Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kaloriferin geç ısıtması ve elektrikli ek ısıtıcı (PTC)


Doğan Kurban

Önerilen Mesajlar

Kablo değişikliği yok. Soketlere tak. Elm den aktif et bitti

Davuthan yarın sabah motor soğukken bunu deneyip tecrübelerini bizlere aktaracaktır. Hayırlı olsun.

Ben taktırmadım. Elektrik kablosu bende yok ve tesitası kes biç yapmak istemediğimden vazgeçtim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

57 dakika önce, Yahya Akman said:

Davuthanin aracinda aktif edildi. Sicaklik icinde cok iyi demis dogan abiye. Biraz daha tecrube etsin duruma gore servis yolu gorunecek anlasilan :)

 

45 dakika önce, Doğan Kurban said:

Kablo değişikliği yok. Soketlere tak. Elm den aktif et bitti

Davuthan yarın sabah motor soğukken bunu deneyip tecrübelerini bizlere aktaracaktır. Hayırlı olsun.

Ben taktırmadım. Elektrik kablosu bende yok ve tesitası kes biç yapmak istemediğimden vazgeçtim.

hadi çalışmaların dizelcilere yaradı :D Hayırlısı olsun :) ya en güzeli dolu alın içinden çıkıyor arabaların :D seviliyorsun doğan abi ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21 dakika önce, Serkan Karakoca said:

 

hadi çalışmaların dizelcilere yaradı :D Hayırlısı olsun :) ya en güzeli dolu alın içinden çıkıyor arabaların :D seviliyorsun doğan abi ...

abi sende olduğuna eminmisin? şasiyi atarmısın bana

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar doğan abinin dediği gibi bugün montajı yaparak bu aleti çalıştırdık ve sonuç olarak gayet başarılı oldu sadece hangi aşamada ne kadar devreye girdiğini pek anlayamadık klimayı soğuğa getirdiğinde devrede değil ama sıcakta kaç derecede devreye giriyo hangi aşamada devreden çıktığını anlamadık , şöyleki alet anında ısınıyor el değemiyorsun hemen soğmadığı içinde kaç derecede devrede olduğunu anlamadık bu testi yerine takmadan denedik yerinde hava sirkülasyonu olacağı için bu durum Nasıl olur Zaman'la daha iyi anlayacağız , bende ayrı bir anahtar ile devreye girmesi doğru olur düşüncesiyle bir kablo ile sol altta bulunan göze hat çektik anahtar aldım sabahta monte edeceğim. Renstansı yerine sabitleyerek aracın soğmasını bekledik , ilk çalıştırmada aleti devre dışı bırakarak klima açık H1 de ılıktı 10 saniye sonra kabloyu temas ettirerek hızlı ısıtıcıyı devreye soktuk anında kalorifer sıcaklığı arttı , evet arkadaşlar yarın sabah ilk işim soğuk arabayla denemek olacak izlenimleri buradan paylaşırım

9fcfa14ac94823e075d07e7eddf69e02.jpg9937648b1847c2a5eaa5d9d1a5650d5b.jpgf3f69e635544390fd321b24d4bd06bc4.jpg

Anahtar bu şekilde olcak sabah İlk aşamada devreye alıp araç ısınınca devreden çıkarmak için gerekecek

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar doğan abinin dediği gibi bugün montajı yaparak bu aleti çalıştırdık ve sonuç olarak gayet başarılı oldu sadece hangi aşamada ne kadar devreye girdiğini pek anlayamadık klimayı soğuğa getirdiğinde devrede değil ama sıcakta kaç derecede devreye giriyo hangi aşamada devreden çıktığını anlamadık , şöyleki alet anında ısınıyor el değemiyorsun hemen soğmadığı içinde kaç derecede devrede olduğunu anlamadık bu testi yerine takmadan denedik yerinde hava sirkülasyonu olacağı için bu durum Nasıl olur Zaman'la daha iyi anlayacağız , bende ayrı bir anahtar ile devreye girmesi doğru olur düşüncesiyle bir kablo ile sol altta bulunan göze hat çektik anahtar aldım sabahta monte edeceğim. Renstansı yerine sabitleyerek aracın soğmasını bekledik , ilk çalıştırmada aleti devre dışı bırakarak klima açık H1 de ılıktı 10 saniye sonra kabloyu temas ettirerek hızlı ısıtıcıyı devreye soktuk anında kalorifer sıcaklığı arttı , evet arkadaşlar yarın sabah ilk işim soğuk arabayla denemek olacak izlenimleri buradan paylaşırım

9fcfa14ac94823e075d07e7eddf69e02.jpg9937648b1847c2a5eaa5d9d1a5650d5b.jpgf3f69e635544390fd321b24d4bd06bc4.jpg

Anahtar bu şekilde olcak sabah İlk aşamada devreye alıp araç ısınınca devreden çıkarmak için gerekecek

Aslinda bir muddet araci kullanarak deneme yanilma yapabilirsin. Anahtara belkide hic gerek kalmayacak. Gule gule kullan. Izlenimlerini aktarmani bekliyoruz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

saç kurutma makinası gibi, hava akışında olunca sıcaklığı azalacaktır..  resimde durduğu gibi sıcak olması normal yani..

zaten bugünkü soğuklarda dizel 10 km den önce ısınmaz..

motor ısınır, cihaz kapanmazsa işte o zaman kalorifer plastiğine zarar verebilir. sistemin kapattığından emin olmak lazım, düğmesiz çalışması lazım..

araçla giderken hararet ibresi 90 na gelince düğmeden kapatmak dikkatsizliğe neden olabilir, çünkü düğme yeri olmamış gibi..diyeceğim ama nerede düğme??.. kolçak içi mi, sol alttaki küçük evrak gözü mü?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Davuthan anahtar takınca gem modülü sapıtmasın? Gem modülü araba soğukken anahtar kapalıyken cihazı arızalı görüp sıkıntı çıkarabilir mi acaba. Bunlarıda düşün bence. Sonuçta oem parça. Sıkıntı çıkacak olsa hiçbir araca konmazdı. Cihaz çok ısınsa bile zaten o bölümden sürekli hava akımı var. Sen cihazı kapatsan dahi oradan sıcak hava geçecek. Cihaz kapalıda olsa sıcak olacak.

saç kurutma makinası gibi, hava akışında olunca sıcaklığı azalacaktır..  resimde durduğu gibi sıcak olması normal yani..

zaten bugünkü soğuklarda dizel 10 km den önce ısınmaz..

motor ısınır, cihaz kapanmazsa işte o zaman kalorifer plastiğine zarar verebilir. sistemin kapattığından emin olmak lazım, düğmesiz çalışması lazım..

araçla giderken hararet ibresi 90 na gelince düğmeden kapatmak dikkatsizliğe neden olabilir, çünkü düğme yeri olmamış gibi..diyeceğim ama nerede düğme??.. kolçak içi mi, sol alttaki küçük evrak gözü mü?

Abi bugün arabayı servise soktum. İlk önce hararet 90 gösterirken radyatör hortumu soğuk dediler. Aslında ısrarlarım sonucu kaputu açıp baktık. Sonra gauge menüye baktık araba 1 saattir çalışmasına rağmen 65 dereceydi motor suyu. Bu yüzden sıcak değil ılık veriyordu. Sonuç itibariyle bunlar böyle tespiti gene karşıma çıktı.

Yani arabamın sıkıntısı motor suyunun ısınmaması çıktı. Çözüm? Valla bende artık bişey kalmadı. Başka servis deneyeceğim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

olur mu canım bunlar böyle(servise kızıyorum-araba çalışıyorsa sorun yoktur mantığı), termostat ta sıkıntı vardır.. 65 derece olamaz.. (gerçi arıza olsa bu motor ya çok soğuk gider yada hararet yapar) rolantide 1 saat çalışsa anlarım ama 1500 devir üzeri yürüyerek çalışan arabada illaki kalorifer sıcak hava verir. bak bugün sabah -4 gösteriyordu, her zaman hatunu bırakınca ısınan motor, 1 km daha gidince gösterge 90 a çıktı.. 2 km yani, ılık hava olarak başladı..

bu adamlarda turbo bnzinli araba 2000 devir yerine 1500 devirle yürüyecek, ısınsın diye o kadar dizayn yapmışlar.. dizellerinde zor ısınmasının sebebi düşük devir ve az yakıt..bizim 1.0 da 4 lt yaksa o da çok geç ısınır.. daha önce yazmışımdır bu motor benim önceki motor dan en az 1-2 km önce ısınıyor, o motor 1.4 tü ve 2000-2200 devir, 7 lt ile binerdim.. sistemsel sıkıntı olsa, adamların dizaynında hata olsa, 6 lt yakan ve 1600 devirle yürüyen motor öncekinden geç ısınması lazım..ama erken ısındığından eminim..

 

@Doğan Kurban  sen konya ya gel bir ara, aynı güzargahta gidip test edelim..  :)

gauge menü sürekli açık gitsen ve gözlemlesen..kaçıncı km de kaç dereceye çıkıyor.. gelecek hafta ben öyle yapayım yazarım buraya..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
çok düzenledim umarım okumuşsunuzdur..
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Normal havalarda devreye girmesini istemiyorum sadece çok soğuk havalarda ilk ısıtma için açarım diye düşündüm anahtarı sol alttaki evrak gözüne taktım kabloyu çektik yarın montaj yaparım, denedik arıza felan durumu yok ince kablodan çektik anahtar için , Rus'larda Kolçak içine anahtar koymuştu [emoji51]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.