Servet Ö. Oluşturma zamanı: Ocak 4, 2014 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 4, 2014 Bu başlığı görsel/işitsel modifikasyonlar açısından değilde, Performans, Yol Tutuş, Manevra kabiliyeti, Güvenlik, Konfor Konularında gelişmiş çözümleri konuşmak adına açıyorum. Biraz daha teknik ve mühendislik konularında dilimiz döndüğünce konuşabiliriz. Basit modifikasyonlar konusunda hepimiz az çok bilgi sahibiyiz fakat daha gelişmiş konular? Short shifter Motor mountları Fren kitleri Aerodinamic Turbo tertibatının tamamı Eksoz/emisyon Süspansiyon ve elamanlarının yol tutuşta/manevra kabiliyeyinde/konfordaki/güvenlikteki etkileri Vs... Şimdi bu konularda birçok yazılmış başlık var. Ama ya konular şu jant daha kral duruyor mantığında yada çok dağınık vaziyette. Netice itibariyle az çok makale tadında bilgileri bu başlık altında toplamayı hedefliyorum. Belki haftada bir belki ayda bir, elimdeki bilginin niteliğine ve kalitesine göre. Lütfen sizde bu mantıkla değerlendirmelerinizi/bilgilerinizi paylaşın ki olay farklı bir boyut kazansın. Amacım kaliteli bilgileri bir araya toplamak. Lütfen şu gibi basit/kısa mesajlar atmaktan kaçının: K&N hava filtresi 5bg kazandırıyormuş. Bilmemne yayları %30 daha iyi yol tutuş sağlıyor. Forum yetkililerine not: Keşke bir wiki mantığımız olsaydıda bir bir o şekilde yazsaydık. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2014 İlk iletiyi gerektikçe editler wiki gibi yapmaya çalışırız. Videolar, resimler, olacak mı? Amaç bilgi mi yoksa uygulama mı? Uygulama ise havada kalmaması açısından Türkiye'deki yaklaşık fiyatı da eklenmeli bence.Reklamlar da olmamalı tabiki taraflı oldukları için. Bir de kaynak belirtilmeli bence. Somut örnekler, testler olmadığı sürece bir şey ifade etmiyor bence. "Ben coilover taktım 600% daha iyi yol tutuyor arabam", "çip yaptırdık 10 boy hızlandı" "100'le girdiğim viraja 300'le girebiliyorum artık". gibi şeyler olmamalı. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2014 (düzenlendi) Servet, araç üzerinde yapılan modifikasyonlar kişilerin zevkine göre değişkenlik arzeden bir durum.Modikasyon denince akla gelen jant, spoiler, yazılım vs gibi şeyler.Haliyle konu şu jantı takarsam ne kadar yol tutuşunu etkiler, yazılımda güç artışı ve yakıt durumu nasıl olur gibi muhabbetler üzerinde yoğunlaşıyor.Her ne kadar tarzım olmasada durum bundan ibaret, bilimsel olarak yaklaşım en iyisi olsa bile çok zor ve de modifikasyon da ilk akla gelen görsellik. Ocak 4, 2014 Nihat Abukan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2014 Short Throw Shifter Manuel şanzumanlarda vites kolundaki aralıkları arasındaki geçiş süresini kısaltadak vites değişimlerinde hız kazandırır. Bazı spor araba üreticileri bu değişikliği opsiyon olarakta sunabilmektedir. Genel olarak vites çubuğunun uzunluğu değiştirilerek geometrik olarak mesafe kısaltılarak yapılır. Değişim süreci şöyle. 1) Aracınızı vites boştayken düz bir zeminde el freni çekin 2) Vites körüğünü ve etrafındaki çerçeveyi nazikçe yukarı doğru çekerek kaldırın, bu çerçeveyi iki tane klips tutmaktadır, bu klipsler sağda/solda ikişer tanedir. 3) Vites topuzunu döndürerek çıkardıktan sonra çerçeveyi ve körüğü çıkartın. 4) Silindirik başlı saplamaları tornavida yardımıyla çekerek gevşetin çıkartın. Resim 2'ye bakın. 5) Dikkatli bir şekilde montaj kulakçığını yerinden çıkartın. Fotoğraf 3'e bakın. Çıkartılmış hali için Fotoğraf 4'e bakın. 6) Üst trafata gördüğünüz plakayı tutan 4 tane tork başlı vidayı sökün. 7) Dikkatlice bu plaka üzerindeki önde ve arkada bulunan iki pilastik güvenlik kulağını sökün. Fotoğraf 5'e bakın. 8) Fotoğraf 6'daki burma yayını pense yardımıyla boşaltın. 9) Dikkatli bir şekilde vites çubuğunu yukarı çekin. 10) Vites kolu üzerindeki pilastik soketleri çekerek çıkarın. Fotoğraf 7 11) Vites kolu üzerindeki Yuvarlak lastik contayı çıkarın. Fotoğraf 7 12) Manivela üzerindeki büyük plastik soketi çekerek çıkartın. Fotoğraf 7 13) Pilastik çerçeveyi kaydırarak çıkartın. Ürüne göre değişiklik göstermekle birlikte gelen ürünün parçalarını ters sıra ile taktığınızda değişim tamamlanmış olacaktır. Not: Bazı ürünlerin üzerinde geçiş açısını belirlemek üzere ayar kolları bulunur. Bu kollar sayesinde, uzun, kısa ve çok kısa vites geçişleri ayarlanabilir. Parça maliyeti yaklaşık: 150-200$ arası. Bitmiş halinin görüntüsü şöyledir. Kaynak: steedafocus.com Engine Mount Araç motorları şasede sabit durmaz. Dönüş kuvvetiyle beraber ileri geri hareket ederler. Bu hareket esnasında esneme payı motor kulakları tarafından belirlenir. İki farklı motor kulağından (Yolcu tarafı ve alt taraf) alt tarafta olan motor kulağı ileri geri esnemede daha çok çalışır. Esneme metriki motor kulağındaki burçun sertliğinden yola çıkılarak ölçülebilir. Sertlik direnci metrik'i durometre olarak inceleniyor. Örneğin otomobil lastiğinin serliği 50A ile 70A arasında değişir. Yumuşak burçlu kulakçıklar daha az titreşimle konfor sunuyor, sert burçlar ise daha fazla kontrolün yanında daha fazla vibrasyon getirir. Motor bu esnemeden kaynaklı olarak ileri geri hareket ederken aktarılan çekiş gücü düşer. Bunun nedeni vites değişimlerinde (özellikle 1. ve 2. viteslerde) tekerlerinizin tutunmayıp kaba tabirle zıplaması. Evet zıplıyor: http://www.youtube.com/watch?v=anHrvIWJoZM Montajı şu şekilde: http://www.youtube.com/watch?v=bN5_mq8LofU Montaj konusunu serviste yapmanızı tavsiye ederim. Cobb, Steeda ve cp-e firmaları bu kulaklardan üretiyor, 60 ile 170$ arasında bir parça maaliyeti var. 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
tayfun çiçek Yanıtlama zamanı: Ocak 28, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 28, 2014 Bu işlemle boyu kısalırken vites aralıklarında değişme oluyormu abi ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Bu işlemle boyu kısalırken vites aralıklarında değişme oluyormu abi ? Tabiki oluyor, zaten amaç da o zaten. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Tabiki oluyor, zaten amaç da o zaten. Vites aralıklarında değişmeyi sen nasıl anlıyorsun, ben devir/hız ilişkisi şeklinde yorumladım açıkcası... Kol kısaldığında katedilen mesafenin azalıp azalmadığını sormazlar diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 (düzenlendi) Vites aralıklarında değişmeyi sen nasıl anlıyorsun, ben devir/hız ilişkisi şeklinde yorumladım açıkcası... Kol kısaldığında katedilen mesafenin azalıp azalmadığını sormazlar diye düşünüyorum. Ben öyle yorumlamadım abi, bildiğin vites geçişlerindeki vites kolu hareket mesafesi olarak yorumladım. Şayet bana onu soruyor gibi geldi. Diğer türlüyse eğer vites/devir/hız konularıyla short shifter'ın alakası yok Tayfun. Neticede şanzumanla bir alakası yok bu işin. Ocak 29, 2014 Servet Özkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Burak B. Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 (düzenlendi) http://www.youtube.com/watch?v=vpzQbFGP4MI Buda ecoboostlara kn takılmadan önce ve sonraki hali,takılış şekli ben uyguladım 57s-4000 değildi ancak sonuç tatmin edici. Ocak 29, 2014 Burak B. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 http://www.youtube.com/watch?v=vpzQbFGP4MI Buda ecoboostlara kn takılmadan önce ve sonraki hali,takılış şekli ben uyguladım 57s-4000 değildi ancak sonuç tatmin edici. Yer yer +15 PS ve +20 Nm veriyor ki, hiçbir Allah'ın kulu buna beni inandıramaz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar Eryürekli Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Youtube da K&N in böyle ''bence abartılmış'' bir çok video su var. Benzinli araçlarımın hepsine K&N ve başka marka açık hava filtreleri taktım zamanında ve hiç bir fark göremedim performansında. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Cem abinin dediği gibi, bizim arabaları yıkasak 5bg geliyor. Açık hava filtresinin sesini duyana gaz geliyor başka birşey değil. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Burak B. Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Yer yer +15 PS ve +20 Nm veriyor ki, hiçbir Allah'ın kulu buna beni inandıramaz. Ben şahsen E-2993 modelini taktım bizim araçtan standart çıkan filtreyle aynı ebatlarda. Aracın çekişinde ani yüklenmelerde daha güzel tepkiler verdiğini gördüm. Seste iyileşme ve artış var ancak turbo basıncını kestiğinde çuflama ya yakın bir ses gelmekteydi. Aracın gidişi benim hissedebileceğim kadar değişti. Ancak yakıtta 0.5 lt gibi bir artış sezdim.Bunu da çoğu zaman artık eşim kullandığı için orjinal filtreyi taktıktan sonra farkettim. Orjinal filtre daha sessiz. +15hp verdiğine bende çok inanmıyorum ancak gaz tepkisini arttırdığını düşünüyorum. Denemesi 150 tl Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
tayfun çiçek Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Ben öyle yorumlamadım abi, bildiğin vites geçişlerindeki vites kolu hareket mesafesi olarak yorumladım. Şayet bana onu soruyor gibi geldi. Diğer türlüyse eğer vites/devir/hız konularıyla short shifter'ın alakası yok Tayfun. Neticede şanzumanla bir alakası yok bu işin. Anladım abi sen yaptın mı bu işlemi kısa görüntüyü çok beğendim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 29, 2014 Anladım abi sen yaptın mı bu işlemi kısa görüntüyü çok beğendim Her modifikasyona görüntü olarak bakıyorsunuzya efsane oluyor. Yapmadım. Muhtemelende yapmam, yarışa falan girmeyeceksem pek gerek yok Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap