Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Abs Fren Mesafesi


Coşkun Avcu

Soru

Daha önce Abs donanımı olan bir araç kullanmadığım için soruyorum...ABS fren mesafesini arttırıyor mu?  Yaklaşık 1 ay önce şehir içinde 70'km hızla giderken aniden önümde duran araçla arada 30 metreye yakın mesafe olmasına rağmen çarptım. Göz göre göre yani. Sol şeritte olduğumdan sağa geçmek o an riskli geldi. Benim aracın freninden mi kaynaklı yoksa geneli böyle midir?

 

ABS yokken freni köklediğimde en fazla 3 saniyede duruyodum...

Coşkun Avcu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Vites değiştirilecek zamana sahip olsanız bile, ki Cem abinin belirttiği gibi durum o zaman panik freni olmuyor ve bence doğru düzgün bir etkisi de olmaz, dörtlüleri yakmak vites düşürmekten her açıdan daha faydalı olur. Özellikle takip mesafesi nedir bilmeyen veya umursamayan insanların çoğunlukta olduğu bir trafikte.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyla baglantili ustatlara birsey danismak isterim. Babam ani frenlemede debriyaja basmadan araba tekleyene kadar sadece frene basmami soyler.boylelikle motor freninin de yavaslamaya destek verecegini,ancak direksiyon kitlenmemesi icin arabayi stop ettirmemem gerektigi soyler.hatta bazilarinin cok hizli sekilde 1-2 dusuk vitese atarak yaptiklarini soyler. Yorumunuz nedir?

Volkan Bey yukarıda cevabını vermiştim zaten, farklı şekillerde sorarsanız da cevabım değişmez :)

1. Güncel teknolojide motorlarda verimli çalışma adına sürtünme çok düşürüldü, eskisi gibi engelleyici güçleri yok

2. Panik frenleme yavaşlamak için değil çarpmamak için yapılır, herşey bitmeden önceki son andır, çok vaktiniz de olmaz, araç hızla yavaşlarken kompresyonundan faydalanmak istediğiniz motor kısa bir sonra engellemeden itmeye geçer, ayrıca vites düşürecek vaktiniz olsa ve buna beceriniz yetse bile o hızda hangi vitesin doğru olduğunu nereden bileceksiniz?

Babanıza ve tecrübesine saygım sonsuz, ancak söyledikleri belki 60'lı yıllardan kalma otomobiller ve bilhassa ağır vasıtalar için geçerli olabilir, ama bugün bunun doğru uygulama olmadığını yazmak zorundayım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Bey haklı, ağır vasıta  veya hız yapmayan araçlarda bahsettiğiniz önlem etkili olabilir ancak saniyelerin önemli olduğu bir durumda reflekslerle hareket edilen anlarda düşünerek müdahalelerde bulunmak zor ...

diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İster ABS olsun, ister olmasın eğer aracı durdurmaksa amaç sadece debriyaj ve frene olan kuvvetle basmak gerekir. Ben motorun kompresyonundan da faydalanayım düşüncesi olursa çarparsınız. 

 

Focus 3 TDCİ de 50 km ye geldiğimizde 4. vitese çıkıyoruz. 50 KM ile 4. vitesle giderken panik fren yaptığımızı düşünürsek nasıl vites küçülteceğiz. 50 km de durum böyleyse 100 de de böyle olur. Yaklaşık 40 m. gibi bir mesafede duracağız. Bu zaman olarak sanıyorum 10 saniye kadar sürer. 10 saniye gibi bir sürede 5 tane vites değiştirmemiz lazım. Olayı gözünüzde bir canlandırın. Panik fren halindesiniz. Her 2 saniyede bir debriyaja bas, vitesi küçült, debrıyajı bırak ve freni hiç bırakma. Burada debriyaja bas, vitesi küçült ve debriyajı bırak zamanını 1 saniye olarak alırsak bizim her iki saniyede bir saniyemiz yani toplamda 5 saniyemiz boşa geçmiş olacak. Bunu yapmak yerine direk sadece debriyaj ve frene bassak ve önümüzdeki engelden kurtulmanın çaresini düşünsek. Yani yapabileceğimiz manevralara odaklansan daha iyi olmaz mı?

 

Ya da daha kısa izah edecek olursak saniyelerin değil, saliselerin önemli olduğu F1 yarışlarını izlemek lazım. 

Mesela bu

http://www.youtube.com/watch?v=X_P0MY0l2VQ

Viraja girerken direk frene basıyor. 317 km gibi bir hızdan 180 civarına indiğinde vitesleri tek tek küçültüyor. Buradaki vites küçültme virajın içerisi ve çıkışında gücü tam basabilmek için bir ön hazırlık diyebilirim. (Cem hocam daha iyi bilir ama) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Viraja girerken direk frene basıyor. 317 km gibi bir hızdan 180 civarına indiğinde vitesleri tek tek küçültüyor. Buradaki vites küçültme virajın içerisi ve çıkışında gücü tam basabilmek için bir ön hazırlık diyebilirim. (Cem hocam daha iyi bilir ama) 

Çok uygun bir örnek değil, ne teknolojisi ne fren şekli kaza ihtimali öncesi frenlemeye benziyr.

Sonuçta bana hak veren arkadaşlara teşekkür ederim, hak vermeyenler de kendileri bilir ve umarım bir gün dediydi demek durumunda kalmazlar, tartışılmayacak doğrulardan biridir, 40 yıllık, 700.000 km'lik sürüş deneyimi ve yeterince kaza yapmış biri olarak gönül rahatlığı ile yazıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında frende aracı viteste bırakmak ilk başta motorun kompresyonundan faydalanmak içindir. kompresyon geçmişte de günümüzde de her zaman faydalı işler yapar. özellikle tonajlı araçlarda. servo etkili frenlerde motor kompresyonu frenin tekeri kızaklamasını çok az da olsa engeller. abs frenlerde ise abs devreye girdiğinde pedal sertleşir ve araç tekerin tekrar döndüğü noktaya kadar freni bırakır. aynı mantaliteyle tekrar tekrar sıkar bırakır. tabi araç bu arada belkide çok fazla  hız düşüremeden  gitmeye devam eder. Keşke o kadar hızlı olabilsekte  vitesi küçültebilsek bu noktada kompresyon bize fayda sağlayacaktır.  Bununla birlikte manevra anında debriyaj ile motorun teker üzerindeki etkisi kalkar eğer araç savrulmaya başlarsa işte burada frene değil gaza basıp arabayı toplamaya çalışmak sanırım sarfedilebilecek tek çaba olur.(önden çekişli araçlar için)

 

yapılan araştırmalarda ani frenlerde  sürücülerin bir çoğunun yeteri kadar frene sert  basamadığı tespit edilmiş. megande vardı acil fren flaşörü. focusta varmı bilmiyorum. yeteri kadar sert fren yaptığında dörtlüler otomatik olarak yanıyor. kullandığım 3 sene zarfında hiç yanmadı. demek ki yeteri kadar sert fren yapamıyoruz. benim düşüncem son çarede acaba debriyaja basmalımıyım basmamalımıyım düşüncesinden çok  ister debriyaja basılsın ister basılmasın önce mümkün olduğunca sert frene basıp etkin frenlemeyi sağlamak lazım.

cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen ön düzenden çıktıktan sonra boş bir yol bulup arabayı denedim, 130 km de frene asıldım ve 2 yıldır kullandığım focus 2.5 ta ilk kez dörtlüler yandı, daha önce Fiat Punto vardı ve biraz sert bir frende bile yakıyordu dörtlüleri, fakat focus ta ilk kez gördüm. Hatta elim değdi sandım ilk önce.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Geçen ön düzenden çıktıktan sonra boş bir yol bulup arabayı denedim, 130 km de frene asıldım ve 2 yıldır kullandığım focus 2.5 ta ilk kez dörtlüler yandı, daha önce Fiat Punto vardı ve biraz sert bir frende bile yakıyordu dörtlüleri, fakat focus ta ilk kez gördüm. Hatta elim değdi sandım ilk önce.

bir dakka o zaman focus 3'te de var ve bende hic devreye sokacak kadar frene asılmamışım.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.