Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kaloriferin geç ısıtması ve elektrikli ek ısıtıcı (PTC)


Doğan Kurban

Önerilen Mesajlar

buna katılmıyorum zira klima yoğuşma ve genleşme ilkesine göre çalışır.

Katılasnız da katılmasanız otomobillerde ısıtma soğutma sistemindeki durum bu, yani klima ısıtma için kullanılmıyor, bu sadece Ford'a has değil, bildiğim tüm marka ve modellerde böyle.

Teknolojik olarak "heat-pump" sistemi ile klima teorik olarak ısıtacak olsa da muhtemelen verimlilik sorunu nedeniyle otomobillerde uygulanmıyor. Sıcak suyu kullanmak bedava :)


Düzeltme: Bu arada zihin sürçmesi yaşamışım klima +4 derece ve altında devreye girmiyor, 0 değil. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu motorda bence ısınma sorunu yok.. işim eve 5 km..2-3. km de hararet 90  çıkıyor, açıyorum, ılık olarak başlayıp tabi ki anca işe varınca sıcak hava üflüyor..bu da toplamda 10 dk..siz 30 dk gidiyorsanız, son 20 dk yeteri kadar sıcak hava vermeli, veya veriyordur aracın içi soğuk olduğundan sizi tatmin etmiyor olabilir. sonuçta ortam sıcaklığı sadece sıcak hava ile değil, içerdeki eşyaların ısınmasıylada etkili, tam performansı göstermesi.

 

bu motorda aktif ön ızgara var, silindirler arası, motor çabuk ısınsın diye, sadece 7mm.(aksi olsa daha çok yakıt tüketirdi).eski aracım 1.4 era dan daha çabuk ısınıyor bu kesin..dizelle mukayese bile edilmez, arabanız focus 3 dizel olsaydı 30 dk nın sonunda ancak sıcak hava alırdınız..

 

geçen hafta biladerin arabayla çarşıya gittik dışarı -4.. 15 km nin sonunda sadece ılık hava verebildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aktif ızgarayıda düşündüm kontrol ettim açılıp kapanıyor.Ama tam anlamıyla sıcak havayı 15 dk seyahattan sonra üflüyor.İçerinin ısınması değil sorunum iç kalorifer ızgarasından gelen havaya göre söylüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aktif ızgarayıda düşündüm kontrol ettim açılıp kapanıyor.Ama tam anlamıyla sıcak havayı 15 dk seyahattan sonra üflüyor.İçerinin ısınması değil sorunum iç kalorifer ızgarasından gelen havaya göre söylüyorum.

Devir kaçta ortalama kullanımda? Birde hararet göstergesi ne diyor bu sıralarda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Katılasnız da katılmasanız otomobillerde ısıtma soğutma sistemindeki durum bu

yanlış anlaşıldım sanırım özür dilerim. kimseyi rencide etmek gibi bir niyetim kesinlikle yok.

katılmadığım nokta klimanın çalışma prensibi yoksa söyledikleriniz kullanım kılavuzun da yazıyor zaten

soğuk ülkelerde bu sistemin otomobillerde kullanıldığını biliyorum

sisteme ilave edilecek bir yönlendirici ile sıcaklık da temin etmek mümkün

buna niye takıldım derseniz radyatörden ısınma sağlamak için motorun ısınıp soğutma sıvısının belirli bir sıcaklığa ulaştırmasına kadar  bir süre lazımken klimanın bunu çalışmaya başladığı anda yapabilmesidir.

sonuçta koymamışlar yapacak bir şey yok konudan da sapmaya gerek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benimki de geç ısınıyor ama ben hemen kalkıyorum ve devir 2000 civarında kullanıyorum. 1 km böyle gittikten sonra 3 km yokuş aşağı gidiyorum. Yokuş aşağı hararet yükseldiyse bile soğuklarda geri düşüyor. Ben yokuş aşağı gitmeme bağlıyorum. Onun dışında normal gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

soğuk ülkelerde bu sistemin otomobillerde kullanıldığını biliyorum

İbrahim Bey sorun yok, yanlış anlaşılma falan da yok, ben sistemi anladığım kadarı ile anlatmaya çalışıyorum.

Kuzey ülkelerinde araçlarda değişik bir ısıtma sistemi kullanılıyor, doğrudan yakıt deposundan beslenen bir tür brülör gibi.

Bu sisteme Türkçe "nasıl diyor siz ven bilmiyor" ama sabit kalorifer denilebilir belki; uzaktan kumanda veya saatli ayarla araç çalışmazken ve durduğu yerde devreye sokma mümkün. Dondurucu soğukta bile 10-15 dakikada araç içi ve motor ısınıyor ve buzlar çözülüyor.

Aslında Doğu'da yaşayanlar sonradan taktırsa ne güzel olur.

Bu arada klimaların ısıtma fonksiyonu ile bunun alakası yok.

 

  Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tamam  çözdüm ben yanlış biliyormuşum

araç klimalarını ısıtmak için kullanılmamasının nedeni

çevrimi tersine işletip içeriye sıcaklık gönderdiğimizde evaporatör dediğimiz soğutmayı sağlayan elamanın zaten soğuk olan dış ortamda donmasına sebep olmasıymış.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araç klimaları ısıtmak için kullanılmaz boşa enerji tüketmek saçma değil mi mantıklı cevabı budur detaya inmeye gerek yok...

Benden tavsiye çalıştırır çalıştırmaz kaloriferi açmayın fan çalışmasın yani. Belli bi süre 3-4 dakika gibi. Gittikten sonra açabilirsiniz. Ayrıca motoru çabuk ısıtmak için rampa aşağı inerken mümkün olduğunca düşük viteste inmeye çalışın. Araç 1000cc kompressör nasıldır hiç bilmiyorum ama onu kendiniz ayarlarsınız ne gaza basmanıza ne frene basmanıza gerek kalmadan inmeye çalışın. Ayrıca şehir içinde daha çabuk ısınır motor.

Ben çalıştırdıktan sonra 3-4 dk içinde ılık havayı hissedebiliyorum. 14-15 dakikayı buluyor istediğim sıcaklığa erişmesi. Araç dizel ve egr valfi inaktif. Yani erken ısınmasını bekleyemem arabadan. Sizin için 10 dakika idealdir diye düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tamam  çözdüm ben yanlış biliyormuşum

araç klimalarını ısıtmak için kullanılmamasının nedeni

çevrimi tersine işletip içeriye sıcaklık gönderdiğimizde evaporatör dediğimiz soğutmayı sağlayan elamanın zaten soğuk olan dış ortamda donmasına sebep olmasıymış.

Taktı buna demeyin ama aynı durum ev klimaları için de geçerli değil mi?

O zöam kimse klima ile evde ısınamazdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Taktı buna demeyin ama aynı durum ev klimaları için de geçerli değil mi?

O zöam kimse klima ile evde ısınamazdı.

 bir ara düşündüm ama sonra formun mantığı gereği tartışma ortamı sonuçta

yeni bir şeyler öğrendim makineciyim ben özünü anlamadan oturmaz bilgi bende

evdeki sistemlere gelince evaporatör iç ünite olduğu için soğuktan etkilenmez

kuzeyde kullanılan sistemleri kamyonlarda ve Ankara dada dolmuşlarda görmüştüm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.