Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2009 Focus Hb 1.6I 100Hp Aracın Genel Yapısı Hakkında - Çekiş , Yakıt Vs.


Zafer Hangül

Soru

Öncelikle Merhaba,

 

Bir kaç ay önce aracımı değiştirdim ve 2009 Model Focus HB 1.6i 100Hp Trend  aldım. Şu an 46.000 km'de. Eski arabam 1.7DTI Corsa idi. Tabii araçların kimyaları çok farklı. Uzun süre dizel ve hafif bir arabaya bindikten sonra yeni araca adaptasyon biraz zaman alıyor. Aslında aracın genel yapısını tanımak için ve aklıma takılan şeyleri sormak istiyorum. Belki de bir kısmını ben takıntı ediyor olabilirim. Yine de bunları maddeler halinde soracağım. 

 

1) Arabanın ortalama ideal devri ne olmalıdır ve 3000den sonra bağırması normal mi?

2) Arabanın çekişinde (özellikle 2. viteste) düşüklük olduğunu hissediyorum. 1. vitesten 2. vitese geçtiğinde hafif bir titreme de oluyor. Bu neden olabilir ? Benzin deposunda pislik olabilir mi ?

3) 1.6 Benzinli 100 beygir bir araç. Ama sanki yine de beklediğim gibi atik değil. 1.7Dizel Corsa daha atikti. Acaba benim araçla alakalı bir problem olabilir mi, yoksa bu arabaların yapısı mı böyle? Servise sormuştum, "bir problem yok, bu araç budur" dediler ama yine de pek tatmin olmadım açıkçası.

4) Istanbul'da yaşıyorum, hızlı ve seri kullanıyorum aracı. Doğal olarak ani fren ve ani hızlanmalar yapıyorum. Istanbul trafiği de cabası. Ve de aracın az yakması için çaba göstermiyorum açıkçası. Bu yüzden aracın fazla yaktığını biliyorum. Ama yine de 11lt ortalama yakıt biraz fazla değil mi ?

5) Trigger kayışı ortalama kaç km'de değiştirilmeli ? Aracın gücündeki düşüklük ya da yakıtın bununla bir alakası olabilir mi ? Şu an araç 46.000 km'de.

 

Şimdilik aklıma takılan ve uykumu kaçıranlar bunlar. Servislerden aldığım bilgiler dışında, sizlerin bilgi ve deneyimleriniz benim için daha faydalı olacaktır.

Şimdiden teşekkür ederim,

 

İyi günler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ben tek bir sorunuza yanıt vereyim eğer atmosferik arabadan bişeyler bekliyosanız tüm devir bandını doldurun sizi tork değil beygir gücü yürütecek 7 bin devire kadar döndürün sonra değiştirin vitesi :) Başka türlü corsadaki atikliği yakalayamazsınız 

Bu şekilde kullanırsanız tüketim 16-17 litreleri görür. Tüketim mühim değilse devir devir devir çevir çevir çevir :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı motora sahip 2011 Comfort Sedan otomatik vites aldık ablama. Şehir içi 10 litre LPG yakıyor. Dizel corsadan sonra hantal gelmesi çok normal. Performans anlamında bu motordan bir şey beklemeyin, kesinlikle hantal ama sorunsuz.. Lpg uyumu gayet iyi, kaliteli bir kit taktırıp ( biz landi renzo tercih ettik ) gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Profilinizde de mesaj içeriğinde şanzımanı göremedim.

 

100 ps olduğuna göre otomatik vites. Çok performans beklemeyin tüketim ise çok anormal değil bu şartlarda. Sorun göremedim bu durumda..

 

Manuel ise aracın 100 ps olduğuna emin misiniz 115 olmasın demem gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Profilinizde de mesaj içeriğinde şanzımanı göremedim.

 

100 ps olduğuna göre otomatik vites. Çok performans beklemeyin tüketim ise çok anormal değil bu şartlarda. Sorun göremedim bu durumda..

 

Manuel ise aracın 100 ps olduğuna emin misiniz 115 olmasın demem gerekiyor?

Büyük ihtimal comfort abi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayırlı olsun aracınız.Deyim yerindeyse tas gibi essek niyetine kullanılabilecek bir motora sahip arac almışsınız.Ben aynı motora sahip eski kasasını asagı yukarı 100.000 km kadar kullandım.Sorularınızı teker teker cevap vereyim. :)

 

1)Arabanın durumuna gore degıskenlık gosterir.(Yokuş,aracın agırlıgı,klima) Ancak duz yolda ideal devir 2000,2500 arası

2)Bunu ben dizelden kalma alışkanlık olarak dusunuyorum.Eski aracınızda 1.vites yanlızca aracı kaldırdıgı icin bu aractada direk 2'ye atıyor olabilirsiniz.1.vitestede aracı birazcık devirlendirmenizi tavsiye ederim.

3)Bu aracınız corsadan sonra ılk kalkıslarda yıgılır ancak ust devırlerde (hacmine gore) gayet duzgun giden bir arabadır.Bu da psikolojik olabilir.Turbo dızelden sonra dusuk hacimli atmosferık motora gecen cogu kısı arabanın gıtmedıgını dusunur.

4)Yakıt tuketimi normal bende o civarlarda yakıyordum.Dıkkat etsenızde cok bisey dusmez ancak 9 lıtreye duser o da cok kastırarak.(Istanbul icin konusuyorum.)

5)Yanlıs hatırlamıyorsam 100.000km idi.Ama kayısında bir omru var.Eger aracınız 5 yasını gectiyse  km'ye bakmaksızın degıstırmenızı tavsiye ederim.

Cihan Buğdaycı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle herkese teşekkür ediyorum cevaplar için, ciddi şekilde aydınlatıcı oldu.

 

Belirtmeyi unutmuşum; araç düz vites. Ruhsatta 74kW yazıyor, 100 beygire tekabül ediyor yanılmıyorsam. Aracın en düşük segmenti, yanılmıyorsam Trend olması gerekiyor (Cantlar çelik değil, arka camlar otomatik değil vs). Bu cevaplardan sonra aklımda kalan tek şey, 1. vitesten 2. vitese geçerken ki yavaşlık. Yüksek devirde bile 2. vitese girsem, araba ağır kalıyor. Hele hafif yokuş yukarı ise, araç bildiğin yığılıyor. Servise gösterdiğimde bir problem olmadığını söyledi ama yine de bu kadar zorlanmaması gerekiyor sanki. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.