Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2010 Dizel Partikül Filtresi Ve Sıvısı Sorunu


Akın Yalçın

Soru

Öncelikle Merhabalar ,

Forumda ilgili bütün konuları ve yorumları okudum ama forum üyelerine birkaç sorum olacak ,

aracımı 2010 da sıfır aldım ve hala kullanmaktayım fakat 3 yaşındaki bi araç için partikül filtresi sıvısını eksiltmesi bana biraz saçma geldi , üstelik mersinde aynı yetkili servise 2-3 kez yaklaşık 1'er ay aralıklarla gidip her seferinde verdikleri fiyatı unutup , aralarında çok uçuk farklar olan fiyatlar vermeleri sebebiyle sizlere danışmak istedim ,

 

dizel partikül filtresi dedikleri şeyin katalizör olduğunu öğrendim ve ben bunu kendi ustama söktürüp içini temizlettim , 1 ay gibi bi süre motor arızası yanmadı fakat geçen gün tekrar yandı , katalizörü temizlemeden önce aracın çekişi çok düşüktü , şu anda motor arızası yanmasına rağmen çekişte hiçbir sıkıntı yok ,ve arada bazen vermiyor motor arızasını , ve serviste en son,  bu kez de sıvı arızası verdiğini söylediler , ilk sorum araç cihaza bağlandığında partikülle ilgili ayrı 2 arıza vermesi söz konusu olabilir mi ? yani partikül filtresi arızası ile partikül filtre sıvısı arızasını ayrı ayrı görebilirler mi ? sıvı için zaten uçuk bi fiyat ve partikül filtre temizliği için ayrı uçuk bi fiyat verdiler. ben katalizörü temizlettim ve çekişte sıkıntım yok acaba sadece sıvı eksik olmasından dolayımı motor arızası yanıyor ??? acaba sıvı ekletmeden biraz uzun yol yapıp 4.vitesde 3000-3500 devir üzeri kullanıp (egsoz sisteminin 500derece üzerine çıkarıp yanma işlemini sağlayabilmesi için) düzelme olabilir mi ???

 

bu arada aracımın garantisi devam etmektedir fakat uzatılmış garanti olması nedeniyle bu işlemlerin garantiye girmediğini söylediler , arabanın altına yatıp bu sıvıyı elimle boşaltacak halim olmadığı için nasıl girmez garantiye onu da anlamadım açıkçası,, yorumlarınızı bekliyorum...

 

başka forumlarıda araştırdım ama bu sitedeki gibi profosyonel ve nokta atışı tespitler göremediğim için bu forumdayım ,, şimdiden forum üyelerine çok teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Adm veya eolys denilen bu sıvı 80.000 km den sonra her an bitebilir. Servislerde oldukça pahalıdır.

Özel servislerde de bilinen bir sıvı değildir. Dolum yapıldıktan sonra bilgisayardan bağlanılarak sıvı dolumu yapıldı bilgisini girmek gerekiyor.

 

topiğinde detaylı bilgiler var.


Bu sıvı ile yanmadığı sürece yakıt, o sıcaklıklara daha zor erişecektir.  Havalarda epeyce soğuk bu aralar. Egzozu ısıtmanız zor olabilir.

 

Sıvıyı http://www.volvoyedekparcaizmir.com/index.php/volvo-kategoriler/volvo-s40-v50-c30-2005-2012/380/42/motoraksami/volvo-s40-v50-c30-2005-2012-adm-sivisi-1-lt-partikul-sivisi-detail.html   linkindeki satıcıdan temin edebilirsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle Merhabalar ,

Forumda ilgili bütün konuları ve yorumları okudum ama forum üyelerine birkaç sorum olacak ,

aracımı 2010 da sıfır aldım ve hala kullanmaktayım fakat 3 yaşındaki bi araç için partikül filtresi sıvısını eksiltmesi bana biraz saçma geldi , üstelik mersinde aynı yetkili servise 2-3 kez yaklaşık 1'er ay aralıklarla gidip her seferinde verdikleri fiyatı unutup , aralarında çok uçuk farklar olan fiyatlar vermeleri sebebiyle sizlere danışmak istedim ,

 

dizel partikül filtresi dedikleri şeyin katalizör olduğunu öğrendim ve ben bunu kendi ustama söktürüp içini temizlettim , 1 ay gibi bi süre motor arızası yanmadı fakat geçen gün tekrar yandı , katalizörü temizlemeden önce aracın çekişi çok düşüktü , şu anda motor arızası yanmasına rağmen çekişte hiçbir sıkıntı yok ,ve arada bazen vermiyor motor arızasını , ve serviste en son,  bu kez de sıvı arızası verdiğini söylediler , ilk sorum araç cihaza bağlandığında partikülle ilgili ayrı 2 arıza vermesi söz konusu olabilir mi ? yani partikül filtresi arızası ile partikül filtre sıvısı arızasını ayrı ayrı görebilirler mi ? sıvı için zaten uçuk bi fiyat ve partikül filtre temizliği için ayrı uçuk bi fiyat verdiler. ben katalizörü temizlettim ve çekişte sıkıntım yok acaba sadece sıvı eksik olmasından dolayımı motor arızası yanıyor ??? acaba sıvı ekletmeden biraz uzun yol yapıp 4.vitesde 3000-3500 devir üzeri kullanıp (egsoz sisteminin 500derece üzerine çıkarıp yanma işlemini sağlayabilmesi için) düzelme olabilir mi ???

 

bu arada aracımın garantisi devam etmektedir fakat uzatılmış garanti olması nedeniyle bu işlemlerin garantiye girmediğini söylediler , arabanın altına yatıp bu sıvıyı elimle boşaltacak halim olmadığı için nasıl girmez garantiye onu da anlamadım açıkçası,, yorumlarınızı bekliyorum...

 

başka forumlarıda araştırdım ama bu sitedeki gibi profosyonel ve nokta atışı tespitler göremediğim için bu forumdayım ,, şimdiden forum üyelerine çok teşekkürler...

garanti olayı servisten servisede değişebiliyor,servisler kafasına göre davranabiliyor bazen başka servise gtme  imkanı varsa birde diğer servise sorun telefon ile de başka servisten bilgi alabilirsiniz ,Bu arıza ışığı dizel araçlarda şehir içi kısa mesafe kullanımlarda  yanabiliyor genelde (DPF dolunca ,tıkanınca) ,arkadaş sıfır araç aldı başka marka onun bile arıza ışığı yandı sizde dediğiniz gibi yani biraz uzun yol yapıp birazda zorlarsanız aracı  düzelebilir araç , arkadaş yeni aldığa aracı bu şekilde kullanıp söndürdü arıza ışığını :) Dizel araçları zaten arada bir coşturmak , zorlamak lazım heleki ş.içi kısa mesafe kullanıyorsanız eğer arada bi uzun yol yapıp 3.4. viteslerde falan zorlamak lazım aracı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buda 3 litrenin linki http://www.zntyedekparca.com/volvo-ns40-v50-c30-16d-icin-adm-katkisi-3-litre--pmu1905


Bu arada adm sıvısı bitmiş ise servis garantiden bir işlem yapmaz. O sıvının her daim olması gerekir. Balata,lastik,akaryakıt gibi bir malzeme çünkü. Sıvıyı  doldurmak yetmiyor dediğim gibi. Bilgisayara bağlanıp '' sıvı dolduruldu'' bilgisini vermek lazım beyine. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncelikle teşekkürler ,

zaten daha önce sizin anlatmış olduğunuz açıklamalı ve resimli yorum üzerine arızayı ve sistemi anlamıştım ,burdan yola çıkarak biçok servise gidip araştırma yaptım  , Cem Bey'in de yorumları çok yardımcı oldu konu hakkında bilgi sahibi olmama... fakat aracım henüz 55 bin km'de , bu kadar az km.de sıvı eksiltmesi normalmi , evet düşük devir ve kısa mesafe kullanımım fazlasıyla olmuştur , araç ısınmadan stop olayıysa çok oldu , söylediğiniz başlıkta olduğu gibi arka cam rezistansını araç kendi devreye soktuğunda anlam verememiştim ama sizin komplike sistem olayını okuyunca anladım sistemi , en son sipariş vericem dediğiniz sıvıyı ama henüz 55bin de olan bi araç için eksiltme söz konusu olabilir mi bunu merak ettim ? sıvıyı eklemeden önce Mersin-Adana yaklaşık 150-200 km yüksek devirlerde yol yapsam sorun çöüzlebilirmi ? 

Akın Yalçın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şansınızı deneyin.Kısa hüzmeleri farlar,sis farları,hatta gündüz ise uzun hüzmeli farlar,araç içi fan sistemi,ısıtmalı arka cam gibi araçtan güç geçecek donanımları açık bulundurun. Üst devirlerde zorlayarak kullanın. Rampa yukarı olursa yani motor yükünün en fazla olacağı durumlarda daha verimli olur.

 

Uzun yol yapmanıza gerek yok çokta. 50 kilometre rampa fazlasıyla yeterli olacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakup bey , şimdi okudum pardon,, aracın sorunlarına kilitlenip sadece o sorunlarla ilgili konuları okuduğum için forum kurallarını görmemişim , uyarı için teşekkürler ,

Çağlar bey, ilginiz için teşekkürler yarın bi deneme gerçekleştireceğim konuyla alakalı , umarım düzelir , yoksa mersindeki yetkili servisler yüzünden çok sevdiğim aracımı satmayı düşünüyorum , servis adama arabayı sattırır derlerdi inanmazdım , adamlar muhattap bile olmuyor sanki müşteri kendisi çalışan biziz , bi de gözümün içine baka baka hakkı olanın 7-8 katı fiyat vermeleri, gayet doğalmış gibi kendilerine gebe olduğumuzu hissetirmeleri çok sinir bozucu , umarım ford çalışanları konusunda biraz daha seçici davranma özenini gösterir...tabi bu mersin için geçerli genelleme yapmak yanlış olur...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Partikül filitresinin temizlenmesi 150 tl gibi servislerde, sökülüp elma suyu kokan bi sıvısı olan makine içinde temizliği yapılıyor. MOtor arıza ışığını ise dpf tıkalı olduğundan değil sıvı bittiği için yakmıştır. DPF nin 50000-60000 km de tıkanması çok zordur. Sıvının fiyatıda 6 ay önce en son 450 tl idi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benden 1 ay önce dpf temizliği için yetkili serviste 1000tl + sıvı takviyesi için 500-600 tl. ,, toplamda 1500-1600 tl fiyat çıkardılar ,,

geçen hafta gittiğimde dpf temizliğinin minimum 600tl + sıvı eklenmesi halinde 1000tl'yi bulacağı söylendi ,

 

bu yüzden alternatifler arama yoluna girdim ayrıca ford genel merkezine durumu bildirdim , müşteri temsilcisi , bana verilen fiyatlarla çok ilgilenmedi, fakat garanti konusuyla ilgili kayıt oluşturduğunu hafta içi döneceklerini söyledi ,,

 

forumda daha öncede okuduğum fiyatlarla karşılaştırdığımda ,bana verilen fiyatların saçma olduğunu düşünerek buraya yazdım , Mersin'de çok fazla alternatif olmadığı için ve özel servislerin dpf dediğimde yüzüme bön bön bakmaları sonucu yetkili servislere elimizin mahkum olduğunu düşünerek en son arabamdan vazgeçtim , böyle bir konuda yetkili servislerin bu kadar rant peşinde olması canımı çok sıktı doğrusu bu yüzden sanırım Ford'dan vazgeçeceğim ,, Saygılar....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

DPF nin 50000-60000 km de tıkanması çok zordur

 

Neye göre ? Kime göre ?

 

20.000 km'de tıkanan araç gördüm. Çok kısa mesafe kullanılıyorsa,kalitesiz yakıt alınıyorsa, araç hiç yüksek devirlere çıkmıyorsa tıkanıyor. 1000 km de bir yaşında aküsü biten Focus var. Neden ? Şarj olmuyor da ondan.  Buda rejenerasyon olmadığı için tıkanıyor. Aynı mantık.


@Akın Yalçın,

 

Serviste uygun fiyata bir şey yaptırmayı düşünme. O partikül filtresini geçen sene 1400 liraya, hemde Volvo'dan alan biliyorum ben.

Servis senden temizleme ve sıvı için 1500 çok istemiş. İstanbu'da olsan Dpf temizliği yapan hemde araçtan ayırmadan, sonda deliklerinden verdikleri kimyasal ile temizleyen birçok yer var. Mersin'de araştırmak lazım. 150 lira civarı yapıyorlar. Ama bunları Otosan'ın cevabını bekledikten sonra aramaya başla. Peugeot ve Citroen parça satıcılarına Eolys sıvısını sor. Belki uyguna alabilirsin. En kötü ihtimalle dpf iptali yaparsın. İçini boşaltıyorlar bir güzel. Çekişinde artıyor. Zaten aracın bir bilemedim iki model eski olsaydı dpf olmayacaktı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çağlar bey , Aynen benim focus'un aküsü 40binde , 2 yaşındayken bitti...

Şimdi anlıyorum ki akünün bu kadar çabuk bitmesi şarj etmeden stop ve partikül arızalarının sebebi düşük devirler ve kısa mesafelerde kullanıp araç ısınmadan stop etmemdi , Ford merkezden gelen cevabı bekleyip sizlerle paylaşacağım , yarın biraz zorlayıp biraz yol yapacağım sonuçları tekrar paylaşacağım , ilgi ve alakanız için çok teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

focus'un aküsü 40binde , 2 yaşındayken bitti...

 

Umarım garantiden değiştirmişlerdir :)


Ford merkezden gelen cevabı bekleyip sizlerle paylaşacağım , yarın biraz zorlayıp biraz yol yapacağım sonuçları tekrar paylaşacağım , ilgi ve alakanız için çok teşekkürler

 

Haberleri bekliyoruz. Birçok kullanıcı içinde deneyim niteliğinde olacak.

3-5 satır bilgi paylaşımı yapıyorum, rica ederim. Umarım işe yarar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Neye göre ? Kime göre ?

 

20.000 km'de tıkanan araç gördüm. Çok kısa mesafe kullanılıyorsa,kalitesiz yakıt alınıyorsa, araç hiç yüksek devirlere çıkmıyorsa tıkanıyor. 1000 km de bir yaşında aküsü biten Focus var. Neden ? Şarj olmuyor da ondan.  Buda rejenerasyon olmadığı için tıkanıyor. Aynı mantık.

@Akın Yalçın,

 

Serviste uygun fiyata bir şey yaptırmayı düşünme. O partikül filtresini geçen sene 1400 liraya, hemde Volvo'dan alan biliyorum ben.

Servis senden temizleme ve sıvı için 1500 çok istemiş. İstanbu'da olsan Dpf temizliği yapan hemde araçtan ayırmadan, sonda deliklerinden verdikleri kimyasal ile temizleyen birçok yer var. Mersin'de araştırmak lazım. 150 lira civarı yapıyorlar. Ama bunları Otosan'ın cevabını bekledikten sonra aramaya başla. Peugeot ve Citroen parça satıcılarına Eolys sıvısını sor. Belki uyguna alabilirsin. En kötü ihtimalle dpf iptali yaparsın. İçini boşaltıyorlar bir güzel. Çekişinde artıyor. Zaten aracın bir bilemedim iki model eski olsaydı dpf olmayacaktı.

 

 ''DPF 50000-60000 km de tıkanmaz'' diye kesin bir ifade kullanmadım, çok zordur yazdım.

 

En kötü ihtimalle dpf iptali yaparsın. İçini boşaltıyorlar bir güzel

 

Arıza ışığı yanmaması için 750-800 tl de yeni yazılım yükleme parası veriyorsun, sonrada muayeneden geçirecem diye uğraşıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.