Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Eskiyle Yeni Amerikan Çarpışırsa Hangisi Dağılır?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Okuduklarımdna anladığım buradaki insanların da genel çoğunluk gibi aracın hasarı üzerinden güvenlik yorumu yapması. Daha fazla dağılan araba her zaman daha güvenlidir. Arabanın değil içindekinin durumu önemli. Araba ne kadar parçalanırsa, o kadar enerji sönümler, siz o kadar az ernejiye maruz kalırsınız. Bu istinasız olarak böyle.

Kaza sonrası sağlam kalan arabam olacağına parçalanıp yamulan arabayı her zaman tercih ederim. Arabanın değil kaza sonrası içindekinin sağlamlığı önemli ise tabiki.

 

Admin'in paylaştığı örnek de bunu doğrulamakta zaten :)

 

Bence bu örnek senin dediğini pek temsil etmiyor Mertcan.Çünkü eski aracın sürücü kabini darmadağın oluyor ve sürücü ciddi darbe alıyor.Bence çok dağılan araba çok da güvenli değildir.Bi de şöyle düşünmek lazım senin altındaki araba taş gibi olsun karşıdaki araba darmadağın olsun yani çarpışmadan doğan enerjiyi diğer araba sönümlesin.Biraz bencilce ama  herhalde herkes ciddi bir kazada önce kendini düşünür.

ufuk özdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence bu örnek senin dediğini pek temsil etmiyor Mertcan.Çünkü eski aracın sürücü kabini darmadağın oluyor ve sürücü ciddi darbe alıyor.Bence çok dağılan araba çok da güvenli değildir.Bi de şöyle düşünmek lazım senin altındaki araba taş gibi olsun karşıdaki araba darmadağın olsun yani çarpışmadan doğan enerjiyi diğer araba sönümlesin.Biraz bencilce ama  herhalde herkes ciddi bir kazada önce kendini düşünür.

Karşılaştırmayı unuttuğunuz şey kişinin maruz kaldığı sarsılma. Birinde dummy duvara 50 ile çarpar gibi bir şiddete maruz kalıyorsa, dağılanda bu 30-40'a iniyor. Tabi sayıları tamamen atıyorum.

Panoramik cam nasılda parçalandı ama. Merakımdan soruyorum şimdiki araçlarda panoramik camı nasıl güvenilir hale getirdiler ? Yoksa hala renodaki gibi mi ?

Dışa doğru patlamış, güvenlik açısından bir sıkıntı yok bence de henüz panoramik camlara dair direkt bir araştırmaya denk gelmedim. İllaki vardır tabi. Sunroof'lar otomatik olarak açılıyor diye biliyorum kaza anında.

Patlayan camlar çoğu zaman bir tehlike yaratmıyorlar çünkü patladıklarında ortaya çıkan parçalar kesici değiller. Daha önce de yazmışımdır patlamış bir cam ile elimi kesmeye çalışmıştım ben çeşitli kuvvetlerde deneyerek bu işlerle sıkıntılı derecede takıntılı olduğum zamanlarda, acıdıysa da bir şey olmamıştı. Farklı olarak ön cam patlamamakta, onda da kesici olmamasına rağmen sağlanma ihtimali olduğundan ki yakın arkadaşımın başına gelmişti malesef de,, kalıcı bir hasar olmadan kurtulmuştu..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Okuduklarımdna anladığım buradaki insanların da genel çoğunluk gibi aracın hasarı üzerinden güvenlik yorumu yapması. Daha fazla dağılan araba her zaman daha güvenlidir. Arabanın değil içindekinin durumu önemli. Araba ne kadar parçalanırsa, o kadar enerji sönümler, siz o kadar az ernejiye maruz kalırsınız. Bu istinasız olarak böyle.

Kaza sonrası sağlam kalan arabam olacağına parçalanıp yamulan arabayı her zaman tercih ederim. Arabanın değil kaza sonrası içindekinin sağlamlığı önemli ise tabiki.

 

Admin'in paylaştığı örnek de bunu doğrulamakta zaten :)

yaşam alanı dağılmadığı sürece sonuna kadar doğru. yoksa geçirdiğin sarsıntı az olsa bile ezik ve parçalanmadan ölürsün.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

59 BelAir'i aynı günümüzde üretseler ama aynı şartlarda üretseler acaba sonuç değişir miydi? :)

 

50 yaşında hiçbirşey doğduğu formda olamayacaktır diye düşünürüm ve olayı bulandırırım :P

10%'dan fazla etki yapacağına inanmıyorum.

Metal yorgunluğu -> "overrated"!!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10%'dan fazla etki yapacağına inanmıyorum.

Metal yorgunluğu -> "overrated"!!!

Yüzdesel değerlendirme yapmak zor da olsa, sen yeni fabrikadan çıkmış sacı uygun olmayan tasarım ile takarsan en önemli etkisi sürücünün gövdesini sorunsuzca ve kolayca ikiye biçmesi olur.

Metal yorgunluğu belki ama enerji sönümleyici tasarım: Kesinlikle!

Konuyu bulandırmaya çalışmayın, yoksa hükümet ajanı derim! 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni güvenlik yaklaşımında araç üç bölgeden oluşuyor. Yaya güvenliği için burun, çamurluk ve kaput en esnek kısım. 2. bölge deformasyon kısmı. Darbeye belirli bir direnç sağlayarak enerji sönümleniyor. 3. kısım ise kabini oluşturan çelik kafes. kaza anında stabil kalıyor. Tabi unutmamak lazım önden çarpma testleri 64 km/h ile yapılıyor. bundan daha yüksek hızlarda bu kafeste dayanamıyor.

Eski araçla yeni aracın çarpışmasında eski araç yeniden üretilse bile yaklaşık aynı hasarı alır. çünkü o araçlarda her taraf aynı sağlamlıkta. bu yüzden araç en zayıf bulduğu yerden dağılıyor. Buda genellikle kabin oluyor.

cem aksoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.