Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Far Sensörü Devredeyken Motor Çalıştırmak


Orhan Kök

Soru

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ben motoru kaparken klimayi radyoyu sensorleri kapiyorum arkadasim dalga geciyor benle :D

Onun dedigi gibi yapincada soguk motor calistirinca klima calisiyor tabi 10 dk kendine gelemiyor zaten

Calistirmada sorun yokda kaparken klima teyp kapanmali bence

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Akü sağlam ve şarjda herhangi bir aksaklık yoksa standart araçta elektrik tüketen hiçbir şeyi devre dışı bırakmaya gerek yok.

Belki aşırı/dondurucu soğuklarda marş motorunun gücünden tam faydalanmak için bir istisna yapılabilir. 

Klimanın ise açık olması ne çalıştırırken ne de kapatırken sorun teşkil etmez. Klima kompresörü zaten ısı denetimi olmadan ve de 4 derecenin altında devreye girmez.

Dikkat edilmesi gereken tek husus yüksek devirdeyken klimanın devreye alınmamasıdır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

marşa basılırken far kendi kapanmıyor benim bildiğim. marş motoru yoğun elektrik çektiği için farlara gelen zayıf voltaj ışık şiddetini azaltıyor. tamamen sönmüyor.

birim olarak değeri bilmiyorum.. akü dolu boşta iken 140 olan değeri marş anında 110 lara düşüyor.. akü sağlam mı ölçüsüde böyle yapılıyor zaten..

eleman marşa basar gibi düğmeyi çeviriyor, 100 ün altına düşünce akünün değişim zamanı gelmiş, yazın idare etse bile kışın sorun çıkarabilir demişti benim eski araçta..değer 98 çıkmıştı..sattığım(aralık 2012)  arkadaşada söyledim akünün durumunu, o kış sorunsuz bindi, yazın akü bitti arabayı çalıştıramadı ve tatile gitmeden aküyü değiştirdi şimdi sorunu yok.

 

soruya gelince -10 ların altında ise sabahları ilk çalıştırmada kontağı iki kademe açın, lambalardan sönmesi gerekenler sönsün, klima teyp açıldı ise(önceden açık bırakarak kontağı kapattıysanız) kapatın, far sensörü farı açtıysa kapatın, hele araç ecoboost ise, kontağı açtığınızda garip sesler çıkarır, jııt,şııt diye, radyatörün önündeki panjuru kapatıyor sistem, bu sesin kesilmesi 30 sn kadar sürebiliyor..böylece tüm elektriği kullanan hareketli ekipmanın işi bitmiş olur, marşa basın..

 

bu kış sabah -9 da bir kere motor zorlanıp, tekleyerek çalıştı(belkide kontaktan elimi çabuk çektiğimden oldu), diğer günlerde -9 du ama sorunsuz çalıştı..bu olaydan sonra akşamları motoru stop etmeden 10 sn rölantide çalıştırdıktan sonra stop ediyorum ki benzin akışı hortumlarda homojen olsun diye..  kendime göre doğru yapıyorum, :) yorumlar size ait..

 

yanlış hatırlamıyorsam, kılavuzda soğukta, motor boğulduğunda nasıl çalıştırılması gerekli diye açıklama mevcut..

 

yurtdışı focuslarda araç ön ısıtma ve elektrikle motor ısıtma gibi alternatiflerde var.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tabii herkesin doğruları var, ama bunlar gerekli mi bilinmez...

Isıtma bujisi dışında uyarı lambalarının sönmesini beklemeye gerek yok, çünkü bir getirisi yok, lambalar kontrol amaçlı yanıyor ve sönüyor, motor çalıştıktan sonra yanık kalan olursa dikkat etmek lazım. 

Daha önce de yazdığım gibi -10 ve altındaki ısılarda akünün tüm gücüne ihtiyacınız olabilir, hele ki akü yaşlandı ise.

Far, radyo ve iklimlendirme fanı (zaten klima kompresörü bu ısılarda ve genelde motor çalışmadan devreye girmeyecektir) devre dışı bırakılabilir.

Akünüze güveniyorsanız buna da gerek yok. 

Neyse çok ortalığı bulandırmama gerek yok, bu tür "küçük ritüeller" kendimizi güvende hissetmemizi sağlar, herkes dilediği gibi kullanır arabasını sonuçta. 

Kapatırken de motorun rölanti devrine düşmesini beklemek yeterlidir. 

Ben farı hep otomatikte bırakıyorum, sileceği kapatıyorum, çünkü su dışında da tetikleyen şeyler olabiliyor ve kuru kuru çalışması karatahtaya tırnak sürtmekten bir nebze iyi...

Radyoyu kapatmıyorum ama kısıyorum, çünkü akşam dinlediğim ses seviyesi sabahları çok geliyor.

İklimlendirmeyi kapatıyorum, çünkü sabah açıldığında apansız soğuk üflemeye başlıyor. Termostat açana kadar bekleyip öyle devreye alıyorum.

Mutlaka araca binmeden etrafında bir saygı turu atıyorum, lastiklere ve sürpriz vuruk-kırıklara bakmak için.

Yazın her gün, kışın haftada bir düşen dikiz aynasını ayarlıyorum. 

Ayda bir yağına, suyuna ve lastik havalarına bakmayı düşünüyorum, ama genelde üşendiğimden bu pek düzenli olmuyor.

vs. vs. vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkesin bir tarzı var, günümüz araçları bunları yapıp yapmamamıza hiç aldırış etmesede bunları yapınca kendimizi iyi hissettiğimiz açık :)

Ben far sensörünü hiç kapatmıyorum ( focus 3 marşa bastığınızda farlar devredeyse kapatıp araç çalışınca tekrar açıyor) silecek sensörünü ise sadece yağışlı havalarda devreye alıyorum. Aracı stop ederken far sensörü dışındaki herşeyi kapatıyorum ve sonra aracı stop ediyorum. Bunlarla uğraşırkende dizel rölentide çalışmış olıyor gerektiği gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sadece klima ve teybi kapatıyorum....

Bekir yanlış anlama ve kızma lütfen mesajını konu mankeni yapıp ukalalık yapacağım:

İlki;

Klima = Soğutma sistemi (kompresör ve evaporatör ile soğuk hava sağlar)

Kalorifer = Isıtma sitemi (kendi radyatörü ile motor soğutma suyunun dolaştırılması ile sıcaklığı sağlar)

Fan = Hava dolaşımı sağlayan pervane

Klima + kalorifer + fan + yönlendirme mazgalları = İklimlendirme sistemi 

İklimlendirmenin dört bileşeni var, hava değişimi, soğutma, ısıtma ve nem alma.

 

İkincisi,

Bizim araçlarda artık teyp yok, radyo, CD/mp3, harici ses kaynağı kullanımı var, bunların hepsine de ses sistemi veya müzik sistemi denilebilir.

 

Düşüncelerinizde yalnız değilsiniz, ben bile bazen kendimden nefret ediyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aslında tekk devreden çıkartılması gereken yağmur sensörü. çünkü sabah camlar donup silecek cama yapıştığında arabayı çallıştırır çalıştırmaz silecekller devreye giriyor. işte o zaman zararı var. onun dışında araballarımızda hacı murat değil. marşa basar basmaz allıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.