hep bir boşluk eksiklik hissediyorum ben :) Cem abi zaten tüm açılardan değerlendirmişsiniz, bundan sonrası kişisel önceliklere kaldığından yorum yapmak istemesemde, bekara karı boşamak kolay diyerek kişisel tercihim sanırım honda olurdu motordan dolayı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Burada ihtiyaç, kullanım ve beklenti kararı değiştirir bence.

Tüketim önemli, otomatik ve 4 çeker olmasada olur, ikinci el kaygısıda varsa, sessizliğinde avantajıyla Crv öne çıkıyor. Ama sürüş dinamikleri, malzeme kalitesi,powershift ve 4 çeker, navigasyon ve özelliklede cam tavan ve tasarım albenisi ilede Kuga öne çıkıyor.

Ben şahsen, tüketim-motor ve 2.el vsden dolayı Crv'yi tercih ederdim bu ikisi arasında.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi Kuga da çift değil de tek kavrama var desek olma mı

Ben de öyle biliyorum ama sonra web sayfasını esas aldım, bak aşağıda ne yazıyor: http://www.ford.com.tr/otomobiller/kuga/performans


İşin acı tarafı şu ki yakıtı önemsemeden motorun sürüş keyfini esas alsam da Honda öne çıkıyor. Sadece otomatik şanzıman olmazsa olmaz ise Kuga demek lazım.

Honda pahalı doğru, ama memlekette dizel pahalı biliyorsunuz ve buna rağmen aşırı talep var.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cr-v bence. Bir tanıdığım daha geçen ay aldı, İstanbul'da yaşıyor, İstanbul'da yok diye git gel 450 kilometre yaptım ama sıra beklemedim diyordu. Hangi ilden aldı bilmiyorum. Honda'yı pek sevmiyordum. Taki IIHS çarpışma testlerine girene kadar. O civiclerin Focustan sağlam çıktığını gördüğüm an dedim ki ' bilmemek değil, öğrenmemek ayıp ' :) Eskiden Toyota ile bir tutuyordum ama Honda çok daha kaliteli bir markaymış.

Gelelim kalite anlayışına. Ford banttan çıkan araçlarında kontrol yaparken 3 punta kaynağı eksik olan veya hatalı olan araçları satışa verebiliyor.

Honda direk aracı satıp hurdacılara, parçalarına ayrılıyor, sökme parça olarak kullanılıyor. Sanırım garantisi de bu yüzden fazla.

Renault ise 10 puntaya kadar serbest :) Ortadan ikiye bölünmüş bir Megane görmüştüm kazada. Belkide onlardan biriydi.

Kısaca For Dream by HONDA

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben arabadan hiç anlamıyormuşum beni kaale almayın lütfen :D  Düz vites bir Hondanın çılgınlık seviyesinde tutulacağı hiç aklıma gelmezdi , düşünün civic dizel hiç tutulmadı ama CR-V deli satıyor..FORDu yönetenler kına yaksın. Koy şuna 1.6 115 önden çekiş düz vites yarısını kendine çek o Honda alanların.. 

 

İnsanların 85 bin lirayı düz vites önden çekiş bir SUVye gömmesini ben anlayamıyorum. 

 

85 bin buna vereceğime 55e duster alırım.  

 

Bu arada birkaç aya bu 1.6 dizele otomatik (CVT sanırım) ekleneceği söyleniyor, bu konuyu iyi araştırmak lazım . o zaman düz vites alanlar son sahibi olurlar.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben arabadan hiç anlamıyormuşum beni kaale almayın lütfen :D  Düz vites bir Hondanın çılgınlık seviyesinde tutulacağı hiç aklıma gelmezdi , düşünün civic dizel hiç tutulmadı ama CR-V deli satıyor..FORDu yönetenler kına yaksın. Koy şuna 1.6 115 önden çekiş düz vites yarısını kendine çek o Honda alanların.. 

 

İnsanların 85 bin lirayı düz vites önden çekiş bir SUVye gömmesini ben anlayamıyorum. 

 

85 bin buna vereceğime 55e duster alırım.  

 

Bu arada birkaç aya bu 1.6 dizele otomatik (CVT sanırım) ekleneceği söyleniyor, bu konuyu iyi araştırmak lazım . o zaman düz vites alanlar son sahibi olurlar.. 

 

Cenk abi biraz subjektif değerlendirme oluyor bu.Honda 1.6 dizel satışı genel payda sence yüzde kaçtır ?

 

Kaldıki şuanki durumda kuga'da yok satıyor? 2.0 dizel gelmeden hemde fiyatlarda sürekli artmasına rağmen..

 

Sonuç olarak tutulup tutması global yada eu olarak bakılabilir ki sanırım ibre kuga'da satılan motor ise 2.0 tdci oluyor genelde..

Buarada seneye 1.5 dizel gelebilir ama kaç kişi bunu sevdiği için alacak ? Arabalar zevk vermekten çıktı nedense herkes görünüşüne bakar oldu.. Suv olsun yakmasın gibi garip istekler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.