Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kaloriferin geç ısıtması ve elektrikli ek ısıtıcı (PTC)


Doğan Kurban

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar öncelikle herkese saygılar.Benim sorum Ecoboost 1.0 motor kullanan arkadaşlara.Benim aracımın kalorifer ısıtması geç oluyor.Yani yaklaşık 10 dk kadar hareket ettikten sonra gelen hava ılınmaya başlıyor ve arkasından 5 dk geçince sıcak geliyor.Kafama takılan zaten küçük bir motor 0 derecelerde 15 dk da ısınmazsa ne zaman ısınacak.Zaten toplamda 30 dk kadar sürüyor yolculuğum ve yarısında maalesef üşümeyle geçiyor.Ben üşürüm sorun değil ama arabada oğlumda var ona üzülüyorum acaba arabada sorun mu var.Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benimki de aynı sabahları 10-15 dakika boşta çalıştırıyorum kaloriferde aynı anlattığınız gibi geç ısınıyor hararet yükselmiyor bile zaten motor yükte çalışmadan ısınması zor

 

diğer motor seçeneklerini kullananlarda  durum nedir bilemiyorum ama bir arıza olduğunu düşünmüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben çabuk ısınsın diye makul bir devirde (2000) hareket ediyorum hareketli olduğumda 15 dk da ısınıyor bide.

Hocam benim araç 1.6 benzinli o kadar uzun sürmüyor ısınması aracımı çalıştırıyorum hareket etmeden önce 2-3 dk sonra sıcak hava geliyor dışarıda hava sıfırın altında olmasına rağmen.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiesta'da 2-3 dakikada ılık üflemeye başlıyor, ama dış ısı 3-5 derece civarında iken, öyle eksileri görmüyoruz burada.

15 dakika bana fazla göründü. 

Rölantide beklemeden kalkmak ve başta zorunlu değilse havalandırmayı hiç açmamak, 3-5 dakika sonra devreye almak biraz hızlandırabilir. 

Yani kalorifer radyatörü sirkülasyona ne kadar geç girerse motor soğutma suyu o kadar çabuk ısınır. 

Termostat açma-kapama değerleri de kontrol ettirilebilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bizim 1.4 tdci şirket Fiesta'sında da Adana'da olmamıza rağmen kışın tam sıcak hava vermesi 10 dk yı rahat buluyor. Hararet göstergesi olmadığı için harareti takip edemiyorum. Fakat benim Focus 2 çok daha kısa sürede sıcak hava veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiesta'da 2-3 dakikada ılık üflemeye başlıyor, ama dış ısı 3-5 derece civarında iken, öyle eksileri görmüyoruz burada.

15 dakika bana fazla göründü. 

Rölantide beklemeden kalkmak ve başta zorunlu değilse havalandırmayı hiç açmamak, 3-5 dakika sonra devreye almak biraz hızlandırabilir. 

Yani kalorifer radyatörü sirkülasyona ne kadar geç girerse motor soğutma suyu o kadar çabuk ısınır. 

Termostat açma-kapama değerleri de kontrol ettirilebilir.

Cem abi inan hararet azcık kıpırdanana kadar açmıyorum kaloriferi. Bugün bu yazdıklarıma inanmayan arkadaşımda şahit oldu ve şaşırdı nasıl ısınmaz bu kadar sürede diye.Dikkat ettiğim birşeyde aracı stop ettikten sonra 2-3 saatlik bekleme ardından çalışınca bu sefer çabuk yükseliyor hararet.5 dk kadar sonra ısıtıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1. Klima kompresörü 0 derece ve altında devreye girmez.

2. Klima komprsörü sadece soğutmaya ve nem alamaya yarar, ısı motor soğutma suyunun içinden geçtiği kalorifer radyatörünün saldığı ısı ile olur.

Klima nem alma özelliği buğu önleyici olarak faydalıdır, aslında nemin azalması ısının etkisinin daha az hissedilmesini de sağlar ama düşük ısılarda ve araç içinde bunun hissedilir bir avantajı olduğunu söylemek zor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

buna katılmıyorum zira klima yoğuşma ve genleşme ilkesine göre çalışır.

yani akışkan genleşme fazında gaz halinde iken  ortamdan ısı çeker ve soğutur.

yoğuşma fazında akışkan basınçlandırılarak sıvı faza geçirilir sıcaklığı artar ve ortama ısı verir. klimanın çevrimi bu şekildedir.

Çevrimi tersine işletirsek soğutan klima ısıtır.

bunu no- frost olmayan bir buzdolabının arkasındaki tellere dokunarak görebilirsiniz. 

kompresör sadece akışkana hareket verir. soğutma işini daha doğrusu ısıtma ve soğutma işini evaporatör ve kondenser yapar.

resimli anlatmak isterdim ama beceremiyorum

bu sistemi tek taraflı kullandıysa ford hata etmiştir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.