Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Emniyet Kemer İkazı İptalinde Airbag İptal Oluyor Mu Sizce ?


Mustafa Çakıroğlu

Soru

Emniyet kemeri tokasını iptal edildiği zaman airbag te iptal oluyor mu ? Biliyorsunuz bizim durumumuzda yolcu koltuğundaki emniyet kemerini takmaz ise yolcu sürekli sesli uyarı veriyor. Ümit Bey' e teşekkür ediyorum iptalini güzelce anlatmıştı ama aklıma bir soru takıldı. Acaba airbag iptal oluyor mu bu durumda ??? İptalini de anlatayım. Kontağı açıp emniyet kemerinin 4 defa takıp çıkartıyorsunuz. Kemer ikazı göstergelerde yandığı zaman sesli uyarı ikazı iptal oluyor.

Mustafa Çakıroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

ama siz sesli uyarıyı iptal ediyorsunuz, emniyet kemerini değil..ama emniyet kemeri takılmadığı için airbag açılmaz mı bilgim yok..

illaki ses iptal olsun ama airbag çalışsın diyorsanız, uzatma tokalar var..kemerin takılan yerine yine üstünde dişisi olan aparat var-uzatma- o takılı iken ses çıkmaz,

airbag devrede kalır, ve istenirse yine kemer üzerine takılabilir..  daha geçen ay real de satılıyordu ama ben almadım, oturan taksın diye.. birde yasaklanacak gibi bir söylenti vardı bu aparatın..

 

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-emniyet-kemeri-uzatma-adaptoru-2-li-131509247/detay/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben Kaza yaptıgımda kemerim takılı degildi araç önden darbe aldı sürücü ve yolcu airbag patladı cok şükür yoksa durum sakattı..

Buradan yola çıkarak şunu söyleyebilirmiyiz ?

Airbag hertürlü koşulda açılır.

Yani kemer takmışsın veya takmamışsın ya da sesli uyarı ikazını iptal ettiysen yine de airbag devre dışı kalmaZ ???

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buradan yola çıkarak şunu söyleyebilirmiyiz ?

Airbag hertürlü koşulda açılır.

Yani kemer takmışsın veya takmamışsın ya da sesli uyarı ikazını iptal ettiysen yine de airbag devre dışı kalmaZ ???

Mutlaka acılmalı eger sadece kemere baglı olsa kemeri sert sekilde cekersen kilitler ve airbag acılır buda sacma sapan bişi olur 

arac darbe aldıgında airbaglerde sıkıntı yoksa zaten her kosulda darbe ile dogru orantılı patlar 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kemer bağlı değilken airbag açılmıyor diye biliyordum. Kemer vücuda engel olmayınca airbag patlamasında vücut pozisyonundan dolayı daha tehlikeli yaralanmalara yol açıyor gibi birşey kalmış aklımda.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben Kaza yaptıgımda kemerim takılı degildi araç önden darbe aldı sürücü ve yolcu airbag patladı cok şükür yoksa durum sakattı..

 

Hasar aldığın an hızın 30-45 km/s in arasında ise ön airbaglar kemer takılı olmadığı halde açılabilir. 110 Km/s hızla vurdum diyorsun kemer takılı değildi diyorsun. Bu durumda kesinlikle açılmaması lazım. Aracınca bozukluk varsa bilemem. Yada kandırıcı taktıysan.

 

Airbag beyninin incelediği birkaç durum var.

 

1) Emniyet kemerlerinin durumu

2) Aracın hız durumu

3) Aracın eksi yöndeki ivmesi(bunu 2. madde ile aynı kefeye koyabiliriz)

4) Darbe sensörleri

5) Koltuk sensörleri

6) Hava yastıkları durumu

7) Emniyet kemeri tokasının takıldığı yerin altındaki fişeklerin durumu(gerdirici)

 

Tabi ki araçtan araca değişiyor durumlar...Kimisinde tek hava yastığı, kimisinde birçok hava yastığı ve buna göre değişen kontroller...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Baştaki soruya yanıt vermek gerekirse ikaz sesi iptali hava yastıklarını etkilemez.

 

Kemer takılı değilken airbag açılır mı sorusuna genel geçer bir evet demek mümkün değil, çünkü üreticilerin farklı yaklaşımları var. 

 

SRS airbaglarda emniyet kemeri takmadığın zaman patlamıyor diye biliyorum.
 

SRS hava yastıklarına verilen genel isim: Supplemental Restraint System (ek sabitleme sitemi).

İlk başlarda emniyet kemerine alternatif olarak düşünüldüğü, ancak sonra kemer takılmadığında zararlı olabildiği görüldüğü için kemere ilave bir sistem olarak kullanılmasının uygun bulunması ile böyle adlandırılır oldular. 

Sistemin çalışmasını Çağlar özetlemiş.

Ön tampon altında çarpma sensörleri var, deformasyonu bildiriyorlar, airbag modülüne yakın akselerometre yani deselerasyonu (yavaşlama hızını) ölçen çift sensör var, sistem hız bilgisi, deformasyon bilgisi ve yavaşlama hızını değerlendirerek hava yastıklarının açılıp açılmayacağına ve hangilerinin devreye gireceğine karar veriyor. Açılma komutu gittiği anda, kemerlerde de aktif gergi sistemi devreye giriyor, Ford'da kemer takılı olsa da olmasa da, bu önemli çünkü hava yastıklarının açıldığı durumda kemerlerin de takılı olmasa bile kaza sonrası değişimi gerekli. 

Sonuçta amaç sürücüyü/yolcuyu olabildiğince sert bir şekilde koltuğa sabitlemek ve üzerine gelecek araba parçalarından korumak.

Bazı markalar mesela Mercedes koltuk sensörü ve kemer toka yuvası sensörü ile sistemi denetliyor ve koltuk boşsa çalıştırmıyor. 

Bildiğim kadarı ile Ford böyle komplike bir sistem kullanmıyor ve hava yastıklarının doğrudan açılmasına izin veriyor, bu yüzden de yolcu hava yastığını elden devre dışı bırakma opsiyonu var bazı modellerde. 

Kemer takılmadığı takdirde hava yastığı açılırsa ne olur? Gözünüzde şöyle canlandırın kaza esnasındaki hızınızla yaklaşık 350-400 km/h hızla açılan bir torbaya doğru hareket ediyorsunuz. Bildirilmiş çok ciddi yüz ve boyun yaralanmaları var. Yaşamak istemezsiniz bunu! Bu nedenle kemerinizi takın! Devre dışı bırakmak için arkadan geçirmek, yalancı toka takmak gibi aptalca çözümler üretmeyin. Araca oturduğunuz anda ilk işiniz bu olsun.

 

Ben Kaza yaptıgımda kemerim takılı degildi araç önden darbe aldı sürücü ve yolcu airbag patladı cok şükür yoksa durum sakattı..
 

Öncelikle büyük geçmiş olsun, Tanrının sevgili kulu olduğunuzu bilin ve şansınızı bir daha zorlamayın. 

Düşüncem o ki sizin tahmin ettiğiniz hızın oldukça altında bir hızla çarptınız, ya da söylediğiniz gibi oldu ve şu anda cenetten yazıyorsunuz bize.

Aşağıdaki resim 64 km/h hızla yapılan çarpışma testindeki deformasyonu gösteriyor. 100 km/h üzerini artık siz hayal edin.

Tabii çarptığınız araç fırlayıp kısmen sönümlemiş olabilir enerjiyi. Neyse ne, bu bence önemli ve oldukça da pahalı bir ders olmuş, hepimizin de kulağına küpe olmalı...

 

thumb__mediaplayerpreview.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.