Tahir Arıt Oluşturma zamanı: Ocak 16, 2014 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 16, 2014 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar, Deneyimlerim sonucunda, keşfettiğim bazı artı ve eksileri sizlerle paylaşmak istedim. Araç 2.2 Duratorq teknolojisi ile yapılmış bir araç. Turbo destekli 150 beygir güç üretiyor. Torku 375NM. Araç oldukça seri, fakat torkun ve motorun gücünü zorlu arazi koşullarında daha iyi anlıyorsunuz. Herhangi bir şeyi çekerken aracın gücünü hissediyorsunuz. Araca durduğu yerde gaz verdiğinizde kasayı komple oynatmasından bunu anlayabiliyorsunuz. Bir ileri versiyonu 3.2 Duratorq 200 beygir olanı, bu benim aracımdan daha kuvventli şüphesiz. Ford bu motor gücünü, F serisi altyapısıyla yaptığı; yüksek, diri ve geniş kasa ile buluşturmuş. Araç Güney Afrikada üretiliyor. Üretim yerinin şartlarına göre yapıldığı şüphesiz. Bu tip araçlarda insanın aklına ilk gelen şu; "YOLDA GİDERKEN ZIPLAMA VAR MI?" - Ben aracı yaklaşık 10 aydır kullanıyorum ve rahatsız edecek şekilde bir zıplama hoplama göremedim. Aracın izolasyonu Fordun binek serisi araçlarından daha iyi olduğunu net bir şekilde söyleyebilirim. Bunun sebebi arazi şartlarında en iyi konforu sürücüye verebilmesi için olsa gerek. Aracın elektrik sistemi Amerika şartlarına göre yapılmış. Gerek aydınlatma gerek müzik sistemi. Müzik sisteminin altyapısında Amerikan tipi bağlantılar mevcut. Aydınlatmada aynı şekilde, gündüz farlarını kesinlikle kapatamıyorsunuz. Aracı çalıştırınca aktif hale geliyorlar. Hiçbir şekilde müdahale edemiyorsunuz. 2.2 motor insanı yakıt konusunda korkuyor. Fakat araç karma, sakin kullanımda 7,5 ile 8,0 Lt arasında geziyor. Bu değerler benim yaptığım değerler. Bence bu kasa ve motora sahip araca göre gayet normal bir değer. Araçta kayarlı kilitli defransiyel mevcut. Bu durum arazi şartlarında çok faydalı. Zorlu şartlarda çekişi lastikler arasında bağımsız bir şekilde dağıtabiliyor. Havaya kalkan lastiğe verdiği gücü kesip, yere basan lastiklere aktarıyor. Aracın arazi şartlarında tek eksi yönü manevrası... Mercedes şeklinde son noktada dereceyi arttırmak için yatan bir lastik yapısı yapsalar araç ile daha iyi manevra yapabilirsiniz. Bu durma 10 üzerinden 7 verebiliriz. XLT aracın eksisi şu yönde.. Bakımları biraz pahalı. Bunun sebebi aracın Türkiye 'de yaygın olmaması. Hava Filtresi, Yakıt Filtresi, Yağ ve Yağ Filtresi sadece 500 küsür lira tutuyor. Bunlar her bakımda yapılan şeyler. Aracın firen sistemi 2 ton luk bir araca göre gayet başarılı. Fireni 4 teker üzerinde bağımsız olarak dağıtması olası savrulmaları engelliyor. Daha öncede söylediğim gibi, aracın şasi 'si bir nevi kamyon şasisi... F serilerinde kullanılan sasi. Bu araca trafikte vurmanızı tavsiye etmem Aracın altı komple alüminyum malzeme ile kaplı, bunun sebebi çamur, su v.b arazi şartlarında aracı alttan korumak için. Ön ızgaranın başlanğıcına kadar suya ben bizzat girdim ve hiçbir sıkıntı olmadı... Gerek kapı izoleleri gerek aracın altı hiçbir sorun olmadı. XLT modelinin diğer eksileri şunlar, o kadar para veriyoruz fakat araçta; park, yağmur, far sensoru gibi özellikler yok. Teybinden AUX girişi var. Fakat USB girişi mecvut değil. Ben USB olayını araca Parrot Asteroid Mini kit bağlayarak çözdüm. Focus titaniumda olan sesli bluetooth sisteminin aynısı oldu diyebiliriz. Sadece bayan değil erkek konuşuyor. Aracın heybetli duruşunada erkek sesi gidiyor zaten Park sensörünüde araca 4'lü kamera sistemi kurdurarak çözdüm. Ne kadar iyi soför olursanız olun, arkadanıza bir clio yada bir ford ka, yada fiesta yanaştığınızda hiçbir aynadan gözükmüyor. Araçlar size nazaran küçük olduğundan dikiz yada yan aynalardan kesinlikle GÖZÜKMÜYOR. Aracın yüksekliği gayet makul... Her şartta sorunsuz şekilde kullanabiliyorsunuz. En zorlu arazilerden çamurun balçıgın içinden çıkıp, lüks bir restoranın önüne gittiğinizde emin oldun BMW x6 gibi araçlardan daha çok dikkat çekiyor. Gerek temiz şekilde gerek çamurlu şekilde hiç farketmiyor. Aracın içi gayet geniş. Rahat rahat hareket edebiliyorsunuz... Aracın heybetli ve piyasadaki araçların %90 'nından yüksek olması, harika bir kullanım zevki ve yolda insana güven veriyor. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sormak istediğiniz sorulara Bir Ranger kullanıcısı olarak samimiyetle cevap verebilirim. Ocak 16, 2014 Tahir Arıt tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2014 EuroNcap çarpışma testi sonunda sınıfında ilk ve tek 5 yıldız alan model Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tahir Arıt Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2014 Evet öyle.. Trafikte Allah korusun, arkadan bir taksinin vurduğunu düşünemiyorum. Direk altına girer aracın. Ön tarafta aynı şekilde. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Ocak 17, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 17, 2014 Arazi aracı olduğu için normal..... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Saruhan Özkan Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2014 (düzenlendi) Ben daha yeni yeni keşfediyorum aracı ve senin tecrübelerinden yararlanmak isterim Park sensörünüde araca 4'lü kamera sistemi kurdurarak çözdüm. Kullandığın sistemin adı nedir? ve mahsuru yoksa kaça aldın nerede yaptırdın kameradan başka görüntüleme ekranı olarak ne kullandın? Çünkü gerçekten dediğin gibi ufak araçlar gözükmüyor. Ocak 18, 2014 Saruhan Özkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tahir Arıt Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2014 (düzenlendi) Rogadis marka ürün aldım. 4'lü kamera sistemi diye geçiyor. Rogadis VD0806 Araç Görüntü sistemi diye arattırabilirsin. Hepsiburada 'dan almıştım 500 TL küsürdü fiyatı. Ürün Türk Malı ve oldukça kaliteli. Ekranı Dikiz Aynasının üzerine takıyorsun, hiç sırıtmıyor. Benim aracın resimlerinde var. Görüntü ekranı 4'e bölüyor. bütün kameraları aynı ekranda görebiliyorsun. Ekran dokunmatik, istediğin kameraya dokunduğunda görüntüyü büyütüyor. Ben manuel olarak kurulum yaptırdım. İstediğim zaman kendim ekranın üzerindeki power düğmesine basarak açıyorum. Kameraları ise; Ön Kamerayı plakanın altındaki ızgaraya takmıştım. Sağ ve Sol kameraları, sag ve sol 'daki sinyal lambalarının olduğu küçük ızgaraların üzerine taktım. Arka Kamerayı ise, plakalığın üzerinde küçük bir stepne indirme deliği var. O deliğin yanına plakalığı biraz aşağı kaydırarak taktım. Kameralar belli olmuyor. Arka kamerayı takarken orada olan deliğin önüne sakın taktırma, lastik patlarsa o delikten klavuz sokup stepneyi yere indiremezsin. O deliğin önü açık kalsın. Sistemi istersen geri vites ampülüne bağlattırabiliyorsun. Geriye takınca otomatik devreye giriyor. Ama ben onu bağlatmadım gerek yok. Ekran kapalıyken dikiz aynasını görevi görüyor. Ön ve Arka kameraların üzerinde mesafe çizgileri mevcut. Kaç metre kaldığını görebiliyorsun kardeşim. Ön Taraf (sende delici bar olmadığından, plakanın altındaki ızgaraya takabilirsin.) Yan Taraflar bu şekilde Arka taraf Ön ve yan taraflara takacağın kameranın kablolarını, aracın sağ tarafında motor kısmında, aracın içinden söylersek torpido kapağının arkasında kablo giriş kapağı var oradan sokabilirsin. Arka tarafı ise, aracın sol tarafında KASA İLE KABİN arasındaki kısımdan, yani arka koltuğu yatıracaksın, şoför tarafında kalan kısımda döşemeyi kaldırdığında kasaya giden kablo kanalını kapağı var oradan alabilirsin... Ama oradan aldığında aracın içinden kabloları götürmen gerekecek... Ben arka kameranın kablosunu aracın içinde, soför koltuğunun yanındaki koltuk yani yolcu koltuğunun altında bir kapak daha var buradanda çekiş sisteminin kabloları gidiyor aracın altına. Oradaki kapağı açıpta sokabilirsin. Ben buradan soktum, aracın içinden kablo götürme gereği olmadı. Arka kameradan gelen kabloyu şasinin üst kısmında kablo götürmek için yerler var. Oralardan götürebilirsin. Daha sonra gelen kabloları yolcu tarafındaki cam direğinden tavan alacaksın. Yalnız direkteki kapağı sökerken dikkat et içinde çok kalın bir İzocam tarzı bir izole malzemesi var onu yırtma. Arta kalan kablolar olacak onlarıda gözük tutucunun olduğu kısmın tavan döşeme arasında saklarsın. Kabloları içeri soktuktan sonra, deliklerin kapaklarını kapattıktan sonra üzerinine birde izole malzemesini kapatıyorsun. Ona dikkat et usta izole malzemesini iyi oturttursun yoksa araç içeri ses alır. (Bizim araçlar içine ses almadığı için kapak düzgün kapatılmazsa hemen farkediliyor) Ocak 18, 2014 Tahir Arıt tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Saruhan Özkan Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2014 Teşekkür ederim bu kadar detaylı verdiğin bilgiler için aslında baya cazip hem fiyat açısından hem kullanışlılığı açısından Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tahir Arıt Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 18, 2014 Hepsiburadada taksitte yapıyor. Resimlerde ekran mavi gözüküyor. Ama ekran siyah gayet şık yani. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap