Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford 2013'de Satışlarını Arttırdı, 2014'te Yeni Modelleriyle Devam Etmeyi Planlıyor


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ford 2013'de perakende satışlarını arttırdı ve 2014 yılında en az 7 yeni modeli ile devam ettirmek istiyor.

  • Ford perakende satışları 2013 yılında yüzde 14 büyüdü; tüm perakende pazar* payı ise 8,2 puanlık artış yaşadı.
  • Ticari araç satışları 2013 yılında yüzde 6 büyüdü.
  • Genel 2013 pazar payı neredeyse aynı kaldı, Avrupa'da en çok satan 2.marka oldu.
  • 2013 yılında satılan Ford araçlarının yüzde 43'ü ya tamamen yeni ya da yenilenmiş modeller oldu. (Focus,C-Max, Mondeo, S-Max, Galaxy gibi modeller diğer yüzdeye sahip olanlar)
  • Yeni araç dalgalanması 2014 yılında da en az 7 model ile devam edecek.

Ford dedi;
Bireysel müşterilere satış artışı, sağlıklı satış kanalları hedefi ile 2013 yılındaki stratejik bir değişimin sonucudur.
 
Stephen Odell dedi; kendisi Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Ford Başkanıdır.

"Biz, kiralık filo satışını ve satıcıların kendi alımlarını önemli ölçüde azaltma kararı aldık, iddiamız ise yeni araçlar ile buna uygun olarak perakende satışları arttırmakdı.

"Bu gerçekten karşılığını verdi. Perakende satışlar daha karlı ve marka imajı ve kalan değerler için daha iyi"
 

Avrupa'daki Ford perakende payı son 11 ayda hep gelişti ve perakende pazar payı kendi segmentlerinde Ka'dan Galaxy'ye kadar tüm modeli için artmıştır. 2012 ile karşılaştırıldığında, Avrupa perakende ve filo müşterilerine Ford satışları toplam satışların yüzde 73 ile yüzde 7 puan arttı - iki puan sektör ortalamasının üzerinde. Günlük kiralama ve bayi kayıtları için Ford satışları 2012 yılında yüzde 34 den yüzde 27 gerilemiştir.

 

Ayrıca, İngiltere, satış hacmine göre Ford'un en büyük Avrupa pazarı oldu, Ford 2013 yılında liderliğini güçlendirdi ve ayrıca araç satışında 37 yıl, ticari satışında 48 yıldır lider durumda. Almanya yeniden 2. en büyük pazarı durumunda bunların ardından Türkiye, Rusya ve İtalya geliyor.

 

Ford Ecosport, Transit, Transit Courier, Tourneo Courier, Mondeo, Mondeo Hybrid ve C-MAX Energi plug-in hibrid dahil, 2014 yılında en az yedi adet yeni araç satışı başlatılacağı söylendi.

 

* İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya.

 

 

2013.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2013 iyi geçmiş olabilir ama perşembenin gelişi çarşambadan bellidir; bu yeni zam salvosu, kredilendirmedeki değişiklikler ve ekonomik göstergelerle 2014, araba üreticileri için pek de başarılı geçmeyecek...

Ahmet Dursun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim bildiğim ford Avrupayı pek de umursamıyor şu sıralar. Amerika ve Asya'ya odaklanmış durumdalar. Avrupadaki durgunluk bitene kadar da yatırım yapmak niyetinde değiller. İngilterede bir fabrikayı daha kapatma kararı almışlar. 2013'de olduğu gibi 2014'de de ticariler dışında yenilik görünmüyor. Mondeo bile bu yıla yetişmeyebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus 3'ün Türkiyede istenilen satış rakamına ulaşamamasının nedeni iç hacim sorunu (özellikle bagaj hacmi) ve fiyatıdır. Gerisi detay bence.

 

Ford'un uluslararası politikalarını epey araştırdım. Amerikadaki tepe yönetim kar istiyor. Zararına olacaksa hiç satmayalım diyor. Avrupada ürettikce zarar ediyor (otosan hariç). Herhalde belki doğru düzgün kar eder diye binek üretimin neredeyse hepsi Valenciaya kaydı. Bugün Avrupada Kuga Mondeo gibi modelleri üretecek fabrika yok, resmen araya sıkıştırıp üretim yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otosan iyidir iyi. Netcarshow'dan alıntı:

 

"Developed under the One Ford global product strategy at Ford's commercial vehicle development centre in Europe together with the engineering team of Ford Otosan in Turkey, the all-new Transit Connect is produced at Ford's state-of-the-art manufacturing plant in Valencia, Spain for sale in Europe, North America and other worldwide markets."

 

http://www.netcarshow.com/ford/2014-transit_connect/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford/Otosan diye yazdığımda Ford Global ve Türkiye ithalatçısını kast ediyorum.

 

Otosan pahalı satıyor biraz gücünü kullanıp düşürmesi gerekiyor bence diğerleri zaten rayında gözüküyor bence.

Buarada geçen yıl ile karşılaştırma yaptım da.

 

Acil olarak

Mondeo ve Galaxy'ye

Ek olarak

Galaxy ve Connect'e el atmaları gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mustang nerde mustang ?!? <br />

2.3 EBli guzel olur :)

Önce bir filo sahibinin siparişini beklemek lazım...

Yoksa perakende satılmaz  :kıhkıh:

Mondeo

Yeni kasa reklamı yapıldığı ama üretilmediği sürece el değil ayak atsan işe yaramaz.

Galaxy niş araç, aslında başarılı ama işte...

Transit Connect de yeni kasayı bekleyenlerden.

B ir de çok yakıyor damgası var, yoksa makul fiyatlardan en azından Antalya'da iyi sattı...

Benim bildiğim ford Avrupayı pek de umursamıyor şu sıralar.

Tam tersine çok umursuyor, çünkü sırtındaki kambur.

2013 yılı Avrupa zararı satışlarda artış olmasına rağmen 1,8 milyar €

Fabrika kapatmaların yetip yetmediği belli değil.

Söz gelimi Fiesta 2017'de kasa değiştirecek hala Köln'de üretip üretmeme kararı belli değil. 

Avrupa'nın maliyetleri çok yüksek.

2015'de zarar etmemeyi umuyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Bunlar tr için geçerli şeyler dünya içinde olsa bile otomobil end. daralır ve olan bize olur onlara olmaz.

 

Biz dediğim kim, yardımcı şirketler, üreticiler, perakende alıcılar vs. 

Ürünler daha az gelişir vs vs 

 

Temel olarak Tr için yazmıştım zaten... Şahsım adına; doğru bir zamanda 0 km araç almışım, bir sene daha bekleseydim alamayabilirdim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

kısa bir bilgi vermek gerkirse;

sektör rakamlarını oyder'den öğrenebilirsiniz.

buradaki rakamlara göre ford (kamyona dahil) 12. kez sektör lideri

evet 2012 senesinde kamyon hariçte de liderdi fakat bu sene kamyon hariç bakıldığında lider değil.

başta da söylediğim gibi sektör rakamlarına kamyon da dahil ediliyor ve bu durumda yazılan ilanda ve verilen biglide herhangi bir yanlışlık yok.


bir de 2015 için herşey Q3 ile başlayacak. hem sektör hem de ford türkiye için böyle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.