Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Enjektör Arızası Garanti Dışımıdır


Guest Murat yılmaz

Soru

aracım 2012 model lpg li....sorum şu. araç sabahları duzgun çalışmıyor,tekliyerek kalkıyor ama motor ısınınca herhangi bi sorun yok.  bugun motor arıza lambası yaktı bende servise goturdum . bugun orada kalcak .sabah çalıştırıp deneyeceklermiş..ilk makinaya bağladıklarında 1 ve 4 nolu enjektör arızası gostermiş....bu onarımın garanti dışı yapılacağını soylediler....saçma buldum çünkü araç ilk çalışmada yani benzinde sıkıntı yapıyo sonrasında bi sıkıntısı yok....birde olaki eğer lpg den kaynaklı ise bu arıza lpg firması ile irtibata geçmemin bi faydası olurmu....cevaplar için şimdiden teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 8 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Lpg ile alakası olmasa bile servis garantiden yapmaz. Çok pahalı değildir enjektörleri. Hassas dizel enjektörler bile 250 lira adeti sıfır olarak.

Servis fiyatı çok daha pahalı tabiki dışardaki parça fiyatından bahsediyorum.

Sizinki benzinli. Ufak bir elektrovanadan ötürü değil. Hassas okuyucular yok.

Çıkmasını çok rahat 100-150 liraya bulabilirsiniz. Lpg firmanız ile görüşün, ordan da birşey çkkmaz ise Otosan'a şikayette bulunun şansonızı deneyin, oda olmazsa enjektörlerinizi buluruz, özel serviste değiştirirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O halde bakimda yapmasinlar hic garanti vermesinler bizde ona gore hareket edelim garanti altina aldilarsa o zaman garantinin ne anlami kaldi sadece on takim parcasi degistirmekmidir garanti.demekki bi bildikleri var garanti altina alarak

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Burada ne yazıkki servis haklı sonuçta aracın motoruna fabrikasyon özelliklerinin dışında ve servis dışında işlem yapılıyor.Lpg markanızın lpg arızasında dolayı olan arızalar için garantisi varsa bence onu deneyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O halde bakimda yapmasinlar hic garanti vermesinler bizde ona gore hareket edelim garanti altina aldilarsa o zaman garantinin ne anlami kaldi sadece on takim parcasi degistirmekmidir garanti.demekki bi bildikleri var garanti altina alarak

Lpg' nin yanmasında ortaya çıkan enerji yani özısısı ile benzinin özısısı farklı. Fabrikada bu araç benzine göre dizayn ediliyor, ateşleme zamanı benzinin yanmasına göre maplanıyor beyine. Hava akışına, manifold basıncına, egzoz gazındaki lambda oranına, gaz pedalına basış oranına, motor devrine ve piston konumuna, motordaki vuruntuya,emiş hava sıcaklığına,kam milini bile zamanlayarak , benzini gerekli miktarda gerekli zamanda püskürtüyor. Siz bu araca harici enjektörler takıyorsunuz, yanma ısısı daha düşük olan, yanma anındaki vuruntusu farklı olan bir yakıt enjekte ediyorsunuz. Lpg'nin yanması sonucu, benzine göre daha fazla ısı ortaya çıkıyor ve yanma enerjisi daha düşük oluyor. İndikte basınç düşüyor. Bu komplike sistemde bir tane değişiklik bile sıkıntı yaratırken birden çok değerler değişiyor ve motorun yapısı buna göre değil.

Siz aracı benzinde bile üst devirlerde kullanabilirsiniz dakikalarca. Soğuk motor ile ani yüklenmeler ve ani frenler yapabilirsiniz. Hatta araç düz giderken stop edip, aracı geri vitese verip, motoru tersine bile döndürebilirsiniz.

5. Viteste üst devirlerde giderken aniden 4. Vitese atıp motora aşırı devir gösterebilirsiniz. Servis bunların hiçbirini anlamaz ve bunlara bile garanti vermiş olur. Sizden bunların karşılığında istediği ise çok basit. Bu aracın bakımlarını ben yapacağım, ve haricen birşey takmayacaksın.

Sizce çok mu şey istiyor bilmem kaç bin TL'lik araca garanti verirken hemde 100.000 km 3 yıl ?

Ekonomi istiyorsan tdci al diyor, az gezerim ucuz olsun dersen benzinli al diyor.

Ben suyu elektroliz ile ayrıştırıp çıkan saf oksijeni yakıcı olarak motorda kullanıp farklı bir projede 400-420 derece arası kızgın buharı dizel motorda yaktıp, daha ayrı bir projede egzozdaki sıcaklığı stirling motoru ile harekete çevirmiş hatta bununla yetinmeyip, egzoza pertiel koyup, soğuk tarafa soğukta suyunı koyup gerilim ürettim. Hepsi başarıyla çalışan projeler. Bunları aracıma kolayca uygulayabilirdim. Belkide tv lere çıkardım Laz mucit diye. Fakat aracın dizaynını bozan sistemler her ne olursa olsun. Tasarımı buna uygun değiş aracın. O egzozda bile sıcaklık isteniyor dpf yakmak için en basitinden, gerekli miktarda oksijen almak gerekiyor ki tasarlanana göre enerji ortaya çıksın yakıtın yanmasından. Bunlara göre tasarlanmadıkça motorlar hepsi böylr proje olarak kalacak ve kalıyorda.

Demek istediğimi anlamışsınızdır...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.