Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Bu Hidrolik Mi Yoksa Motor Yağımı


Emre Kaçan

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Medikal ürünler satan yerlerde veya eczanelerde satışı var diye biliyorum. Eczanede olduğundan kesin eminim. Bi ara bidonlarla gelmişti ben eczanede çalışırken.

 

 

Hayir saf su al kireç olmaz.

anladım sağolun halletmeye çalışacağım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bir opet bayisine gidin, 1 lt kırmızı antifirz alın opet marka, eksiği tamamlayın..fabrika çıkışı -22, -25 olan oran -30 a yaklaşır..su ile bu oranı -20 lerde kalır. ben -30 olmalı diyenlerdenim, hem koruma hem akışkanlık hızı için.

 

max seviyesinden en dibi 800 ml kadar, ben 800 ml su çekip antifriz koymuştum, -35 olmuş..

1 lt si 12 tl

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

musluk suyu mu ?
Saf suyu hiçbir servis kullanmıyor, ben de hiçbir arabamda bugüne kadar saf su koymadım, içindeki eser miktar kireçten hiçbir şey olmaz. Çok titizseniz bakkaldan içme suyu koyun. İlle saf su diye titizlenmeye gerçekten gerek yok.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de bugüne kadar hiçbir araca musluktan su koymadım :) En kötü çaydanlığın altındaki kaynayıp soğumuş sulardan ilave ederim gerektiğinde. Aynı şekilde cam suyuna da bu sulardan ilave ederim. Sanırım İzmir'de sular daha kireçli  :kıhkıh:


bir opet bayisine gidin, 1 lt kırmızı antifirz alın opet marka, eksiği tamamlayın..fabrika çıkışı -22, -25 olan oran -30 a yaklaşır..su ile bu oranı -20 lerde kalır. ben -30 olmalı diyenlerdenim, hem koruma hem akışkanlık hızı için.

 

max seviyesinden en dibi 800 ml kadar, ben 800 ml su çekip antifriz koymuştum, -35 olmuş..

1 lt si 12 tl

Kışın aracın ısınma süresi uzar antifiriz daha yoğun olursa. Su antifiriz oranı aynı zamanda optimum ısınmayı süresini belirliyor motor için

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de bugüne kadar hiçbir araca musluktan su koymadım En kötü çaydanlığın altındaki kaynayıp soğumuş sulardan ilave ederim gerektiğinde. Aynı şekilde cam suyuna da bu sulardan ilave ederim. Sanırım İzmir'de sular daha kireçli 

Kireç konusunda kimse Antalya'nın eline su dökemez, ama sonuçta soğutma suyunu kaç kere ekliyoruz ki? Silecek suyu daha kirtik, sürekli tazeleniyor çünkü, motora koyacağın taş çatlasın 1 litredir, ondaki kireç de önemsenecek bir oran değil.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kışın aracın ısınma süresi uzar antifiriz daha yoğun olursa. Su antifiriz oranı aynı zamanda optimum ısınmayı süresini belirliyor motor için

haklısınız ama öyle ahım şahım bir fark olmaz diye düşünüyorum, şöyle ki -22 derece korumada antifirizli suyun kaynama noktası 126 derece, -37 li (%50-50 karışım)korumada 129 derece. yani soğukta fark 15 derece iken sıcakta 3 derece.. suyun motor içinde 10 derece olup 90 a çıktığını düşünürsek, çok fazla bir kayıp olmaz sanırım..belki ilk soğuk çalıştırmada 500 metre fark eder bu kısa yolculuklar için önemli, ama gün içi çalıştırmalarda çok fark etmez.

zaten bizim göstergeler 120 derece..

 

motorun geç ısınmasına sebep olacağından tüketimide olumsuz etkilemesi lazım, ama bu ne kadar fark eder bilemiyorum. -25 korumalı ile -35 korumalı arasında ne kadar tüketim farkı olabilir ki? bununla ilgili bir çalışma varsa öğrenmek lazım..sürekli kısa mesafe için belki ama 10 km üzeri seyehatte etkilemez sanırım..sonuçta kılavuzda 50-50 karışım yazar ama hep bu firmalar çalar ve 3 te 1 antifiriz -22 korumalı verirler aracı. bu da antifirizlerin kutusunda yazan verimli en düşük antifiriz oranı..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam kutuplara seyahat mi planlıyorsun, şu daha kolay ve ucuz bulunuyor ve ekleniyor...

:D

 

aydın arkadaşımızın fazla antifiriz, yani düşük sıcaklık koruması geç ısınmaya sebep olur cümlesini detaylandırdım biraz..

bence ister -22 ister -35 derece korumalı sıvı ekleyelim bu motorun ısınacağı 90 dereceye ulaşmasında çok etkili olmaz diye düşünüyorum. çünkü gösterge bir yükslemeye başladı mı hemen çıkıyor biliyorsunuz.. bu adamlar kılavuza neden %50-50 yazarlar ki koymayacaklarsa..

 

biraz hikaye mi yazayım sizlere.. arabayı alınca ölçtürdüm. eleman dandik bir cihazla ölçtü, piyasada 6-7 tl.. ilk sıvı alımında ölçmedi, ne bu ya dedim. bir daha çekti -22 dedi.. bende kışa girmeden ilave ettim -28-30 lara çıksın diye..6.1 lt soğutma sıvısı var malum -22 nin oranıda belli.hesaplamıştım(aynı şeyleri era aracımda da yaşadım -22 teslim ettiler -30 a çıkartmıştım). bakım zamanı bir daha ölçtürdüm, eleman -35 dedi.. sonra bunu teyitte ettirdim -35 gerçekten inanamadım. demekki ilk ölçenin değeri -22 değil -25-27 gibi olmalı ki eklediğim 800 ml ile -35 e inmesi için.

 

geçen kış sabah 7:30 da işe giderken -25 i gördük konya da, hemde günlerce..motor belki donmaz ama radyatörden korktuğum için -30 olmasını tercih ediyorum. biraz fazla kaçırmışız istemeden :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sıkıntı bende de oldu eksiltme tarihini yazdım ve fotoladım. Antifiriz ekledim ve tekrar tarih ve foto çektim. şimdi bekliyorum nisan'da senelik bakım var. Servise kadar bekleyeceğim sonuca göre servise kaçak testi yaptıracağım. Birden bir düşme yok ama gözlemlediğim kadarıyla az da olsa eksiltme var. (27-10-2013 de tamamlamışım)

 

Eksiği direk antifiz ile tamamlarsak ne sıkıntı olur? sisteme zarar verir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.